Dat is alleen zo als je de muis dood. Dan komt de rest van de familie voor de begrafenis langs.quote:Op maandag 9 november 2020 12:10 schreef liedetector het volgende:
[..]
waar er 1 is zijn er meer helaas
quote:Op donderdag 12 november 2020 09:24 schreef jpajs het volgende:
[..]
Dat is alleen zo als je de muis dood. Dan komt de rest van de familie voor de begrafenis langs.
Mocht je de muis levend vangen merk hem dan met een nummer op zijn rug. Zet hem 1 kilometer verder uit. Bijna zeker dat je de muis later nog een keertje vangt. Door proefondervindelijk de afstand te vergroten weet je uiteindelijk waar je ze moet uitzetten tel daar nog 500 meter bij. Uiteindelijk na een aantal jaren geen muis meer te vinden in je huis.
Hè bah, wat een nare methode, ze verzuipen dus uiteindelijk.quote:Op zaterdag 14 november 2020 11:56 schreef Agronoom2 het volgende:
Bij veel muizen adviseer ik een emmerval:
Geen gedoe met gif (het meeste effectieve gif is verboden, en tegen de paar gifsoorten die over zijn worden ze snel resistent), meerdere muizen tegelijk opruimen, makkelijk om te legen (geen fijn vingerwerk met hygiëne)
De overgebleven sokken, die mensen altijd kwijt rakenquote:Op zondag 15 november 2020 12:29 schreef ieniminimuis het volgende:
Bedankt voor de pindakaas!
Ik heb liever biologische 100% pindakaas met stukjes. Dat je het weet.
Goed het was gezellig, ik ben weer weg gegaan. Er lagen teveel stinkende beschimmelde sokken in je wasmachine.
Mocht TS ze ooit terugvinden: ik heb precies bij de kleine teen gaatje geknaagd zodat als je hem aandoet je er eerst niets van merkt. Pas halverwege de dag floept je kleine teen heel ongemakkelijk door dat gaatje.quote:Op zondag 15 november 2020 12:36 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
De overgebleven sokken, die mensen altijd kwijt raken
Had je beter bij de dikke teen een gaatje kunnen maken, dat is nog vervelenderquote:Op zondag 15 november 2020 12:38 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Mocht TS ze ooit terugvinden: ik heb precies bij de kleine teen gaatje geknaagd zodat als je hem aandoet je er eerst niets van merkt. Pas halverwege de dag floept je kleine teen heel ongemakkelijk door dat gaatje.
Hoeft niet. Als er 3 cm water instaat, kunnen ze er niet meer uitspringen. Dan kun je de emmer bij iemand anders in de tuin leeggooien 😈quote:Op zondag 15 november 2020 12:21 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Hè bah, wat een nare methode, ze verzuipen dus uiteindelijk.![]()
Tja, je bestrijdt muizen niet voor je lol.quote:Op zondag 15 november 2020 12:21 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Hè bah, wat een nare methode, ze verzuipen dus uiteindelijk.![]()
Wij hebben hier ook regelmatig muizen. Klapvallen lachen ze keihard uit, doen ze niets mee. Daarna gif geprobeerd. Werd enorm van gegeten, maar het werd op een gegeven moment door ons huis gesleept, gevaarlijk met kleine kinderen. En het liet ontzettende vlekken achter op de vloer. Uiteindelijk vonden we twee dode muizen, een week nadat we het gif hadden weggehaald. En dat na vier weken nadat ze begonnen te eten van het gif!
We hebben nu van die muisvriendelijke vallen staan met speciaal lokpasta er in. Ironisch genoeg vond ik in 1 zo’n val een muis die uiteindelijk was bezweken aan het gif. Met zijn kameraad ook dood naast hem, buiten de val.
Begrijp ik maar zorg dan in elk geval dat ze snel dood zijn. Verzuipen is geen prettige dood.quote:Op zondag 15 november 2020 16:09 schreef Agronoom2 het volgende:
[..]
Tja, je bestrijdt muizen niet voor je lol.
Als je daar moeite mee hebt moet je geen vegetariër worden. Voor de teelt van granen en peulvruchten worden namelijk erg veel muizen bestreden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |