quote:Jij stemt zeker op Femke?
Op woensdag 22 januari 2003 11:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dit om het milieu te ontzien en om de trein er beter uit te laten komen... Wie vindt dit nog meer?
quote:Idd!!!
Op woensdag 22 januari 2003 12:00 schreef _Administr8or_ het volgende:
de max snelheid moet omhoog!!overdag : 130 km/h
's nachts : 160of onbeperkt.
En niet meer van die kut bekeuringen als je binnen de bebouwde kom 57 hebt gereden
quote:met 80 rij je veel zuiniger en met 80 kan de weg beter worden benut zodat er, let wel, MINDER files ontstaan... bovendien veel minder ongelukken!
Op woensdag 22 januari 2003 12:01 schreef Chielus het volgende:
Zodat de mensen nog langer onderweg zijn zodat ze nog langer op de weg zitten zodat het nog drukker wordt zodat er nog meer files ontstaan waardoor nog meer stinkende auto's met kachelende motor zich niet verplaatsen....
quote:Jou moeten ze meteen van de weg afhalen want bent waarschijnelijk weer zo iemand die met 90 over de snelweg rijd en dan maar klagen dat andere zo hard ( met dus 120 ) langs rijden .
Op woensdag 22 januari 2003 11:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dit om het milieu te ontzien en om de trein er beter uit te laten komen... Wie vindt dit nog meer?
nou naar mijn mening moeten ze die mensen allemaal van de weg afhalen..
en als bv dit echt zou gebeuren dan zul je mij nog steeds met 40 km harder voorbij zien komen , want het is niet voor niets een snelweg eigenlijk moeten ze het opschroeven naar 140
quote:zodat jij het gezelliger hebt in de trein bedoel je? no way
Op woensdag 22 januari 2003 11:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dit om het milieu te ontzien en om de trein er beter uit te laten komen...
quote:Sorry, maar mag ik heel even heel erg hard gaan lachen???
Op woensdag 22 januari 2003 11:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dit om het milieu te ontzien en om de trein er beter uit te laten komen... Wie vindt dit nog meer?
Als je dat doet krijg je hooguit nog meer agressie in het verkeer.
Verder, als je de trein er beter uit wilt laten komen moet je die ook maar verbeteren.
Voor de trein is het trouwens ook zo, laat die eens 80 rijden, scheelt in energie en er kunnen meer treinen op het spoor rijden. Kan je lachen.
quote:als auto's afgeschaft worden heb je al die punten helemaal niet meer, en ook geen economie meer; your point being?
Op woensdag 22 januari 2003 12:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
met 80 rij je veel zuiniger en met 80 kan de weg beter worden benut zodat er, let wel, MINDER files ontstaan... bovendien veel minder ongelukken!
quote:treinen rijden absoluut niet zuiniger dan als het gemiddelde aantal passagiers gewoon met de auto zou gaan, ze zijn grootste gedeelte van de dag gewoon leeg nl.
Op woensdag 22 januari 2003 12:07 schreef mvt het volgende:[..]
Sorry, maar mag ik heel even heel erg hard gaan lachen???
Als je dat doet krijg je hooguit nog meer agressie in het verkeer.
Verder, als je de trein er beter uit wilt laten komen moet je die ook maar verbeteren.
Voor de trein is het trouwens ook zo, laat die eens 80 rijden, scheelt in energie en er kunnen meer treinen op het spoor rijden. Kan je lachen.
quote:beter milieu begint bij jezelf...
Op woensdag 22 januari 2003 12:08 schreef DaMSWer het volgende:
iedereen moet gewoon met de trein gaan.
geef ons maar een jaar of 20 het goede voorbeeld, zullen we kijken wat we voor je kunnen doen.
[Dit bericht is gewijzigd door dr.dunno op 22-01-2003 12:09]
quote:idd minder files, namelijk maar EEN, waar alle autos in staan.
Op woensdag 22 januari 2003 12:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
met 80 rij je veel zuiniger en met 80 kan de weg beter worden benut zodat er, let wel, MINDER files ontstaan... bovendien veel minder ongelukken!
en als alles stil staat gebeuren idd ook geen ongelukken, behalve als iemand zijn bekertje koffie omgooit.
quote:zit ik net in de 2de versnelling
Op woensdag 22 januari 2003 12:09 schreef nonzz het volgende:
80??
Dan slaat m'n moter af
quote:Nee.
Op woensdag 22 januari 2003 11:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dit om het milieu te ontzien en om de trein er beter uit te laten komen... Wie vindt dit nog meer?
100 en 130, gewoon net zoals in frankrijk, en niet meer bekeuren voor 1 a 2 misschien 3 kilometer te hard.
quote:en dan te bedenken dat ie net deze foto geplaatst heeft
Op woensdag 22 januari 2003 12:13 schreef Strolie75 het volgende:
Ach, BHFH zijn voorstellen worden al wat soepeler. We mogen steeds harder van hem.
quote:dus 90 voor vrachtwagens en 80 voor auto's, wellicht is dat dan wat?
Op woensdag 22 januari 2003 12:21 schreef strandbal het volgende:
Ik meende dat het grootste rendement ongeveer bij 90 km/uur gehaald werd. Dus max snelheid naar 90, en voor vrachtwagens de max. snelheid omhoog naar 90. Krijgen we geen irritaties meer door inhalende vrachtwagens, geen grote snelheidsverschillen = minder ongelukken en het is beter voor de doorstroming !!
grtz
quote:Als we al het geld dat we nu aan wegen besteden gewoon in het ov stoppen komt het allemaal goed....
Op woensdag 22 januari 2003 12:18 schreef Nyles het volgende:
Als die treinen op tijd zouden rijden okee, maar het tegendeel neemt de twijfel weg...
quote:TUURLIJK, lekker ingehaald worden door vrachtwagens.
Op woensdag 22 januari 2003 12:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
dus 90 voor vrachtwagens en 80 voor auto's, wellicht is dat dan wat?
Als je bang bent op een snelweg neem dan de trein/bus.
Trouwens, wat wil je dan nog meer doen?? Begrenzer verplicht stellen??? Auto's bouwen die maar maximaal 80/90 km/u kunnen rijden (dan krijg je me toch baggerauto's, immmers hogere snelheden hoeven ze toch niet meer aan te kunnen)
quote:Welk geld?
Op woensdag 22 januari 2003 12:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Als we al het geld dat we nu aan wegen besteden
Iedere keer dat jij weer een topic opent sta ik weer verbaasd te kijken van jouw visie tegenover bepaalde punten. Zoals mensen te paard, uithuwelijken, etc.. Waar ben je geweest yo? Verwegistan? Wat voor geloof hadden ze daar??? Vast Islam.
Maar de stelling:
Absoluut niet! ze moeten die snelheid juist omhoog gooien voor een vlottere doorstroming! Zekers nu de NS lekker met hun prijzen gaat stoeien (en niet in ons voordeel) moeten we de auto bannen.. NOT!!
En wat milieuaspect betreft: ben zelf ook voor een schoon en goed milieu, maar de uitlaatgassen van de auto's over de gehele wereld is nog niet eens 1% van de gehele vervuiling/broeikaseffect. Dus dit is gewoon te verwaarlozen.
Maak het maar lekker als in Duitsland, gewoon 130 als adviessnelheid. Wie dat niet kan halen gaat lekker naar de rechter baan en laat de snellere auto's links voorbij. Geen files, geen gezeur en geen kutboetes.
Ik pleit voor 130 km/h overdag, om de doorstroming te bevorderen (zie Frankrijk) waar het mogelijk is, en 's nachts als de weg volledig leeg is 150 km/h.
quote:Ik rij bijna altijd tussen de 80 en 100 op de snelweg, dan rijdt mijn auto het lekkerst.
Op woensdag 22 januari 2003 12:54 schreef jochem8 het volgende:
Whehe...dat er ueberhaupt nog mensen zijn die serieus op topics van BHFH in gaan. Zien jullie niet in dat hij dit alleen maar doet om tegendraads te zijn ? Immers, een weldenkend mens zou nooit 80 km/h op een snelweg willen rijden.
Ik pleit voor 130 km/h overdag, om de doorstroming te bevorderen (zie Frankrijk) waar het mogelijk is, en 's nachts als de weg volledig leeg is 150 km/h.
quote:Ah, dan rijdt je auto het lekkerst... Wat voor auto heb je? Lada? Of een Scania van 18 meter?
Op woensdag 22 januari 2003 12:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Ik rij bijna altijd tussen de 80 en 100 op de snelweg, dan rijdt mijn auto het lekkerst.
quote:Zoiets wilde ik net zeggen ja.
Op woensdag 22 januari 2003 12:58 schreef astra het volgende:[..]
Ah, dan rijdt je auto het lekkerst... Wat voor auto heb je? Lada? Of een Scania van 18 meter?
quote:boven de 100 trilt het stuur gevaarlijk, dus harder is niet verantwoord..... ik heb een mazda 323 1.5 uit 88.
Op woensdag 22 januari 2003 13:01 schreef jochem8 het volgende:[..]
Zoiets wilde ik net zeggen ja.
Misschien wordt het tijd om naar een andere auto te gaan kijken ?
quote:Snap niet dat je er dan nog in durft te rijden. Die auto is niet veilig. Maar goed, er is duidelijk iets mis in jouw bovenkamer, dus ik kan begrijpen dat jij er gewoon in blijft rijden.
Op woensdag 22 januari 2003 13:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
boven de 100 trilt het stuur gevaarlijk, dus harder is niet verantwoord..... ik heb een mazda 323 1.5 uit 88.
zeg dat dan
of neem een echte auto, de moderne trilt niet eens op top, en als je een begrensde wil, neem dan een audi ofzo, die gaan niet harder dan 250
quote:Wielen uitlijnen..... scheelt een heleboel getril en rubber....
Op woensdag 22 januari 2003 13:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
boven de 100 trilt het stuur gevaarlijk, dus harder is niet verantwoord..... ik heb een mazda 323 1.5 uit 88.
quote:of gewoon beneden de 100 rijden, scheelt een hoop kosten in gas/benzine en garagekosten.
Op woensdag 22 januari 2003 13:19 schreef masterzipper het volgende:[..]
Wielen uitlijnen..... scheelt een heleboel getril en rubber....
quote:En kost de economie ook een hoop. Dumb
Op woensdag 22 januari 2003 13:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
of gewoon beneden de 100 rijden, scheelt een hoop kosten in gas/benzine en garagekosten.
quote:Voorstel: BHFH beperken tot onzin-plaatsen
Op woensdag 22 januari 2003 13:23 schreef relay het volgende:
BHFH ook altijd met zn zevertopics, kan ie niet een centraal topic krijgen net als ie al voor zn cijfers heeft. Die achterlijke topics altijd, maar ik kan er gelukkig om lachen
quote:Kan me behoorlijk ergeren als iemand 80 gaat rijden waar 120 is toegestaan is. En velen met mij denk ik. Je bent gewoon een gevaar op de weg.
Op woensdag 22 januari 2003 13:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
of gewoon beneden de 100 rijden, scheelt een hoop kosten in gas/benzine en garagekosten.
quote:haha had ik niet gezien, thank you
Op woensdag 22 januari 2003 13:25 schreef X-Ray het volgende:[..]
Voorstel: BHFH beperken tot onzin-plaatsen
quote:Hell no!
Op woensdag 22 januari 2003 11:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dit om het milieu te ontzien en om de trein er beter uit te laten komen... Wie vindt dit nog meer?
Dan heb je helemaal geen doorstroming meer en het openbaar verveor kan echt niet al die automobilisten opvangen
quote:Zal geen ene reet helpen want ze verhogen de treinkaartjes ook als een gek en dan nog, ze hebben een MILJARD aan schuld ofzoiets, sorry maar, hoe krijg een een MILJARD aan onderhoudsschuld
Op woensdag 22 januari 2003 12:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Als we al het geld dat we nu aan wegen besteden gewoon in het ov stoppen komt het allemaal goed....
Van mensen die zulke dingen bedenken moet ik echt
Snelheid mag van mij wel omhoog.
(Ik vind wel dat er in de bebouwde kom in sommige straten wel wat rustiger gereden mag worden, woon in een straat met een school en veel kinderen, een paar onoverzichtelijke t-splitsingen en daar rijden sommigen ook 80. Ambulance post is gelukkig dichtbij)
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 12:00 schreef _Administr8or_ het volgende:
de max snelheid moet omhoog!!overdag : 130 km/h
's nachts : 160of onbeperkt.
quote:En schadeclaims etc. etc. Waar betalen wij de wegenbelasting dan voor
Op woensdag 22 januari 2003 13:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als ze nou dat wegenonderhoud een stoppen, dan komen er veel kuilen en gaten en dan moet men wel 80 rijden. ... dat lijkt me een goed plan... dan kan al dat geld dus naar de tein... en dat zijn dus echt wel vele miljareden..
quote:juist wegenbelastig afschaffen ,brandstofaccijnzen vervierdubbelen, daar ben ik ook voor.
Op woensdag 22 januari 2003 13:53 schreef jochem8 het volgende:[..]
En schadeclaims etc. etc. Waar betalen wij de wegenbelasting dan voor
quote:Dan schaffen we wel de wegenbelasting en benzine-accijns af, is het niet.
Op woensdag 22 januari 2003 13:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als ze nou dat wegenonderhoud een stoppen, dan komen er veel kuilen en gaten en dan moet men wel 80 rijden. ... dat lijkt me een goed plan... dan kan al dat geld dus naar de tein... en dat zijn dus echt wel vele miljareden..
quote:Kan jij geen autotje meer betalen.
Op woensdag 22 januari 2003 13:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
juist wegenbelastig afschaffen ,brandstofaccijnzen vervierdubbelen, daar ben ik ook voor.
quote:jawel, want het bezit wordt goedkoper, het VERBRUIK wordt alleen duurder..
Op woensdag 22 januari 2003 13:55 schreef X-Ray het volgende:[..]
Kan jij geen autotje meer betalen.
quote:Haha! Soms moet ik echt hartelijk lachen om je debiele ideeën. Heb jij niet iets nuttigs te doen ofzo dan je hele godganse leven onzintopics te openen ?
Op woensdag 22 januari 2003 13:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
juist wegenbelastig afschaffen ,brandstofaccijnzen vervierdubbelen, daar ben ik ook voor.
Ik ga niet met je in discussie meer. Ga maar met andere mensen je vreemde gedachtengang delen.
quote:en dan krijg je die problemen weer.
Op woensdag 22 januari 2003 12:08 schreef DaMSWer het volgende:
iedereen moet gewoon met de trein gaan.
quote:Dan rammelt ie het minste bedoel je. Verbaast me dat dat kreng dan nog de APK doorkomt. Zo'n auto is een gevaar op de weg, voor jou en voor ons.
Op woensdag 22 januari 2003 12:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Ik rij bijna altijd tussen de 80 en 100 op de snelweg, dan rijdt mijn auto het lekkerst.
quote:de eerte partij die dat gaat doen is de volgende verkiezing blij als ie nog een zetel krijgt in de 2e kamer. Als je dat doet krijg je enorme schadeclaims van de automobilisten. Was je van plan de staatsschuld te verdubbelen ofzo??
Op woensdag 22 januari 2003 13:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als ze nou dat wegenonderhoud een stoppen, dan komen er veel kuilen en gaten en dan moet men wel 80 rijden. ... dat lijkt me een goed plan... dan kan al dat geld dus naar de tein... en dat zijn dus echt wel vele miljareden..
quote:Goed plan, wordt het voor mij zelfs economisch rendabel om in Duitsland te tanken. Iets wat jij natuurlijk allang al doet omdat je in de grensstreek woont.
Op woensdag 22 januari 2003 13:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
juist wegenbelastig afschaffen ,brandstofaccijnzen vervierdubbelen, daar ben ik ook voor.
quote:Oftewel : Je kan je auto gewoon niet betalen aangezien die rammelbak de APK niet door komt en je geen zin hebt een nieuwe(re) te kopen. Die APK is er juist voor dat er geen gevaarlijke bakken op de weg rijden en dat de grote vervuilers de weg afgehaald worden.
Op woensdag 22 januari 2003 13:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
jawel, want het bezit wordt goedkoper, het VERBRUIK wordt alleen duurder..
Bovendien hoef je geen geld meer naar garages te brengen als de apk wordt afgeschaft.
quote:Totdat dit bewezen is, en dat duurt nog ff, geen verlaging! Bovendien, als de snelheid wordt verlaagd gaat mijn auto nog steeds 215 km/h...zonder problemen, de snelweg blijft hetzelfde
Op woensdag 22 januari 2003 12:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
met 80 rij je veel zuiniger en met 80 kan de weg beter worden benut zodat er, let wel, MINDER files ontstaan... bovendien veel minder ongelukken!
Ze moeten juist de snelheid verhogen, 140 ofzo. Of gewoon net als in Duitsland, no problems there.
quote:HAHAHA
Op woensdag 22 januari 2003 14:02 schreef varlet het volgende:[..]
en dan krijg je die problemen weer.
neem de trijn van 8 uur van oss naar hertogenbosche kunnen al echt niet meer mensne bij hoor er word zelfs niet meer gestopt omdat het toch te vol is
Dus als je instapt en je wil er uit op een tussen liggende plek dan scheurt die trein gewoon naar ze eind punt??? hahaha in de provincie kan je echt lachen om vage dingen..
Wat een onzin zeg, 80 op de snelweg....
Het is voor mij nu al sneller om via Duitsland te rijden als ik bv naar Enschede wil. Als het zo doorgaat rij ik meer in Duitsland dan in NL man
En dan nu m'n serieuze standpunt:
- Bij drukte wat langzamer, zo'n 70-120 afhankelijk van de drukte
- bij weinig verkeer 140
- op een vrijwel lege snelweg nog steeds niet harder dan je auto kan, maar je mag het wel proberen
Als ik met de lesauto andere trage bestuurders tegenkom vind ik irritant...
130km/u snelweg auto's
90km per uur vrachtwagens...
quote:Dat rijden we al
Op woensdag 22 januari 2003 17:00 schreef toxi het volgende:
80km/u op snelweg roflAls ik met de lesauto andere trage bestuurders tegenkom vind ik irritant...
130km/u snelweg auto's
90km per uur vrachtwagens...
quote:Hier zocht ik nou al tijden foto's van, waar heb je ze vandaan...het is de enige Opel die ik aantrekkelijk vind (tis namelijk een Lotus).
Op woensdag 22 januari 2003 16:47 schreef Public Enemy het volgende:
Ik stem links, maar niet vanwege hun verkeersbeleid
Ik ben voor :
[afbeelding]
En geen flitspalen meer . Het Justitieel Incasso Bureau heeft al een foto-album vol met foto's van mijn auto
quote:Die foto komt hier vandaan maar daar staan verder geen type104 foto's
Op woensdag 22 januari 2003 17:34 schreef jogie het volgende:[..]
Hier zocht ik nou al tijden foto's van, waar heb je ze vandaan...het is de enige Opel die ik aantrekkelijk vind (tis namelijk een Lotus).
Je weet wat ze zeggen...100 jahre Opel, und noch nichts zu gelerhnt (of zoiets)
En hier nog wat pics van gummen.org
180 daar kan ik wel mee leven, als je dan 200 rijdt blijft het qua bekeuringen ook nog betaalbaar.
quote:als de trein nou is vaker zou rijden en op tijd was het een optie , maar nu dus echt ff niet
Op woensdag 22 januari 2003 11:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dit om het milieu te ontzien en om de trein er beter uit te laten komen... Wie vindt dit nog meer?
quote:WAT een bullshit.. zeker geen rijbewijs... en je gaat zeker ook nooit met de trein ??
Op woensdag 22 januari 2003 11:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dit om het milieu te ontzien en om de trein er beter uit te laten komen... Wie vindt dit nog meer?
quote:Voor de gein wel eens bedacht dat als iedereen 80 ging rijden en daarmee 10% minder brandstof zou verbruiken hoe ontzettend veel geld de overheid wel niet misloopt aan belasting en accijns, denk dat je op eerder minder geld overhoudt voor de treinen dat meer. Dus
Op woensdag 22 januari 2003 13:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als ze nou dat wegenonderhoud een stoppen, dan komen er veel kuilen en gaten en dan moet men wel 80 rijden. ... dat lijkt me een goed plan... dan kan al dat geld dus naar de tein... en dat zijn dus echt wel vele miljareden..
Ofwel, willen we van het begrotingstekort af, allemaal GASSEN
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 00:48 schreef TallMan het volgende:[..]
Voor de gein wel eens bedacht dat als iedereen 80 ging rijden en daarmee 10% minder brandstof zou verbruiken hoe ontzettend veel geld de overheid wel niet misloopt aan belasting en accijns, denk dat je op eerder minder geld overhoudt voor de treinen dat meer. Dus
met dat geweldige '80 km/u slakken over de slakweg' plan van je
Ofwel, willen we van het begrotingstekort af, allemaal GASSEN
Doorgaans haal ik tijdens woon-werk verkeer volgens de boordcomputer de 60 km/u gemiddeld op de snelweg nog niet eens, dus een max. van 80 of 180 maakt dan ook niet zo veel uit.
Als het rustig is (ook dynamisch dus niet alleen 's nachts) mag het van mij best wat harder, hoewel het met 150/160 ook wel weer mooi geweest om dat anders het snelheidsverschil te groot wordt. Niet alle auto's kunnen zo hard (Smartjes, Twingo's e.d.), niet alle bestuurders kunnen zo hard (ouder dan dertig wordt de reactie traag ) Mooi voorbeeld hiervoor is de A4 tussen Leiden <-> Schiphol: minimaal 6-baans breed, afhankelijk van de richting en het tijdstip rijdt er geen hond, en je mag er maar 100! Yeah, whatever :-?
Als het om het mileu gaat kun je ook best een extra rijbaan aanleggen; het scheelt behoorlijk in het verbruik of je een beetje normaal in een constant tempo kunt rijden, of dat je hele tijd normaal-langzaam-normaal-langzaam-normaal-langzaam-normaal-langzaam rijdt omdat het druk is, onverlaten vlak voor je neus zonder te kijken gaan inhalen, of weer zo'n l*l van een vrachtwagenchauffeur een mini-file creeert met inhalen.
quote:Dan liever deze in dezelfde categorie.. Lancia Thema 8.32 (met ferrari V8)
Op woensdag 22 januari 2003 19:31 schreef Public Enemy het volgende:[..]
Die foto komt hier vandaan maar daar staan verder geen type104 foto's
En hier nog wat pics van gummen.org
[afbeelding]
[afbeelding]
[img]
quote:Je zou voor de grap het hele topic eens moeten lezen.
Op vrijdag 24 januari 2003 17:36 schreef FlipDwerg het volgende:
80 km/h op een autosnelweg? Heb jij eigenlijk wel een auto?
quote:Nou hierin moet ik je 100% gelijk geven!
Op woensdag 22 januari 2003 12:08 schreef DaMSWer het volgende:
iedereen moet gewoon met de trein gaan.
Veel meer plaats voor mij dan op de snelweg om lekker te gassen
quote:Daar ben ik meer voor
Op woensdag 22 januari 2003 12:00 schreef _Administr8or_ het volgende:
de max snelheid moet omhoog!!overdag : 130 km/h
's nachts : 160of onbeperkt.
Persoonlijk vindt ik dat ze overdag 120 als max kunnen aangeven (maar dan wel op veel meer plaatsen want nu mag je overal eigenlijk maar 100) en s'nachts mogen ze van mij dan wel 150 aangeven.
Ik ben net een uurtje terug uit Den Haag (woon in Utrecht) en ik heb de hele weg zo ongeveer 150 gereden en dat gaat prima (jah klaag me maar aan ) Zeker op 3 of 4 baans wegen.
Ze mogen dan wel de boetes omhoog gooien voor mensen die op de snelweg (dus niet binnen de bebouwde kom) te hard rijden.
quote:De fanmail uit Leeuwarden is onderweg.
Op zaterdag 25 januari 2003 02:42 schreef Komakie het volgende:[..]
...
Ik ben net een uurtje terug uit Den Haag (woon in Utrecht) en ik heb de hele weg zo ongeveer 150 gereden en dat gaat prima (jah klaag me maar aan) Zeker op 3 of 4 baans wegen.
....
quote:Ben je niet lekker ofzo
Op woensdag 22 januari 2003 11:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dit om het milieu te ontzien en om de trein er beter uit te laten komen... Wie vindt dit nog meer?
* JusdRanz vraagt zich af of dit de woorden zijn van iemand die z'n rijbewijs maar niet kan halen?
quote:Ik denk dat ie gewoon meer meiden in de trein wil zien. Niet dat ie er verder iets mee aankan ofzo
Op zaterdag 25 januari 2003 02:56 schreef JusdRanz het volgende:[..]
Ben je niet lekker ofzo
* JusdRanz vraagt zich af of dit de woorden zijn van iemand die z'n rijbewijs maar niet kan halen?
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 00:15 schreef Pushit het volgende:[..]
![]()
Slet
Ik gaf je nog wel je eigen rijbaan! Helemaal voor jou alleen (en al die andere vrachtwagenchauffeurs)
quote:Ik zal je even uit je droom halen, de weg is van iedereen
Op zondag 26 januari 2003 11:14 schreef mbvt het volgende:[..]
Ik gaf je nog wel je eigen rijbaan! Helemaal voor jou alleen (en al die andere vrachtwagenchauffeurs)
En dan doen we de minimum snelheid van fietsers naar 120 en dan is alles veilig op de weg!!
Maar ik ben er tegelijk dan ook voor om in de rustige periodes de maximum snelheid te verhogen naar 140 of zo. Als ik 's nachts over de A1 naar 't oost'n van 't land kachel dan vind ik 120 niet zo hard, er zijn dan nauwelijks auto's om mij heen en ik heb dan het gevoel alsof ik best op een veilige manier wat harder zou kunnen rijden.
Misschien een beetje offtopic, maar wel gerelateerd: het OV moet dan tegelijkertijd ook sterk verbeterd worden. Het zit zo: mobiliteit is een product. Mensen die van A naar B willen maken de keus uit een aantal aangeboden produkten (auto, OV, fiets, lopen, etc.) op basis van de voor- en nadelen en de prijs. Zoals met vrijwel alle aankopen weeg je af: wat zijn de voor- en nadelen en wat kost het. Het is nu zo dat op de wat langere afstanden de auto vrijwel altijd, sneller en goedkoper is dan het OV. Ik vind de trein op zich een prettig vervoermiddel (geen parkeerprobleem!), maar feit is dat ik het me bijna niet meer kan veroorloven om er mee te reizen, nog afgezien van het feit dat je zooo vaak te laat op je afspraken komt! Daarbij voel ik me 's avonds echt niet veilig op Amstel en zo, en over de metro heb ik het maar helemaal niet.
Kort samengevat: OV moet sneller, schoner, veiliger, goedkoper (gratis!), kortom het moet een aantrekkelijk produkt worden. Dan pas zullen mensen met plezier de trein pakken en de auto laten staan. Daardoor nemen de files af, etc. etc.
Voorbeeld: in Apeldoorn kun je voor ¤ 1 met de bus de hele stad door, onafhankelijk van waar j heen moet. Ideaal toch?
[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 02-02-2003 23:46]
Behalve in drukke gedeeltes van het land maar daar moeten ze dan maar borden neerzetten.
quote:Ben je helemaal gek ofzow??
Op woensdag 22 januari 2003 11:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dit om het milieu te ontzien en om de trein er beter uit te laten komen... Wie vindt dit nog meer?
Ik ben er niet voor om de max. snelheid op snelwegen te verlagen. Wel ben ik voor die max. snelheid op snelwegen in sterk bebouwde gebieden. Dus die 80km snelwegstukken die er nu zijn mogen blijven en er mogen er een paar bijkomen langs de grote steden. Op rustige snelwegen mag de max. snelheid wat mij bereft omhoog naar 140km/h. De 100km/h snelwegen zijn echt raar, waarom zou je daar maar 100 mogen? Hier mag de snelheid omhoog naar 120km/h.
quote:Ook goed idee..
Op maandag 13 oktober 2003 14:37 schreef t0n het volgende:
Overdag: 130
Avond/nacht: 160/(no limit0r)
quote:NOOIT!
Op woensdag 22 januari 2003 11:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dit om het milieu te ontzien en om de trein er beter uit te laten komen... Wie vindt dit nog meer?
quote:Juistum
Op maandag 13 oktober 2003 17:08 schreef rubinio het volgende:[..]
Laat de trein maar goedkoop worden!!!!!
Trein moet goedkoper, auto's moeten langzamer. Mensen zullen dan treinen gebruiken voor de laaaaange afstanden, en auto alleen gebruiken voor de stedelijke shit.
Auto's moeten gewoon 80km/h. (Mensen, leer je 'road rage' te beheren.)
Treinen moeten 50% goedkoper. (Koop een Gameboy en geniet in de trein.)
En dan als beloning een beter milieu!
quote:Doe er nog maar gerust een 100 km/h bij hoor. Als het OV daadwerkelijk kwalitatief een groot stuk zou verbeteren zou ik er nog over nadenken, maar hoe het nou gesteld is...
Op maandag 13 oktober 2003 17:42 schreef Ruzbeh het volgende:[..]
Auto's moeten gewoon 80km/h. (Mensen, leer je 'road rage' te beheren.)
quote:We hebben geen lange afstanden in Nederland, Europa zou ons uitlachen. Waarom heb ik het idee dat jullie geen rijbewijs hebben?
Op maandag 13 oktober 2003 17:42 schreef Ruzbeh het volgende:[..]
Juistum
Trein moet goedkoper, auto's moeten langzamer. Mensen zullen dan treinen gebruiken voor de laaaaange afstanden, en auto alleen gebruiken voor de stedelijke shit.
Auto's moeten gewoon 80km/h. (Mensen, leer je 'road rage' te beheren.)
Treinen moeten 50% goedkoper.(Koop een Gameboy en geniet in de trein.)
En dan als beloning een beter milieu!
dan kun je net zo goed de snelweg vermijden.
maak er dan 160 of meer van.
quote:als je met de trein/bus gaat is op lange afstanden veel duurder + in de kofferbak kan je meenemen wat je wil + met auto kun je heengaan waar je wil.
Op maandag 13 oktober 2003 17:42 schreef Ruzbeh het volgende:[..]
Juistum
Trein moet goedkoper, auto's moeten langzamer. Mensen zullen dan treinen gebruiken voor de laaaaange afstanden, en auto alleen gebruiken voor de stedelijke shit.
Auto's moeten gewoon 80km/h. (Mensen, leer je 'road rage' te beheren.)
Treinen moeten 50% goedkoper.(Koop een Gameboy en geniet in de trein.)
En dan als beloning een beter milieu!
Voor de stad is ov juist makkelijker als auto. Vooral als er goed metro systeem is is het erg nuttig. Beste is als jeje auto buiten stad gratis kan parkeren en dan trein / metro ofzo naar centrum kan nemen. Buiten de stad is ov gewoon niet nuttig.
Kwa milieu standpunte, auto is zeer zuinig. Haal liever alle auto's met blauwe nummerplaten v/d weg. Oude auto's zijn zeer milieuonvriendelijk. Sommige auto's zijn al zuiniger rond 100km/ph dan 80km/ph + snelheid van 80km/ph op snelweg zal door verveling veel meer ongelukken veroorzaken. Hoe hoger de snelheid hoe beter mensen zich concentreren. Met 80 ga je even cdtje verwisselen, kaart lezen etc.....
Voor betere doorstroming gewoon snelwegen verbreden
Ik vraag me eigelijk af waarom en hoe dit altijd bij mensen opkomt ? Het liefst van al zou ik zulke meten gewoon willen neerleggen met een scherp voorwerp...
Voor veel mensen is de trein of het openbaar vervoer trager (en irritanter) dan dagelijks wat in de file staan. De keren dat de trein niet rijd of gewoon abnormale vertragingen heeft zijn gemiddeld meer dan dat je auto kapot is of er iets super ernstig gebeurd waardoor je 2h vast zit. Ik zit liever 2h vast in de file dan in zo'n stinkende en ongemakkelijke trein. Als je 2 maal in een koud en nat station moet overstappen om thuis te raken dan is het wel degelijk een echte hel.
Ok, voor sommige mensen is het wel een uitkomst en kan de trein heeel leuk zijn. Je woont bv. kort bij een station en hebt het geluk met een directe (en nieuwe) trein te kunnen rijden op een goede lijn. Dan moet je natuurlijk niet twijfelen. Maar als mensen iets goed vinden, dan gaan ze er wel op eigen initiatief gebruik van maken, waarom denk je dan dat zoveel mensen NIET met de trein rijden ? ...
Volgens mij is zo'n stinktrein ook niet eens gunstig voor het milieu. Die elektriciteit op de bovenleiding, waar komt die vandaag denk je ? Uit magische elektriciteits diertjes die zuivere energie produceren ???
Neen dus.
Een trein heeft volgens mij een hoge verliesfactor / per persoon aan energie. Vooral Omdat een trein ook rijd als hij niet vol (zelfs leeg) is. Je hebt dan ook de verwarming die in de winter altijd op staat en de lichten die meestal branden.
En dan heb je die lekkere diesels nog. Die dingen rijden volgens mij niet eens op zuivere diesel ofzo en of ze voldoen aan één of andere norm inzake uitstoot zou mij verbazen.
Ook kost zo'n trein veel geld: je hebt de aankoop, het onderhoud, continue 2 bemaningsleden en dan heb je nog het onderhoud aan de spoorweg zelf.
En net zoals al die mensne zeggen "moeten ze maar met de trein !" heb ik ook mijn eigen radicaal plan: die spoorweg tot op de GROND af breken (branden) en er een vette 2x3 vak autostrade te leggen, een soort intercity waar je met onbeperkte snelheid kan rijden
quote:Maar 280 is ook prachtig
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:09 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Inderdaad, 80 is prachtig
quote:Voor het milieu maakt het niks uit, of het nu 80 of 180 is, scheeld mischien 0,00000000000000000000000001% meer vevuiling op het totale plaatje. En wat die trein er mee te maken heeft weet ik niet.
Op woensdag 22 januari 2003 11:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dit om het milieu te ontzien en om de trein er beter uit te laten komen... Wie vindt dit nog meer?
[Dit bericht is gewijzigd door Chris_Redfield op 14-10-2003 11:17]
quote:(Ik weet het, ik ben serieus aan het posten in een BHFH topique
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:15 schreef Chris_Redfield het volgende:[..]
Voor het milieu maakt het niks uit, of het nu 80 of 180 is, scheeld mischien 0,00000000000000000000000001% meer vevuiling op het totale plaatje. En wat die trein er mee te maken heeft weet ik niet.
Zeker geen boordcomputertje aan boord?
80 km/u: 4,5 liter/100 km
180 km/u: 15 liter/100 km
dus ruim 300% meer verbruik als je 80km/u als index neemt.
(Focus 1.8 16v)
quote:Zoals ik al schreef, 0,00000000000000000000000001% meer vevuiling op het totale plaatje (totale uitstoot van "schadelijke" stoffen)
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:33 schreef Mobious het volgende:[..]
(Ik weet het, ik ben serieus aan het posten in een BHFH topique
)
Zeker geen boordcomputertje aan boord?
80 km/u: 4,5 liter/100 km
180 km/u: 15 liter/100 kmdus ruim 300% meer verbruik als je 80km/u als index neemt.
(Focus 1.8 16v)
quote:En bloodhound ging uit van 80 op een 120 weg, hoeveel % meer is het dan? Geen 300 denk ik)
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:33 schreef Mobious het volgende:[..]
(Ik weet het, ik ben serieus aan het posten in een BHFH topique
)
Zeker geen boordcomputertje aan boord?
80 km/u: 4,5 liter/100 km
180 km/u: 15 liter/100 kmdus ruim 300% meer verbruik als je 80km/u als index neemt.
(Focus 1.8 16v)
quote:Niet juist:
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:41 schreef Chris_Redfield het volgende:[..]
Zoals ik al schreef, 0,00000000000000000000000001% meer vevuiling op het totale plaatje (totale uitstoot van "schadelijke" stoffen)
Daarbij ging jij uit van 80/180
het verschil tussen 80 en 120:
80 km/u = 4,5 l/100 km
120 km/u = 8,5 l/100 km
bijna 200%
Ik zeg: snelheid vrijgeven!
Milieu boeit me niet... en m'n baas betaald de benzine!
quote:150%.
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:50 schreef Bill.Lumbergh het volgende:
Maar dan ben je er ook 200% sneller...Ik zeg: snelheid vrijgeven!
Milieu boeit me niet... en m'n baas betaald de benzine!
Ach, ik vind het wel goed om op je verbruik te letten, maar niet dmv langzamer te rijden. Lekker meestromen met het verkeer is belangrijker, omdat je hierdoor minder files krijgt en dat scheelt ook vervuiling.
Maar ik let er wel op dat ik een beetje tijdig doorschakel, want dat scheelt echt in verbruik.
quote:heb jij je rijbewijs eigenlijk wel?
Op woensdag 22 januari 2003 12:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
met 80 rij je veel zuiniger en met 80 kan de weg beter worden benut zodat er, let wel, MINDER files ontstaan... bovendien veel minder ongelukken!
en milieu.....dat is?
[Dit bericht is gewijzigd door nexhil op 15-10-2003 14:19]
quote:Je weet toch dat je niet zo hard mag rijden in Nederland?
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:33 schreef Mobious het volgende:[..]
(Ik weet het, ik ben serieus aan het posten in een BHFH topique
)
Zeker geen boordcomputertje aan boord?
80 km/u: 4,5 liter/100 km
180 km/u: 15 liter/100 kmdus ruim 300% meer verbruik als je 80km/u als index neemt.
(Focus 1.8 16v)
quote:Is dat niet dat groene spul wat tussen de stoeptegels groeit?
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:06 schreef nexhil het volgende:en milieu.....dat is?
De uitdrager van dat gedachtegoed is van een opmerkelijk allooi, gelijkwaardig aan Boze Femke en Paul Rozewater:
wie met de trein gaat, spoort voor geen meter.
quote:Omdat je misschien me profiel heb gecheckt en zag je zeker dat ik 16 was.
Op maandag 13 oktober 2003 22:36 schreef vdo28 het volgende:[..]
Waarom heb ik het idee dat jullie geen rijbewijs hebben?
Alleen als ik haast heb blaas ik misschien wel ff met 300km/h.
Want dan ben je sneller op je bestemming waardoor je minder lang hoeft te rijden, en het verschil in brandstof dat je dan per seconde meer verbruikt is kleiner als het verschil in tijd dat jke eerder op je bestemming bent waardoor je brandstof bespaard.
Maar 120/130 vind ik nog wel een goeie maximumsnelheid maar sneller zou echt niet moeten kunnen.
Ik wordt nu al gek van die snelheden op de snelweg dus langzamer moet het ook niet gaan...
130 als max. zou ik een mooie vinden. En dan 120 op de wegen waar je nu 100 mag...
In de bebouwdekom hoeft van mij de snelheid niet omhoog.
80 op de snelweg, lol en dan wat? nog meer files veroorzaken? ik vind dat ze maar eens de helft van de af- en opritten moeten schrappen, dan kan je tenminste overal doorrijden en hoef je dus nergens 70 te gaan rijden, en zo heb je 'n stuk minder files. Ieder dorp hoeft toch niet z'n eigen op- afrit te hebben!
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 14:18 schreef nexhil het volgende:
ik vind dat ze mensen die met dit soort onzin ideeen komen gewoon preventief moeten ruimen....
Klinkt hetzelfde als dat geouwehoer van mensen die mij een milieuvervuiler vinden omdat ik met de auto op vakantie ga!
Note: De mensen die mij zo noemen gaan zelf met het vliegtuig.
Rekenen we ff mee?
120 liter diesel / 4 man = 30 liter de man voor de hele vakantie.
Weet niet precies wat een vliegtuig verbruikt, maar zelfs als je dat per persoon uitrekend, kom je nog op het 10 / 20 voudige uit!
[Dit bericht is gewijzigd door Ballebek op 15-10-2003 18:47]
120 km/h op de snelweg in de spits vind ik wel ok, buiten die tijd 140 km/h
quote:hmm lijkt me geen goed idee, hoe moet je uitvoegen??? moet je eerst door stroken met andere snelheden best gevaarlijk als je je snelheid op een 150 km strook moet verlagen tot 80 om uit te voegen
Op woensdag 15 oktober 2003 15:36 schreef vdo28 het volgende:
Elke snelweg moet gewoon 6 rijstroken hebben.
Eerste strook 80 km.
Tweede strook: 100-120
Derde strook: 120-150
En dan bedoel ik niet dat er een maximale snelheid per strook is maar gewoon de suggestie. De wat snellere rijders kunnen mooi op de derde strook. In Duitsland heb je dat ook en dat gaat gewoon veel sneller. En dan bedoel ik niet net over de grens maar verder in Duitsland merk je dat wel meer (tenzij er weer eens ein baustelle ist)
quote:Grapje zeker
Op maandag 20 oktober 2003 00:45 schreef Najra het volgende:
Ik vind dat de maximum snelheid omhoog moet en dat het goedkoper moet worden om een heel snel vervoermiddel te hebben. Mensen die snel kunnen rijden kunnen ook beter rijden dus als iedereen een kei snelle wagen heeft dan scheelt dat per jaar miljoenen doden en iedereen is eerder op zijn werk en er zijn geen files meer.
Maar ze doen maar wat ze willen, als de weg vrij is gaat mijn cruisecontrol toch op 160-170. En een oog in de berm Trouwens gaat dat het beste in de spits, dan controleren ze toch nooit
1 rijstrook waar je 80 moet rijden (voor milieufreaks, bangerds en vrachtwagens)
1 rijstrook waar je 100/120 moet rijden
1 rijstrook waar je 120/140 moet rijden
is er een 4e rijstrook, dan moet je daar harder dan 140 rijden.
Geen gevaarlijke situaties meer door grote snelheidsverschillen op dezelfde rijstrook.
Verder niet goed over nagedacht, dus er zullen vast wel een hoop nadelen zijn...
Ik ben iig. tegen overal 80. Het moet op z'n minst afhankelijk zijn van de drukte. 's Nachts 80 moeten rijden slaat nergens op. Ze moeten brandstofcel auto's bevorderen. Die zijn snel én milieuvriendelijk.
quote:Als ik iets dubbel vertel, ach, heb geen zin om 7 pagina's aan reacties door te lezen.
Op woensdag 22 januari 2003 11:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dit om het milieu te ontzien en om de trein er beter uit te laten komen... Wie vindt dit nog meer?
Vreemd idee, om 80 te te promoten om de automobilist te pesten. Niet goed over nagedacht, want in het ergste geval heeft deze maatregel nog succes ook.
Stel dat de maatregel succes heeft, dan moet er namelijk heel veel meer spoor worden aangelegd waarover de treinen moeten rijden. Zo niet, ontstaan er opstoppingen op de stations en kun je gaan vechten, nee dan niet meer om een zitplaats maar om uberhaupt in de trein te kunnen komen.
D'r heeft nog nooit iemand mij kunnen vertellen waarom het aanleggen van spoor beter is dan de aanleg van snelwegen. Want ook die discussie rakelt dan op. Treinen gebruiken ook ruimte en energie. De trein is niet handig als je spullen moet vervoeren.
Kortom, de aanleg van meer spoor betekend dat hele wijken in steden afgebroken moeten worden, dit alleen al voor het langer maken van stations. Al die nieuwe treinen bij elkaar verbruiken ook ongeloofelijk veel energie dus besparen we het milieu? Dat is nog maar de vraag. Want al die treinen moeten ook goed onderhouden worden, moeten veilig over de sporen begeleid worden (dus meer energie naar beveiligingsapparatuur, meer energie naar het verplaatsen van ondersteunend personeel).
Het enige voordeel van autotje pesten is, dat de overheid dan geen inkomsten meer heeft aan de auto. Dan kunnen we een nog harder beleid invoeren om de zwakkeren in de samenleving te laten barsten.
Het plan heeft nog een ander macro-gevolg, namelijk dat het tempo van de economie afneemt. Dat betekent meer armoede in de samenleving en meer honger in de samenleving. Zou wonen naast een snelweg de levensverwachting met twee jaar verkorten, zo verkort honger in de samenleving de levensverwachting met misschien wel 20 jaar.
Ik zeg altijd maar, een stem voor het milieu is een stem voor hongerdood. Ik pas er voor.
quote:nau echt niet he meneer slak !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Op woensdag 22 januari 2003 11:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dit om het milieu te ontzien en om de trein er beter uit te laten komen... Wie vindt dit nog meer?
van mij mogen we wel 140 (160 met nog een extra rijbaan)
En nu serieus:
Ik vind het echt onzin... kijk maar eens naar het geslaagde project bij de A13/A20... Nou... echt een succes hoor! Veel minder files en minder schadelijke uitstoot
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |