Nou dan is de vraag dus beantwoord volgens trein2000quote:Op zondag 15 november 2020 13:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit kun je gewoon zelf. Zeer eenvoudig zaakje.
Verzet aantekenen en een kopietje van die noodverordening meesturen met “niet zijnde een woning” gearceerd,
Dat klopt technisch gezien niet. Je krijgt de boete voor het artikel in het wetboek van strafrecht dat luidt “gij zult geen noodverordening overtreden”. Daarnaast zal de betredingsbevoegdheid uit strafvordering wel gebruikt zijn.quote:Op zondag 15 november 2020 11:15 schreef Peter het volgende:
De TT klopt niet. De instap was op basis van de noodverordening niet de wet.
NSB'er, stoere jongen hoor, maar niet stoer genoeg om je puisterige vriendjes de deur te wijzenquote:Op zondag 15 november 2020 09:50 schreef UJF045 het volgende:
[..]
Er stond inderdaad wel muziek op en er stond een raam open, wellicht dat ze het hierop gaan gooien? Maar goed, als ze (de Politie of de NSBer) hadden gevraagd of we het uit konden doen hadden we dat uiteraard gelijk gedaan.
Bedankt, hier heb ik wat aan!quote:Op zondag 15 november 2020 13:41 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Artikel 2.1 en artikel 2.1a gelden niet voor woningen:
[..]
Hulpofficier, een politieagent met de rang van inspecteur (of eigenlijk bepaalde salarisschaal, daar zit ook nog wel een hele enkele keer een verdwaalde brigadier tussen) of hoger en een extra diploma.quote:Op zondag 15 november 2020 10:07 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Moet zon bevel niet via een officier van justitie?
Je leeft nog, het was dus geen NSB'er. Zoveelste millennial die geen totaal benul heeft van wat hij zegt.quote:Op zondag 15 november 2020 09:50 schreef UJF045 het volgende:
[..]
Er stond inderdaad wel muziek op en er stond een raam open, wellicht dat ze het hierop gaan gooien? Maar goed, als ze (de Politie of de NSBer) hadden gevraagd of we het uit konden doen hadden we dat uiteraard gelijk gedaan.
Exact, zo treurig.quote:Op zondag 15 november 2020 14:05 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Je leeft nog, het was dus geen NSB'er. Zoveelste millennial die geen totaal benul heeft van wat hij zegt.
Maar dat mag je niet zeggen van TS, pas op hoor.quote:Op zondag 15 november 2020 14:24 schreef bamibij het volgende:
TS is recidivist
COR / Mag de politie je huis binnen vallen?
Dat is dus nogal de vraag. Zoals Rutte al zei:quote:Op zondag 15 november 2020 14:25 schreef bamibij het volgende:
OT: Deze boete is aanvechtbaar denk ik. De ondersteunende wetsartikelen zijn al gegeven.
Bronquote:Gaan de handhavers ook achter de voordeur controleren?
Rutte was duidelijk tijdens de persconferentie: ‘Geen blokjesverjaardagen meer’. Maar controle achter de voordeur zal er ook na de persconferentie van dinsdag niet komen, tenzij als er sprake is van iets waarbij de politie wel naar binnen mag, bijvoorbeeld bij een melding van geluidsoverlast. Op dit punt verandert dus niets. ‘Wij gaan niet bij mensen door het raam kijken of ze zich aan de regels houden’, aldus de Landelijke Politie.
Maar TS heeft een coronaboete gehad, toch? Geen boete voor geluidsoverlast o.i.d.quote:Op zondag 15 november 2020 14:29 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat is dus nogal de vraag. Zoals Rutte al zei:
[..]
Bron
ik heb daar nog geen goede onderbouwing van gehoord, alleen maar mensen die dat denken en hopen.quote:Op zondag 15 november 2020 14:31 schreef bamibij het volgende:
[..]
Maar TS heeft een coronaboete gehad, toch? Geen boete voor geluidsoverlast o.i.d.
Coronaboete achter de voordeur is een no-go dacht ik
Dat is wel wat hij schreef. Maar klopt, in de noodverordening wordt continu gesproken over alles niet zijnde een woning. Ze zijn echter naar binnen gegaan n.a.v. geluidsoverlast, maar op de gedeelde foto van de machtiging tot binnentreden werd de noodverordening aangehaald.quote:Op zondag 15 november 2020 14:31 schreef bamibij het volgende:
[..]
Maar TS heeft een coronaboete gehad, toch? Geen boete voor geluidsoverlast o.i.d.
Ik zou niet weten waarom dat een no-go is. Er wordt alleen niet actief op gecontroleerd, maar als de politie komt wegens overlast en daar vervolgens te veel mensen aantreft dan is die coronaboete gewoon bijvangst. Ik zie het probleem niet. Als je aan de kant wordt gezet wegens kapotte verlichting en je blijkt dronken achter het stuur te zitten dan laten ze dat toch ook niet voor wat het is.quote:Op zondag 15 november 2020 14:31 schreef bamibij het volgende:
Dit artikel werkt echter in t voordeel van TS (ook al gun ik het hem niet):quote:Op zondag 15 november 2020 14:37 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom dat een no-go is. Er wordt alleen niet actief op gecontroleerd, maar als de politie komt wegens overlast en daar vervolgens te veel mensen aantreft dan is die coronaboete gewoon bijvangst. Ik zie het probleem niet. Als je aan de kant wordt gezet wegens kapotte verlichting en je blijkt dronken achter het stuur te zitten dan laten ze dat toch ook niet voor wat het is.
De volgorde is alleen bij TS anders. Corona boete geven was prioriteit en excuus ervoor verzinnen bijzaak.quote:Op zondag 15 november 2020 14:37 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom dat een no-go is. Er wordt alleen niet actief op gecontroleerd, maar als de politie komt wegens overlast en daar vervolgens te veel mensen aantreft dan is die coronaboete gewoon bijvangst. Ik zie het probleem niet. Als je aan de kant wordt gezet wegens kapotte verlichting en je blijkt dronken achter het stuur te zitten dan laten ze dat toch ook niet voor wat het is.
Je vergeet wel dat dit in het corona tijdperk is. Wellicht "juichen" die mensen omdat het hun eigen gezondheid betreft als landgenoten alleen aan zichzelf willen denkenquote:Op zondag 15 november 2020 15:30 schreef ludovico het volgende:
Anyhow, mijn maag draait om van alle gekkies hier die het keihard toejuichen dat wat mensen die samen aan het kaarten zijn, door de politie verstoord worden, met een huiszoekingsbevel in de hand.. Eng gewoon.
De artikelen uit de noodverordening zijn hier letterlijk geplaatst. Rutte kan wel meer zeggen.quote:Op zondag 15 november 2020 14:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik heb daar nog geen goede onderbouwing van gehoord, alleen maar mensen die dat denken en hopen.
Daarnaast kunnen goede onderbouwingen ook de plank misslaan.
Omdat de coronaregels niet gelden in woningen. Klaar, over en sluiten. Dat is hetzelfde als een boete krijgen voor dronken rijden terwijl je aan het wandelen was.quote:Op zondag 15 november 2020 14:37 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik mis de eigen verantwoording dan.quote:Op zondag 15 november 2020 16:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je vergeet wel dat dit in het corona tijdperk is. Wellicht "juichen" die mensen omdat het hun eigen gezondheid betreft als landgenoten alleen aan zichzelf willen denken
Het is toch in mijn belang als de rest van Nederland ook probeert om besmetting of verspreiding van corona te voorkomen?!quote:Op zondag 15 november 2020 16:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik mis de eigen verantwoording dan.
Maar men denkt serieus dat ze ziek worden tijdens het boodschappen doen blijkbaar.
Wat is je feitcode TS?quote:Artikel 2.1 Verbod samenkomsten
1. Het is verboden een samenkomst van meer dan 30 personen (exclusief personeel) per zelfstandige ruimte in een besloten plaats, niet zijnde een woning, of in een voor publiek openstaand gebouw, vaartuig of voertuig, met uitzondering van de daarin gelegen woongedeelten, te organiseren, te laten organiseren, te laten plaatsvinden of te laten ontstaan. Een zichtbaar gescheiden podium geldt als zelfstandige ruimte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |