abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:52:58 #101
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_196179267
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:51 schreef WammesWaggel het volgende:
Famke lijkt wel de dochter van die Gothic advocate van bekende misdadigers..
Weski.
pi_196179352
Famke kan helemaal niet zingen
Alleen autotune
pi_196179440
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:47 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Het hangt in een klaslokaal, het wordt besproken niet in iemand zijn gezicht gedrukt. Maar jij wilt het dus verbieden?

En er volgt altijd weer een maar na een gewelddadige actie, zo jammer.
Ik zeg niet dat ik het wil verbieden, maar je kunt wel rekening houden met het feit dat sommige zaken voor mensen gevoelig liggen. Voor een bepaalde groep moslims is dat het afbeelden van de profeet, voor anderen is dat het schelden met kanker of voor Joodse mensen zijn dat referenties aan WOII. Wat is er dan mis mee om daar rekening mee te houden en je daar qua toon wat genuanceerder over uit te laten. Volgens mij kan dat prima zonder dat het afbreuk doet aan de inhoudelijke vrijheid van meningsuiting. Alleen zie je aan beide kanten van het spectrum helaas nu te vaak dat mensen alleen nog maar harder in de hoek van hun eigen gelijk gaan zitten en elkaar beginnen te overschreeuwen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:51 schreef TheArt het volgende:

[..]

Het probleem is zo langzamerhand vooral dat er altijd wel iets gevonden wordt waardoor mensen vinden gekwetst zijn. Er is gewoon een gruwelijk gebrek aan tolerantie.
Daar ben ik het ook wel mee eens, maar met dialoog kom je in ieder geval verder dan keihard in je eigen gelijk willen blijven hangen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 10 november 2020 @ 23:02:50 #105
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_196179445
Vloks??
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:19:12 #106
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_196179758
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:02 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik het wil verbieden, maar je kunt wel rekening houden met het feit dat sommige zaken voor mensen gevoelig liggen. Voor een bepaalde groep moslims is dat het afbeelden van de profeet, voor anderen is dat het schelden met kanker of voor Joodse mensen zijn dat referenties aan WOII. Wat is er dan mis mee om daar rekening mee te houden en je daar qua toon wat genuanceerder over uit te laten. Volgens mij kan dat prima zonder dat het afbreuk doet aan de inhoudelijke vrijheid van meningsuiting. Alleen zie je aan beide kanten van het spectrum helaas nu te vaak dat mensen alleen nog maar harder in de hoek van hun eigen gelijk gaan zitten en elkaar beginnen te overschreeuwen.
[..]

Daar ben ik het ook wel mee eens, maar met dialoog kom je in ieder geval verder dan keihard in je eigen gelijk willen blijven hangen
Nou ja zegt dat mensen er rekening mee moeten houden dus ze moeten het maar niet ophangen blijkbaar. Dat kan helemaal niet prima zonder afbreuk te doen aan de vrijheid van meningsuiting. Straks is er weer een ander groepje (roodharigen? Brildragers?) die zich zogenaamd beledigt voelt en dan mag dat dan weer niet. Waarom zou je in godsnaam geen spotprint van een profeet uit een sprookjesboek mogen ophangen in de klas, om dat vervolgens te bespreken? (het doel is in dit geval niet eens beledigen) Complete onzin om je bij elke zin die je wilt uitspreken af te moeten vragen of je hier misschien iemand met geen eelt op de ziel beledigt. Laten we cabaret ook maar afschaffen dan, stel je voor dat er een belediging voor iemand in zit. Verder is eigenlijk alles hier al over gezegd in het bekende fragment van Hans Teeuwen.

(wel mee eens dat men niet altijd hoeft te beledigen om het beledigen)
pi_196179872
Die francis wat een pretentieus en irritant mens
pi_196179939
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:19 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Nou ja zegt dat mensen er rekening mee moeten houden dus ze moeten het maar niet ophangen blijkbaar. Dat kan helemaal niet prima zonder afbreuk te doen aan de vrijheid van meningsuiting. Straks is er weer een ander groepje (roodharigen? Brildragers?) die zich zogenaamd beledigt voelt en dan mag dat dan weer niet. Waarom zou je in godsnaam geen spotprint van een profeet uit een sprookjesboek mogen ophangen in de klas, om dat vervolgens te bespreken? (het doel is in dit geval niet eens beledigen) Complete onzin om je bij elke zin die je wilt uitspreken af te moeten vragen of je hier misschien iemand met geen eelt op de ziel beledigt. Laten we cabaret ook maar afschaffen dan, stel je voor dat er een belediging voor iemand in zit. Verder is eigenlijk alles hier al over gezegd in het bekende fragment van Hans Teeuwen.
Ik ben het met je eens dat we niet elk woord op een goudschaaltje moeten willen wegen en dat zo'n spotprent opgehangen moet kunnen worden en dat je daar een inhoudelijke dialoog met elkaar over moet kunnen voeren. Wellicht leidt dat er toe dat je door wederzijds begrip dan de volgende keer een andere afweging maakt, of niet.

Voor jou is de Koran een sprookjesboek en dat is prima. Ik vind bijvoorbeeld hetzelfde van de Bijbel, maar er zijn mensen die er anders over denken en ook daar moet je begrip voor kunnen opbrengen zolang er geen sprake is van discriminatie en/of geweld.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:40:50 #109
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_196180033
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:31 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat we niet elk woord op een goudschaaltje moeten willen wegen en dat zo'n spotprent opgehangen moet kunnen worden en dat je daar een inhoudelijke dialoog met elkaar over moet kunnen voeren. Wellicht leidt dat er toe dat je door wederzijds begrip dan de volgende keer een andere afweging maakt, of niet.

Voor jou is de Koran een sprookjesboek en dat is prima. Ik vind bijvoorbeeld hetzelfde van de Bijbel, maar er zijn mensen die er anders over denken en ook daar moet je begrip voor kunnen opbrengen zolang er geen sprake is van discriminatie en/of geweld.
Persoonlijk vind ik alle religie onzin. Ik laat die mensen verder lekker hun religie uitoefenen, zolang ze mij er niet mee lastig vallen. Maar ik vind het gewoon onzin dat zij dan meer rechten hebben of zo, dat je er geen spotprent over mag maken (of wat dan ook) omdat zij er wel in geloven. Ik ben juist geneigd dat wel te doen als er dit soort reacties komen. (en nee dat schiet verder niet heel veel op)
pi_196180455
Hij doet het wel ok?

Sowieso het is wel beetje kakker maar wel oprecht enzo vaak. Ook met andere programma's Dus ff volgen enzo.
Do what you love, love what you do!
pi_196182591
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 00:29 schreef kree het volgende:

Sowieso het is wel beetje kakker maar wel oprecht enzo vaak. Ook met andere programma's Dus ff volgen enzo.
Hij kan geen orde houden vooral met zo'n schreeuwer zoals azarkan
pi_196187852
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:43 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Hij kan geen orde houden vooral met zo'n schreeuwer zoals azarkan
Ja maargoed dat is een schreeuwer ook idd en vooral irritant mannetje als je het mij vraagt :P
Do what you love, love what you do!
pi_196195166
Wat een slechte gasten hebben ze deze week. Alweer die Schimmelpenninck met z’n podcast en Kaag ook al veel te vaak gezien.
٩๏̯͡๏)۶
pi_196195266
Goed dat ze nu overgewicht aanhalen
pi_196195668
Kaag typische linkse galbak..
pi_196195784
Kaag aub niet als premier :{
pi_196195904
pi_196195933
Ik ik ik...
  woensdag 11 november 2020 @ 23:10:18 #119
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_196195941
B-artiest? Laten we het maar op Z-artiest houden.
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
pi_196195957
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:10 schreef Martinello het volgende:
B-artiest? Laten we het maar op Z-artiest houden.
Hij gaat zo nog een showtje geven.. ;)
pi_196196111
Of toch niet
pi_196213166
Vuurwerk is eng :')
Doe normaal joh stelletje mongolen.
  donderdag 12 november 2020 @ 22:17:07 #123
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_196213408
Azarkan is een gruwelijke engnek.
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
pi_196213484
If I tell you that I luv you
SOONY
pi_196214220
Wie is t lekkertje in t groen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')