abonnement Unibet Coolblue
pi_196148651
Goedemorgen,

Is er iemand die mij wat meer (recente) informatie kan geven over wat ik zoal kan verwachten bij de 21+ test en Nederlandse taaltoets van Fontys? De opleiding waar het om gaat is HBO-ICT. Inmiddels heb ik een oefenpakket bij 123test aangeschaft, is dit voldoende voorbereiding?

Alvast bedankt!

[ Bericht 8% gewijzigd door BasFiets op 09-11-2020 11:46:18 (Toevoeging) ]
pi_196186327
Niemand?
pi_196227807
Afgelopen zomer nog gedaan en is recent nog een topic hierover geweest.

Basis vaardigheden wiskunde, ruimtelijk inzicht en logisch nadenken zijn de onderwerpen. Als je Nederlands ook moet doen zal je de de e.d. moeten kennen. Tt en vt etc.

Ik had trouwens alle oefeningen vanuit de Fontys aangeleverd gekregen.
pi_196251157
Hoi Harveo, dank voor je reactie.

Van Fontys heb ik de volgende informatie gekregen :

Capaciteitentest: inhoudelijk bestaat de test uit 4 onderdelen:

- Figurenreeksen

- Rekenvaardigheid

- Analogieėn

- Ruimtelijk inzicht

Figurenreeksen en analogieen spreken voor zich. Ruimtelijk inzicht blijken kubussen te zijn. Ik ben vooral benieuwd wat ik bij het onderdeel rekenvaardigheid kan verwachten. Zijn dat dan zaken als percentages, kansberekeningen, grafieken etc? Kan je misschien wat voorbeelden noemen?

Dank alvast!
pi_196256862
Bij mij waren het echt basis wiskunde A/B vragen zoals breuken (optellen/aftrekken/delen/vermenigvuldigen), herleiden van producten etc. Als je dit kan hoef je je geen zorgen te maken.

Herkennen van verbanden bij figuurreeksen of ruimtelijkinzicht is ook belangrijk.
pi_196305578
Ok dan komt het wel goed
  woensdag 9 december 2020 @ 09:01:12 #7
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_196632553
Mijn klasgenoten ervaarden de test als enorm misleidend omdat het basisschoolniveau is en ze aan de hand van deze test toegelaten werden op de HBO-ICT opleiding die ze vervolgens een halfjaar later weer konden verlaten omdat het niveau te hoog lag. Wat mij betreft is die toets dus grote onzin, maar wel een handige manier om de opleiding binnen te komen.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_196672163
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:42 schreef BasFiets het volgende:
Goedemorgen,

Is er iemand die mij wat meer (recente) informatie kan geven over wat ik zoal kan verwachten bij de 21+ test en Nederlandse taaltoets van Fontys? De opleiding waar het om gaat is HBO-ICT. Inmiddels heb ik een oefenpakket bij 123test aangeschaft, is dit voldoende voorbereiding?

Alvast bedankt!
Zou je willen laten weten hoe het is gegaan? Ik ga mij ook voorbereiden op de deeltijd HBO-ICT van de Fontys. Ik wil in september starten.
pi_196674401
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 14:12 schreef Queryn het volgende:

[..]

Zou je willen laten weten hoe het is gegaan? Ik ga mij ook voorbereiden op de deeltijd HBO-ICT van de Fontys. Ik wil in september starten.
Zeker, geen probleem. Ik moet naast de 21+ test ook een Nederlandse taaltoets doen, misschien ook voor jou handig om alvast te weten.
pi_196674434
quote:
7s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:01 schreef RockNijntje het volgende:
Mijn klasgenoten ervaarden de test als enorm misleidend omdat het basisschoolniveau is en ze aan de hand van deze test toegelaten werden op de HBO-ICT opleiding die ze vervolgens een halfjaar later weer konden verlaten omdat het niveau te hoog lag. Wat mij betreft is die toets dus grote onzin, maar wel een handige manier om de opleiding binnen te komen.
Ok dat had ik niet verwacht. Mij is verteld dat figurenreeksen en ruimtelijk inzicht toch redelijk complex waren. Dat valt weer mee dan.
  zaterdag 12 december 2020 @ 02:48:57 #11
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_196683327
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 16:35 schreef BasFiets het volgende:

[..]

Ok dat had ik niet verwacht. Mij is verteld dat figurenreeksen en ruimtelijk inzicht toch redelijk complex waren. Dat valt weer mee dan.
Misschien is het vijf jaar later wat representatiever geworden :D. Maar in die tijd had niemand er een goed woord voor over voor zover ik weet.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_197134990
HBO fontys ICT is het % afhakers/afvallers ontzettend hoog.

Ligt wellicht aan de richting maar in de richting Software of Techniek...stopt 95 % ermee...... en enkeling haalt zijn HBO diploma en het vergt enorm veel energie (0 sociaal leven).

Sowieso na het 1ste jaar (2 trimesters) als iedereen nog dezelfde 2 vakken heeft is het aantal afhakers enorm (meer dan 75%). na 1 trimester haken er al veel af..maar ook na 2 jaar of 3 jaar haken er nog steeds mensen af
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')