En, what happened?quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:26 schreef Sebbeszweet het volgende:
Hoe is dit afgelopen?
Ik maak overigens iets soortgelijks mee bij bol.com. Pakket is zoek en eerst moet onderzoek afgerond zijn
Pakket is gevonden, maar retour is nu geweigerd door partnerverkoper want inmiddels buiten de 30 dagen omdat pakket 2 weken bij innamepunt heeft gelegen. Ik ben nu in de weer met bol.com om dit op te lossen.quote:
Geen rechtsbijstandverzekering? Hoe was de zending? Door hun betaald gefaciliteerd en gekozen?quote:Op woensdag 18 november 2020 16:16 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Pakket is gevonden, maar retour is nu geweigerd door partnerverkoper want inmiddels buiten de 30 dagen omdat pakket 2 weken bij innamepunt heeft gelegen. Ik ben nu in de weer met bol.com om dit op te lossen.
Ik ben op dit moment nog aan het chatten met bol.com over een oplossing. Op dit moment willen ze vooral afschuiven naar de partner. Maar ik ga daar niet mee akkoord. Het gaat om een bedrag van ca. 90 euro.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:21 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Geen rechtsbijstandverzekering? Hoe was de zending? Door hun betaald gefaciliteerd en gekozen?
Gelukkigquote:Op woensdag 18 november 2020 16:38 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Ik ben op dit moment nog aan het chatten met bol.com over een oplossing. Op dit moment willen ze vooral afschuiven naar de partner. Maar ik ga daar niet mee akkoord. Het gaat om een bedrag van ca. 90 euro.
Ik lees overigens heel veel over slechte ervaringen met partnerbedrijven. Beter direct bij bol.com kopen. Tweede tip binnen dit topic!
Niet kopen bij mediamarkt en niet kopen bij partnerbedrijven
Edit: bol.com gaat nu bemiddelen. Zij vragen hier 3 tot 4 dagen geduld voor. En als dit niet lukt dan hebben ze misschien een andere ‘oplossing’. Dus dat biedt wat hoop
Je hebt toch een innamebewijs met de juiste datum?quote:Op woensdag 18 november 2020 16:16 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Pakket is gevonden, maar retour is nu geweigerd door partnerverkoper want inmiddels buiten de 30 dagen omdat pakket 2 weken bij innamepunt heeft gelegen. Ik ben nu in de weer met bol.com om dit op te lossen.
Je hebt toch ook een koopovereenkomst met de externe partner en niet met Bol?quote:Op woensdag 18 november 2020 16:38 schreef Sebbeszweet het volgende:
Ik ben op dit moment nog aan het chatten met bol.com over een oplossing. Op dit moment willen ze vooral afschuiven naar de partner. Maar ik ga daar niet mee akkoord. Het gaat om een bedrag van ca. 90 euro.
Update:quote:Op donderdag 19 november 2020 09:58 schreef baskick het volgende:
[..]
Je hebt toch een innamebewijs met de juiste datum?
[..]
Je hebt toch ook een koopovereenkomst met de externe partner en niet met Bol?
Ja, maar met mate. Artikel 6:230s lid 3 BW:quote:Op donderdag 19 november 2020 12:27 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Update:
De termijn is nu geen punt meer ineens nu duidelijk is dat ik voldoe aan de voorwaarden. Echter vinden ze nu - omdat ik het product uitgeprobeerd heb - zij het niet meer kunnen verkopen. Het gaat dus om een stuk gereedschap. Hier is jurisprudentie over, namelijk dat je het product mag uitproberen, dus ik strijd gewoon door.
Bol.com bemiddelt in deze omdat de partner niet mee wil werken.
Dit mag niet leiden tot weigering, maar wel tot het rekenen van waardevermindering. De winkelier moet dus aantonen dat de restwaarde 0 is. Die kans acht ik niet zo grootquote:De consument is slechts aansprakelijk voor de waardevermindering van de zaak als een behandeling van de zaak verder is gegaan dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van de zaak wanneer de handelaar heeft nagelaten om overeenkomstig 230m lid 1, onderdeel h, informatie over het recht van ontbinding te verstrekken.
Dank voor je bericht en het wetsartikel. Ga ik ze nog even extra op wijzen.quote:Op donderdag 19 november 2020 13:41 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, maar met mate. Artikel 6:230s lid 3 BW:
[..]
Dit mag niet leiden tot weigering, maar wel tot het rekenen van waardevermindering. De winkelier moet dus aantonen dat de restwaarde 0 is. Die kans acht ik niet zo groot
En ze hebben geen aanvullende voorwaarden verstrekt over eventueel weigeren bij gebruik/uitproberen. Dus dan hebben ze ook verzaakt?quote:Op donderdag 19 november 2020 13:41 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, maar met mate. Artikel 6:230s lid 3 BW:
[..]
Dit mag niet leiden tot weigering, maar wel tot het rekenen van waardevermindering. De winkelier moet dus aantonen dat de restwaarde 0 is. Die kans acht ik niet zo groot
Artikel 6:230m lid 1 BW:quote:Op donderdag 19 november 2020 14:37 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
En ze hebben geen aanvullende voorwaarden verstrekt over eventueel weigeren bij gebruik/uitproberen. Dus dan hebben ze ook verzaakt?
quote:Voordat de consument gebonden is aan een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte, dan wel aan een daartoe strekkend aanbod, verstrekt de handelaar de consument op duidelijke en begrijpelijke wijze de volgende informatie:
[...]
h. wanneer een recht van ontbinding van de overeenkomst bestaat, de voorwaarden, de termijn en de modaliteiten voor de uitoefening van dat recht overeenkomstig artikel 230o, alsmede het modelformulier voor ontbinding opgenomen in bijlage I, deel B, van de richtlijn;
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |