Het mooiste monument vond ik vrij lastig kiezen tussen de Ronde van Vlaanderen en Luik-Bastenaken-Luik. Toch maar voor de Ronde gekozen. Lombardije had in feite het deelnemersveld van een 1.HC Italiaanse semi-klassieker. Was ook wel vrij duidelijk dat Fuglsang/Astana het onder controle had. Milaan - Sanremo was een gemiddelde editie. Geen sprinters is altijd mooi, maar voor de rest niet bijzonder. In Luik-Bastenaken-Luik was het het een optocht tot de Roche au Fauxons, dat is toch wat teleurstellend. Wel een prima finale met de toppers uit de Tour. De Ronde gekozen vanwege het lang aangekondigde duel tussen Mathieu en Wout, vooral na Gent-Wevelgem kreeg dat een extra lading. Snap wel iemand die niet heel veel met de strijd tussen Mathieu en Wout heeft het een teleurstellende wedstrijd vond.
De Olympische Spelen zijn wel een groot gemis, maar puur op wielervlak staat Roubaix wel boven de Olympische titel. Vandaar Parijs-Roubaix. Helemaal vanwege de regen en modder. Het weerbericht voor 11 april 2021 zal wel zon en 14 graden zijn, erg jammer. De Gold Race was ook wel jammer, sinds het nieuwe parcours elk jaar wel een topkoers gezien. Het niet-starten van de Vuelta in Nederland zou ik eerder een overwinning willen noemen. Het is financieel onvermijdelijk, maar puur voor de koers voegt het niets toe.
Bij de knecht kan ik niet anders dan voor Dennis kiezen. Weliswaar maar twee dagen, maar die heeft overduidelijk het verschil gemaakt tussen eindwinst of niet. Van Aert en Kuss hebben voortreffelijk werk gedaan, maar heb nooit echt het idee gehad dat Roglic ergens volledig afhankelijk van ze was.