En die is heel makkelijk te vervalsen.quote:Op donderdag 12 november 2020 20:22 schreef Rene het volgende:
Doorgaans wordt je salarisstrook gevraagd
Grappig dat er mensen zijn die oprecht de lol en uitdaging zien in hun werk.quote:Op donderdag 12 november 2020 20:32 schreef bleiblei het volgende:
Nooit problemen in ervaren want qua salaris groeide ik doorgaans in no time daar weer overheen. Met dank aan een omgeving waar ik door de lol en uitdaging weer kon laten zien wat ik waard ben.
Voldoening is belangrijker dan salaris.quote:Op donderdag 12 november 2020 20:38 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Grappig dat er mensen zijn die oprecht de lol en uitdaging zien in hun werk.
Voor mij telt alleen het salaris, anders was ik allang gestopt. Zal vast geen kantoorbaan zijn die je hebt?
Dan kan ik het mij voorstellen dat het dan wat lastiger is om snel te groeien in salaris in je functie en dat je het moet hebben van de onderhandelde salarissprong als je switchedquote:Op donderdag 12 november 2020 20:38 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Voor mij telt alleen het salaris, anders was ik allang gestopt. Zal vast geen kantoorbaan zijn die je hebt?
Het is dat voldoening en salaris momenteel hand in hand gaan bij mij. Maar ik kom leuke mogelijkheden qua salaris tegen maar ik vind het te fijn in mijn huidige organisatie dat ik dat op de eerste plaats zet.quote:Op donderdag 12 november 2020 20:38 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 12 november 2020 20:46 schreef DJEblender het volgende:
Probeem is dat ik een aantal keer gewisseld ben van werkgever, puur om het geld.
Ik had hem soms best naar mijn zin, maar had dan de kans om soms wel 20 of 25% meer te krijgen. Dan deed ik dat, zonder goed afgewogen te hebben of de rol en het bedrijf bij mij paste.
Op dit moment verdien ik goed, maar heb ik het niet zo naar mijn zin. Organisatie en de rol passen niet super bij mij. Ook is het dus nog maar de vraag of mijn contract verlengd wordt, hier hoor ik meer over binnenkort.
Alleen salaris is nu eenmaal belangrijk. Ik zou een 10 of 15% verlaging acceptabel vinden als het werk leuker is.
Als je het leuk vind dan presteer je ook beter en kan je misschien weer een stap vooruit zetten.
Het is gewoon moeilijk nu omdat het crisis is en je niet zomaar meer aangenomen wordt met het salaris waar ik nu op zit.
En dan weet je al dat je direct het gesprek kunt afkappen. Vragen mag altijd, maar dat gaat ze natuurlijk niks aan!quote:Op donderdag 12 november 2020 20:22 schreef Rene het volgende:
Nee, geen ervaring mee. Maar het is maar afhankelijk of en hoe het boven marktconform is. Doorgaans wordt je salarisstrook gevraagd.Dus wellicht valt het mee.
Via bruto/netto salarischecks is het goed te kijken hoe ver je kan gaan gezien je in en uitgaven. Je kan netto intoetsen en globaal zien wat dat bruto moet zijn
Jawel. En er zijn frustraties genoeg, maar over de hele linie maken we een gaaf product, met leuke mensen en lossen we de moeilijkste problemen op waardoor wij wereldwijd heel veel impact hebben met onze machines.quote:Op donderdag 12 november 2020 20:38 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Zal vast geen kantoorbaan zijn die je hebt?
In dit geval top toch? Dan zien ze dat ze meer moeten bieden ipv minderquote:Op donderdag 12 november 2020 20:47 schreef ZarB het volgende:
[..]
En dan weet je al dat je direct het gesprek kunt afkappen. Vragen mag altijd, maar dat gaat ze natuurlijk niks aan!
Een fatsoenlijke werkgever vraagt er gewoon niet naar. De werkgever wil de sollicitant en als het andersom ook klikt dan zegt de sollicitant wat hij wil hebben (wel enigszins passend bij de functie uiteraard) en de werkgever bepaalt voor zichzelf of hij dat wil betalen. Met de oude werkgever heeft de nieuwe niks te maken.quote:Op donderdag 12 november 2020 20:49 schreef Rene het volgende:
[..]
In dit geval top toch? Dan zien ze dat ze meer moeten bieden ipv minder! Ts zit immers boven gemiddelde
Eens. Bij veel vacatures wordt tegenwoordig al een salaris indicatie in de vacature vermeldt.quote:Op donderdag 12 november 2020 20:50 schreef ZarB het volgende:
[..]
Een fatsoenlijke werkgever vraagt er gewoon niet naar. De werkgever wil de sollicitant en als het andersom ook klikt dan zegt de sollicitant wat hij wil hebben (wel enigszins passend bij de functie uiteraard) en de werkgever bepaalt voor zichzelf of hij dat wil betalen. Met de oude werkgever heeft de nieuwe niks te maken.
Imposter syndroom?quote:Op donderdag 12 november 2020 21:07 schreef DJEblender het volgende:
Maak mij gewoon zorgen dat mijn carrière doodloopt.
In 7 jaar een aantal keer geswitched, nergens echt heel erg naar mijn zin gehad.
Het gevoel dat ik niet goed genoeg ben voor mijn werk in elke functie wel gehad.
Altijd wel de uitdaging gezocht. En nu misschien voor het eerst ontslagen worden.
Weet niet zo goed hoe verder l
Op dit moment weinig zelfvertrouwen in mijn kunnen. Terwijl het waarschijnlijk ook niet zo erg is.quote:Op donderdag 12 november 2020 21:10 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Imposter syndroom?
Maar het ontslag is niet gemotiveerd door je prestaties. Dat is toch wel een geruststellende gedachte?
Nog nooit meegemaakt. Je nieuwe werkgever heeft ook niets te schaften met hoe je je salaris met je vorige werkgever hebt geregeld.quote:Op donderdag 12 november 2020 20:22 schreef Rene het volgende:
Doorgaans wordt je salarisstrook gevraagd.
Dan word je dus niet ontslagen.quote:Op donderdag 12 november 2020 20:08 schreef DJEblender het volgende:
Nu is er een kans dat ik voor het eerst on mijn loopbaan ontslagen ga worden als mijn jaarcontract afloopt.
Laat je werkgever keuze niet alleen van geld afhangen maar meer van het werk/omgeving waar je blij van word.quote:Op donderdag 12 november 2020 21:13 schreef DJEblender het volgende:
[..]
Op dit moment weinig zelfvertrouwen in mijn kunnen. Terwijl het waarschijnlijk ook niet zo erg is.
Dat elke dat thuis werken helpt ook niet echt.
Maar ik werk waarschijnlijk wel iets boven mijn kunnen.
Waarom ga je dan als een konijntje in de koplampen van een reorganisatie turen?quote:Op donderdag 12 november 2020 20:46 schreef DJEblender het volgende:
Op dit moment verdien ik goed, maar heb ik het niet zo naar mijn zin. Organisatie en de rol passen niet super bij mij.
Het niet verlengen van een contract is eigenlijk toch ook ontslag? Komt op hetzelfde neer.quote:Op donderdag 12 november 2020 21:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan word je dus niet ontslagen.
Ontopic: gezien het verloop van je carrière zal je vast wel binnen korte tijd aan de bak kunnen, en daarmee mag je jezelf in deze tijd denk ik vrij gelukkig prijzen. Wellicht is het verstandiger om qua arbeidsvoorwaarden de lat even een tandje lager te leggen, en een plek te zoeken waar je je op je plek voelt en een tijd kan blijven zitten. Op een gegeven moment gaat een jobhoppers-cv namelijk wel tegen je werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |