Dit heb ik gedaanquote:Op zondag 8 november 2020 15:17 schreef maily het volgende:
Muizenval achter de wasmachine zetten. Met pindakaas uiteraard.
Is vies. Waar zitten die gaatjes? In een muur?quote:Op zondag 8 november 2020 15:17 schreef Meesternadim het volgende:
Maar het is toch helemaal niet handig om een dode muis in de wasmachine te hebben. Gaan stinken.
Nee letterlijk in de wasmachine.quote:Op zondag 8 november 2020 15:23 schreef maily het volgende:
[..]
Is vies. Waar zitten die gaatjes? In een muur?
Denk dat je weinig anders kan doen dan wachten tot ie honger heeft en hopelijk de pindakaas in de val eet. Bij m'n ouders beten ze steeds gaten in de zakken chips, dus misschien aftoppen met wat chips kruimelsquote:Op zondag 8 november 2020 15:35 schreef Meesternadim het volgende:
[..]
Nee letterlijk in de wasmachine.
Achter de wasmachine zitten twee gaatjes. Dus die muis is denk ik daarbinnen gekropen.
De gaatjes dichtstoppen is dus geen optie.quote:Op zondag 8 november 2020 15:35 schreef Meesternadim het volgende:
[..]
Achter de wasmachine zitten twee gaatjes. Dus die muis is denk ik daarbinnen gekropen.
Maar hij kan nergens heen. Ik heb de keukendeur dicht nu. Dus als ie uit de wasmachine is, dan is hij ergens in de keuken. Daar heb ik meteen 3 vallen geplaatst.quote:Op zondag 8 november 2020 16:40 schreef Lienekien het volgende:
Die muis is allang weg, joh. Die kan door kleine kiertjes en tegen verwarmingsbuizen oplopen.
Nee als het daarbinnen doodgaat heb ik een slechte week denk ik.quote:Op zondag 8 november 2020 15:42 schreef maily het volgende:
[..]
De gaatjes dichtstoppen is dus geen optie.
Hij had ook keutels achter gelaten in mijn wasmand tussen mijn kleding 😡quote:Op zondag 8 november 2020 15:41 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Denk dat je weinig anders kan doen dan wachten tot ie honger heeft en hopelijk de pindakaas in de val eet. Bij m'n ouders beten ze steeds gaten in de zakken chips, dus misschien aftoppen met wat chips kruimels
Zet de buitendeur op een kier.quote:Op zondag 8 november 2020 17:10 schreef Meesternadim het volgende:
[..]
Maar hij kan nergens heen. Ik heb de keukendeur dicht nu. Dus als ie uit de wasmachine is, dan is hij ergens in de keuken. Daar heb ik meteen 3 vallen geplaatst.
Ze kunnen door hele kleine gaatjes, onder deuren door etc.. kan ook zijn dat ie niet meer in de keuken is inmiddels natuurlijk.quote:Op zondag 8 november 2020 17:10 schreef Meesternadim het volgende:
[..]
Maar hij kan nergens heen. Ik heb de keukendeur dicht nu. Dus als ie uit de wasmachine is, dan is hij ergens in de keuken. Daar heb ik meteen 3 vallen geplaatst.
Yep.. bij m'n ouders liggen de muizenkeutels soms in bedquote:Op zondag 8 november 2020 17:11 schreef Meesternadim het volgende:
[..]
Hij had ook keutels achter gelaten in mijn wasmand tussen mijn kleding 😡
Vuile of schone was?quote:Op zondag 8 november 2020 17:11 schreef Meesternadim het volgende:
[..]
Hij had ook keutels achter gelaten in mijn wasmand tussen mijn kleding 😡
Volgens mij hadden wij deze :quote:
Bah. Ik ga nu al mijn beddengoed op 95 graden wassen denk ik. Hebben muizen in Nederland ook allemaal enge ziektes?quote:Op zondag 8 november 2020 17:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Yep.. bij m'n ouders liggen de muizenkeutels soms in bedWonen tussen maisvelden en als het wordt geoogst rennen de muizen het veld uit en het huis in
Mijn keuken zit eigenlijk potdicht. Enige wat ik kan bedenken is het kiertje onder de deur. Dat is ongeveer halve centimeter hoog. Zou me niet verbazen als ze zich daar doorheen kunnen wurmen eigenlijk.quote:Op zondag 8 november 2020 16:40 schreef Lienekien het volgende:
Die muis is allang weg, joh. Die kan door kleine kiertjes en tegen verwarmingsbuizen oplopen.
Nee helaas.quote:Op zondag 8 november 2020 17:25 schreef summer2bird het volgende:
Heb je toevallig ook een kat in huis?
Je kan hem voor de wasmachine zetten om te kijken of hij de muis ruikt.
Dan weet je iig of de muis in de machine zit. Werkt hier elke keer
Dankuquote:Op zondag 8 november 2020 17:25 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Volgens mij hadden wij deze :
https://www.bol.com/nl/p/(...)31.36.ProductPageUrl
Nope, deze: https://www.allestegenong(...)HFGbatQaAveJEALw_wcB (hij lijkt op die van BoI)
Nadat we eerst van die houten hadden, maar de muisjes te licht bleken voor die vallen. Daarom deze gekocht. Genadeloos.
Geen afvoerleidingen die wat kieren?quote:Op zondag 8 november 2020 18:49 schreef Meesternadim het volgende:
[..]
Mijn keuken zit eigenlijk potdicht. Enige wat ik kan bedenken is het kiertje onder de deur. Dat is ongeveer halve centimeter hoog. Zou me niet verbazen als ze zich daar doorheen kunnen wurmen eigenlijk.
Je moet het metalen staafje echt op de laatste 100ste mm zetten anders gaat hij idd niet af. Die fout maakte ik ook de eerste keerquote:Op zondag 8 november 2020 14:33 schreef Meesternadim het volgende:
Ik had al een muizenval geplaatst in mijn keuken. Vanochtend zag in dat die val afgegaan was. Alle pindakaas was weg maar de muis was nergens te bekennen.
Een slimme muis dus.
3mm is genoeg voor muizen.quote:Op zondag 8 november 2020 18:49 schreef Meesternadim het volgende:
[..]
Mijn keuken zit eigenlijk potdicht. Enige wat ik kan bedenken is het kiertje onder de deur. Dat is ongeveer halve centimeter hoog. Zou me niet verbazen als ze zich daar doorheen kunnen wurmen eigenlijk.
Dat staat ook in de handleidingquote:Op maandag 9 november 2020 09:44 schreef liedetector het volgende:
Probleem is dat meeste mensen niet weten hoe je een muizenval plaatst
Nooit recht op de looprichting naar dwars in hun sporen en tegen de muur aan!
Ja de afvoer voor de wasmachine. De afvoerpijp van de wasmachine is net iets kleiner dan dat gaatje. Echt miniscuul verschil. Maar misschien onderschat ik muizen.quote:Op zondag 8 november 2020 20:31 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Geen afvoerleidingen die wat kieren?
Gelukkig! Was de ok niet bijdehand bedoeld maar meer omdat ik het vaak fout zie gaan (zelf ooit voor andere klemmen gekozen en hoe naar ook wel succes gehad, nu alles dicht gemaakt heeft maat keuken vernieuwd en helpt.... Nu de schuur nog)quote:Op maandag 9 november 2020 09:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat staat ook in de handleiding
Het gekke is dus dat de val wel af was gegaan. Alleen er zat geen muis in. En de pindakaas was weg.quote:Op zondag 8 november 2020 20:50 schreef speedfightrage het volgende:
[..]
Je moet het metalen staafje echt op de laatste 100ste mm zetten anders gaat hij idd niet af. Die fout maakte ik ook de eerste keer
Je moet hem zo zetten dat als je er al naar kijk dat hij af gaat
Zo heb ik er al genoeg gevangen
Een muis kan zijn ribbenkast dichtklappen en heeft dus een kiertje van maar 3mm nodig om te ontsnappen. Dus ik persoonlijk denk dat hij alle kanten op kan.quote:Op zondag 8 november 2020 17:10 schreef Meesternadim het volgende:
[..]
Toevallig heb ik dit in april dit jaar ook gehad. Maar dan in de wasmachine, wasdroger én koelkast. De laatste twee hebben het gelukkig overleefd en heb ik alsnog drie keer schoon moeten maken om de geur van zeik tegen te gaanquote:Op zondag 8 november 2020 15:35 schreef Meesternadim het volgende:
[..]
Dan kom die gewoon weer terug tenzij het een hoog balkon is.quote:Op maandag 9 november 2020 10:48 schreef Anne het volgende:
Mijn kat vond de muis niet interessant trouwens.
Ik heb hem uiteindelijk toch maar zelf gevangen en van het balkon gegooid![]()
.
Ik zit op de eerste verdieping en heb vijf maanden lang muizenvallen (met pindakaas) gezet voor de zekerheid.quote:Op maandag 9 november 2020 10:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan kom die gewoon weer terug tenzij het een hoog balkon is.
Ben je niet bang dat er nieuwe muizen op die pindakaas afkomen?quote:Op maandag 9 november 2020 11:15 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik zit op de eerste verdieping en heb vijf maanden lang muizenvallen (met pindakaas) gezet voor de zekerheid.
Geen muis meer gezien gelukkig.
In mijn berging zaten er ook veel volgens mij; daar heb ik er denk ik zeven gevangen en nu al zeker 4 maanden niks meer.
Nou, weet je. Ik woon in een nieuwbouw-appartement, op de eerste verdieping dus en vraag mij nog steeds af hoe die muis überhaupt is binnengekomen. Dus ik was sowieso al niet echt bang voor 'nieuwe' muizen.quote:Op maandag 9 november 2020 11:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ben je niet bang dat er nieuwe muizen op die pindakaas afkomen?
waar er 1 is zijn er meer helaasquote:Op maandag 9 november 2020 10:14 schreef Meesternadim het volgende:
Overigens heb ik de muis vanochtend zelf kunnen vangen met een schoenendoos
quote:Op maandag 9 november 2020 10:14 schreef Meesternadim het volgende:
Overigens heb ik de muis vanochtend zelf kunnen vangen met een schoenendoos
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |