abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196145810
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 07:07 schreef Holy_Goat het volgende:
Aan een ieder die dit goedpraat van MediaMarkt over de kapotte verpakking...

De volgende enorme braak actie van media markt is exemplarisch en de reden dat ik er nooit meer wat zal kopen.

Mijn buurman en ik kochten tegelijk bij MediaMarkt een nieuwe droger. Deze werd op dezelfde dag afgeleverd door de bezorg dienst. De 'verpakking' bestond uit 4 piepschuim stoot blokjes op de onderkant en kartonnen hoek beschermers, bij elkaar gehouden door van die plastic sjorbanden.

Zodra je de sjorband doorknipt viel alles uit elkaar qua 'verpakking'. Droger geïnstalleerd en bij zowel mij als mijn buurman werkte de droger totaal niet.

MediaMarkt gebeld en aangegeven dat de droger het niet deed. Wij kregen de vraag of de verpakking nog heel was. Nee, natuurlijk niet, het is geen doos ofzo en je moet de 'verpakking' wel open knippen om de droger te gaan gebruiken.

Helaas pindakaas na bellen en mailen was 'het enige dat de MediaMarkt kon doen een monteur van LG sturen'. Enfin, ik was nog wat nat achter de oren dus maar geaccepteerd. Zou ik nu nooit hebben gedaan.

Monteur komt en binnen een halve minuut begint ie te vloeken. Wat is er meneer? Ja, tijdens transport (dynalogic, don't even start about it...) hebben ze de droger heel hard op de grond gezet waardoor de trommel door de steunpunten is gebroken. Bij beide drogers was dit het geval. De monteur gaf aan dit deze week al 10 keer eerder te hebben meegemaakt.

Uiteindelijk moest de monteur zelf de klantenservice van de MediaMarkt bellen (ik ben een monteur, nee de stekker eruit en erin heeft niet geholpen) en ern omruil aangevraagd. Retour en geld terug ging echt niet gebeuren.

Bottom Line: MediaMarkt moet je wegblijven
Heb je het hier bij laten zitten?
pi_196145816
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:29 schreef kol7680 het volgende:
Je hebt gewoon recht op je geld terug. Ze kunnen het toch als tweedekans verkopen eer die gerepareerd is. Typisch MM “service” dit. En dat in tijden van Amazon en Coolblue....
Je noemt wel wat pareltjes op :') vooral amazon heeft al zijn best gedaan voor een matige reputatie.
  Redactie Frontpage maandag 9 november 2020 @ 07:53:38 #183
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196145845
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 07:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Je noemt wel wat pareltjes op :') vooral amazon heeft al zijn best gedaan voor een matige reputatie.
CoolBlue heb ik echter wel heel goede ervaring mee, maar wellicht is dat persoonlijk. Voorbeeld is een vaatwasser in onze verkochte woning die kapot ging, die hebben ze netjes laten vervangen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_196145873
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 07:43 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wet koop op afstand zegt hier niets over. Garantie = Garantie, bedenktijd = bedenktijd. Je mag zelf weten of je binnen je bedenktijd je geld terug wilt of een reparatie/vervanging onder de garantie wilt.

En hoe moet je dan je cashback claimen trouwens? Leg me dat eens uit.

@:JosMert heb je een rechtsbijstandsverzekering? MediaMarkt heeft geen poot om op te staan, dus via een verzekering heb je je geld binnen een dag terug. Wat ze doen is gewoon consumentje pesten met kapotte apparatuur, daar staat de MediaMarkt bekend om.
Nee, geen rechtsbijstandverzekering
pi_196145895
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 06:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Bij dit soort gevallen hoeft de winkel inderdaad niet langer het product retour te nemen.
Ik kan niets vinden dat de doos niet langer noodzakelijk is voor een retour.

De doos is alleen niet nodig voor reparatie.
Voor geld terug heb je echt de verpakking nodig ook bij koop op afstand.
Dat is een inperking van je recht dan door de voorwaarden van de cash back, wat niet duidelijk is vermeld, cq mediamarkt nalatig.

Dwaling mij part.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196145903
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 08:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is een inperking van je recht dan door de voorwaarden van de cash back, wat niet duidelijk is vermeld, cq mediamarkt nalatig.

Dwaling mij part.
Precies. Al die users die dit goed praten van de mediamarkt. Tot ze het zelf overkomt.....
pi_196145909
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 08:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dwaling mij part.
Zou je kunnen proberen, ze moeten het wel in de voorwaarden zetten en duidelijk maken voor je het product online koopt volgens mij.

Een kapotte doos hoort ook naar mijn mening geen excuus te zijn een product retour te weigeren.
pi_196145914
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 07:33 schreef JeMoeder het volgende:
Om deze reden, en 100 andere, koop ik nooit wat bij de MediaMarkt. Het is een bedrijf dat de consument op allerlei manier uitmelkt en frustreert.

Kort gezegd: ja, je hebt recht op je geld retour of een nieuwe TV. Mochten ze niet willen dat je je streepjescode uitknipt en opstuurt dan moeten ze de cashback niet aanbieden.

Weer typische pesterij van de MediaMarkt. Koop nooit bij MediaMarkt mensen, nooit van je leven. Wat MediaMarkt doet raakt de definitie van oplichting.

Zo, hopelijk vindt google deze post nu beter.
Schrijf ff een artikel op de FP =) kut oplichters.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196145954
Ik heb laatst een koffiemachine gekocht. Zag dat er bij Mediamarkt een actie was die 100 euro scheelde, maar gewoon ergens anders gehaald.

Dat is hoe erg ik de Mediamarkt vermijd na al die horrorverhalen over service, onder retouren uitkomen en dat soort praktijken.

Voordeel is ook nog dat die andere partij on site service biedt, terwijl MM hem zelf opstuurt en je 4 weken zonder zit en met een beetje pech het apparaat bekrast terugkrijgt.
pi_196146054
quote:

De volgende enorme braak actie van media markt is exemplarisch en de reden dat ik er nooit meer wat zal kopen.

Mijn buurman en ik kochten tegelijk bij MediaMarkt een nieuwe droger. Deze werd op dezelfde dag afgeleverd door de bezorg dienst. De 'verpakking' bestond uit 4 piepschuim stoot blokjes op de onderkant en kartonnen hoek beschermers, bij elkaar gehouden door van die plastic sjorbanden.

Zodra je de sjorband doorknipt viel alles uit elkaar qua 'verpakking'. Droger geïnstalleerd en bij zowel mij als mijn buurman werkte de droger totaal niet.

MediaMarkt gebeld en aangegeven dat de droger het niet deed. Wij kregen de vraag of de verpakking nog heel was. Nee, natuurlijk niet, het is geen doos ofzo en je moet de 'verpakking' wel open knippen om de droger te gaan gebruiken.

Helaas pindakaas na bellen en mailen was 'het enige dat de MediaMarkt kon doen een monteur van LG sturen'. Enfin, ik was nog wat nat achter de oren dus maar geaccepteerd. Zou ik nu nooit hebben gedaan.

Monteur komt en binnen een halve minuut begint ie te vloeken. Wat is er meneer? Ja, tijdens transport (dynalogic, don't even start about it...) hebben ze de droger heel hard op de grond gezet waardoor de trommel door de steunpunten is gebroken. Bij beide drogers was dit het geval. De monteur gaf aan dit deze week al 10 keer eerder te hebben meegemaakt.

Uiteindelijk moest de monteur zelf de klantenservice van de MediaMarkt bellen (ik ben een monteur, nee de stekker eruit en erin heeft niet geholpen) en ern omruil aangevraagd. Retour en geld terug ging echt niet gebeuren.

Misschien moet LG dan transport schroeven gebruiken in de wasdrogers van ze. Zijn ze soms van kroepoek gemaakt?

Overigens gebruikt Coolblue ook gewoon Dynalohic.
.
pi_196146246
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:15 schreef JosMert het volgende:
Aangezien de verpakking grote beschadigingen bevat op de doos van de tv kunnen wij de tv niet accepteren als retour en ook niet meer als nieuw verkopen. Zie onze algemene voorwaarden op onze website en de retourvoorwaarden op onze website. We gaan de tv aanbieden ter reparatie. Natuurlijk houden we u op de hoogte van de verdere stappen in dit proces.
Een beschadigde verpakking is geen reden om een retour te weigeren :N Een retour mag (wettelijke uitzonderingen uitgezonderd) niet geweigerd worden, hoogstens mag de waardevermindering in rekening gebracht worden.

Dus je tv gaat na 3 dagen gebruiken kapot en jij maakt daar melding van? Waarom zou dat onder WKOA retour moeten dan? Gebruiken en uitproberen zijn 2 m.i. verschillende dingen. Als jij melding maakt van een defect, lijkt het mij logisch dat zij gaan repareren wegens non-conformiteit. Natuurlijk, voor een klant is omruilen fijner (sneller, 'nieuw', enz).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage maandag 9 november 2020 @ 08:53:26 #192
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196146317
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 08:23 schreef Fer het volgende:

[..]

Misschien moet LG dan transport schroeven gebruiken in de wasdrogers van ze. Zijn ze soms van kroepoek gemaakt?

Overigens gebruikt Coolblue ook gewoon Dynalohic.
Nee hoor, CoolBlue heeft een bedrijfje overgenomen van PostNL dat bezorging en installatie ter plaatse doet. Tenminste, vorig jaar nog wel. Die gozer vertelde me dat ze eerst PostNL waren en toen zijn overgenomen door CoolBlue.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage maandag 9 november 2020 @ 08:54:12 #193
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196146324
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 08:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Schrijf ff een artikel op de FP =) kut oplichters.
Dat kan natuurlijk niet, ik wil Fok niet aam de consequenties van een dergelijk artikel blootstellen.
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 07:57 schreef JosMert het volgende:

[..]

Nee, geen rechtsbijstandverzekering
Gewoon blijven hameren op je retourrecht bij MediaMarkt en ook wijzen op de site van consuwijzer. Je kan ook aankloppen bij het juridisch loket.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_196146415
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 07:53 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

CoolBlue heb ik echter wel heel goede ervaring mee, maar wellicht is dat persoonlijk. Voorbeeld is een vaatwasser in onze verkochte woning die kapot ging, die hebben ze netjes laten vervangen.
Coolblue tot dusver fantastische ervaringen mee. Veel beter heb ik nog niet gezien
Hallo
  maandag 9 november 2020 @ 09:34:46 #195
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_196146817
Samengevat: Mediamarkt is kut (volledig mee eens), maar dat doet geen afbreuk aan het feit dat het hier om een garantie issue gaat en niet over een wet kopen op afstand.

En ja, voor TS is dat kut. Persoonlijk koop ik nooit iets bij de MM wat duurder is dan pakweg 5 tientjes. Voor de zaken waar ik in geïnteresseerd ben (fotografie) is het meestal ook overjarige zooi wat veel te veel moet kosten overigens.
pi_196146861
Nou, Het kan zijn dat er bij de gegevens van TS een opmerking staat in de computer van Mediamarkt.
Dit is namelijk niet het eerste topic over retourneren.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 9 november 2020 @ 09:51:07 #197
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_196146954
quote:

Oftewel: MediaMarkt heeft daar niets mee te doen gehad, maar Dynalogic heeft het veroorzaakt.

En als een monteur dat in één week al 10 keer heeft meegemaakt, dan mag LG zich ook wel eens achter de oren krabben wat betreft hun transportbeveiligingen... Ik zie eigenlijk niet zo in waarom MediaMarkt precies de schuldige was. Wat hadden ze moeten doen? Een nieuwe sturen waar Dynalogic weer opnieuw mee kan gooien?
Don't let my username fool you...
pi_196147034
Ts kan het beste even met Samsung contact opnemen, meestal is er wel een doa regeling, waarbij na controle door de reparateur, de verkoper (MM) een nieuw toestel kan leveren aan TS.
.
pi_196148294
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 09:59 schreef Fer het volgende:
Ts kan het beste even met Samsung contact opnemen, meestal is er wel een doa regeling, waarbij na controle door de reparateur, de verkoper (MM) een nieuw toestel kan leveren aan TS.
Samsung heeft ts niks van doen, maar de leverancier. Is MM
pi_196148403
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:25 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Samsung heeft ts niks van doen, maar de leverancier. Is MM
De leverancier is volgens de wet niet verplicht een nieuwe te leveren. Die mag hem gewoon repareren.

Samsung kan een mogelijkheid bieden, zodat de leverancier hem kan vervangen voor een nieuw toestel.
.
pi_196148612
Wat een experts hier zeg..

Los of het goede service is of niet. Bij een defect binnen korte periode zijn zij verplicht deze direct te vervangen, je mag hierbij afzien van reparatie. (Indien in voorwaarden betreffende winkel) Wanneer jij ervoor kiest om toch geld terug te vragen, mogen zij deze weer weigeren ivm beschadigingen aan de verpakking. Het is pure onzin dat ze verplicht zijn het terug te nemen minus restocking kosten. Dat is een keuze die kan MM maken, maar zeker geen wettelijke verplichting.

Los van de juridische kans is het natuurlijk best vreemd. Wanneer jij aangeeft een nieuw exemplaar te willen krijg je een nieuwe in verpakking inclusief doos natuurlijk. En deze kan dan weer retour omdat die wel in nieuw staat verkeerd. (klein maasje in deze wet) Echter vanwege de cashback actie kan MM ook de label die je moet tonen voor cashback eruit knippen om te zorgen dat je niet tweemaal de cashback claimt.. :-)

[ Bericht 3% gewijzigd door TryX op 09-11-2020 13:50:13 ]
© Copyright TryX, 2006-2017 Alle rechten voorbehouden.
Disclaimer: Typfouten en geen gebruik van leestekens, hoofdletters en onzin voorbehouden.
pi_196148828
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:39 schreef TryX het volgende:
Wat een experts hier zeg..

Los of het goede service is of niet. Bij een defect binnen korte periode zijn zij verplicht deze direct te vervangen, je mag hierbij afzien van reparatie. Wanneer jij ervoor kiest om toch geld terug te vragen, mogen zij deze weer weigeren ivm beschadigingen aan de verpakking.
Je hebt hier vast een bron bij?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196148956
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:49 schreef baskick het volgende:

[..]

Je hebt hier vast een bron bij?
Wat ervaring uit eigen research. Je kan veel informatie hierover terugvinden op onderstaande website.

https://europa.eu/youreur(...)rns/faq/index_nl.htm

Uiteraard mag hier geen schade door eigen toedoen zijn aan het product. Ook niet aan andere onderdelen dan welke daadwerkelijk defect zijn.

#Edit. Bij veel webshops staat die overigens aangegeven in hun eigen algemene voorwaarden. Vanaf dat moment zijn zij verplicht dat ook daadwerkelijk te hanteren. Echter zie ik hierover niets op de website van mediamarkt. In dat geval zit je vast aan de kosteloze reparatie of vervanging binnen aanzienlijke termijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door TryX op 09-11-2020 12:10:18 ]
Disclaimer: Typfouten en geen gebruik van leestekens, hoofdletters en onzin voorbehouden.
pi_196149356
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:56 schreef TryX het volgende:

[..]

Wat ervaring uit eigen research. Je kan veel informatie hierover terugvinden op onderstaande website.

Uiteraard mag hier geen schade door eigen toedoen zijn aan het product. Ook niet aan andere onderdelen dan welke daadwerkelijk defect zijn.

#Edit. Bij veel webshops staat die overigens aangegeven in hun eigen algemene voorwaarden. Vanaf dat moment zijn zij verplicht dat ook daadwerkelijk te hanteren. Echter zie ik hierover niets op de website van mediamarkt. In dat geval zit je vast aan de kosteloze reparatie of vervanging binnen aanzienlijke termijn.
Dit is Europese regelgeving over garantiebepalingen. Nederland stelt aanvullende eisen aan webshops via de Wet Koop op Afstand (of eigenlijk de opvolger van die wet).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2020 12:20:37 ]
pi_196149409
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 12:19 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Dit is Europese regelgeving over garantiebepalingen. Nederland stelt aanvullende eisen aan webshops via de Wet Koop op Afstand (of eigenlijk de opvolger van die wet).
De vraag waar hij op reageert ging ook puur over een defect binnen korte periode. Dat staat in principe los van de WKOA, want geldt natuurlijk ook voor producten die in de winkel gekocht zijn.

Consuwijzer geeft het iets genuanceerder:
quote:
Waar heb ik recht op als een product niet goed is?

Is het product niet goed (ondeugdelijk), dan kunt u het volgende eisen:
Kosteloze reparatie of een nieuw product

U hebt recht op een gratis reparatie of een vervangend product. Dat moet binnen een bepaalde tijd gebeuren. Ook mag u er niet te veel last van hebben. Als de reparatie lang duurt, kan de verkoper u bijvoorbeeld een product te leen geven.

U mag zelf kiezen of u een reparatie of een vervangend product eist. Maar soms stelt de verkoper een andere oplossing voor. Hij moet daar wel een goede reden voor hebben. En u mag er niet te veel last van hebben. De verkoper wil u bijvoorbeeld een nieuw product geven, omdat dit voor hem een stuk goedkoper is dan reparatie. Of hij wil uw product juist alleen repareren, omdat er maar iets kleins kapot is. Een heel nieuw product eisen is dan niet redelijk. Of hij heeft geen versie meer van uw product. De verkoper heeft dan een goede reden om een andere oplossing te geven dan u eist.

Kiest de verkoper voor reparatie? Dan moet hij er wel voor zorgen dat hij het product goed repareert. Is reparatie geen goede oplossing in uw situatie? Bijvoorbeeld omdat de reparatie zichtbaar is? Of omdat het product daarna nog niet goed is? Dan kunt u een nieuw product eisen.

Helpt de oplossing van de verkoper u niet? Of wil de verkoper u een tegoedbon geven? Dat hoeft u niet te accepteren. De verkoper moet het oplossen als hij een product verkocht dat niet goed is. Weigert de verkoper het op te lossen? Dan mag u het product door een ander laten repareren en de kosten aan de verkoper terugvragen. Laat dat wel eerst schriftelijk aan de verkoper weten. Een andere oplossing is om de koopovereenkomst beëindigen (zie punt 3). Let op: Neemt u een tegoedbon aan? Of accepteert u een minder goede oplossing? Dan is het lastig om er later op terug te komen.
pi_196149780
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:56 schreef TryX het volgende:

[..]

En hoe blijkt hieruit dat de winkel niet mag repareren en direct moet vervangen?
  maandag 9 november 2020 @ 13:02:43 #207
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_196150083
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 09:51 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Oftewel: MediaMarkt heeft daar niets mee te doen gehad, maar Dynalogic heeft het veroorzaakt.

En als een monteur dat in één week al 10 keer heeft meegemaakt, dan mag LG zich ook wel eens achter de oren krabben wat betreft hun transportbeveiligingen... Ik zie eigenlijk niet zo in waarom MediaMarkt precies de schuldige was. Wat hadden ze moeten doen? Een nieuwe sturen waar Dynalogic weer opnieuw mee kan gooien?
Dat is verder niet helemaal mijn probleem toch?
pi_196150420
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 12:44 schreef baskick het volgende:

[..]

En hoe blijkt hieruit dat de winkel niet mag repareren en direct moet vervangen?
Zie wat letterlijk in mijn edit (in jouw quote) staat.

"#Edit. Bij veel webshops staat die overigens aangegeven in hun eigen algemene voorwaarden. Vanaf dat moment zijn zij verplicht dat ook daadwerkelijk te hanteren. Echter zie ik hierover niets op de website van mediamarkt. In dat geval zit je vast aan de kosteloze reparatie of vervanging binnen aanzienlijke termijn."
pi_196150787
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:22 schreef TryX het volgende:

[..]

Zie wat letterlijk in mijn edit (in jouw quote) staat.

"#Edit. Bij veel webshops staat die overigens aangegeven in hun eigen algemene voorwaarden. Vanaf dat moment zijn zij verplicht dat ook daadwerkelijk te hanteren. Echter zie ik hierover niets op de website van mediamarkt. In dat geval zit je vast aan de kosteloze reparatie of vervanging binnen aanzienlijke termijn."
Ja, oke, dus je eerdere stelling was 'gewoon' onjuist:

quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:39 schreef TryX het volgende:
Bij een defect binnen korte periode zijn zij verplicht deze direct te vervangen, je mag hierbij afzien van reparatie.
pi_196150838
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:42 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, oke, dus je eerdere stelling was 'gewoon' onjuist:
[..]

Dat is eigenlijk wat ik net aangaf toch? Ik ging er voor het gemak vanuit dat alle grote partijen dit wel in hun algemene voorwaarden hebben staan, aanvullend op de wettelijke voorwaarden. Echter gaf ik in de andere post aan dat MM dat dus niet heeft.

Snap je post dus niet zo goed.. Of ben jij zo'n user die erop kickt en doordramt om maar eigen gelijk te krijgen? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')