Dit is in Nederland ja.quote:Op zaterdag 7 november 2020 09:44 schreef Joene het volgende:
Dit is dan niet in nederland want hier heb je een wettelijke termijn van 36 uur minimaal , overigens zou ik het kind gewoon meenemen.
Nou dat is een ander dingetje, ik denk het niet namelijk dat hij "normaal" kan doen als in stil zijn.quote:Op zaterdag 7 november 2020 09:45 schreef RedFever007 het volgende:
Hij kan zich wel beheersen als in stil zijn? Heb ook begravenissen meegemaakt waar kinderen dat niet konden en ouders blijkbaar ook niet waardoor de halve dienst verstoord werd. Zeer zeer vervelend!!
kan niet in nederland zijn want dat mag wettelijk nietquote:Op zaterdag 7 november 2020 09:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dit is in Nederland ja.
Ik vond het ook wat apart snel trouwens maar alles is raar gegaan, lang verhaal.
Wellicht bedoelen ze de openbaring en dergelijk of zoiets, dit aan kant familie van vriendin die niets communiceren hierover.
Dit dus.quote:Op zaterdag 7 november 2020 09:47 schreef Nazil het volgende:
Ik denk vooral: wat heb je zelf het meeste aan? Dat je je kan concentreren of je bezig blijft met je kind... Het lijkt mij fijner om er alleen heen te gaan. Kind heeft er niks aan, en jij blijft bezig om je kind stil te houden, te vermaken, ssstt, bijna klaar, even blijven zitten nog. Maar verder, zelf weten.
Iemand moet met hem thuisblijven uiteraard, dat zou ik dan zelf zijn.quote:
Dan zou ik er zelf totaal geen zin in hebben, mijn oudste kon dit soort momenten toen ook nog niet aan.quote:Op zaterdag 7 november 2020 09:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou dat is een ander dingetje, ik denk het niet namelijk dat hij "normaal" kan doen als in stil zijn.
Ja begrafenis mag niet.quote:Op zaterdag 7 november 2020 09:46 schreef Joene het volgende:
[..]
kan niet in nederland zijn want dat mag wettelijk niet
Op zo'n korte termijn? No way.quote:Op zaterdag 7 november 2020 09:54 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dan zou ik er zelf totaal geen zin in hebben, mijn oudste kon dit soort momenten toen ook nog niet aan.
Kan je een oppas fiksen?
Hoe close was je met haar kant?quote:Op zaterdag 7 november 2020 09:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Iemand moet met hem thuisblijven uiteraard, dat zou ik dan zelf zijn.
Het gaat overigens om de oma van mijn vriendin.
Kind kende grootmoeder redelijk goed, bij voornaam en alles.quote:Op zaterdag 7 november 2020 09:58 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Hoe close was je met haar kant?
Zou het wel storend vinden als een kind van 4 dat je totaal niet kent zich niet kan inhouden op de laatste dag/eer aan je Oma/Moeder.
Goed contact met de buren die misschien willen oppassen?
Vanaf 9 november pas.quote:Op zaterdag 7 november 2020 09:57 schreef Doedezemaar het volgende:
Er is een maximum aan het aantal bezoekers he? Ik zou dan zelf gewoon met het kind thuisblijven en mijn partner alleen laten gaan
Vorige week ben ik zelf naar een uitvaart geweest.quote:Op zaterdag 7 november 2020 10:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Kind kende grootmoeder redelijk goed, bij voornaam en alles.
Kwam er ook, nou ja niet vaak, maar wel geregeld zeg maar.
Ja snap ik, is lastig. Dan zou ik toch overwegen niet te gaan, of in elk geval heel kort, met een scherm mee ofzoquote:Op zaterdag 7 november 2020 09:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Op zo'n korte termijn? No way.
Iedereen die zou kunnen oppassen is nu met het gebeuren bezig.
Dit is immers opa/oma of tantes die dit altijd voor ons doen, dus ja dat kan niet.
Vriendin is het wel met mij eens, dat het ietwat chaotisch kan worden met hem erbij.quote:Op zaterdag 7 november 2020 10:06 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Vorige week ben ik zelf naar een uitvaart geweest.
4 jarige kleinkind van de overledene was er niet bij, zusje van 10 wel.
Wat is de mening van je vriendin eigenlijk?
Maar het kan niet om een begrafenis gaan, maar om iets wat in een kleinere ruimte gaat plaatsvinden, dus daar kan zeker geen groot gezelschap bij aanwezig zijn.quote:
Klopt, maar zie mijn reactie net wat eerder.quote:Op zaterdag 7 november 2020 10:10 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Maar het kan niet om een begrafenis gaan, maar om iets wat in een kleinere ruimte gaat plaatsvinden, dus daar kan zeker geen groot gezelschap bij aanwezig zijn.
De oma van mijn man is bijna 2 weken geleden overleden, dit deel hield bij ons ook de laatste verzorging in (aankleden, haren etc).quote:Op zaterdag 7 november 2020 10:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vandaag gaat inderdaad puur over de overledene in de kist leggen, dat leek mij ook al geen geschikte plek voor een kind.
Maar dat kan dus prima onderdeel zijn van het plan, iemand meebrengen die zo nodig met het kind naar buiten kan lopen.quote:Op zaterdag 7 november 2020 11:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb ooit een krijsende 2 jarige (nichtje) de kerk uitgedragen.
Zeker kan dat. Wat ik zeg: het hangt af van het kind.quote:Op zaterdag 7 november 2020 11:06 schreef Viv het volgende:
[..]
Maar dat kan dus prima onderdeel zijn van het plan, iemand meebrengen die zo nodig met het kind naar buiten kan lopen.Hier zou mijn man dat gedaan hebben, maar was het niet nodig.
Nou ja voor 9 nov. mag je nog ongelimiteerd aantal mensen bij een dienst hebben zo heb ik begrepen, zolang het veilig kan zeg maar.quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:00 schreef schommelstoel het volgende:
De voorbeelden die sommige users schetsen waren nog voor het corona tijdperk begrijp ik.
Dat ging totaal anders dan dat het nu gaat.
Nu is het echt treurig, mondkapje, geen handen schudden of knuffel geven.
Veel minder mensen erbij dan je eigenlijk zou willen voor die gene.
Het is er zijn, de dienst, en weer gaan.
Oh, ik ben nu twee keer bij een uitvaart geweest deze periode, en allemaal was het met gelimiteerd aantal mensen die aanwezig mochten zijn.quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou ja voor 9 nov. mag je nog ongelimiteerd aantal mensen bij een dienst hebben zo heb ik begrepen, zolang het veilig kan zeg maar.
Maar ik ga er vanuit dat de uitvaart zelf op die dag of na de 9de pas plaats zal vinden, volgens mij mag het dan niet meer dan 30 zijn + alle regels die er bij komen kijken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |