Heb je het hier bij laten zitten?quote:Op maandag 9 november 2020 07:07 schreef Holy_Goat het volgende:
Aan een ieder die dit goedpraat van MediaMarkt over de kapotte verpakking...
De volgende enorme braak actie van media markt is exemplarisch en de reden dat ik er nooit meer wat zal kopen.
Mijn buurman en ik kochten tegelijk bij MediaMarkt een nieuwe droger. Deze werd op dezelfde dag afgeleverd door de bezorg dienst. De 'verpakking' bestond uit 4 piepschuim stoot blokjes op de onderkant en kartonnen hoek beschermers, bij elkaar gehouden door van die plastic sjorbanden.
Zodra je de sjorband doorknipt viel alles uit elkaar qua 'verpakking'. Droger geïnstalleerd en bij zowel mij als mijn buurman werkte de droger totaal niet.
MediaMarkt gebeld en aangegeven dat de droger het niet deed. Wij kregen de vraag of de verpakking nog heel was. Nee, natuurlijk niet, het is geen doos ofzo en je moet de 'verpakking' wel open knippen om de droger te gaan gebruiken.
Helaas pindakaas na bellen en mailen was 'het enige dat de MediaMarkt kon doen een monteur van LG sturen'. Enfin, ik was nog wat nat achter de oren dus maar geaccepteerd. Zou ik nu nooit hebben gedaan.
Monteur komt en binnen een halve minuut begint ie te vloeken. Wat is er meneer? Ja, tijdens transport (dynalogic, don't even start about it...) hebben ze de droger heel hard op de grond gezet waardoor de trommel door de steunpunten is gebroken. Bij beide drogers was dit het geval. De monteur gaf aan dit deze week al 10 keer eerder te hebben meegemaakt.
Uiteindelijk moest de monteur zelf de klantenservice van de MediaMarkt bellen (ik ben een monteur, nee de stekker eruit en erin heeft niet geholpen) en ern omruil aangevraagd. Retour en geld terug ging echt niet gebeuren.
Bottom Line: MediaMarkt moet je wegblijven
Je noemt wel wat pareltjes opquote:Op zondag 8 november 2020 16:29 schreef kol7680 het volgende:
Je hebt gewoon recht op je geld terug. Ze kunnen het toch als tweedekans verkopen eer die gerepareerd is. Typisch MM “service” dit. En dat in tijden van Amazon en Coolblue....
CoolBlue heb ik echter wel heel goede ervaring mee, maar wellicht is dat persoonlijk. Voorbeeld is een vaatwasser in onze verkochte woning die kapot ging, die hebben ze netjes laten vervangen.quote:Op maandag 9 november 2020 07:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Je noemt wel wat pareltjes opvooral amazon heeft al zijn best gedaan voor een matige reputatie.
Nee, geen rechtsbijstandverzekeringquote:Op maandag 9 november 2020 07:43 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wet koop op afstand zegt hier niets over. Garantie = Garantie, bedenktijd = bedenktijd. Je mag zelf weten of je binnen je bedenktijd je geld terug wilt of een reparatie/vervanging onder de garantie wilt.
En hoe moet je dan je cashback claimen trouwens? Leg me dat eens uit.
@:JosMert heb je een rechtsbijstandsverzekering? MediaMarkt heeft geen poot om op te staan, dus via een verzekering heb je je geld binnen een dag terug. Wat ze doen is gewoon consumentje pesten met kapotte apparatuur, daar staat de MediaMarkt bekend om.
Dat is een inperking van je recht dan door de voorwaarden van de cash back, wat niet duidelijk is vermeld, cq mediamarkt nalatig.quote:Op maandag 9 november 2020 06:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Bij dit soort gevallen hoeft de winkel inderdaad niet langer het product retour te nemen.
Ik kan niets vinden dat de doos niet langer noodzakelijk is voor een retour.
De doos is alleen niet nodig voor reparatie.
Voor geld terug heb je echt de verpakking nodig ook bij koop op afstand.
Precies. Al die users die dit goed praten van de mediamarkt. Tot ze het zelf overkomt.....quote:Op maandag 9 november 2020 08:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is een inperking van je recht dan door de voorwaarden van de cash back, wat niet duidelijk is vermeld, cq mediamarkt nalatig.
Dwaling mij part.
Zou je kunnen proberen, ze moeten het wel in de voorwaarden zetten en duidelijk maken voor je het product online koopt volgens mij.quote:Op maandag 9 november 2020 08:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is een inperking van je recht dan door de voorwaarden van de cash back, wat niet duidelijk is vermeld, cq mediamarkt nalatig.
Dwaling mij part.
Schrijf ff een artikel op de FP =) kut oplichters.quote:Op maandag 9 november 2020 07:33 schreef JeMoeder het volgende:
Om deze reden, en 100 andere, koop ik nooit wat bij de MediaMarkt. Het is een bedrijf dat de consument op allerlei manier uitmelkt en frustreert.
Kort gezegd: ja, je hebt recht op je geld retour of een nieuwe TV. Mochten ze niet willen dat je je streepjescode uitknipt en opstuurt dan moeten ze de cashback niet aanbieden.
Weer typische pesterij van de MediaMarkt. Koop nooit bij MediaMarkt mensen, nooit van je leven. Wat MediaMarkt doet raakt de definitie van oplichting.
Zo, hopelijk vindt google deze post nu beter.
Misschien moet LG dan transport schroeven gebruiken in de wasdrogers van ze. Zijn ze soms van kroepoek gemaakt?quote:Op maandag 9 november 2020 07:07 schreef Holy_Goat het volgende:
Aan een ieder die dit goedpraat van MediaMarkt over de kapotte verpakking...
De volgende enorme braak actie van media markt is exemplarisch en de reden dat ik er nooit meer wat zal kopen.
Mijn buurman en ik kochten tegelijk bij MediaMarkt een nieuwe droger. Deze werd op dezelfde dag afgeleverd door de bezorg dienst. De 'verpakking' bestond uit 4 piepschuim stoot blokjes op de onderkant en kartonnen hoek beschermers, bij elkaar gehouden door van die plastic sjorbanden.
Zodra je de sjorband doorknipt viel alles uit elkaar qua 'verpakking'. Droger geïnstalleerd en bij zowel mij als mijn buurman werkte de droger totaal niet.
MediaMarkt gebeld en aangegeven dat de droger het niet deed. Wij kregen de vraag of de verpakking nog heel was. Nee, natuurlijk niet, het is geen doos ofzo en je moet de 'verpakking' wel open knippen om de droger te gaan gebruiken.
Helaas pindakaas na bellen en mailen was 'het enige dat de MediaMarkt kon doen een monteur van LG sturen'. Enfin, ik was nog wat nat achter de oren dus maar geaccepteerd. Zou ik nu nooit hebben gedaan.
Monteur komt en binnen een halve minuut begint ie te vloeken. Wat is er meneer? Ja, tijdens transport (dynalogic, don't even start about it...) hebben ze de droger heel hard op de grond gezet waardoor de trommel door de steunpunten is gebroken. Bij beide drogers was dit het geval. De monteur gaf aan dit deze week al 10 keer eerder te hebben meegemaakt.
Uiteindelijk moest de monteur zelf de klantenservice van de MediaMarkt bellen (ik ben een monteur, nee de stekker eruit en erin heeft niet geholpen) en ern omruil aangevraagd. Retour en geld terug ging echt niet gebeuren.
Bottom Line: MediaMarkt moet je wegblijven
Een beschadigde verpakking is geen reden om een retour te weigerenquote:Op zondag 8 november 2020 16:15 schreef JosMert het volgende:
Aangezien de verpakking grote beschadigingen bevat op de doos van de tv kunnen wij de tv niet accepteren als retour en ook niet meer als nieuw verkopen. Zie onze algemene voorwaarden op onze website en de retourvoorwaarden op onze website. We gaan de tv aanbieden ter reparatie. Natuurlijk houden we u op de hoogte van de verdere stappen in dit proces.
Nee hoor, CoolBlue heeft een bedrijfje overgenomen van PostNL dat bezorging en installatie ter plaatse doet. Tenminste, vorig jaar nog wel. Die gozer vertelde me dat ze eerst PostNL waren en toen zijn overgenomen door CoolBlue.quote:Op maandag 9 november 2020 08:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Misschien moet LG dan transport schroeven gebruiken in de wasdrogers van ze. Zijn ze soms van kroepoek gemaakt?
Overigens gebruikt Coolblue ook gewoon Dynalohic.
Dat kan natuurlijk niet, ik wil Fok niet aam de consequenties van een dergelijk artikel blootstellen.quote:Op maandag 9 november 2020 08:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Schrijf ff een artikel op de FP =) kut oplichters.
Gewoon blijven hameren op je retourrecht bij MediaMarkt en ook wijzen op de site van consuwijzer. Je kan ook aankloppen bij het juridisch loket.quote:Op maandag 9 november 2020 07:57 schreef JosMert het volgende:
[..]
Nee, geen rechtsbijstandverzekering
Coolblue tot dusver fantastische ervaringen mee. Veel beter heb ik nog niet gezienquote:Op maandag 9 november 2020 07:53 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
CoolBlue heb ik echter wel heel goede ervaring mee, maar wellicht is dat persoonlijk. Voorbeeld is een vaatwasser in onze verkochte woning die kapot ging, die hebben ze netjes laten vervangen.
Oftewel: MediaMarkt heeft daar niets mee te doen gehad, maar Dynalogic heeft het veroorzaakt.quote:Op maandag 9 november 2020 07:07 schreef Holy_Goat het volgende:
Aan een ieder die dit goedpraat van MediaMarkt over de kapotte verpakking...
De volgende enorme braak actie van media markt is exemplarisch en de reden dat ik er nooit meer wat zal kopen.
Mijn buurman en ik kochten tegelijk bij MediaMarkt een nieuwe droger. Deze werd op dezelfde dag afgeleverd door de bezorg dienst. De 'verpakking' bestond uit 4 piepschuim stoot blokjes op de onderkant en kartonnen hoek beschermers, bij elkaar gehouden door van die plastic sjorbanden.
Zodra je de sjorband doorknipt viel alles uit elkaar qua 'verpakking'. Droger geïnstalleerd en bij zowel mij als mijn buurman werkte de droger totaal niet.
MediaMarkt gebeld en aangegeven dat de droger het niet deed. Wij kregen de vraag of de verpakking nog heel was. Nee, natuurlijk niet, het is geen doos ofzo en je moet de 'verpakking' wel open knippen om de droger te gaan gebruiken.
Helaas pindakaas na bellen en mailen was 'het enige dat de MediaMarkt kon doen een monteur van LG sturen'. Enfin, ik was nog wat nat achter de oren dus maar geaccepteerd. Zou ik nu nooit hebben gedaan.
Monteur komt en binnen een halve minuut begint ie te vloeken. Wat is er meneer? Ja, tijdens transport (dynalogic, don't even start about it...) hebben ze de droger heel hard op de grond gezet waardoor de trommel door de steunpunten is gebroken. Bij beide drogers was dit het geval. De monteur gaf aan dit deze week al 10 keer eerder te hebben meegemaakt.
Uiteindelijk moest de monteur zelf de klantenservice van de MediaMarkt bellen (ik ben een monteur, nee de stekker eruit en erin heeft niet geholpen) en ern omruil aangevraagd. Retour en geld terug ging echt niet gebeuren.
Bottom Line: MediaMarkt moet je wegblijven
Samsung heeft ts niks van doen, maar de leverancier. Is MMquote:Op maandag 9 november 2020 09:59 schreef Fer het volgende:
Ts kan het beste even met Samsung contact opnemen, meestal is er wel een doa regeling, waarbij na controle door de reparateur, de verkoper (MM) een nieuw toestel kan leveren aan TS.
De leverancier is volgens de wet niet verplicht een nieuwe te leveren. Die mag hem gewoon repareren.quote:Op maandag 9 november 2020 11:25 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Samsung heeft ts niks van doen, maar de leverancier. Is MM
Je hebt hier vast een bron bij?quote:Op maandag 9 november 2020 11:39 schreef TryX het volgende:
Wat een experts hier zeg..
Los of het goede service is of niet. Bij een defect binnen korte periode zijn zij verplicht deze direct te vervangen, je mag hierbij afzien van reparatie. Wanneer jij ervoor kiest om toch geld terug te vragen, mogen zij deze weer weigeren ivm beschadigingen aan de verpakking.
Wat ervaring uit eigen research. Je kan veel informatie hierover terugvinden op onderstaande website.quote:
Dit is Europese regelgeving over garantiebepalingen. Nederland stelt aanvullende eisen aan webshops via de Wet Koop op Afstand (of eigenlijk de opvolger van die wet).quote:Op maandag 9 november 2020 11:56 schreef TryX het volgende:
[..]
Wat ervaring uit eigen research. Je kan veel informatie hierover terugvinden op onderstaande website.
https://europa.eu/youreur(...)rns/faq/index_nl.htm
Uiteraard mag hier geen schade door eigen toedoen zijn aan het product. Ook niet aan andere onderdelen dan welke daadwerkelijk defect zijn.
#Edit. Bij veel webshops staat die overigens aangegeven in hun eigen algemene voorwaarden. Vanaf dat moment zijn zij verplicht dat ook daadwerkelijk te hanteren. Echter zie ik hierover niets op de website van mediamarkt. In dat geval zit je vast aan de kosteloze reparatie of vervanging binnen aanzienlijke termijn.
De vraag waar hij op reageert ging ook puur over een defect binnen korte periode. Dat staat in principe los van de WKOA, want geldt natuurlijk ook voor producten die in de winkel gekocht zijn.quote:Op maandag 9 november 2020 12:19 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dit is Europese regelgeving over garantiebepalingen. Nederland stelt aanvullende eisen aan webshops via de Wet Koop op Afstand (of eigenlijk de opvolger van die wet).
quote:Waar heb ik recht op als een product niet goed is?
Is het product niet goed (ondeugdelijk), dan kunt u het volgende eisen:
Kosteloze reparatie of een nieuw product
U hebt recht op een gratis reparatie of een vervangend product. Dat moet binnen een bepaalde tijd gebeuren. Ook mag u er niet te veel last van hebben. Als de reparatie lang duurt, kan de verkoper u bijvoorbeeld een product te leen geven.
U mag zelf kiezen of u een reparatie of een vervangend product eist. Maar soms stelt de verkoper een andere oplossing voor. Hij moet daar wel een goede reden voor hebben. En u mag er niet te veel last van hebben. De verkoper wil u bijvoorbeeld een nieuw product geven, omdat dit voor hem een stuk goedkoper is dan reparatie. Of hij wil uw product juist alleen repareren, omdat er maar iets kleins kapot is. Een heel nieuw product eisen is dan niet redelijk. Of hij heeft geen versie meer van uw product. De verkoper heeft dan een goede reden om een andere oplossing te geven dan u eist.
Kiest de verkoper voor reparatie? Dan moet hij er wel voor zorgen dat hij het product goed repareert. Is reparatie geen goede oplossing in uw situatie? Bijvoorbeeld omdat de reparatie zichtbaar is? Of omdat het product daarna nog niet goed is? Dan kunt u een nieuw product eisen.
Helpt de oplossing van de verkoper u niet? Of wil de verkoper u een tegoedbon geven? Dat hoeft u niet te accepteren. De verkoper moet het oplossen als hij een product verkocht dat niet goed is. Weigert de verkoper het op te lossen? Dan mag u het product door een ander laten repareren en de kosten aan de verkoper terugvragen. Laat dat wel eerst schriftelijk aan de verkoper weten. Een andere oplossing is om de koopovereenkomst beëindigen (zie punt 3). Let op: Neemt u een tegoedbon aan? Of accepteert u een minder goede oplossing? Dan is het lastig om er later op terug te komen.
En hoe blijkt hieruit dat de winkel niet mag repareren en direct moet vervangen?quote:Op maandag 9 november 2020 11:56 schreef TryX het volgende:
[..]
Wat ervaring uit eigen research. Je kan veel informatie hierover terugvinden op onderstaande website.
https://europa.eu/youreur(...)rns/faq/index_nl.htm
Uiteraard mag hier geen schade door eigen toedoen zijn aan het product. Ook niet aan andere onderdelen dan welke daadwerkelijk defect zijn.
#Edit. Bij veel webshops staat die overigens aangegeven in hun eigen algemene voorwaarden. Vanaf dat moment zijn zij verplicht dat ook daadwerkelijk te hanteren. Echter zie ik hierover niets op de website van mediamarkt. In dat geval zit je vast aan de kosteloze reparatie of vervanging binnen aanzienlijke termijn.
Dat is verder niet helemaal mijn probleem toch?quote:Op maandag 9 november 2020 09:51 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Oftewel: MediaMarkt heeft daar niets mee te doen gehad, maar Dynalogic heeft het veroorzaakt.
En als een monteur dat in één week al 10 keer heeft meegemaakt, dan mag LG zich ook wel eens achter de oren krabben wat betreft hun transportbeveiligingen... Ik zie eigenlijk niet zo in waarom MediaMarkt precies de schuldige was. Wat hadden ze moeten doen? Een nieuwe sturen waar Dynalogic weer opnieuw mee kan gooien?
Zie wat letterlijk in mijn edit (in jouw quote) staat.quote:Op maandag 9 november 2020 12:44 schreef baskick het volgende:
[..]
En hoe blijkt hieruit dat de winkel niet mag repareren en direct moet vervangen?
Ja, oke, dus je eerdere stelling was 'gewoon' onjuist:quote:Op maandag 9 november 2020 13:22 schreef TryX het volgende:
[..]
Zie wat letterlijk in mijn edit (in jouw quote) staat.
"#Edit. Bij veel webshops staat die overigens aangegeven in hun eigen algemene voorwaarden. Vanaf dat moment zijn zij verplicht dat ook daadwerkelijk te hanteren. Echter zie ik hierover niets op de website van mediamarkt. In dat geval zit je vast aan de kosteloze reparatie of vervanging binnen aanzienlijke termijn."
quote:Op maandag 9 november 2020 11:39 schreef TryX het volgende:
Bij een defect binnen korte periode zijn zij verplicht deze direct te vervangen, je mag hierbij afzien van reparatie.
Dat is eigenlijk wat ik net aangaf toch? Ik ging er voor het gemak vanuit dat alle grote partijen dit wel in hun algemene voorwaarden hebben staan, aanvullend op de wettelijke voorwaarden. Echter gaf ik in de andere post aan dat MM dat dus niet heeft.quote:Op maandag 9 november 2020 13:42 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, oke, dus je eerdere stelling was 'gewoon' onjuist:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |