quote:Bron: http://nu.nl/news.jsp?n=100795&c=23
'Aanval op Irak in tweede helft februari'Uitgegeven: 22 januari 2003 10:23
Laatst gewijzigd: 22 januari 2003 10:24MOSKOU - De generale staf van de Russische strijdkrachten beschikt over betrouwbare informatie waaruit blijkt dat de Verenigde Staten in de tweede helft van februari Irak gaan aanvallen. Dat heeft het militaire Russische persbureau Interfax-AVN woensdag op gezag van een vooraanstaande functionaris binnen de Russische strijdkrachten gemeld.
De operatie zal beginnen als er 150.000 militairen van de Verenigde Staten en hun bondgenoten in het Golfgebied zijn. Op dit moment zijn er ongeveer 100.000. Volgens de functionaris gaan de Amerikanen ervan uit dat de oorlog binnen een maand voorbij is.
Rusland verzet zich tegen een aanval van de Amerikanen op Irak zonder dat de Verenigde Naties daarmee hebben ingestemd. Het heeft Washington opgeroepen geduld te betrachten en de wapeninspecteurs de tijd te gunnen hun werk af te ronden.
Saddam die zijn oliebronnen in de fik steekt, wat 15 jaar brandt ofzo. Een groot machtspelletje ... Zo vader zo zoon.
Heb er weinig woorden voor. Ben alleen wel heel benieuwd wat dit voor effect zal hebben 1 op de economie en 2 op de oliekosten (benzineprijzen enzo )
quote:3 het milieu
Op woensdag 22 januari 2003 11:10 schreef MaTriCX het volgende:![]()
Saddam die zijn oliebronnen in de fik steekt, wat 15 jaar brandt ofzo. Een groot machtspelletje ... Zo vader zo zoon.
Heb er weinig woorden voor. Ben alleen wel heel benieuwd wat dit voor effect zal hebben 1 op de economie en 2 op de oliekosten (benzineprijzen enzo)
quote:ai dit komt als een grote schok voor mij
Op woensdag 22 januari 2003 11:12 schreef BAZZA het volgende:
En denk maar niet dat Wouter Bos er iets aan kan doen
quote:Olieprijs en economie zijn erg sterk aan elkaar verbonden, dus je kan ze niet los zien. Olieprijzen zullen iets omhooggaan, maar als de oorlog over is stabiliseerd alles weer waarschijnlijk. Een hoop mensen hier denken dat Bush zo nodig als pappie wil doen, maar het is imo juist Powell die erachter zit. Bush Jr heeft echt de ballen verstand van buitenlandse politiek, en Powell mocht van Sr niet doorrijden naar Irak. Hij zit al jaren te wachten om het eiundelijk eens af te maken. Bush steunt qua buitenland beleid zwaar op Powell hoor...
Op woensdag 22 januari 2003 11:10 schreef MaTriCX het volgende:![]()
Heb er weinig woorden voor. Ben alleen wel heel benieuwd wat dit voor effect zal hebben 1 op de economie en 2 op de oliekosten (benzineprijzen enzo)
quote:Dat ligt er maar aan, als Irak de olievelden opblaast en het grootste deel van de troepen in de steden terugtrekt zou het nog wel eens een vervelend en/of langdurig avontuur voor de VS kunnen worden.
Op woensdag 22 januari 2003 11:48 schreef Strolie75 het volgende:
Het zou tijd worden, hopelijk is het een korte maar krachtige oorlog.
saddam kan zijn troepen wel terugtrekken naar de grote steden maar dat betekend wel dat diezelfde troepen erg makkelijk te negeren zijn.
Saddam en kliek moeten zo snel mogenlijk opgepakt/doodgeschoten (oorlogssituatie) worden en dan gooien al die figuren in de steden hun wapens neer zodra ze 1000 pantservoertuigen aan zien komen in de verre verte.
althans, dat kan ook het blijft speculatie zonder feiten.
ben benieuwd naar de reactie van het Amerikaanse volk als er veel bodybags terugkomen...het zal nl. niet zonder slag of stoot gaan, helemaal als je fanatieke Iraakse troepen in steden moet gaan bevechten...
quote:Klopt, ik denk niet dat Saddam zo dom is om zijn hele leger in de woestijn te parkeren zoals hij vorige keer heeft gedaan.
Op woensdag 22 januari 2003 12:27 schreef Ulx het volgende:
Dat ligt er maar aan, als Irak de olievelden opblaast en het grootste deel van de troepen in de steden terugtrekt zou het nog wel eens een vervelend en/of langdurig avontuur voor de VS kunnen worden.
quote:Idd ik ben ook benieuwd naar de bodybags die terug komen, want met de oorlog in vietnam vonden ze dat ook niet zo "leuk"
Op woensdag 22 januari 2003 12:52 schreef David Letterman het volgende:
ach, het kan snel of langzaam gaan...ben benieuwd naar de reactie van het Amerikaanse volk als er veel bodybags terugkomen...het zal nl. niet zonder slag of stoot gaan, helemaal als je fanatieke Iraakse troepen in steden moet gaan bevechten...
quote:Ik weet het niet, hoor. Saddam zal andere mensen moeten vragen de bronnen in de brand te steken en zij weten dat het snel gedaan is met Saddam. Het zal mij niks verbazen als zij liever die bronnen niet in de fik steken om te gebruiken na Saddam.
Op woensdag 22 januari 2003 11:10 schreef MaTriCX het volgende:
Saddam die zijn oliebronnen in de fik steekt, wat 15 jaar brandt ofzo.
En of het zo lang gaat branden? In Koeweit duurde het ook wel 1 jaar voor ze geblust waren. Irak zal er wel meer hebben, maar worden ze dan ook allemaal in de fik gestoken?
quote:Dat duurde wel 6 a 7 jaar voordat men daar over begon, geloof ik. En de Amerikanen is nu wijs gemaakt dat ze echt voor een Zaak vechten.
Op woensdag 22 januari 2003 12:58 schreef moredragons het volgende:[..]
Idd ik ben ook benieuwd naar de bodybags die terug komen, want met de oorlog in vietnam vonden ze dat ook niet zo "leuk"
quote:was toen ook lang volgehouden, maar veel bodybags worden nu niet door het Amerikaanse volk geaccepteerd, tijden zijn veranderd, tientallen zijn al te veel...
Op woensdag 22 januari 2003 13:00 schreef tvlxd het volgende:[..]
Dat duurde wel 6 a 7 jaar voordat men daar over begon, geloof ik. En de Amerikanen is nu wijs gemaakt dat ze echt voor een Zaak vechten.
quote:Ik denk het niet, het Amerikaanse volk is een bloederige strijd beloofd en zij gaan daar dan ook wel vanuit. Na 11 september hebben ze wel wat over voor de veiligheid, denk ik.
Op woensdag 22 januari 2003 13:03 schreef David Letterman het volgende:[..]
was toen ook lang volgehouden, maar veel bodybags worden nu niet door het Amerikaanse volk geaccepteerd, tijden zijn veranderd, tientallen zijn al te veel...
quote:vanuit mijn dienst daar, ken ik veel "collega's" en ook de stemming onder de direct betrokkenen...
Op woensdag 22 januari 2003 13:04 schreef tvlxd het volgende:[..]
Ik denk het niet, het Amerikaanse volk is een bloederige strijd beloofd en zij gaan daar dan ook wel vanuit. Na 11 september hebben ze wel wat over voor de veiligheid, denk ik.
en wat blijkt, het is nog steeds hetzelfde verhaal bij Amerikanen, een halve wereld verder sneuvelen is voor de bevolking toch nog zeer moeilijk te accepteren....daarom ben ik wel benieuwd wanneer die omslag er komt daar in de opinie van de bevolking...
quote:Ach ja, de generatie vietnam veteranen dient weer wat ververst te worden met nieuwe traumagevallen
Op woensdag 22 januari 2003 13:04 schreef tvlxd het volgende:[..]
Ik denk het niet, het Amerikaanse volk is een bloederige strijd beloofd en zij gaan daar dan ook wel vanuit. Na 11 september hebben ze wel wat over voor de veiligheid, denk ik.
quote:Wellicht beter dan alle traumagevallen die er nu in Irak rondlopen omdat er familie gemarteld en vermoord wordt?
Op woensdag 22 januari 2003 13:24 schreef Re het volgende:[..]
Ach ja, de generatie vietnam veteranen dient weer wat ververst te worden met nieuwe traumagevallen
quote:waarschijnlijk net zoveel getraumatiseerde irakezen waarvan de familie zal omkomen in deze populariteits omhoog krik... war. Alleen maar winners met deze oorlog
Op woensdag 22 januari 2003 13:29 schreef Baas het volgende:[..]
Wellicht beter dan alle traumagevallen die er nu in Irak rondlopen omdat er familie gemarteld en vermoord wordt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |