abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196137074
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:47 schreef JosMert het volgende:

[..]

Net gebeld nog eens. Accepteren ze niet aangezien die defect is en verpakking in geknipt.
Dat is geen geldige reden voor afwijzing.

Overigens moet je dit via de mail gaan regelen. Dossier opbouwen. Niet meer gaan bellen dus.
pi_196137092
Tja, ik snap de Media Markt wel. Volgens de wet is, volgens mij, het volgende van toepassing:

Als de consument te ver gaat in het uitproberen en er is schade ontstaan, moet de consument dit gebruik vergoeden, mits deze regel over gebruik/waardevermindering vermeld is.

Het uitknippen van het serienummer was zeker niet nodig om het product uit te proberen.
pi_196137095
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:53 schreef Piles het volgende:

[..]

Je wil gebruik maken van de wet koop op afstand (en de bedenktijd die daar bij hoort), maar daar zitten wel voorwaarden aan:
[..]

Met het uitknippen van de code én het indienen van de cashback zou ik zeggen dat je het product getest en akkoord bevonden hebt... En is de bedenktijd voorbij...

Uiteraard heb je gewoon recht op een goed product, maar moet je de winkel de kans geven op reparatie. Pas als dat niet kan/lukt kun je een nieuw product vragen of de koop ontbinden. Maar dat heeft niets met koop op afstand te maken.
Ik snap ook niet zo goed waarom je de koop nu wil ontbinden: als zij de tv repareren is het toch goed :?
:') Je vertelt gewoon letterlijk een ander verhaal dan vermeldt in de bronnen die je aanhaalt!

Geef dan geen advies
  zondag 8 november 2020 @ 16:55:53 #36
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_196137101
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:47 schreef JosMert het volgende:

[..]

Net gebeld nog eens. Accepteren ze niet aangezien die defect is en verpakking in geknipt.
Dan stel je ze in gebreke. En gelijk ook even melding maken bij de ACM. :s)

Je staat gewoon in je recht. Maar recht hebben en recht krijgen zijn helaas twee verschillende dingen. Hou er daarnaast wel rekening mee dat ze waardevermindering in rekening mogen brengen, uiteraard in redelijkheid. Hoe dat precies zit bij een beschadigde verpakking weet ik niet.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196137120
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:55 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

:') Je vertelt gewoon letterlijk een ander verhaal dan vermeldt in de bronnen die je aanhaalt!

Geef dan geen advies
Reageer eens inhoudelijk waar ik het mis heb dan, volgens jou :)
pi_196137122
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:55 schreef Eix het volgende:

[..]

Dan stel je ze in gebreke. [b]En gelijk ook even melding maken bij de ACM. :s) [b]

Je staat gewoon in je recht. Maar recht hebben en recht krijgen zijn helaas twee verschillende dingen. Hou er daarnaast wel rekening mee dat ze waardevermindering in rekening mogen brengen, uiteraard in redelijkheid. Hoe dat precies zit bij een beschadigde verpakking weet ik niet.
Met name dit laatste wil nog wel eens het laatste zetje geven idd! :s)
pi_196137141
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:56 schreef Piles het volgende:

[..]

Reageer eens inhoudelijk waar ik het mis heb dan, volgens jou :)
Dat staat in je eigen bron notabene!! _O- :')

Met je “reageer inhoudelijk”, alsjeblieft zeg
pi_196137144
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:53 schreef Piles het volgende:

[..]

Je wil gebruik maken van de wet koop op afstand (en de bedenktijd die daar bij hoort), maar daar zitten wel voorwaarden aan:
[..]

Met het uitknippen van de code én het indienen van de cashback zou ik zeggen dat je het product getest en akkoord bevonden hebt... En is de bedenktijd voorbij...

Uiteraard heb je gewoon recht op een goed product, maar moet je de winkel de kans geven op reparatie. Pas als dat niet kan/lukt kun je een nieuw product vragen of de koop ontbinden. Maar dat heeft niets met koop op afstand te maken.
Ik snap ook niet zo goed waarom je de koop nu wil ontbinden: als zij de tv repareren is het toch goed :?
Ik heb 10 jaar terug in de detailhandel gewerkt. Eens een probleemtoestel, altijd een probleemtoestel....hoef die tv niet meer.
pi_196137151
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:55 schreef Eix het volgende:

[..]

Dan stel je ze in gebreke. En gelijk ook even melding maken bij de ACM. :s)

Je staat gewoon in je recht. Maar recht hebben en recht krijgen zijn helaas twee verschillende dingen. Hou er daarnaast wel rekening mee dat ze waardevermindering in rekening mogen brengen, uiteraard in redelijkheid. Hoe dat precies zit bij een beschadigde verpakking weet ik niet.
Thanx hier kan ik wat mee
pi_196137168
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:32 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Blijft een grijs gebied. Snap TS wel. Ik zou de tv ook niet meer willen.
Is niet grijs hoor, toestel mag gewoon gerepareerd worden en weer teruggegeven aan de koper.

Het is geen service en ook geen stijl, maar niet verboden. Zo kennen we MM dan ook.
.
  zondag 8 november 2020 @ 16:59:08 #43
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_196137169
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:53 schreef Piles het volgende:

[..]

Je wil gebruik maken van de wet koop op afstand (en de bedenktijd die daar bij hoort), maar daar zitten wel voorwaarden aan:
[..]

Met het uitknippen van de code én het indienen van de cashback zou ik zeggen dat je het product getest en akkoord bevonden hebt... En is de bedenktijd voorbij...

Welnee. Veertien dagen is veertien dagen. Dat de consumentenbescherming daarmee veel verder gaat dan vanuit de ondernemer gezien logisch is, is een andere discussie.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196137177
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:55 schreef exelletor het volgende:
Tja, ik snap de Media Markt wel. Volgens de wet is, volgens mij, het volgende van toepassing:

Als de consument te ver gaat in het uitproberen en er is schade ontstaan, moet de consument dit gebruik vergoeden, mits deze regel over gebruik/waardevermindering vermeld is.

Het uitknippen van het serienummer was zeker niet nodig om het product uit te proberen.
Er zat een actie aan vast die ik dacht op tijd claimen voordat ik het vergeet. Weet ik veel dat de tv kapot gaat na 3 (!) dagen gebruik.
pi_196137189
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:59 schreef JosMert het volgende:

[..]

Er zat een actie aan vast die ik dacht op tijd claimen voordat ik het vergeet. Weet ik veel dat de tv kapot gaat na 3 (!) dagen gebruik.
Ja, maar dan is toch je bedenktermijn al voorbij :? Je hebt de tv in die dagen getest en vond 'm goed.
Daarná ging ie stuk, en valt het dus niet meer onder de wet koop op afstand, maar onder garantie...
pi_196137192
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:57 schreef JosMert het volgende:

[..]

Thanx hier kan ik wat mee
Houd er rekening mee dat het ACM om correspondentie vraagt. Zoals ik al eerder zei is het van belang dat je dit gaat afwikkelen per mail.

Hier hoort voor de volledigheid ook een ingebrekestelling bij.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2020 17:00:56 ]
  zondag 8 november 2020 @ 17:01:08 #47
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_196137204
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:53 schreef Piles het volgende:

[..]

Je wil gebruik maken van de wet koop op afstand (en de bedenktijd die daar bij hoort), maar daar zitten wel voorwaarden aan:
[..]

Met het uitknippen van de code én het indienen van de cashback zou ik zeggen dat je het product getest en akkoord bevonden hebt... En is de bedenktijd voorbij...

Uiteraard heb je gewoon recht op een goed product, maar moet je de winkel de kans geven op reparatie. Pas als dat niet kan/lukt kun je een nieuw product vragen of de koop ontbinden. Maar dat heeft niets met koop op afstand te maken.
Ik snap ook niet zo goed waarom je de koop nu wil ontbinden: als zij de tv repareren is het toch goed :?
Juist ja! Wat @DeBraat doet is gewoon ook strafbaar. Die speelt maximaal op een keyboard en stuurt hem vervolgens terug naar de winkel :(

Je zou maar de volgende koper zijn en een tweedehands product kopen. In geval van TS gaat het om een defect product. Dit kan inderdaad ook gerepareerd worden
pi_196137214
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:00 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Houd er rekening mee dat het ACM om correspondentie vraagt. Zoals ik al eerder zei is het van belang dat je dit gaat afwikkelen per mail.

Hier hoort voor de volledigheid ook een ingebrekestelling bij.
Is dit kosteloos als ts dit gaat doen?
pi_196137226
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:00 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, maar dan is toch je bedenktermijn al voorbij :? Je hebt de tv in die dagen getest en vond 'm goed.
Daarná ging ie stuk, en valt het dus niet meer onder de wet koop op afstand, maar onder garantie...
Ik ga deze reactie reporten.

Je verspreid gewoon leugens op het moment. :N
pi_196137232
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:01 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Is dit kosteloos als ts dit gaat doen?
Op eventuele kosten voor het aangetekend versturen van een ingebrekestelling na: ja.
pi_196137234
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:59 schreef Eix het volgende:

[..]

Welnee. Veertien dagen is veertien dagen. Dat de consumentenbescherming daarmee veel verder gaat dan vanuit de ondernemer gezien logisch is, is een andere discussie.
Zelfs 100 dagen bij de Mediamarkt zie ik net. 100 dagen retour termijn
pi_196137245
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Ik ga deze reactie reporten.

Je verspreid gewoon leugens op het moment. :N
Dit. Pure leugens idd.
  zondag 8 november 2020 @ 17:04:11 #53
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_196137258
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Zelfs 100 dagen bij de Mediamarkt zie ik net. 100 dagen retour termijn
Maar daar mogen ze wel hun eigen voorwaarden aan verbinden. De wettelijke termijn van 14 dagen uiteraard niet. :P
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 8 november 2020 @ 17:04:13 #54
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_196137260
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Zelfs 100 dagen bij de Mediamarkt zie ik net. 100 dagen retour termijn
Dus ik kan een tv kopen, 99 dagen kijken en dan retour sturen zonder opgaaf van reden en krijg m'n geld terug?
pi_196137294
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:04 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Dus ik kan een tv kopen, 99 dagen kijken en dan retour sturen zonder opgaaf van reden en krijg m'n geld terug?
Volgens wij van WC eend wel ja.

Volgens de wet koop op afstand niet.
pi_196137315
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:04 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Dus ik kan een tv kopen, 99 dagen kijken en dan retour sturen zonder opgaaf van reden en krijg m'n geld terug?
quote:
Een product retourneer je binnen 100 dagen na ontvangst, compleet, in nieuwstaat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. Je mag het product gerust bekijken en proberen zoals je dat ook in onze winkel kunt doen. Je kunt een frituurpan bijvoorbeeld gerust van alle kanten bekijken, maar je kunt hierin niet frituren als je deze nog wilt retourneren.
In nieuwstaat, dus niet-defect :P
pi_196137337
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Ik ga deze reactie reporten.

Je verspreid gewoon leugens op het moment. :N
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:03 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Dit. Pure leugens idd.
Het topic is aardig verdeeld in dit geval, maar 'leugens!' roepen zonder inhoudelijke reactie is een beetje mwah...
Dan wordt het een wellus-nietus-topic :)
pi_196137364
quote:
10s.gif Op zondag 8 november 2020 17:06 schreef Piles het volgende:

[..]


[..]

In nieuwstaat, dus niet-defect :P
Tenzij dit defect onder de verantwoordelijkheid valt van de verkoper, en dan wel binnen 14 dagen (wet koop op afstand).

Alles daarbuiten is niet wettelijk vastgelegd en dus compleet afhankelijk van de grieven van de verkoper.
pi_196137373
Volgens Mediamarkt had de tv 10 uur aangestaan en ze hanteren 25 branduren om de retour niet te accepteren. Hoe ze dit kunnen uitlezen op een defecte tv snap ik ook niet. Dus daar voldoe ik aan.
pi_196137409
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:08 schreef Piles het volgende:

[..]


[..]

Het topic is aardig verdeeld in dit geval, maar 'leugens!' roepen zonder inhoudelijke reactie is een beetje mwah...
Dan wordt het een wellus-nietus-topic :)
Voor de zoveelste keer: De wet koop op afstand.
Voor de tweede keer: Je eigen bron (notabene).

Wat jij doet is schandelijk. Je roept maar wat, zonder onderbouwing en bij de bron díe je dan aanhaalt, maak je er gewoon een totaal ander verhaal van.
pi_196137410
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:10 schreef JosMert het volgende:
Volgens Mediamarkt had de tv 10 uur aangestaan en ze hanteren 25 branduren om de retour niet te accepteren. Hoe ze dit kunnen uitlezen op een defecte tv snap ik ook niet. Dus daar voldoe ik aan.
Maar je hebt toch binnen 14 dagen geretourneerd?
pi_196137434
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:10 schreef JosMert het volgende:
Volgens Mediamarkt had de tv 10 uur aangestaan en ze hanteren 25 branduren om de retour niet te accepteren. Hoe ze dit kunnen uitlezen op een defecte tv snap ik ook niet. Dus daar voldoe ik aan.
Dat is inderdaad uit te lezen. Maar prima dat je daaraan voldoet.

Ik hoop alleen voor je dat je deze correspondentie zwart op wit hebt staan.
pi_196137445
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:12 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer: De wet koop op afstand.
Voor de tweede keer: Je eigen bron (notabene).

Wat jij doet is schandelijk. Je roept maar wat, zonder onderbouwing en bij de bron díe je dan aanhaalt, maak je er gewoon een totaal ander verhaal van.
Prima, ik lees/interpreteer het blijkbaar anders dan jij. Maar dat kun je ook zeggen zonder te schreeuwen... :W
  zondag 8 november 2020 @ 17:14:15 #64
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_196137449
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:08 schreef Piles het volgende:

[..]


[..]

Het topic is aardig verdeeld in dit geval, maar 'leugens!' roepen zonder inhoudelijke reactie is een beetje mwah...
Dan wordt het een wellus-nietus-topic :)
Het is toch al toegelicht? WKOA mag men binnen de bedenktermijn niet weigeren. Uitgezonderd hygiene-artikelen. Een waardevermindering in rekening brengen is wel mogelijk. Bijvoorbeeld als je verder gaat met testen dan je in de winkel zou doen.

Persoonlijk vind ik de consumentenbescherming daarmee redelijk doorgeschoten. Maar dat maakt niet dat je dan kan zeggen dat door het uitknippen van de barcode de bedenktermijn ten einde is gekomen. Hoezeer ik zelf ook vind dat het zo zou moeten werken.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')