abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Games maandag 16 november 2020 @ 18:40:22 #276
181272 crew  Noppie2000
pi_196274861
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 18:11 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het lijkt toch opvallend sterk te correleren. Misschien zijn de waarden in de figuur in de tweet niet gecorrigeerd? Ik zie dat daar alle dagelijkse waarden van oktober tussen 500 en 700 liggen, terwijl het dashboard (https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/rioolwater), dat wekelijkse gemiddelden weergeeft, voor 5 tot 11 oktober een waarde van 461, en voor 12 tot 18 oktober een waarde van 331 geeft...
Zou kunnen, geen idee. Voor dit soort waarden wacht ik überhaupt liever de officiële data van dinsdag af i.p.v. te vertrouwen op twitter virologen.
pi_196275024
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 18:39 schreef Claudia_x het volgende:
De besmettingen in België ontwikkelen zich volgens eenzelfde patroon:

[ afbeelding ]
Toch opvallend dat het 1. In België zo snel is gedaald na de lockdown en 2. Nu toch weer oploopt zonder dat er iets is verandert geloof ik..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196275118
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 13:35 schreef groenen het volgende:

[..]

Valt wel mee denk ik, ik heb meer motivatie om mij aan regels te houden als er eind inzicht gaat komen.
Dit!
#WeesGeenWhales
  Moderator maandag 16 november 2020 @ 19:07:28 #279
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196275292
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 18:39 schreef Claudia_x het volgende:
De besmettingen in België ontwikkelen zich volgens eenzelfde patroon:

[ afbeelding ]
Toch opvallend dat veel landen hetzelfde patroon volgen. Is er veel cross-besmetting tussen Nederland en België? Het weer is vrijwel hetzelfde en we gedragen daar ons hetzelfde naar? Zijn mensen in België en Nederland allebei een beetje klaar met alle regels? Wel interessant. Net als dat veel Europese landen aan een tweede golf begonnen zonder dat ze direct naast elkaar lagen.
pi_196275529
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 18:40 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Zou kunnen, geen idee. Voor dit soort waarden wacht ik überhaupt liever de officiële data van dinsdag af i.p.v. te vertrouwen op twitter virologen.
Het zou het grote verschil tussen de waarden in de tweet en in het dashboard verklaren.
26 oktober tot 1 november: natte periode, in de tweet gemiddeld iets boven 600 (ruw geschat), in het dashboard 687
2 tot 8 november: droge periode, in de tweet gemiddeld rond 550, in het dashboard 356.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196275606
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 16:48 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nou, nee.
Als ik hier zat om opdrachtjes te vervullen, zou mijn agenda er heel anders uitzien! :{w
Jij stelt iets zonder onderbouwing. En dan moet ik bewijzen dat jij ongelijk hebt? Het is goed met je. :{
Ja, zo werkt dat. Dat weet je toch. Op basis van causaliteit (of was het nou correlatie? Is er überhaupt een verschil? Nou ja, boeie, gewoon alles op een hoop) een theorie verzinnen die je niet nader specificeert en onderbouwd, en dan verbaasd zijn als anderen geen zin hebben om aan te geven waarom die theorie niet klopt of waarom er géén sprake is van dat fenomeen.
Zo schijnt het spelletje een beetje te werken tegenwoordig.

Ik wacht nog steeds op de uitleg van die seven week-itch theorie betreffende het natuurlijk verloop van het virus, trouwens. Dat vond ik wel een boeiend fenomeen. :Y

Alleen jammer dat nog geen enkele wetenschapper en geen enkel wetenschappelijk instituut hier al uitspraak over heeft gedaan of onderzoek naar heeft verricht. :'(

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 17:48 schreef Kyran het volgende:
Wel grappig dat jij dan moet bewijzen wat iemand anders beweert, lekker dan :D
Neehee, je moet het tegenovergestelde bewijzen van wat iemand anders beweert. Snap dat dan. Wel blijven opletten.

Doe je trouwens helemaal geen opdrachtjes Mammietje? Ook geen kleintjes? :@
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator maandag 16 november 2020 @ 20:11:00 #282
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196276251
twitter

Geen familie met de kerst in Philadelphia
pi_196276430
quote:
German Chancellor Angela Merkel says partial lockdown has succeeded in breaking exponential growth, but more is needed to bring down the numbers - Reuters
Zullen we Duitsland gaan volgen (qua gedachtegoed)?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 16 november 2020 @ 20:28:16 #284
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196276519
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 16:38 schreef Za het volgende:

[..]

Omdat de rioolwater metingen geen ene viool zeggen.
Wel steekhoudend. Het zegt natuurlijk wel iets, mits men - als dat (hoe & waar dan ?) al kan - corrigeert voor inkomende hoeveelheden verdunning tgv toevoer zoals regenval en andere gerelateerde vervuiling.
Al was het maar dat men ergens een winkelwagentje schoonspuit. Het wordt dan met recht "shit in = shit out".

Ik zie rioolwatermetingen zelf meer als soort van verificatie dat met een schuin oog in lijn moet zijn met andere trends. Wanneer de één of de ander dan sterk gaat afwijken of wijzigt, moet worden uiitgezocht wat daar de eventuele hoofdoorzaak van is.

Het mag en kan iig niet dienen als signaalwaarde dat moet gaan dienen als bron voor beleid.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 16 november 2020 @ 20:34:35 #285
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196276619
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zullen we Duitsland gaan volgen (qua gedachtegoed)?
Volgens mij wilde Merkel idd aanscherpen, maar is dit vanavond afgewezen door andere deelstaten. Uitstel tot 25 november.

Heb het idee dat NL wel wat soepeler is. Die maatregelen van 2 weken terug worden gewoon teruggedraaid (toch?) en verder zal het tot midden december wel zo blijven. Daarna knoop doorhakken over Kerst en jaarwisseling.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_196276627
Dit jaar zijn er opvallend minder jongeren (0-24 jaar) gestorven in België: 497 tussen 1 januari en 1 november, een daling van 39.1% tov dezelfde periode vorig jaar (816).
https://statbel.fgov.be/nl/visuals/mortaliteit
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196276686
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 20:34 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Volgens mij wilde Merkel idd aanscherpen, maar is dit vanavond afgewezen door andere deelstaten. Uitstel tot 25 november.

Heb het idee dat NL wel wat soepeler is. Die maatregelen van 2 weken terug worden gewoon teruggedraaid (toch?) en verder zal het tot midden december wel zo blijven. Daarna knoop doorhakken over Kerst en jaarwisseling.
Ik hoop voor iedereen dat ze eerder knopen doorhakken. Als ze half december aangeven dat de horeca open kan met Kerst krijg je absurde praktijken..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 16 november 2020 @ 20:37:45 #288
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196276689
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 20:34 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Volgens mij wilde Merkel idd aanscherpen, maar is dit vanavond afgewezen door andere deelstaten. Uitstel tot 25 november.

Heb het idee dat NL wel wat soepeler is. Die maatregelen van 2 weken terug worden gewoon teruggedraaid (toch?) en verder zal het tot midden december wel zo blijven. Daarna knoop doorhakken over Kerst en jaarwisseling.
Lekker allemaal de kerst- en oudejaars sales platlopen dus in de winkels, de bouwmarkten en de tuincentra.

Genot.
  maandag 16 november 2020 @ 20:38:58 #289
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196276718
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 20:34 schreef Pvt.Webster het volgende:
Daarna knoop doorhakken over Kerst en jaarwisseling.
Dat lijkt me toch aan de late kant. Wat je ook van plan bent, je wil in elk geval spreiding van drukte.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196276721
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Lekker allemaal de kerst- en oudejaars sales platlopen dus in de winkels, de bouwmarkten en de tuincentra.

Genot.
Bruls vorige week: Sla Black Friday over (als ondernemer en als koper)

Yeah right.. :W
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 16 november 2020 @ 20:45:31 #291
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196276857
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Bruls vorige week: Sla Black Friday over (als ondernemer en als koper)

Yeah right.. :W
Het is ongelooflijk dat bestuurders nog steeds zo naïef zijn dat ze denken dat mensen nog massaal thuis blijven zolang overal winkels open zijn.

Dat trucje werkte eind maart nog wel, maar nu niet meer.
pi_196276969
Zal de oversterfte gecompenseerd worden met een coronababyboom? Hier in de wijk vallen de ooievaars bij bosjes neer.

Of zal het de vogelgriep zijn?
  maandag 16 november 2020 @ 20:54:02 #293
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196277025
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik hoop voor iedereen dat ze eerder knopen doorhakken. Als ze half december aangeven dat de horeca open kan met Kerst krijg je absurde praktijken..
Ja is ook.

Maar als je het te vroeg doet met al die wisselende cijfers krijg je daar weer gedoe over door veel achteraf-geleuter of twijfel in aanloop naar de feestdagen.

Lastig, lastig.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  maandag 16 november 2020 @ 20:56:13 #294
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196277069
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zullen we Duitsland gaan volgen (qua gedachtegoed)?
Wat is het verschil met hier, waarin we ook eerst de groei eruit hebben gehaald en nu gaan bezinnen op versoepelingen of verscherpingen?
  maandag 16 november 2020 @ 20:57:50 #295
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196277105
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 18:11 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het lijkt toch opvallend sterk te correleren. Misschien zijn de waarden in de figuur in de tweet niet gecorrigeerd? Ik zie dat daar alle dagelijkse waarden van oktober tussen 500 en 700 liggen, terwijl het dashboard (https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/rioolwater), dat wekelijkse gemiddelden weergeeft, voor 5 tot 11 oktober een waarde van 461, en voor 12 tot 18 oktober een waarde van 331 geeft...
Correcties pas je vaak pas later toe inderdaad, als je meer gegevens over de dag - zoals neerslaghoeveelheden - hebt verzameld. Dus zou goed kunnen dat die gemiddeldes wel met correctie zijn en de losse metingen zonder.
  maandag 16 november 2020 @ 20:58:57 #296
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196277126
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 18:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Toch opvallend dat het 1. In België zo snel is gedaald na de lockdown en 2. Nu toch weer oploopt zonder dat er iets is verandert geloof ik..
Hebben het testregime aangepast ten tijde van het ingaan van de lockdown.
pi_196277313
De WHO verschuift de doelpalen ook even. Het vaccin geeft ons oude leven niet terug.

GENÈVE - Een vaccin zal op zichzelf niet genoeg zijn om de coronapandemie te stoppen. „Een vaccin zal de andere middelen die we hebben aanvullen, niet vervangen”, zei directeur-generaal Tedros Adhanom Ghebreyesus van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO).Dan heeft het virus nog steeds veel bewegingsruimte. De monitoring zal moeten doorgaan, mensen moeten nog getest, geïsoleerd en verzorgd worden, contacten moeten nog steeds getraceerd worden.”


Slaap lekker verder mensen. Ze willen ons oude leven hoe dan ook niet teruggeven, het begin van een boel doelpaal schuiverij om maatregelen te rechtvaardigen. Het zal pas stoppen wanneer wij massaal in opstand komen. Echter zie ik dat somber in.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196277370
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 21:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De WHO verschuift de doelpalen ook even. Het vaccin geeft ons oude leven niet terug.

GENÈVE - Een vaccin zal op zichzelf niet genoeg zijn om de coronapandemie te stoppen. „Een vaccin zal de andere middelen die we hebben aanvullen, niet vervangen”, zei directeur-generaal Tedros Adhanom Ghebreyesus van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO).Dan heeft het virus nog steeds veel bewegingsruimte. De monitoring zal moeten doorgaan, mensen moeten nog getest, geïsoleerd en verzorgd worden, contacten moeten nog steeds getraceerd worden.”


Slaap lekker verder mensen. Ze willen ons oude leven hoe dan ook niet teruggeven, het begin van een boel doelpaal schuiverij om maatregelen te rechtvaardigen. Het zal pas stoppen wanneer wij massaal in opstand komen. Echter zie ik dat somber in.
Gast... 😂
pi_196277379
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 21:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Slaap lekker verder mensen. Ze willen ons oude leven hoe dan ook niet teruggeven, het begin van een boel doelpaal schuiverij om maatregelen te rechtvaardigen. Het zal pas stoppen wanneer wij massaal in opstand komen. Echter zie ik dat somber in.
In Duitsland, Denemarken en Engeland zijn aardig grote demonstraties gehouden, alleen horen we daar niets van in de media. Dus bekijk het positief, het kan wel.
  maandag 16 november 2020 @ 21:19:19 #300
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196277506
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 21:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De WHO verschuift de doelpalen ook even. Het vaccin geeft ons oude leven niet terug.

GENÈVE - Een vaccin zal op zichzelf niet genoeg zijn om de coronapandemie te stoppen. „Een vaccin zal de andere middelen die we hebben aanvullen, niet vervangen”, zei directeur-generaal Tedros Adhanom Ghebreyesus van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO).Dan heeft het virus nog steeds veel bewegingsruimte. De monitoring zal moeten doorgaan, mensen moeten nog getest, geïsoleerd en verzorgd worden, contacten moeten nog steeds getraceerd worden.”


Slaap lekker verder mensen. Ze willen ons oude leven hoe dan ook niet teruggeven, het begin van een boel doelpaal schuiverij om maatregelen te rechtvaardigen. Het zal pas stoppen wanneer wij massaal in opstand komen. Echter zie ik dat somber in.
Maar wat zou het motief van de WHO dan moeten zijn?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')