abonnement Unibet Coolblue
pi_196236581
POLL

Beste mensen,

Ik doe een soort onderzoek naar seksualiteit en Celebrale Parese, een beperking waar men bij iemand motorisch beperkt is. Ik heb zelfs Celebrale Parese, vanaf 1 jaar. Hierdoor kan ik moeilijk lopen, zit ook vaak in de rolstoel, ben wel redelijk zelfstandig, ben ook zelf slechthorend.

Hier lees je nu even wat Celebrale Parese is:

Cerebrale Parese is eigenlijk een verzamelnaam. Het is een aandoening waarbij je moeilijker kunt bewegen, omdat je je spieren niet goed kunt aansturen. Dit komt door een beschadiging in je hersenen. Die beschadiging is meestal al voor of tijdens je geboorte ontstaan. Soms is het tijdens je eerste levensjaar ontstaan. Een cerebrale parese wordt ook wel aangeduid met de afkorting CP. Ook wordt de Engelse term Cerebral Palsy vaak gebruikt. In Nederland worden elk jaar ongeveer 400 kinderen met Cerebrale Parese geboren.
Vormen cerebrale parese
Ieder persoon met Cerebrale Parese is anders. De één zit in een rolstoel en heeft veel hulp nodig, terwijl de ander nauwelijks last heeft van de aandoening. Er zijn drie vormen van Cerebrale Parese. Het onderscheid wordt gemaakt aan de hand van het probleem dat je hebt met bewegen.

Spastisch
De spastische cerebrale parese komt het meest voor: zo’n 70% tot 80% heeft deze vorm. Bij spasticiteit kost het je veel moeite om je spieren gericht en apart aan te spannen. Je spieren voelen stijf en strak. Daardoor gaat bewegen moeilijk.

Dyskinetisch
Ongeveer 6% van de mensen met cerebrale parese heeft deze vorm. Bij deze bewegingsstoornis maak bewegingen die je eigenlijk niet wil maken. Dit komt omdat je spieren opeens samentrekken. Hierdoor is het lastig om voorwerpen te pakken. Ook is het moeilijk om te spreken, te slikken en te eten. Je spierspanning bij deze vorm is laag, waardoor je vaak niet goed kunt zitten en lopen.

Atactisch
De atactische cerebrale parese komt bij zo’n 6% van de mensen voor. Bij deze vorm maak je schokkerige bewegingen. Ook heb je vaak moeite om je evenwicht te bewaren.

Wat zijn de symptomen van Cerebrale Parese?

Niet iedereen met Celebrale Parese heeft dezelfde problemen met bewegen. Soms heb je maar aan één kant van je lichaam last, soms aan beide kanten. Veel mensen hebben alleen een bewegingsstoornis in de benen, anderen hebben problemen met alle spieren van het lichaam. Naast de bewegingsproblemen zijn er soms ook nog andere symptomen:

• Moeite hebben met eten, praten, zien en horen
• Moeilijk kunnen leren
• Een verstandelijke beperking
• Gedragsproblemen
• Epilepsie

Leven met Cerebrale Parese
De schade aan je hersenen zal altijd blijven. Daarom kun je niet genezen. Cerebrale Parese kan grote impact hebben op jouw leven en dat van de mensen om je heen. Het kan heel frustrerend zijn als je geconfronteerd worden met dingen die je niet kunt. Toch kun je een fijn leven hebben. Vaak kun je veel meer dan andere mensen denken!

Revalidatie
Revalidatie helpt je om je zo goed mogelijk zelf te redden. Je leert omgaan met je beperkingen. Oefentherapie kan je helpen je spieren soepeler te maken en logopedie zorgt ervoor dat je beter kunt praten. Soms schrijft de arts medicijnen voor om je spieren te verslappen. Ook hulpmiddelen zoals een looprek en een douchestoel helpen je zo zelfstandig mogelijk te leven met je beperkingen.

Sociale contacten
Veel mensen met Cerebrale Parese zijn onzeker en hebben een laag zelfbeeld. Vrienden maken is lastiger dan voor leeftijdsgenoten. Het kan helpen om contact te zoeken met lotgenoten. Zij begrijpen jou immers als geen ander.

Omgaan met cerebrale parese
Voor ouders is het erg ingrijpend als blijkt dat hun kindje Cerebrale Parese heeft. Je vraagt je af hoe je kind in de toekomst zal functioneren: zal hij of zij kunnen lopen, naar een gewone school kunnen, vriendjes maken? Er bestaan speciale cursussen voor ouders van kinderen met Cerebrale Parese. Ook kan het prettig zijn om ervaringen uit te wisselen met andere ouders.
Bron: www.handicap.nl

Seksualiteit en CP
Voor mannen en vrouwen met CP is seks toch echt mogelijk, maar ervaren wel anders dan mensen zonder beperking. Ene vind het prettiger met 1 partner te doen omdat het zo vertrouwd is. En andere wil het liefst een groepsseks of een orgie met vrouwen en mannen tegelijk. Maar op gegeven moment kan vaak problemen komen bij mensen met een CP bij het seks, zowel te maken met energie, houdingen en spiertrekkingen. Ene man heeft hierdoor een gevoeliger penis waar men ook iets gevoelig is bij het pijpen door een vrouw of een man, volgens mij hoort dit bij problemen die bij CP hoort. Zeker bij vrouwen kan dit ook voorkomen dat ze een droge vagina heeft, weet ik nier precies. Voor mannen en vrouwen met CP is beleving bij orgasme heel anders bij mensen zonder beperking.

Mijn eigen beleving bij seks
Ik heb ooit paar keren seks gehad, vond het erg prettig en fijn.... maar ik genoot echt erg van. Bij het pijpen van mijn eigen penis die zo gevoelig was vond het wel fijn, dat gaf mij extra seksuele lust hoe ze mijn penis in haar mond deed. Ik masturbeer ook wel eens af en toe, zeker vind ik het ook erg fijn en lekker bezig te zijn met mijn eigen penis om seksuele lust te bevredigen. Bij het vrijen genoot ik ook echt van ander hoe ze of hij bij mij doet met alle respect voor. Erg belangrijk is dat we altijd elkaar respecteren bij het vrijen zowel voor elkaars lichaam en handelingen.

Liefs
Ven1972
Humor, serieus en vrolijk!
  zaterdag 14 november 2020 @ 14:28:53 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_196238626
Nooit gedaan en door dit topic ook niet echt zin in gekregen. Succes ermee, ts.
pi_196238695
Resultaten van een onderzoek met maar 1 vraag kun je op heel veel manieren interpreteren. Heb je een bepaalde hypothese die je wil onderzoeken? Is er wellicht wat meer achtergrondinformatie?
Cerebrale parese heb je in veel variaties, jouw variant is hoogstwaarschijnlijk anders dan de mijne.

Je vraagt mist misschien ook wat mogelijke antwoorden. "Ja, maar was geen succes", "Ja, was lekker maar geen behoefte om nog eens te doen", "Nee, maar lijkt me geen probleem", bijvoorbeeld.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_196238844
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 november 2020 14:34 schreef WheeleE het volgende:
Resultaten van een onderzoek met maar 1 vraag kun je op heel veel manieren interpreteren. Heb je een bepaalde hypothese die je wil onderzoeken? Is er wellicht wat meer achtergrondinformatie?
Cerebrale parese heb je in veel variaties, jouw variant is hoogstwaarschijnlijk anders dan de mijne.

Je vraagt mist misschien ook wat mogelijke antwoorden. "Ja, maar was geen succes", "Ja, was lekker maar geen behoefte om nog eens te doen", "Nee, maar lijkt me geen probleem", bijvoorbeeld.
Ok dat zal ik voor volgende keer meenemen als ik weer een nieuwe poll aanmaak hier op Fok. Mijn variant van CP is wel anders dan de jouwe. Ik zal je DM'en hierover.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196239057
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 november 2020 14:34 schreef WheeleE het volgende:
Resultaten van een onderzoek met maar 1 vraag kun je op heel veel manieren interpreteren. Heb je een bepaalde hypothese die je wil onderzoeken? Is er wellicht wat meer achtergrondinformatie?
Cerebrale parese heb je in veel variaties, jouw variant is hoogstwaarschijnlijk anders dan de mijne.

Je vraagt mist misschien ook wat mogelijke antwoorden. "Ja, maar was geen succes", "Ja, was lekker maar geen behoefte om nog eens te doen", "Nee, maar lijkt me geen probleem", bijvoorbeeld.
Over seksualiteit met mensen die CP hebben gesproken., is wel meer achtergrondinformatie nodig om meer resultaten te behalen. Bijvoorbeeld welke standen die door mensen met een CP moeilijk vinden om eens te gaan proberen, zoals doggy-stijle of een vrouw/man boven op. En hoe precies beleving wat een vrouw of man met een CP bij het vrijen was. Aan andere kant kan ik me voorstellen dat vele mensen met een CP niet fijn vinden om in openbaar over seks te praten.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196241187
Lekker met je partner delen dit. Denk dat seksualiteit in het algemeen niet zo overmatig gedeeld hoeft te worden, als dat het nu in dit tijdperk wordt gedaan.
  zaterdag 14 november 2020 @ 17:50:56 #7
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_196241242
Wat zijn we toch ver gekomen met z’n allen dat er op dit forum gewoon openlijk over CP gepraat kan worden!

Herinner me ook ineens een fotoreeks op 4chan die ik nooit zal kunnen unseeën.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_196241244
Ik zou het niet afkorten tot CP in deze tijden. :X
pi_196241254
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 17:47 schreef Girlwiththepurplelipstick het volgende:
Lekker met je partner delen dit. Denk dat seksualiteit in het algemeen niet zo overmatig gedeeld hoeft te worden, als dat het nu in dit tijdperk wordt gedaan.
En als je geen partner hebt wat dan?
pi_196241312
-
https://www.youtube.com/channel/UCdomP1JqhnyBQGaBmfDl4KQ


Hier heb je een koppel uit Amerika, dat ook praat over dit soort dingen. Hij heeft dan wel geen cerebrale parese, maar spinal muscular atrophy.


En ik heb het niet over cerebrale parese, maar over het onderwerp seksualiteit. Ik wil heus van niemand weten, hoe het voor hem aanvoelt hoe hij dan wel niet gepijpt wordt.
pi_196241357
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2020 17:51 schreef Document1 het volgende:

[..]

En als je geen partner hebt wat dan?
Dan iemand die wat dichterbij staat dan je computer.
pi_196241360
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2020 17:55 schreef Girlwiththepurplelipstick het volgende:
-
https://www.youtube.com/channel/UCdomP1JqhnyBQGaBmfDl4KQ


Hier heb je een koppel uit Amerika, dat ook praat over dit soort dingen. Hij heeft dan wel geen cerebrale parese, maar spinal muscular atrophy.


En ik heb het niet over cerebrale parese, maar over het onderwerp seksualiteit. Ik wil heus van niemand weten, hoe het voor hem aanvoelt hoe hij dan wel niet gepijpt wordt.
Dan zou ik in de index lekker een forum zoeken wat beter bij je past.
pi_196241391
Waar is in de poll de optie "ja maar ik vond het niets"? Of moet iedereen die "ja" antwoord het ook fijn en lekker gevonden hebben :D
pi_196241400
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 17:58 schreef Girlwiththepurplelipstick het volgende:

[..]

Dan iemand die wat dichterbij staat dan je computer.
Vooral sex lijkt mij een onderwerp wat je heel goed anoniem kan bespreken. Ik zou bijvoorbeeld niet zo snel tijdens een avond biertjes klappen vragen hoe het bij m'n maten voelt als ze gepijpt worden. Kan aan mij liggen hoor.
pi_196241403
Of jij zou een ander forum kunnen zoeken. Het is heus niet zo dat alleen meningen welkom zijn die binnen jou perspectief passen.
pi_196241435
quote:
Je post in het sex forum dat het vreemd is dat mensen over sex posten, wat wil je nou? |:(
pi_196241494
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2020 18:00 schreef Document1 het volgende:


[..]

Vooral sex lijkt mij een onderwerp wat je heel goed anoniem kan bespreken. Ik zou bijvoorbeeld niet zo snel tijdens een avond biertjes klappen vragen hoe het bij m'n maten voelt als ze gepijpt worden. Kan aan mij liggen hoor.
Je hebt daar wel gelijk in. In de praktijk is het niet altijd zo makkelijk om dit met een naaste te bespreken, maar bepaalde details zou ik persoonlijk gewoon niet in een blog zetten. Is gewoon een beetje vies, en het internet heeft wel meer ogen dan alleen de 18+ers.
pi_196242135
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2020 18:05 schreef Girlwiththepurplelipstick het volgende:

[..]

Je hebt daar wel gelijk in. In de praktijk is het niet altijd zo makkelijk om dit met een naaste te bespreken, maar bepaalde details zou ik persoonlijk gewoon niet in een blog zetten. Is gewoon een beetje vies, en het internet heeft wel meer ogen dan alleen de 18+ers.
Je zit in het subforum Seksualiteit. Wil je hierover zeiken, verwijs ik je naar KLB waar je een zeiktopic kan openen over het feit dat er in het subforum Seksualiteit dit soort schandelijke dingen worden besproken die jou tere ogen en oren niet aankunnen, ondanks dat je zelf op het subforum klikt en het bekijkt.
  zaterdag 14 november 2020 @ 19:41:39 #19
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196242987
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2020 17:55 schreef Girlwiththepurplelipstick het volgende:
-
https://www.youtube.com/channel/UCdomP1JqhnyBQGaBmfDl4KQ

Hier heb je een koppel uit Amerika, dat ook praat over dit soort dingen. Hij heeft dan wel geen cerebrale parese, maar spinal muscular atrophy.

Dus ze zijn wel echt gelukkig met elkaar, waarom zou echt hier ook In Nederland wel kunnen een relatie die een normale man of vrouw met een man of vrouw met een beperking aangaat? Ik zelfs zou echt geen probleem vinden als een vrouw zonder beperking mij echt leuk vindt en verliefd op mij is en ik op haar.... dus het is maar hoe het we bekijken of we iets voor elkaar voelen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196244251
TS, je hebt niet erg gemazzeld in je leven.
Ik hoop dat je ondanks alles een leuke vrouw vindt om je leven mee te delen.
  zaterdag 14 november 2020 @ 21:15:47 #21
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196244460
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 21:05 schreef Gruj0 het volgende:
TS, je hebt niet erg gemazzeld in je leven.
Ik hoop dat je ondanks alles een leuke vrouw vindt om je leven mee te delen.
Thanx, maar komt nog wel, door corona kan ik nog geen leuke contacten hebben in fysieke wereld.
Humor, serieus en vrolijk!
  zaterdag 14 november 2020 @ 22:25:04 #22
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_196245653
Hier bedoelde ik, zij heeft ook CP meen ik en is blijkbaar niet vies van een paar volt in d’r donder.

"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_196245752
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 19:41 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dus ze zijn wel echt gelukkig met elkaar, waarom zou echt hier ook In Nederland wel kunnen een relatie die een normale man of vrouw met een man of vrouw met een beperking aangaat? Ik zelfs zou echt geen probleem vinden als een vrouw zonder beperking mij echt leuk vindt en verliefd op mij is en ik op haar.... dus het is maar hoe het we bekijken of we iets voor elkaar voelen.
Maar jij wil zelf absoluut niet iemand mef een beperking. Waarom zou je dan wel verwachten dat een ander iemand met een beperking wil?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zaterdag 14 november 2020 @ 22:33:04 #24
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196245812
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 22:30 schreef marsan het volgende:

[..]

Maar jij wil zelf absoluut niet iemand mef een beperking. Waarom zou je dan wel verwachten dat een ander iemand met een beperking wil?
Kom nou, ik wil ook best een relatie hebben met vrouw die licht beperkt is, maar ook met CP die goed zelfstandig kan bewegen. Je klinkt wel best negatief vind ik, daarom is dat de laatste keer dat ik antwoord zak geven op jouw vragen, Het ga je echt goed! Dus ik ga je voorgoed negeren.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196250245
Deze TS probeert zijn lust/fetish naar gehandicapten met dit soort topics te bevredigen, volgens mij... onder het mom van onderzoek :')

Ga ergens anders je "geile" verhalen verzamelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')