quote:
Op zondag 22 november 2020 11:06 schreef vosss het volgende:[..]
[..]
Rare keuze om de afstelling daarvan exact omgekeerd te maken aan hetgeen alles en iedereen gewend is.
Waarom zou men daar in godsnaam voor kiezen? Dat is toch vragen/wachten op fouten?
Daar kunnen zo veel redenen voor zijn.
Misschien was het eerst linkse en rechtse schroefdraad en was men bang dat iemand van de pitcrew zich zou vergissen als hij op een andere positie dan normaal was gepland. En is er toen gekozen voor 2x links of 2x rechts
Of omdat door trillingen in de auto de schroefdraad soms ging verlopen, de een omhoog en de ander omlaag, en wilde men dat voorkomen.
Of het wordt elke GP willekeurig gewijzigd zodat de concurrentie niet kan zien welke kant er op versteld wordt.
Of er waren de linksdraaiende sensoren van de telemetrie op (niet goed afgeboekt in de magazijnvoorraad?) en heeft men tijdelijk een schroefdraad en een sensor voor de andere kant gebruikt.