Ik zit van 10 tot 14 febr. in Londen, dus hoop ik als ze irak aan gaan vallen niet dat irak over lange afstands raketten beschikt
Anders is logisnack oorlogs slachtoffer
quote:ik zou me weinig zorgen maken over die lange afstands wapens... ik zou meer oppassen voor een verdwaalde koffer
Op woensdag 22 januari 2003 13:50 schreef logisnack het volgende:
lets rock (al hoewel)Ik zit van 10 tot 14 febr. in Londen, dus hoop ik als ze irak aan gaan vallen niet dat irak over lange afstands raketten beschikt
Anders is logisnack oorlogs slachtoffer
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 11:10 schreef MaTriCX het volgende:Saddam die zijn oliebronnen in de fik steekt, wat 15 jaar brandt ofzo.
quote:Geloof je het zelf? Toen vorige keer die olie velden in de fik stonden heeft dat de Amerikanen ook niet tegen gehouden.
Op woensdag 22 januari 2003 12:27 schreef Ulx het volgende:[..]
Dat ligt er maar aan, als Irak de olievelden opblaast en het grootste deel van de troepen in de steden terugtrekt zou het nog wel eens een vervelend en/of langdurig avontuur voor de VS kunnen worden.
quote:NOGMAALS! Dat heeft ie de vorige keer ook al gedaan en dat heeft geen ruk uitgemaakt.
Op woensdag 22 januari 2003 12:32 schreef ChillyWilly het volgende:
Ik las net een bericht dat als Saddam zich in het nauw gedreven voelt, hij zeer waarschijnlijk al zijn oliebronnen in de brand zal steken waardoor de olieprijs enorm zal stijgen... bye bye economie...
maja zoals al gezegd zie ik het niet echt gebeuren, er zullen toch mensen moeten zijn die die dingen aansteekt, saddam kan niet op elk olieveld 1 van zijn zwaar gestoorde zonen neerzetten om het aan te maken omdat hij er daar niet genoeg van heeft (en hij kan ze niet vertrouwen).
iemand met gezond verstand zal denken mwah als ik me nou overgeef (olievelden zullen het eerste punt op het reisschema van de aanvallers zijn) bij die paar 1000 tanks die op volle snelheid deze kant op komen dan stinkt mijn huis ook niet de komende 15 jaar naar olie en shit en dan ga ik niet dood
quote:Het duurde ongeveer 10 maanden voordat de laatste Koeweitse oliebron geblust was. Irak heeft ergens tussen de twee en de drie keer zoveel bronnen. Mochten die allemaal de lucht in gaan zal men dus zo'n 1,5 - 2 jaar bezig zijn. (tenzij er een snellere techniek is verzonnen.)
Op woensdag 22 januari 2003 15:46 schreef sp3c het volgende:
dat waren vijandige (koewiet) olievelden niet die van hemzelf en die waren niet 'zo uit' dat heeft toch ff geduurd en een enorme milieuramp veroorzaakt.maja zoals al gezegd zie ik het niet echt gebeuren, er zullen toch mensen moeten zijn die die dingen aansteekt, saddam kan niet op elk olieveld 1 van zijn zwaar gestoorde zonen neerzetten om het aan te maken omdat hij er daar niet genoeg van heeft (en hij kan ze niet vertrouwen).
iemand met gezond verstand zal denken mwah als ik me nou overgeef (olievelden zullen het eerste punt op het reisschema van de aanvallers zijn) bij die paar 1000 tanks die op volle snelheid deze kant op komen dan stinkt mijn huis ook niet de komende 15 jaar naar olie en shit en dan ga ik niet dood
Het aansteken van die dingen hoeft niet echt door iemand ter plekke te gebeuren, een zippo gaat echt niet werken als je die dingen in brand wilt hebben. Men moet op strategische plekken in de boortoren explosieven plaatsen. Waarschijnlijk zet men er of een timer op, of men doet het van afstand. Of gewoon een boobytrap, die afgaat zodra je dat ding probeert te disarmen. Legio moglijkheden.
Wat de VS kan doen is een blitz naar de olievelden maken en zo veel mogelijk bronnen direct inpikken, maar waarschijnlijk liggen d'r wel mijnen en obstakels omheen en schieten de Iraki's terug.
Ik denk niet dat de VS tijd en manschappen genoeg heeft om alle boortorens te veroveren, te controleren op explosieven en die onschadelijk te maken. Bovendien is het onschadelijk maken van een geboobytrapte oliebron verdomd lastig als de bron naast je ontploft is en in de fik staat. De rook en hitte maken het werk er niet makkelijker op.
Enne, als Saddam niemand had om te vertrouwen zou hij nu wel afgezet zijn.
maar dat hij nog niet is afgezet heeft meer te maken met het feit dat iedereen die ook maar een grapje over saddam zijn snor maakt de gevangenis in word gesmeten dan met het feit dat er geen oppositie is.
quote:Je denkt toch niet dat het dan allemaal snel voorbei is? Ik denk dat, wanneer er oorlog komt, er vele aanslagen in de VS gepleegd zullen worden gedurende vele jaren.
Op woensdag 22 januari 2003 15:00 schreef George_Bush het volgende:[..]
Geloof je het zelf? Toen vorige keer die olie velden in de fik stonden heeft dat de Amerikanen ook niet tegen gehouden.
quote:Daar heb jij gelijk in, maar ik denk dat Saddam nog genoeg getrouwen heeft die zich voor hem (en zichzelf, want Saddam weg --> zij weg tenslotte.) te pletter zullen vechten.
Op woensdag 22 januari 2003 16:20 schreef sp3c het volgende:
mjah wat die remote detonators betreft heb je idd gelijk.maar dat hij nog niet is afgezet heeft meer te maken met het feit dat iedereen die ook maar een grapje over saddam zijn snor maakt de gevangenis in word gesmeten dan met het feit dat er geen oppositie is.
quote:Geheel mee eens, en vergeet niet de getraumatiseerde nederlandse soldaten........!
Op woensdag 22 januari 2003 13:48 schreef Re het volgende:[..]
waarschijnlijk net zoveel getraumatiseerde irakezen waarvan de familie zal omkomen in deze populariteits omhoog krik... war. Alleen maar winners met deze oorlog
Enig idee hoe hoog het zelfmoordcijfer is onder 'onze jongens' die een oorlog voeren die niet de onze is?
Zoek dat maar es op!
Amerika ZUIGT, of beter: Bush ZUIGT, BIG TIME!
quote:Klopt, maar dit keer kunnen ze niet stoppen om een bestand aan te gaan. Ze zullen waarschijnlijk de steden in moeten gaan. Wat dus misschien huis-aan-huis gevechten gaat betekenen, of de stad met burgers en al van de kaart vegen natuurlijk, maar dat durft Bush niet omdat hij dan de complete wereldopinie tegen zich krijgt.
Op woensdag 22 januari 2003 15:00 schreef George_Bush het volgende:[..]
Geloof je het zelf? Toen vorige keer die olie velden in de fik stonden heeft dat de Amerikanen ook niet tegen gehouden.
quote:Mekka heeft er niets mee te maken. En deze oorlog is NIET tegen Islam, hoewel dat wel vaak zo genoemd wordt door gefrustreerde en angst-zwetende fundamentalischte moslimleiders. Het is namelijk wel goede PR.
Op woensdag 22 januari 2003 17:17 schreef lennart het volgende:
Half februari is tijdens de Haj. Kortom 2 miljoen moslims in Mekka en omgegeving. Goede timing of toeval? Laat de oorlog tegen onze nieuwe vijand (volgens Bush) nml. Islam beginnen.
quote:Dat Islam iets met Saddam te maken zou hebben klopt voor geen meter. De man heeft een pesthekel aan fundamentalisten, hoewel hij de Islam wel zal gebruiken als het hem uitkomt.
Op woensdag 22 januari 2003 17:48 schreef tvlxd het volgende:[..]
Mekka heeft er niets mee te maken. En deze oorlog is NIET tegen Islam, hoewel dat wel vaak zo genoemd wordt door gefrustreerde en angst-zwetende fundamentalischte moslimleiders. Het is namelijk wel goede PR.
quote:Dat valt wel mee. Toendertijd in Koeweit zijn er een hoop blustanks gebouwd/ontwikkeld. Die staan daar nog wel. De blustechnieken zijn een stuk beter tegenwoordig en de Amerikanen willen vast niet dat al "hun" olie opbrandt.
Op woensdag 22 januari 2003 11:10 schreef MaTriCX het volgende:![]()
Saddam die zijn oliebronnen in de fik steekt, wat 15 jaar brandt ofzo.
quote:Don't count on it.
Op woensdag 22 januari 2003 18:14 schreef Karboenkeltje het volgende:[..]
Dat valt wel mee.
Als de boel kaputt gaat zijn ze wel even bezig. Bovendien tast zoiets de complete regio aan. (in Oman, vrij ver van Koeweit viel ook zwarte regen.).
Bovendien had men in Koeweit de mogelijkheid om in vrede de branden te blussen, in Iraq bestaat nog de mogelijkheid op aanslagen en guerillatactieken tegen Red Adair en co. Dat maakt het wel een stukje gecompliceerder.
Ik gok dat het tussen de 18 en de 24 maanden duurt om alle oliebronnen te blussen (mochten die allemaal boem doen, uiteraard.)
quote:Dat denk jij, maar Bush en de zijnen zijn groot aanhangers van Clash of Civilizations (schrijver: Huttington) en The End of History(schrijven: Fukuyama). Hun intenties zijn om een oorlog tussen het westen en islam te smeden. Waarom denk je anders dat CIA-agent Osama de VS heeft aangevallen.
Op woensdag 22 januari 2003 17:48 schreef tvlxd het volgende:[..]
Mekka heeft er niets mee te maken. En deze oorlog is NIET tegen Islam, hoewel dat wel vaak zo genoemd wordt door gefrustreerde en angst-zwetende fundamentalischte moslimleiders. Het is namelijk wel goede PR.
Ok goed, dat is vrij conspiracy theory. Maar wat je niet moet onderschatten is hoe men er in de Islamtische wereld over denkt! Als de overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking Bush al niet vertrouwt, hoe groot denk je dat de populariteit is in de arabische en de rest van de Islamitische wereld? Deze oorlog kan al snel gezien worden als een oorlog op Islam, zeker als die langere tijd duurt.
quote:Er zijn dan ook al afspraken gemaakt met CNN en Fox News natuurlijk.
Op woensdag 22 januari 2003 13:03 schreef David Letterman het volgende:[..]
was toen ook lang volgehouden, maar veel bodybags worden nu niet door het Amerikaanse volk geaccepteerd, tijden zijn veranderd, tientallen zijn al te veel...
quote:Lees de mensenrechtenraporten eens van Saudi Arabie, groot bondgenoot van de VS.Daar hoor je niks over.
Op woensdag 22 januari 2003 13:29 schreef Baas het volgende:[..]
Wellicht beter dan alle traumagevallen die er nu in Irak rondlopen omdat er familie gemarteld en vermoord wordt?
quote:bron
VN: geen banden tussen Irak en Al-Qaeda
Gepubliceerd op woensdag 22 januari 2003 11:29
NEW YORK (ANP) - De Verenigde Naties zeggen geen bewijzen te hebben voor een veronderstelde band tussen de terreurorganisatie al-Qaeda en Irak. Dat heeft Michael Chandler dinsdag gezegd. Hij is voorzitter van een VN-commissie die onderzoek doet naar al-Qaeda.
De Britse premier Blair zei dinsdag in het Britse Lagerhuis dat er ,,enige bewijzen'' zijn voor banden tussen leden van al-Qaeda en personen in Irak. Volgens Chandler is daarvan tot dusver niets gebleken.
quote:Er zijn sowieso meerdere landen te noemen die in het bezit zijn van verboden wapens en bovendien is Saddam niet de enige dictator op deze aardbol.
Op woensdag 22 januari 2003 18:56 schreef schatje het volgende:[..]
Lees de mensenrechtenraporten eens van Saudi Arabie, groot bondgenoot van de VS.Daar hoor je niks over.
Ik vind dat Amerika dan consequent moet zijn; ze moeten zich dus niet alleen op één land focussen. Maar ja, Irak heeft natuurlijk wel wat rijkdom te bieden in de vorm van olie.
quote:Noord Korea komt er wel makkelijk mee weg.
Op donderdag 23 januari 2003 10:52 schreef Archibald het volgende:[..]
Er zijn sowieso meerdere landen te noemen die in het bezit zijn van verboden wapens en bovendien is Saddam niet de enige dictator op deze aardbol.
Ik vind dat Amerika dan consequent moet zijn; ze moeten zich dus niet alleen op één land focussen. Maar ja, Irak heeft natuurlijk wel wat rijkdom te bieden in de vorm van olie.
quote:Je kunt moeilijk verwachten dat de VS twee oorlogen op hetzelfde moment begint, weet jij zeker dat er geen acties gaan volgen in zeg een jaar?
Op donderdag 23 januari 2003 12:38 schreef schatje het volgende:
Noord Korea komt er wel makkelijk mee weg.
Nee.
quote:Noord Korea is wel in staat om kernwapens te maken, en valt ook onder de as van het grote kwaad.In Irak is tot nu na twee maanden nog geen echte smoking gun gevonden.Maar goed, twee oorlogen op heztzelfde monent kan idd niet.Maar de VS kan wel op het punt staan om het verkeerde land aan te vallen.
Op donderdag 23 januari 2003 12:55 schreef BAZZA het volgende:[..]
Je kunt moeilijk verwachten dat de VS twee oorlogen op hetzelfde moment begint, weet jij zeker dat er geen acties gaan volgen in zeg een jaar?
Nee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |