Zelfs 100 dagen bij de Mediamarkt zie ik net. 100 dagen retour termijnquote:Op zondag 8 november 2020 16:59 schreef Eix het volgende:
[..]
Welnee. Veertien dagen is veertien dagen. Dat de consumentenbescherming daarmee veel verder gaat dan vanuit de ondernemer gezien logisch is, is een andere discussie.
Dit. Pure leugens idd.quote:Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Ik ga deze reactie reporten.
Je verspreid gewoon leugens op het moment.
Maar daar mogen ze wel hun eigen voorwaarden aan verbinden. De wettelijke termijn van 14 dagen uiteraard niet.quote:Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Zelfs 100 dagen bij de Mediamarkt zie ik net. 100 dagen retour termijn
Dus ik kan een tv kopen, 99 dagen kijken en dan retour sturen zonder opgaaf van reden en krijg m'n geld terug?quote:Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Zelfs 100 dagen bij de Mediamarkt zie ik net. 100 dagen retour termijn
Volgens wij van WC eend wel ja.quote:Op zondag 8 november 2020 17:04 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Dus ik kan een tv kopen, 99 dagen kijken en dan retour sturen zonder opgaaf van reden en krijg m'n geld terug?
quote:Op zondag 8 november 2020 17:04 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Dus ik kan een tv kopen, 99 dagen kijken en dan retour sturen zonder opgaaf van reden en krijg m'n geld terug?
In nieuwstaat, dus niet-defectquote:Een product retourneer je binnen 100 dagen na ontvangst, compleet, in nieuwstaat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. Je mag het product gerust bekijken en proberen zoals je dat ook in onze winkel kunt doen. Je kunt een frituurpan bijvoorbeeld gerust van alle kanten bekijken, maar je kunt hierin niet frituren als je deze nog wilt retourneren.
quote:Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Ik ga deze reactie reporten.
Je verspreid gewoon leugens op het moment.
Het topic is aardig verdeeld in dit geval, maar 'leugens!' roepen zonder inhoudelijke reactie is een beetje mwah...quote:
Tenzij dit defect onder de verantwoordelijkheid valt van de verkoper, en dan wel binnen 14 dagen (wet koop op afstand).quote:
Voor de zoveelste keer: De wet koop op afstand.quote:Op zondag 8 november 2020 17:08 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Het topic is aardig verdeeld in dit geval, maar 'leugens!' roepen zonder inhoudelijke reactie is een beetje mwah...
Dan wordt het een wellus-nietus-topic
Maar je hebt toch binnen 14 dagen geretourneerd?quote:Op zondag 8 november 2020 17:10 schreef JosMert het volgende:
Volgens Mediamarkt had de tv 10 uur aangestaan en ze hanteren 25 branduren om de retour niet te accepteren. Hoe ze dit kunnen uitlezen op een defecte tv snap ik ook niet. Dus daar voldoe ik aan.
Dat is inderdaad uit te lezen. Maar prima dat je daaraan voldoet.quote:Op zondag 8 november 2020 17:10 schreef JosMert het volgende:
Volgens Mediamarkt had de tv 10 uur aangestaan en ze hanteren 25 branduren om de retour niet te accepteren. Hoe ze dit kunnen uitlezen op een defecte tv snap ik ook niet. Dus daar voldoe ik aan.
Prima, ik lees/interpreteer het blijkbaar anders dan jij. Maar dat kun je ook zeggen zonder te schreeuwen...quote:Op zondag 8 november 2020 17:12 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer: De wet koop op afstand.
Voor de tweede keer: Je eigen bron (notabene).
Wat jij doet is schandelijk. Je roept maar wat, zonder onderbouwing en bij de bron díe je dan aanhaalt, maak je er gewoon een totaal ander verhaal van.
Het is toch al toegelicht? WKOA mag men binnen de bedenktermijn niet weigeren. Uitgezonderd hygiene-artikelen. Een waardevermindering in rekening brengen is wel mogelijk. Bijvoorbeeld als je verder gaat met testen dan je in de winkel zou doen.quote:Op zondag 8 november 2020 17:08 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Het topic is aardig verdeeld in dit geval, maar 'leugens!' roepen zonder inhoudelijke reactie is een beetje mwah...
Dan wordt het een wellus-nietus-topic
Dat is ook wel typisch. Stel een tv komt terug met meer dan 25 branduren dan moeten ze dat ding maar afprijzen zoals bij een showmodel. En de kosten (waardevermindering) verhalen op de koper die de tv retourneerde. Retour niet accepteren mag binnen de WKOA simpelweg niet.quote:Op zondag 8 november 2020 17:10 schreef JosMert het volgende:
Volgens Mediamarkt had de tv 10 uur aangestaan en ze hanteren 25 branduren om de retour niet te accepteren. Hoe ze dit kunnen uitlezen op een defecte tv snap ik ook niet. Dus daar voldoe ik aan.
Daar heb je gelijk in, sorryquote:Op zondag 8 november 2020 17:13 schreef Piles het volgende:
[..]
Prima, ik lees/interpreteer het blijkbaar anders dan jij. Maar dat kun je ook zeggen zonder te schreeuwen...
Coolblue is ook niets meer kwa servicequote:Op zondag 8 november 2020 16:29 schreef kol7680 het volgende:
Je hebt gewoon recht op je geld terug. Ze kunnen het toch als tweedekans verkopen eer die gerepareerd is. Typisch MM “service” dit. En dat in tijden van Amazon en Coolblue....
Ja, dat weet ik, ik heb alleen sterke twijfels bij:quote:Op zondag 8 november 2020 17:14 schreef Eix het volgende:
[..]
Het is toch al toegelicht? WKOA mag men binnen de bedenktermijn niet weigeren. Uitgezonderd hygiene-artikelen. Een waardevermindering in rekening brengen is wel mogelijk. Bijvoorbeeld als je verder gaat met testen dan je in de winkel zou doen.
TS zijn tv heeft 10 uurtjes aangestaan. En daarna deed hij het niet meer. Ik zou dan ook mijn geld terug willen. Zeker bij zo’n grote aankoop.quote:Op zondag 8 november 2020 17:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, ik heb alleen sterke twijfels bij:
- het uitknippen en indienen van de cashback (is dat niet het 'accepteren' van het product, en je gaat nu dus verder dan het product testen (zoals de WKOA bedoeld is)).
- een defect product retournen onder WKOA. Daar kan ik heel weinig over vinden. Het is immers geen 'nieuwstaat' meer, zoals de wet voorschrijft.
Beetje flauw, vind je zelf ook niet?quote:Op zondag 8 november 2020 16:22 schreef JosMert het volgende:
[..]
Had me vertypt. Zie aangepaste op.
Wil die tv niet meer weinig vertrouwen in
Ja, dat snap ik ook heel goed, zou ik zelf ook willen natuurlijkquote:Op zondag 8 november 2020 17:22 schreef Newone82 het volgende:
[..]
TS zijn tv heeft 10 uurtjes aangestaan. En daarna deed hij het niet meer. Ik zou dan ook mijn geld terug willen. Zeker bij zo’n grote aankoop.
Oh heb dit jaar nog geld van ze terug gekregen voor een printer die niet meer te maken viel en die ook al buiten de garantie viel. Vond ik heel coulant.quote:Op zondag 8 november 2020 17:18 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Coolblue is ook niets meer kwa service
Waar voldoet TS juridisch dan niet aan? Leg het me uitquote:Op zondag 8 november 2020 17:23 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook heel goed, zou ik zelf ook willen natuurlijk![]()
Maar iets -willen- maakt het niet juridisch haalbaar
Mediamarkt zit hier fout. Als ze klantvriendelijk waren had TS al het geld op zijn bankrening retour gehad.quote:Op zondag 8 november 2020 17:23 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook heel goed, zou ik zelf ook willen natuurlijk![]()
Maar iets -willen- maakt het niet juridisch haalbaar
Nou ja, mij lijkt dat er voor de beschadigde verpakking een waardevermindering gerekend mag worden. Hoewel je wel verweer kan voeren dat dit het gevolg is van de expliciete instructie inzake de cashback. Verkoper had de koper erop kunnen wijzen dat dit gevolgen kan hebben bij een retour. Want dat recht mag niet worden ingeperkt.quote:Op zondag 8 november 2020 17:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, ik heb alleen sterke twijfels bij:
- het uitknippen en indienen van de cashback (is dat niet het 'accepteren' van het product, en je gaat nu dus verder dan het product testen (zoals de WKOA bedoeld is)).
- een defect product retournen onder WKOA. Daar kan ik heel weinig over vinden. Het is immers geen 'nieuwstaat' meer, zoals de wet voorschrijft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |