abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196139725
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:20 schreef Mark031 het volgende:

[..]

Zo zwart/wit is dat niet. Bij een TV kijken ze ook naar het aantal branduren. Je mag een TV testen en uitproberen, maar daar heb je bv. geen 50 uur voor nodig. Bij te veel branduren accepteren ze je TV niet als retour.

Anders krijg je mensen die het product volop gaan gebruiken en vlak voor het verstrijken van de retourtermijn het product terugsturen.

TS moet eens in de retourvoorwaarden/algemene voorwaarden kijken wat er voor zijn TV geldt.

De retourafdeling keurt TS zijn retour af, omdat hij het product niet in de originele staat heeft geretourneerd. Het is aan TS om de situatie over de doos + cashback duidelijk te maken aan MM, zodat MM dit op de juiste manier kan afhandelen.

Als TS dit op een normale en duidelijke manier kan uitleggen, dan nemen ze dat in behandeling en gaan ze het verder uitzoeken.
TS heeft al aangegeven dat het aantal branduren voldoet volgens hun retourvoorwaarden.
  zondag 8 november 2020 @ 19:30:20 #152
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_196139733
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:20 schreef Mark031 het volgende:

[..]

Zo zwart/wit is dat niet. Bij een TV kijken ze ook naar het aantal branduren. Je mag een TV testen en uitproberen, maar daar heb je bv. geen 50 uur voor nodig. Bij te veel branduren accepteren ze je TV niet als retour.

Anders krijg je mensen die het product volop gaan gebruiken en vlak voor het verstrijken van de retourtermijn het product terugsturen.

TS moet eens in de retourvoorwaarden/algemene voorwaarden kijken wat er voor zijn TV geldt.

Het is al eerder benoemd in dit topic, maar wat je schrijft klopt niet. De wet gaat boven de algemene voorwaarden van een winkel. En bij excessen die verder voeren dan het product testen biedt de wet de mogelijkheid voor de winkelier om waardevermindering in rekening te brengen. Een retour weigeren mag echter niet.

Een tv met 50 branduren zal qua waarde overeenkomen met een showmodel.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196139865
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:13 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Heeft mediamarkt een vervangend exemplaar aangeboden? Nou dan.
Pardon
pi_196139881
quote:
5s.gif Op zondag 8 november 2020 19:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Pardon
Mediamarkt heeft helemaal geen vervangend exemplaar aangeboden aan TS. Dus je verzint zaken.
pi_196140061
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:40 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Mediamarkt heeft helemaal geen vervangend exemplaar aangeboden aan TS. Dus je verzint zaken.
Mediamarkt zal zorgen voor een vervangend exemplaar of een reparatie, conform de garantie voorwaarden.

waarom TS denkt recht te hebben op zijn geld terug in mij een raadsel.
pi_196140074
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:51 schreef fespo het volgende:

[..]

Mediamarkt zal zorgen voor een vervangend exemplaar of een reparatie, conform de garantie voorwaarden.

waarom TS denkt recht te hebben op zijn geld terug in mij een raadsel.
? WKOA zegt je niks?
pi_196140115
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:52 schreef Newone82 het volgende:

[..]

? WKOA zegt je niks?
Die is helaas alleen niet meer geldig.
pi_196140160
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:52 schreef Newone82 het volgende:

[..]

? WKOA zegt je niks?
- de doos is kapot
- er is al een cashback gedaan

nogal logisch dat dit de koop op afstand dan niet meer geldig is.
pi_196140182
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:40 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Doe eens even rustig man. Je ging in dat andere topic ook al zo lekker.
En hoe weet je dat zo zeker eigenlijk, horen jullie twee echt bij elkaar?!
pi_196140188
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:57 schreef fespo het volgende:

[..]

[..]

- de doos is kapot

Je snapt de WKOA dus niet. Ok.
pi_196140209
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:57 schreef fespo het volgende:

[..]

- de doos is kapot

Juridisch onjuist.
pi_196140217
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:54 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Die is helaas alleen niet meer geldig.
Bron?
pi_196140252
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:59 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Bron?
Je zegt net "juridisch onjuist".
Beetje gek dat je een post lager om een bron vraagt.
pi_196140277
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:59 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Bron?
De Implementatiewet Richtlijn Consumentenrecht heeft de wet koop op afstand in 2014 vervangen. De strekking is gelijk, er zijn alleen best wat verschillen in de uitvoering van de wetgeving :)
pi_196140430
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:15 schreef JosMert het volgende:
Hi,

Heb 2 weken terug een Samsung Qled tv gekocht. Hierbij zat een cashback actie aan vast, waarvan je het serienummer uit de verpakking moest knippen. Helaas ging de tv na een 3 dagen aan te hebben gestaan uit zichzelf uit en hierna helaas niet meer aan :(.

Hmmm.... daar is de wet koop op afstand eigenlijk niet voor bedoelt. Je geeft hier duidelijk aan dat je het product hebt gebruikt en meer hebt gedaan dan alleen maar het noodzakelijke om te kijken of het product iets voor jou is (bijvoorbeeld dat je eigenlijk de kleuren helemaal niet mooi vindt). Volgens mij mag MM op basis hiervan het product ter reparatie aanbieden. Hoe vervelend ook en ik ben het eens met het feit dat ze je beter een andere TV hadden kunnen aanbieden en deze als 2e kans verkopen. Maar volgens mij is de wet koop op afstand niet echt van toepassing.
pi_196140545
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 20:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je zegt net "juridisch onjuist".
Beetje gek dat je een post lager om een bron vraagt.
hier nog wat leesvoer:
https://www.consumentenbo(...)elefonische-aankopen

https://wetten.overheid.n(...)ragraaf3_Artikel230s

[ Bericht 7% gewijzigd door noodgang op 09-11-2020 10:36:07 ]
pi_196141119
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 19:30 schreef Eix het volgende:

[..]

Het is al eerder benoemd in dit topic, maar wat je schrijft klopt niet. De wet gaat boven de algemene voorwaarden van een winkel. En bij excessen die verder voeren dan het product testen biedt de wet de mogelijkheid voor de winkelier om waardevermindering in rekening te brengen. Een retour weigeren mag echter niet.

Een tv met 50 branduren zal qua waarde overeenkomen met een showmodel.
Volgens TS voldeed zijn TV aan de voorwaarden wat betreft het aantal branduren, maar werd zijn retour afgekeurd omdat hij de streepjescode uit de doos had geknipt voor de cashback.

Als ze verplicht zijn om het product retour te nemen, dan kunnen ze altijd zeggen dat de verkoopwaarde 0 euro is en het dus geen zin heeft om het product retour te nemen. Van wat ik weet mag MM die TV niet in hun eigen doos zetten, wat je bv. wel ziet bij andere producten, zoals controllers of routers. De verkoopwaarde is in dit geval dus echt 0 euro, omdat de doos onbruikbaar is.

Bovendien gaat het MM veel geld kosten als ze dit soort TV's met korting moeten verkopen, omdat de verpakking niet meer in orde is. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat ze voor TV's andere regels hanteren.

Als je op internet zoekt lees je dat MM dit heel vaak doet bij TV's, dus ik ga ervan uit dat ze juridisch gezien sterk staan.
  zondag 8 november 2020 @ 21:22:35 #168
106942 Eix
pi_196141814
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 20:51 schreef Mark031 het volgende:

[..]

Volgens TS voldeed zijn TV aan de voorwaarden wat betreft het aantal branduren, maar werd zijn retour afgekeurd omdat hij de streepjescode uit de doos had geknipt voor de cashback.

Als ze verplicht zijn om het product retour te nemen, dan kunnen ze altijd zeggen dat de verkoopwaarde 0 euro is en het dus geen zin heeft om het product retour te nemen. Van wat ik weet mag MM die TV niet in hun eigen doos zetten, wat je bv. wel ziet bij andere producten, zoals controllers of routers. De verkoopwaarde is in dit geval dus echt 0 euro, omdat de doos onbruikbaar is.

Bovendien gaat het MM veel geld kosten als ze dit soort TV's met korting moeten verkopen, omdat de verpakking niet meer in orde is. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat ze voor TV's andere regels hanteren.
Een verkoopwaarde van ¤0,- omdat een stukje karton van de doos stuk is houdt voor een rechter echt geen stand hoor. Zeker niet als dit onderdeel was van een actie van verkoper. Een verkoper moet zich aan de wet houden, een rechter zal gehakt maken van listige verkoop-trucs waarbij verkoper enerzijds wil dat de doos wordt vernaggeld en anderzijds dit als argument hanteert om niet aan de koop-op-afstand wetgeving te voldoen.

quote:
Het is niet aan de verkoper om zelf regels te bepalen als de wetgever dat al gedaan heeft.

quote:
Als je op internet zoekt lees je dat MM dit heel vaak doet bij TV's, dus ik ga ervan uit dat ze juridisch gezien sterk staan.
Mijn inschatting is dat ze buitengewoon zwak staan. Rechters oordelen in de regel in het voordeel van de consument. Nu is waardevermindering vanwege het overschrijden van een arbitrair gekozen aantal branduren al lastig te onderbouwen. Schade aan een stuk karton relateren aan waardevermindering van het product is nog lastiger. Laat staan als de verpakking op expliciete aanwijzing van de verkoper is beschadigd.

Overigens vind ik de situatie van TS nogal dubbel. Althans, de wet vind ik vaak nogal doorslaan ten gunste van de consument. Een retour weigeren zou gewoon moeten kunnen. Maar, als je een TV koopt van ¤2000,- wil je ook dat'ie het doet. De verkoper zou zich hier wel wat meer mogen inspannen om de koopovereenkomst na te komen. In plaats van TS af te schepen met een reparatietraject. Als hun processen zoiets als een uitgeknipte barcode van een doos niet kunnen verwerken dan moeten ze maar eens naar dat cashback-proces kijken. Als consument heb je niks te maken met dit soort bedrijfsinterne processen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Eix op 08-11-2020 21:38:31 ]
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196143189
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 21:22 schreef Eix het volgende:

[..]

Een verkoopwaarde van ¤0,- omdat een stukje karton van de doos stuk is houdt voor een rechter echt geen stand hoor. Zeker niet als dit onderdeel was van een actie van verkoper. Een verkoper moet zich aan de wet houden, een rechter zal gehakt maken van listige verkoop-trucs waarbij verkoper enerzijds wil dat de doos wordt vernaggeld en anderzijds dit als argument hanteert om niet aan de koop-op-afstand wetgeving te voldoen.
[..]

Het is niet aan de verkoper om zelf regels te bepalen als de wetgever dat al gedaan heeft.
[..]

Mijn inschatting is dat ze buitengewoon zwak staan. Rechters oordelen in de regel in het voordeel van de consument. Nu is waardevermindering vanwege het overschrijden van een arbitrair gekozen aantal branduren al lastig te onderbouwen. Schade aan een stuk karton relateren aan waardevermindering van het product is nog lastiger. Laat staan als de verpakking op expliciete aanwijzing van de verkoper is beschadigd.

Overigens vind ik de situatie van TS nogal dubbel. Althans, de wet vind ik vaak nogal doorslaan ten gunste van de consument. Een retour weigeren zou gewoon moeten kunnen. Maar, als je een TV koopt van ¤2000,- wil je ook dat'ie het doet. De verkoper zou zich hier wel wat meer mogen inspannen om de koopovereenkomst na te komen. In plaats van TS af te schepen met een reparatietraject. Als hun processen zoiets als een uitgeknipte barcode van een doos niet kunnen verwerken dan moeten ze maar eens naar dat cashback-proces kijken. Als consument heb je niks te maken met dit soort bedrijfsinterne processen.
Volkomen mee eens. De rechter zal gehakt maken van Mediamarkt zijn werkwijze in dit geval mocht TS hier verder mee gaan, wat ik hoop.
pi_196143467
Heeft Mediamarkt iets te maken met de casback? Dit is toch een actie van de fabrikant (Samsung)?
pi_196143555
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 22:57 schreef exelletor het volgende:
Heeft Mediamarkt iets te maken met de casback? Dit is toch een actie van de fabrikant (Samsung)?
Nee, is actie van Samsung.
pi_196144308
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 22:40 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Volkomen mee eens. De rechter zal gehakt maken van Mediamarkt zijn werkwijze in dit geval mocht TS hier verder mee gaan, wat ik hoop.
Rechter: op welke manier heeft u het product uitgeprobeerd?
TS / kol: ik heb de doos vernield en mee gedaan aan een cash back. en daarna wil ik mijn geld terug.
Rechter: en op welke manier heeft dit bijgedragen aan het product uitproberen?
TS / kol: JA
Rechter:

pi_196145433
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 21:22 schreef Eix het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat een onzin.

TS heeft lang genoeg gehad om de tv te beoordelen en te besluiten of hij deze wil houden of niet. Door de barcode uit te knippen heeft hij die keuze gemaakt. TS wilde die tv houden en wat erna gebeurt heeft niks met koop op afstand meer te maken.

Tv is nu defect en hebben we het over garantie. MediaMarkt mag de tv repareren of vervangen. Meestal heeft de fabrikant een doa regeling hiervoor als hij in de eerste periode na de koop defect gaat.
.
  maandag 9 november 2020 @ 06:39:22 #174
106942 Eix
pi_196145443
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 22:57 schreef exelletor het volgende:
Als verkoper ermee adverteert dan is het onderdeel van de koop.
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196145472
Bij dit soort gevallen hoeft de winkel inderdaad niet langer het product retour te nemen.
Ik kan niets vinden dat de doos niet langer noodzakelijk is voor een retour.

De doos is alleen niet nodig voor reparatie.
Voor geld terug heb je echt de verpakking nodig ook bij koop op afstand.
  maandag 9 november 2020 @ 07:07:28 #176
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_196145564
Aan een ieder die dit goedpraat van MediaMarkt over de kapotte verpakking...

De volgende enorme braak actie van media markt is exemplarisch en de reden dat ik er nooit meer wat zal kopen.

Mijn buurman en ik kochten tegelijk bij MediaMarkt een nieuwe droger. Deze werd op dezelfde dag afgeleverd door de bezorg dienst. De 'verpakking' bestond uit 4 piepschuim stoot blokjes op de onderkant en kartonnen hoek beschermers, bij elkaar gehouden door van die plastic sjorbanden.

Zodra je de sjorband doorknipt viel alles uit elkaar qua 'verpakking'. Droger geïnstalleerd en bij zowel mij als mijn buurman werkte de droger totaal niet.

MediaMarkt gebeld en aangegeven dat de droger het niet deed. Wij kregen de vraag of de verpakking nog heel was. Nee, natuurlijk niet, het is geen doos ofzo en je moet de 'verpakking' wel open knippen om de droger te gaan gebruiken.

Helaas pindakaas na bellen en mailen was 'het enige dat de MediaMarkt kon doen een monteur van LG sturen'. Enfin, ik was nog wat nat achter de oren dus maar geaccepteerd. Zou ik nu nooit hebben gedaan.

Monteur komt en binnen een halve minuut begint ie te vloeken. Wat is er meneer? Ja, tijdens transport (dynalogic, don't even start about it...) hebben ze de droger heel hard op de grond gezet waardoor de trommel door de steunpunten is gebroken. Bij beide drogers was dit het geval. De monteur gaf aan dit deze week al 10 keer eerder te hebben meegemaakt.

Uiteindelijk moest de monteur zelf de klantenservice van de MediaMarkt bellen (ik ben een monteur, nee de stekker eruit en erin heeft niet geholpen) en ern omruil aangevraagd. Retour en geld terug ging echt niet gebeuren.

Bottom Line: MediaMarkt moet je wegblijven
pi_196145693
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 07:07 schreef Holy_Goat het volgende:

De volgende enorme braak actie van media markt is exemplarisch en de reden dat ik er nooit meer wat zal kopen.

Mijn buurman en ik kochten tegelijk bij MediaMarkt een nieuwe droger. Deze werd op dezelfde dag afgeleverd door de bezorg dienst. De 'verpakking' bestond uit 4 piepschuim stoot blokjes op de onderkant en kartonnen hoek beschermers, bij elkaar gehouden door van die plastic sjorbanden.

Zodra je de sjorband doorknipt viel alles uit elkaar qua 'verpakking'. Droger geïnstalleerd en bij zowel mij als mijn buurman werkte de droger totaal niet.

MediaMarkt gebeld en aangegeven dat de droger het niet deed. Wij kregen de vraag of de verpakking nog heel was. Nee, natuurlijk niet, het is geen doos ofzo en je moet de 'verpakking' wel open knippen om de droger te gaan gebruiken.

Helaas pindakaas na bellen en mailen was 'het enige dat de MediaMarkt kon doen een monteur van LG sturen'. Enfin, ik was nog wat nat achter de oren dus maar geaccepteerd. Zou ik nu nooit hebben gedaan.

Monteur komt en binnen een halve minuut begint ie te vloeken. Wat is er meneer? Ja, tijdens transport (dynalogic, don't even start about it...) hebben ze de droger heel hard op de grond gezet waardoor de trommel door de steunpunten is gebroken. Bij beide drogers was dit het geval. De monteur gaf aan dit deze week al 10 keer eerder te hebben meegemaakt.

Uiteindelijk moest de monteur zelf de klantenservice van de MediaMarkt bellen (ik ben een monteur, nee de stekker eruit en erin heeft niet geholpen) en ern omruil aangevraagd. Retour en geld terug ging echt niet gebeuren.

Dit soort dingen hoor je steeds vaker. Ik hoop dat de reputatie MM uiteindelijk afstraft
Hallo
  Redactie Frontpage maandag 9 november 2020 @ 07:33:54 #178
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196145723
Om deze reden, en 100 andere, koop ik nooit wat bij de MediaMarkt. Het is een bedrijf dat de consument op allerlei manier uitmelkt en frustreert.

Kort gezegd: ja, je hebt recht op je geld retour of een nieuwe TV. Mochten ze niet willen dat je je streepjescode uitknipt en opstuurt dan moeten ze de cashback niet aanbieden.

Weer typische pesterij van de MediaMarkt. Koop nooit bij MediaMarkt mensen, nooit van je leven. Wat MediaMarkt doet raakt de definitie van oplichting.

Zo, hopelijk vindt google deze post nu beter.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_196145754
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 07:33 schreef JeMoeder het volgende:
Om deze reden, en 100 andere, koop ik nooit wat bij de MediaMarkt. Het is een bedrijf dat de consument op allerlei manier uitmelkt en frustreert.

Kort gezegd: ja, je hebt recht op je geld retour of een nieuwe TV. Mochten ze niet willen dat je je streepjescode uitknipt en opstuurt dan moeten ze de cashback niet aanbieden.

Weer typische pesterij van de MediaMarkt. Koop nooit bij MediaMarkt mensen, nooit van je leven. Wat MediaMarkt doet raakt de definitie van oplichting.

En dan nog mensen die dit gedrag goed praten van de Mediamarkt. 🤭
  Redactie Frontpage maandag 9 november 2020 @ 07:43:11 #180
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196145785
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 06:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Bij dit soort gevallen hoeft de winkel inderdaad niet langer het product retour te nemen.

Wet koop op afstand zegt hier niets over. Garantie = Garantie, bedenktijd = bedenktijd. Je mag zelf weten of je binnen je bedenktijd je geld terug wilt of een reparatie/vervanging onder de garantie wilt.

En hoe moet je dan je cashback claimen trouwens? Leg me dat eens uit.

@JosMert heb je een rechtsbijstandsverzekering? MediaMarkt heeft geen poot om op te staan, dus via een verzekering heb je je geld binnen een dag terug. Wat ze doen is gewoon consumentje pesten met kapotte apparatuur, daar staat de MediaMarkt bekend om.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_196145810
quote:

Heb je het hier bij laten zitten?
pi_196145816
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:29 schreef kol7680 het volgende:
Je hebt gewoon recht op je geld terug. Ze kunnen het toch als tweedekans verkopen eer die gerepareerd is. Typisch MM “service” dit. En dat in tijden van Amazon en Coolblue....
Je noemt wel wat pareltjes op :') vooral amazon heeft al zijn best gedaan voor een matige reputatie.
  Redactie Frontpage maandag 9 november 2020 @ 07:53:38 #183
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196145845
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 07:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Je noemt wel wat pareltjes op :') vooral amazon heeft al zijn best gedaan voor een matige reputatie.
CoolBlue heb ik echter wel heel goede ervaring mee, maar wellicht is dat persoonlijk. Voorbeeld is een vaatwasser in onze verkochte woning die kapot ging, die hebben ze netjes laten vervangen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_196145873
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 07:43 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wet koop op afstand zegt hier niets over. Garantie = Garantie, bedenktijd = bedenktijd. Je mag zelf weten of je binnen je bedenktijd je geld terug wilt of een reparatie/vervanging onder de garantie wilt.

En hoe moet je dan je cashback claimen trouwens? Leg me dat eens uit.

@:JosMert heb je een rechtsbijstandsverzekering? MediaMarkt heeft geen poot om op te staan, dus via een verzekering heb je je geld binnen een dag terug. Wat ze doen is gewoon consumentje pesten met kapotte apparatuur, daar staat de MediaMarkt bekend om.
Nee, geen rechtsbijstandverzekering
pi_196145895
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 06:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Dat is een inperking van je recht dan door de voorwaarden van de cash back, wat niet duidelijk is vermeld, cq mediamarkt nalatig.

Dwaling mij part.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196145903
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 08:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is een inperking van je recht dan door de voorwaarden van de cash back, wat niet duidelijk is vermeld, cq mediamarkt nalatig.

Dwaling mij part.
Precies. Al die users die dit goed praten van de mediamarkt. Tot ze het zelf overkomt.....
pi_196145909
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 08:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dwaling mij part.
Zou je kunnen proberen, ze moeten het wel in de voorwaarden zetten en duidelijk maken voor je het product online koopt volgens mij.

Een kapotte doos hoort ook naar mijn mening geen excuus te zijn een product retour te weigeren.
pi_196145914
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 07:33 schreef JeMoeder het volgende:

Schrijf ff een artikel op de FP =) kut oplichters.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196145954
Ik heb laatst een koffiemachine gekocht. Zag dat er bij Mediamarkt een actie was die 100 euro scheelde, maar gewoon ergens anders gehaald.

Dat is hoe erg ik de Mediamarkt vermijd na al die horrorverhalen over service, onder retouren uitkomen en dat soort praktijken.

Voordeel is ook nog dat die andere partij on site service biedt, terwijl MM hem zelf opstuurt en je 4 weken zonder zit en met een beetje pech het apparaat bekrast terugkrijgt.
pi_196146054
quote:

Misschien moet LG dan transport schroeven gebruiken in de wasdrogers van ze. Zijn ze soms van kroepoek gemaakt?

Overigens gebruikt Coolblue ook gewoon Dynalohic.
.
pi_196146246
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:15 schreef JosMert het volgende:
Aangezien de verpakking grote beschadigingen bevat op de doos van de tv kunnen wij de tv niet accepteren als retour en ook niet meer als nieuw verkopen. Zie onze algemene voorwaarden op onze website en de retourvoorwaarden op onze website. We gaan de tv aanbieden ter reparatie. Natuurlijk houden we u op de hoogte van de verdere stappen in dit proces.
Een beschadigde verpakking is geen reden om een retour te weigeren :N Een retour mag (wettelijke uitzonderingen uitgezonderd) niet geweigerd worden, hoogstens mag de waardevermindering in rekening gebracht worden.

Dus je tv gaat na 3 dagen gebruiken kapot en jij maakt daar melding van? Waarom zou dat onder WKOA retour moeten dan? Gebruiken en uitproberen zijn 2 m.i. verschillende dingen. Als jij melding maakt van een defect, lijkt het mij logisch dat zij gaan repareren wegens non-conformiteit. Natuurlijk, voor een klant is omruilen fijner (sneller, 'nieuw', enz).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage maandag 9 november 2020 @ 08:53:26 #192
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196146317
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 08:23 schreef Fer het volgende:

[..]

Misschien moet LG dan transport schroeven gebruiken in de wasdrogers van ze. Zijn ze soms van kroepoek gemaakt?

Overigens gebruikt Coolblue ook gewoon Dynalohic.
Nee hoor, CoolBlue heeft een bedrijfje overgenomen van PostNL dat bezorging en installatie ter plaatse doet. Tenminste, vorig jaar nog wel. Die gozer vertelde me dat ze eerst PostNL waren en toen zijn overgenomen door CoolBlue.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage maandag 9 november 2020 @ 08:54:12 #193
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196146324
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 08:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Schrijf ff een artikel op de FP =) kut oplichters.
Dat kan natuurlijk niet, ik wil Fok niet aam de consequenties van een dergelijk artikel blootstellen.
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 07:57 schreef JosMert het volgende:

[..]

Nee, geen rechtsbijstandverzekering
Gewoon blijven hameren op je retourrecht bij MediaMarkt en ook wijzen op de site van consuwijzer. Je kan ook aankloppen bij het juridisch loket.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_196146415
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 07:53 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

CoolBlue heb ik echter wel heel goede ervaring mee, maar wellicht is dat persoonlijk. Voorbeeld is een vaatwasser in onze verkochte woning die kapot ging, die hebben ze netjes laten vervangen.
Coolblue tot dusver fantastische ervaringen mee. Veel beter heb ik nog niet gezien
Hallo
  maandag 9 november 2020 @ 09:34:46 #195
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_196146817
Samengevat: Mediamarkt is kut (volledig mee eens), maar dat doet geen afbreuk aan het feit dat het hier om een garantie issue gaat en niet over een wet kopen op afstand.

En ja, voor TS is dat kut. Persoonlijk koop ik nooit iets bij de MM wat duurder is dan pakweg 5 tientjes. Voor de zaken waar ik in geïnteresseerd ben (fotografie) is het meestal ook overjarige zooi wat veel te veel moet kosten overigens.
pi_196146861
Nou, Het kan zijn dat er bij de gegevens van TS een opmerking staat in de computer van Mediamarkt.
Dit is namelijk niet het eerste topic over retourneren.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 9 november 2020 @ 09:51:07 #197
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_196146954
quote:

Oftewel: MediaMarkt heeft daar niets mee te doen gehad, maar Dynalogic heeft het veroorzaakt.

En als een monteur dat in één week al 10 keer heeft meegemaakt, dan mag LG zich ook wel eens achter de oren krabben wat betreft hun transportbeveiligingen... Ik zie eigenlijk niet zo in waarom MediaMarkt precies de schuldige was. Wat hadden ze moeten doen? Een nieuwe sturen waar Dynalogic weer opnieuw mee kan gooien?
Don't let my username fool you...
pi_196147034
Ts kan het beste even met Samsung contact opnemen, meestal is er wel een doa regeling, waarbij na controle door de reparateur, de verkoper (MM) een nieuw toestel kan leveren aan TS.
.
pi_196148294
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 09:59 schreef Fer het volgende:
Ts kan het beste even met Samsung contact opnemen, meestal is er wel een doa regeling, waarbij na controle door de reparateur, de verkoper (MM) een nieuw toestel kan leveren aan TS.
Samsung heeft ts niks van doen, maar de leverancier. Is MM
pi_196148403
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:25 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Samsung heeft ts niks van doen, maar de leverancier. Is MM
De leverancier is volgens de wet niet verplicht een nieuwe te leveren. Die mag hem gewoon repareren.

Samsung kan een mogelijkheid bieden, zodat de leverancier hem kan vervangen voor een nieuw toestel.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')