Ah... als het beeld terecht is kom het hier maar posten Tong.quote:Op zaterdag 26 december 2020 00:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Net unbant. Dus ik ben nieuw en woon in Bommel. Nog steeds niet terecht.
Waar haal je ze vandáán!quote:Op zaterdag 26 december 2020 00:34 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Harry Bannink ZELF zingt Annie Schmidt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Natuurlijk ! Hebben we ook een beeld van Dikkertje Dap in Nederland.![]()
In 1995 werd er in Kapelle, de geboorteplaats van Schmidt, een standbeeld van Dikkertje Dap onthuld.
De maker is Hans Bayens.In 2007 werd Dikkertje Dap door het Nederlandse publiek verkozen tot het meest geliefde versje van Annie M.G. Schmidt in het kader van de jaarlijkse Annie M.G. Schmidt-week.
In 2010 vond deze voor de achtste keer plaats.
Tegelijk met de start van deze week was de opening van de expositie Pluk in Madurodam.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dikkertje_Dap
Wie kent het niet?
Dikkertje Dap klom op de trap
'S morgens vroeg om kwart over zeven
Om de giraf een klontje te geven.
Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,
Weet je, wat ik heb gekregen?
Rode laarsjes voor de regen!
'T Is toch niet waar, zei de giraf,
Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.O Giraf, zei Dikkertje Dap,
'K moet je nog veel meer vertellen:
Ik kan al drie letters spellen:
A b c, is dat niet knap?
Ik kan ook al bijna rekenen!
Ik kan mooie poppetjes tekenen!
Lieve deugd, zei de giraf,
Kerel, kerel, ik sta paf.Zeg, Giraf, zei Dikkertje Dap,
Mag ik niet eens even bij je
Stiekem van je nek afglijen?
Zo maar eventjes voor de grap,
Denk je dat de grond van Artis
Als ik neerkom, heel erg hard is?
Stap maar op, zei de giraf,
Stap maar op en glij maar af.Dikkertje Dap klom van de trap
Met een griezelig grote stap.
Op de nek van de giraf
Zette Dikkertje Dap zich af,
Roetsjj daar gleed hij met een vaart
Tot aan 't kwastje van de staart.
Boem!
Au!!
Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.
Morgen kom ik weer hier met de trap.
https://www.telegraaf.nl/(...)wenen-uit-zaltbommel
07 dec. 2020 in BINNENLAND
Hopelijk wordt het Andere beeld weer snel teruggevondenZALTBOMMEL - Het standbeeld van Jip en Janneke is in de nacht van zondag op maandag verdwenen van de Waalkade in Zaltbommel.
De gemeente denkt dat een oudejaarsvereniging achter de diefstal zit, zegt een woordvoerster.
Volgens de gemeente is het beeld netjes van de sokkel geschroefd. Er is geen schade aangericht. Om die reden wacht Zaltbommel even af „of ze weer veilig thuiskomen.” Als het te lang duurt voor het tweetal weer opduikt, gaat de gemeente alsnog aangifte doen.
https://www.omroepgelderl(...)d-van-Jip-en-Janneke
Weer een eindejaarsstunt? Op dit moment is nog onduidelijk waar het kunstwerk is.
Briefje
Of er dit keer weer sprake is van zo'n actie is niet bekend, maar het lijkt er wel op.
Een voorbijganger vond zondagavond laat een briefje bij de sokkel met de tekst:
‘Wij zijn even op bezoek, niet om de hoek, ga niet naar ons op zoek, voor je het weet staan we weer
op de stoep'.
Fiep.
Het beeld van Jip en Janneke is gemaakt door Ton Koops en werd in 1992 onthuld door schrijfster Annie M.G. Schmidt en illustratrice Fiep Westendorp. Die laatste komt uit Zaltbommel. De gemeente Zaltbommel tast op dit moment ook in het duister. Een woordvoerster laat weten dat het kunstwerk niet in onderhoud is.
quote:Op zaterdag 26 december 2020 13:30 schreef Molo het volgende:
Heerlijke verhalen, voor groot en klein.
Nieuw boekje van Ibbeltje in huis hier, ga ik weer heerlijk uren uit voorlezen hier thuis
grappigquote:Op maandag 28 december 2020 04:25 schreef jekomterwelhinter het volgende:
De slaapwandelende vorst door een onbekende man.
Nice...quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:04 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Op een mooie pinksterdag vertaalt door Wil van der Meer naar het frans.
Het wordt bijna een Conny Stuart topicquote:
De laatste is wel een eh... mooie of eh... in ieder geval wel een goeiequote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:15 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Mijn laatste nummer van Annie Schmidt (meer weet ik er niet)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |