Dat hebben wij met heel veel black metal, het klinkt vaak als een kind dat in de supermarkt op de grond ligt te gillen: ik wil een ijsje.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:45 schreef Satania het volgende:
[..]
Ik moet op één of andere manier altijd aan de muppets denken bij Macabre, haha 🤔😂
Natuurlijk wel, muziek. Er zijn een aantal hele leuke documentaires, heb je die van Lemmy gezien?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:13 schreef Satania het volgende:
Geen idee of ik ook een docu mag posten...
Niet? Wijs me er dan op dan verwijder ik hem.
De meesten zullen hem wel kennen, maar het is hét verhaal over de Noorse Black Metal scene.
Over Mayhem en Dead’s dood, over de dood van Euronymous, Varg zijn motief, de kerkbranden, vooral muziek! Alles vanuit verschillende oogpunten bekeken.
(Lords of Chaos is een aanfluiting)
Geniet ervan!
Until the Light Takes Us (full documentary)
Ah mooi zo!quote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:24 schreef Jron668 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, muziek. Er zijn een aantal hele leuke documentaires, heb je die van Lemmy gezien?
Ik ben begonnen met Kiss, daarna via vrienden op het voortgezet in de metal gerold. Eerst album kan ik me niet herinneren. Zal wel Iron Maiden of Judas Priest geweest zijn. Op de fiets naar Rotterdam om elpees te huren bij platenbieb en het uitwisselen van tapes. Toch wel wat anders dan de zoekfunctie van Spotify.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 17:19 schreef Satania het volgende:
Het eerste Metal Album die ik hoorde....ik dacht wat is dit??
Ik kan hem van voor tot achter meebléren (kan gehoorschade veroorzaken, zing zo schel als een kraai gheghe)!
Agent Steel- Unstoppable Force
Ow gaaf! Iron Maiden en Judas Priest! Ik hou van dit soort verhalen! Wat grappig naar de uitleenbieb! -vertel, vertel-quote:Op vrijdag 21 mei 2021 18:34 schreef Jron668 het volgende:
[..]
Ik begon begonnen met Kiss, daarna via vrienden op het voortgezet in de metal gerold. Eerst album kan ik me niet herinneren. Zal wel Iron Maiden of Judas Priest geweest zijn. Op de fiets naar Rotterdam om elpees te huren bij platenbieb en het uitwisselen van tapes. Toch wel wat anders dan de zoekfunctie van Spotify.
Haddock was een leuke zaak, de eigenaar had nog ouderwets verstand van de alternatieve muziekstijlen. Helaas dichtgegaan door die fijne junkenkerk om de hoek. De eerste lp die ik daar heb gekocht was Into Glory Ride van Manowar.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 18:42 schreef Satania het volgende:
[..]
Ow gaaf! Iron Maiden en Judas Priest! Ik hou van dit soort verhalen! Wat grappig naar de uitleenbieb! -vertel, vertel-
Joh Rotterdam, mijn lief komt uit Rotterdam, hij ging altijd naar Haddock.
Dank je wel @Jron688,quote:Op vrijdag 21 mei 2021 20:45 schreef Jron668 het volgende:
[..]
Haddock was een leuke zaak, de eigenaar had nog ouderwets verstand van de alternatieve muziekstijlen. Helaas dichtgegaan door die fijne junkenkerk om de hoek. De eerste lp die ik daar heb gekocht was Into Glory Ride van Manowar.
In Rotterdam zat de Centrale Discotheek, die hadden echt een mega verzameling (die zaten om de hoek bij Haddock), later in de centrale bibliotheek (toen kwam ik er al bijna niet meer). Mijn vriendin leende bijna alles op hoes (ik kende haar toen nog niet), dus af en toe kreeg ze leuke verrassingen. Zed Yago is er een van, ik had er nooit van gehoord (ik leerde haar kennen rond mijn 30ste). Echt hele leuke dingen geleend daar: de eerste Queensryche.
Veel andere bands leerde ik via vrienden kennen, vriend van mij kocht bijna alles wat uitkwam (eerste lp's van Destruction, Venom, Slayer etc.) Ik had een beperkt budget dus kocht een stuk minder.
Ja, voor opnemen gingen we naar de Discotheek en we namen voor elkaar veel op.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 22:13 schreef Satania het volgende:
[..]
Dank je wel @:Jron688,
Tof dat je het wilde delen. Grappig dat je vriendin alles ‘op hoes leende’, en dat jullie bij dezelfde zaakjes kwamen. En wat je eerste LP’s waren, jammer dat je budget niet zo groot was. Maar ik neem aan dat je het op cassette mocht zetten...?
Morgen ga ik naar mijn vriend toe, neem aan dat hij dit alles zal kennen.
Ik zelf (nu komt er een bekentenis) ben begonnen in de old-scool hiphop en ben via oa de Beastie Boys, Urban Dance Squad richting metal opgeschoven. Agent Steel was de eerste metalband waarmee ik kennis maakte, daarna Suicidal Tendencies.
Mijn vader (nu 74) heeft de muzikale stempel op me gedrukt, Hendrix, Led Zeppelin, Zappa, Sex Pistols etc werden gedraaid. Hij heeft voor zijn vrouw, mijn broers en zus mij en mijn jongste zoon kaarten voor Rammstein gekocht. Ben geen groot fan, maar ik vermoed dat dit een van zijn laatste concerten wordt, dus ik heb ‘ja’ gezegd!
Heb menigeen concert met hem gezien en hij doet niet onder voor het jongere publiek, haha.
Mijn vriend ken ik 4 jaar, metalfan sinds zijn 7e.
Hij heeft een eindeloze kennis en heeft zowat alles gezien, mooie verhalen en heeft me nog meer wegwijs gemaakt in de metal (had zo mijn vaste black/ death metal bands).
Suicidal Tendencies- Institutionalized
Leuk trouwens dat je vader je muziek stimuleerde, dat is toch wel prettig. Hopelijk kan je naar Rammstein, is best een leuke show maar ja ik heb ze nooit gezien, ik moest op Dynamo Open Air kiezen tussen Saxon en Rammstein. We zijn naar Saxon gegaan, goede keuze, was een erg goed concert.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 22:43 schreef Jron668 het volgende:
[..]
Ja, voor opnemen gingen we naar de Discotheek en we namen voor elkaar veel op.
Wijsheid komt met de jaren... ik ben begonnen met Kiss, heb nog een klasse foto van de lagere school ergens uit 1978 waar ik een Destroyer shirt aan heb. Ik had toen al een leren broek, als je weet hoe vaak ik daar mee gepest ben.
Geweldige band! Canadezen die de Finse stijl gewoon ownen. Hebben al 3 hele toffe albums neergezetquote:
Ja ze zijn echt fucking vet en GOED!!! Zwaar impressed!quote:Op zaterdag 22 mei 2021 18:55 schreef Graf-Schweinhund het volgende:
[..]
Geweldige band! Canadezen die de Finse stijl gewoon ownen. Hebben al 3 hele toffe albums neergezet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |