abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 12 november 2020 @ 15:27:50 #1
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_196205289
Het jaarlijkse vergelijkpartijtje mag weer beginnen. Wat valt op dit jaar, waar twijfel je over en wat deel je graag?
Misschien dat we elkaar weer kunnen helpen voor aankomend jaar. :)

Linkjes:
Vergelijking van specifieke vergoedingen
Info van Rijksoverheid
Medicijnkosten

Bekende vergelijkingssites (links direct naar vergelijkpagina)
Independer
Zorgkiezer
PriceWise
Geld
Consumentenbond
Poliswijzer
Zorgpremiekorting
Zorgwatch

[ Bericht 3% gewijzigd door JtodaX op 17-11-2020 10:34:33 ]
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
  donderdag 12 november 2020 @ 15:30:50 #2
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_196205369
Nog niet alle premies zijn binnen, maar het lijkt voor de basispolis een stijging van zo'n 5 euro per maand te zijn bij de meeste verzekeraars. Vanavond stuurt zilveren kruis de polisbladen, ben benieuwd wat de budgetlabels (die wachten tot het laatste moment) gaan doen.
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
pi_196205527
Ben benieuwd wat de budgetverzekeraars gaan doen inderdaad. Wordt dat echt wachten tot 23:59 vanavond? ;(
pi_196207037
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 15:38 schreef uncucked het volgende:
Ben benieuwd wat de budgetverzekeraars gaan doen inderdaad. Wordt dat echt wachten tot 23:59 vanavond? ;(
Je kan ook morgen kijken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196207346
Ben ik dan de enige waarbij niet overgestapt word omdat tevreden met de service en een absoluut gebrek aan gedoe bij declaraties?
pi_196207758
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 17:09 schreef investeerdertje het volgende:
Ben ik dan de enige waarbij niet overgestapt word omdat tevreden met de service en een absoluut gebrek aan gedoe bij declaraties?
Vast niet. Maar het gros van de overstappers zijn volgens mij mensen die toch nooit van de 'services' van de verzekering gebruik maken, nooit declareren, en alleen maar moeten betalen. En in zo'n geval wil je natuurlijk zo min mogelijk betalen.
pi_196207809
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 17:30 schreef uncucked het volgende:

[..]

Vast niet. Maar het gros van de overstappers zijn volgens mij mensen die toch nooit van de 'services' van de verzekering gebruik maken, nooit declareren, en alleen maar moeten betalen. En in zo'n geval wil je natuurlijk zo min mogelijk betalen.
Dat is een goed argument wel, je gaat een 'duurdere' verzekering pas waarderen als je de bijbehorende coulances etc. merkt
pi_196207835
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 17:09 schreef investeerdertje het volgende:
Ben ik dan de enige waarbij niet overgestapt word omdat tevreden met de service en een absoluut gebrek aan gedoe bij declaraties?
Ik heb nog nooit gevraagd om service van mijn zorgverzekering sinds ik 18 ben en dat is al 23 jaar. Ik heb ook nog nooit hoeven te declareren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196207839
Hier ook iemand die nooit er gebruik van maakt. Als ik het zo op hoofdlijnen inschat, blijf ik weer bij Ziezo max. eigen risico. Is 5 euro duurder dan vorig jaar dus nauwelijks verschil. 1x aftikken en weer door.
pi_196207853
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 17:35 schreef RealRS het volgende:
Hier ook iemand die nooit er gebruik van maakt. Als ik het zo op hoofdlijnen inschat, blijf ik weer bij Ziezo max. eigen risico. Is 5 euro duurder dan vorig jaar dus nauwelijks verschil. 1x aftikken en weer door.
Ik zit al jaren en jaren bij anderzorg en ik vermoed dat die weer de goedkoopste is met max eigen risico. Inderdaad voor mij ook 1x betalen en dan weer door voor het gehele jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196207867
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 17:33 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dat is een goed argument wel, je gaat een 'duurdere' verzekering pas waarderen als je de bijbehorende coulances etc. merkt
wat voor coulances geven ze dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196208020
Ik zit ook al jarenlang bij Anderzorg. Nooit overgestapt. Zijn vrijwel altijd de goedkoopste. Zal in 2021 ook wel weer zo zijn.
pi_196208121
Zo te zien, wijzigt er niets, foto uploaden lukt helaas niet. Blijft 979 euro per jaar.

Staat bij mij al in het portaal.
pi_196208151
Hier worden in ieder geval de nieuwe premies bekend gemaakt: https://www.zorgwijzer.nl/zorgpremie
pi_196208313
Al die treurige labels die tot de laatste seconde wachten _O-

Net of ze nog een euro van de premie afdoen ineens.
pi_196208527
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 17:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gevraagd om service van mijn zorgverzekering sinds ik 18 ben en dat is al 23 jaar. Ik heb ook nog nooit hoeven te declareren.
Niet bewust in ieder geval.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 17:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

wat voor coulances geven ze dan?
Zaken vergoeden die de volgens de polis niet zouden hoeven doen omdat ze geven om hun cliënten.
pi_196208546
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 18:14 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Niet bewust in ieder geval.
Ok, nou die doen prijsvechters dan ook
quote:
[..]

Zaken vergoeden die de volgens de polis niet zouden hoeven doen omdat ze geven om hun cliënten.
echt? ik kan me dat niet voorstellen...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196208563
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 18:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ok, nou die doen prijsvechters dan ook
zei ik dat ze dat niet deden? Nee. Goed argument.
quote:
[..]

echt? ik kan me dat niet voorstellen...
Nee ik lul uit m'n nek. echt je manier van communiceren is echt ruk he.
pi_196208908
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 18:16 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

zei ik dat ze dat niet deden? Nee. Goed argument.
[..]

Nee ik lul uit m'n nek. echt je manier van communiceren is echt ruk he.
Het gaat om het verschil tussen een duure en goedkope, namelijk dat een dure een betere service zou geven. Maar als iemand dat helemaal niet wilt, dan vervalt dat argument. Zo iemand ben ik. Dat de goedkope dan ook blijkbaar onzichtbare service biedt dan interesseert me dan eigenlijk niks, want ik merk er niks van.
Ik bel ze nooit, email ze nooit, heb nooit contact met ze en zij hebben dat ook nooit met mij.

Ik kan me niet voorstellen dat een verzekeraar zegt: oh je had een gaatje in je tanden, maar ik zie dat je geen tandarstverzekering hebt, maar weet je, je bent zo'n aardige klant, ik vergoed het toch....
Of bij elke andere willekeurige medische behandeling....

wat wel vaak zo is is dat een goedkope partij een duur servicenummer heeft voor telefonische hulp of traag reageert met e-mail beantwoorden en een dure partij dat beter heeft geregeld. Maar ja, ik neem nooit contact op met ze....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196209222
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 18:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het gaat om het verschil tussen een duure en goedkope, namelijk dat een dure een betere service zou geven. Maar als iemand dat helemaal niet wilt, dan vervalt dat argument. Zo iemand ben ik. Dat de goedkope dan ook blijkbaar onzichtbare service biedt dan interesseert me dan eigenlijk niks, want ik merk er niks van.
Ik bel ze nooit, email ze nooit, heb nooit contact met ze en zij hebben dat ook nooit met mij.

Ik kan me niet voorstellen dat een verzekeraar zegt: oh je had een gaatje in je tanden, maar ik zie dat je geen tandarstverzekering hebt, maar weet je, je bent zo'n aardige klant, ik vergoed het toch....
Of bij elke andere willekeurige medische behandeling....

wat wel vaak zo is is dat een goedkope partij een duur servicenummer heeft voor telefonische hulp of traag reageert met e-mail beantwoorden en een dure partij dat beter heeft geregeld. Maar ja, ik neem nooit contact op met ze....
Ik bel ze ook nooit. Dat is juist niet nodig.

Ik zie wel dat ze zaken vergoeden die ze van de polis niet hoeven. Maar dat men daar zelfs in het ziekenhuis niet van op kijkt.

Maar geeft niets, geloof wat je wil 😉
pi_196212113
Het verbaasde me dat de Univé nog niet bekend is. Zal wel net als VGZ zijn, maar toch.
pi_196212933
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 17:09 schreef investeerdertje het volgende:
Ben ik dan de enige waarbij niet overgestapt word omdat tevreden met de service en een absoluut gebrek aan gedoe bij declaraties?
Nee, ik zit al 11 jaar bij dezelfde verzekeraar (DSW). Het is niet de goedkoopste, maar ze communiceren helder, zijn die paar keer dat ik ze telefonisch heb gesproken met vragen duidelijk en goed te bereiken en vergoeden naar mijn mening veel een zonder talloze uitzonderingen. Ik ben tevreden!
pi_196213467
Denk Anderzorg. Ik kan me geen andere meer herinneren….geriatrie in het pakket?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_196213864
Wat wel prettig is bij DSW is de prima app en de snelle afhandeling van declaraties.
Een ingediende rekening van mijn Chiropractor in de ochtend staat aan het einde van de middag alweer op mijn rekening.
  Moderator donderdag 12 november 2020 @ 23:11:07 #25
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196214430
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 17:09 schreef investeerdertje het volgende:
Ben ik dan de enige waarbij niet overgestapt word omdat tevreden met de service en een absoluut gebrek aan gedoe bij declaraties?
Heb bij PMA gezeten, Anderzorg, CZ, Besured. Ik zie en merk werkelijk geen verschil. Nou ben ik ook niet in het bezit van een chronische ziekte. Dat zal wel een verschil kunnen zijn.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')