abonnement Unibet Coolblue
pi_196140882


In het derde seizoen van Project Rembrandt gaat een groep schildertalenten opnieuw de creatieve strijd met elkaar aan. Onder begeleiding van Annechien Steenhuizen en met de coaching van Iris Frederix en Tyas Leeuwerink zal bepaald worden wie dit jaar de beste amateur kunstschilder van Nederland is.

In dit nieuwe seizoen krijgen de kandidaten de kans om hun talent verder te ontwikkelen. In navolging van Rembrandt van Rijn volgen de leerlingen lessen bij hun coach en nemen het tegen elkaar op in diverse opdrachten. Hierin laten ze zich inspireren door Rembrandt om zo hun eigen stijl te ontwikkelen. De opdrachten brengen ze naar indrukwekkende locaties en tot nieuwe inzichten.

De werken van de schilders zullen dit jaar beoordeeld worden door de succesvolle Amsterdamse kunstenares en het nieuwe jurylid Raquel van Haver. Naast haar staat zoals vanouds Pieter Roelofs, hoofd Schilder- en Beeldhouwkunst bij het Rijksmuseum, om de kandidaten te beoordelen. Want elke week zal er een kandidaat afvallen tot uiteindelijk de beste amateur kunstschilder overblijft, die een meesterwerk mag exposeren in het Rijksmuseum.

Ook voor de kijkers die thuis aan de slag willen, is er dit jaar weer een online competitie. Dat doen we dit jaar iets anders dan voorheen. Via video’s delen Iris en Tyas iedere week een technische opdracht en tips & tricks. Thuisschilders die hun werk insturen, maken elke week kans op een indrukwekkende prijs.

Project Rembrandt is vanaf 23 januari 2022 elke zondag om 20.25u te zien op NPO 1.


SPOILER: seizoen 2020
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: seizoen 2019
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://projectrembrandt.ntr.nl

[ Bericht 20% gewijzigd door Moira op 23-01-2022 18:27:34 ]
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_196140887
Wat een houding om een uur in te blijven staan!
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zondag 8 november 2020 @ 20:43:15 #3
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_196140946
Best mooie schetsen
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_196141076
Hm, ik vond die benen wat massief uitgevallen bij de winnende tekening.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_196141105
Daar zal je buurman of buurvrouw zitten. :P
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zondag 8 november 2020 @ 20:53:39 #6
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_196141166
Van withuizen daar? Of hoe heette die ook al weer?
  zondag 8 november 2020 @ 20:54:05 #7
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_196141171
Hij zit er ook wel "in-your-face" bij
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zondag 8 november 2020 @ 21:12:55 #8
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_196141571
Het been lijkt op één grote partyworst :')
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_196141642
Alfredo mag blijven :)
pi_196141791
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 21:16 schreef Jemoederniet het volgende:
Alfredo mag blijven :)
Wat ik nou zo kut vind is dat ik telkens het idee heb dat de jury meedingt naar de divibokaal. Dat had ik overigens vorig seizoen ook al en veel sterker. Ik vind die Alfredo een leuke kandidaat en vond hem vorige week een van de beteren, maar ik kan gewoon niet meer naar de NPO kijken zonder in het achterhoofd te hebben dat er een agenda achter zit. En dat terwijl juryspelletjes gewoon eerlijk moeten zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196142500
Ik begin me te ergeren aan het steeds weer opnieuw introduceren van de docenten en de juryleden. Of eigenlijk deed ik dat het vorige seizoen ook, maar nu is het weer terug. Iedere aflevering weer opnieuw. Op een gegeven moment weten we het wel. Zou dan liever zien dat ze nog wat meer vertellen over kunstgeschiedenis of tekentechnieken.
  Moderator zondag 8 november 2020 @ 22:04:19 #12
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_196142627
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 21:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat ik nou zo kut vind is dat ik telkens het idee heb dat de jury meedingt naar de divibokaal. Dat had ik overigens vorig seizoen ook al en veel sterker. Ik vind die Alfredo een leuke kandidaat en vond hem vorige week een van de beteren, maar ik kan gewoon niet meer naar de NPO kijken zonder in het achterhoofd te hebben dat er een agenda achter zit. En dat terwijl juryspelletjes gewoon eerlijk moeten zijn.
Doe normaal. Je gaat van 'ik heb het idee dat' naar 'het is oneerlijk'. Je lijkt Trump wel.
  zondag 8 november 2020 @ 22:12:50 #13
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_196142788
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 21:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat ik nou zo kut vind is dat ik telkens het idee heb dat de jury meedingt naar de divibokaal. Dat had ik overigens vorig seizoen ook al en veel sterker. Ik vind die Alfredo een leuke kandidaat en vond hem vorige week een van de beteren, maar ik kan gewoon niet meer naar de NPO kijken zonder in het achterhoofd te hebben dat er een agenda achter zit. En dat terwijl juryspelletjes gewoon eerlijk moeten zijn.
Ja inderdaad ik heb precies hetzelfde Rembrandt was toch ook niet zwart of Aziatisch of een vrouw
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_196142994
quote:
89s.gif Op zondag 8 november 2020 20:54 schreef monkyyy het volgende:
Hij zit er ook wel "in-your-face" bij
Hallo ik ben een naaktmodel en dit is mijn piemel, die vibe kreeg ik ook meteen :P
-nee-
pi_196143074
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 22:04 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Doe normaal. Je gaat van 'ik heb het idee dat' naar 'het is oneerlijk'. Je lijkt Trump wel.
Nee, ik vind het juist leuk als Alfredo op eigen kracht de ronde doorkomt en zelfs wint. Maar doordat de programmamakers dat zo verschrikkelijk graag willen, wordt ik achterdochtig. Dát vind ik jammer, het is zonde van mijn kijkplezier.
quote:
10s.gif Op zondag 8 november 2020 22:12 schreef fathank het volgende:

[..]

Ja inderdaad ik heb precies hetzelfde Rembrandt was toch ook niet zwart of Aziatisch of een vrouw
Donder op, dat doet er niet toe. Rembrandt werd ook niet beter gemaakt dan hij was omdat het maar een molenaarszoon was. Maar ik kan helaas de NPO niet meer vertrouwen inzake 'diversiteit', ze willen te graag, dat sijpelt in elk programma door. .
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 8 november 2020 @ 22:38:50 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196143163
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 22:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar ik kan helaas de NPO niet meer vertrouwen inzake 'diversiteit', ze willen te graag, dat sijpelt in elk programma door. .
Ah, een complotdenkertje. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 8 november 2020 @ 22:39:19 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196143170
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 21:56 schreef _Arual_ het volgende:
Ik begin me te ergeren aan het steeds weer opnieuw introduceren van de docenten en de juryleden. Of eigenlijk deed ik dat het vorige seizoen ook, maar nu is het weer terug. Iedere aflevering weer opnieuw. Op een gegeven moment weten we het wel. Zou dan liever zien dat ze nog wat meer vertellen over kunstgeschiedenis of tekentechnieken.
Helemaal eens met jou.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_196143692
quote:
81s.gif Op zondag 8 november 2020 22:38 schreef golfer het volgende:

[..]

Ah, een complotdenkertje. :')
Het bestaan van het complotje is wel bewezen hoor. De vraag is of de gedachte achter de divibokaal ook doorwerkt in dit programma. Het werkte in ieder geval wel door in 'Verborgen Verleden' met Annechien Steenhuizen. Het punt is dat ik er niet meer blind op kan vertrouwen dat die agenda niet meespeelt in het spel. Dat ergert mij, ik zou daarop moeten kunnen vertrouwen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 8 november 2020 @ 23:24:58 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196143900
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 23:11 schreef Weltschmerz het volgende:

Het punt is dat ik er niet meer blind op kan vertrouwen dat die agenda niet meespeelt in het spel. Dat ergert mij, ik zou daarop moeten kunnen vertrouwen.
Je zou ook zonder al die vooringenomenheid naar een programma kunnen kijken gaan en ervan gaan genieten. Lijkt mij een stuk minder vermoeiend en ergerlijk.
Zomaar een ideetje hoor. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_196144095
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 23:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Het bestaan van het complotje is wel bewezen hoor.
Ik vroeg je daar laatst in een ander topic al naar. Toen was je reactie: ik weet niet hoe zo'n complot praktisch gezien überhaupt zou kunnen werken en ik weet evenmin waarom het gebeurt, ik zie alleen dát het gebeurt. Well slap my ass and call me Sally, maar dat is beheurlijk ver verwijderd van 'bewezen'.

Als je je nu hier komt melden om aan te geven dat het ook in dit programma aan de hand is... Laat ik het zo zeggen: het maakt je positie er niet sterker op.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2020 23:46:39 ]
pi_196154832
Die Liselotte is wel gerijpt als 'fine wine' hoor. 47 en er dan nog zo uitzien. :P
pi_196154862
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 21:56 schreef _Arual_ het volgende:
Ik begin me te ergeren aan het steeds weer opnieuw introduceren van de docenten en de juryleden. Of eigenlijk deed ik dat het vorige seizoen ook, maar nu is het weer terug. Iedere aflevering weer opnieuw. Op een gegeven moment weten we het wel. Zou dan liever zien dat ze nog wat meer vertellen over kunstgeschiedenis of tekentechnieken.
Vind ik ook irritant. Who gives a bloody shite. In aflevering 1, oke, maar daarna kappen.
  zondag 15 november 2020 @ 20:50:18 #23
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_196262255
:W
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zondag 15 november 2020 @ 20:54:22 #24
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_196262334
Iris heeft weer een leuk jurkje aan.
pi_196262358
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2020 20:54 schreef Van_Poppel het volgende:
Iris heeft weer een leuk jurkje aan.
:9~ :9~
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')