Spannend Summer2birdquote:Op donderdag 26 november 2020 16:57 schreef summer2bird het volgende:
Een klein dingetje dat ik graag wil delen met iemand,
ik ben het traject om van mijn uitkering naar betaald werk te gaan gestart vandaag
Weet nog niet goed hoe en wat, maar het is het ips traject. Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?
Ik vind het heel spannend maar laat het op me af komen.
Geen ervaring mee, maar ik ben super trots op je! Echt heel knap en goedquote:Op donderdag 26 november 2020 16:57 schreef summer2bird het volgende:
ik ben het traject om van mijn uitkering naar betaald werk te gaan gestart vandaag
Weet nog niet goed hoe en wat, maar het is het ips traject. Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?
Zo te lezen krijg je een buddie met een ggzachtergrond die je gaat begeleidenquote:Op donderdag 26 november 2020 16:57 schreef summer2bird het volgende:
Wat een regime, sterkte Childquote:Op vrijdag 27 november 2020 15:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn behandelaren zijn een beetje bang dat ik manisch word. Dus er wordt vol op ingezet. Om tien uur moet ik al uit mijn knutselkamer. Dan beneden breien of tekenen tot half twaalf. Lezen tot half een en dan in bed lezen tot een uur en dan moet ik al slapen.
Behoorlijk pittig maar goed... Inmiddels wel geleerd om naar zulke dingen te luisteren. Al wil ik dit niet. Voor mijn gevoel geen slaap nodig en barst van de energie
Ja... Maar wel echt even nodig. Als ik in een manie schiet ben ik heel erg ver van huis. Dat heeft me vaker erg in de problemen geholpenquote:
Goed dat je het doet.quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... Maar wel echt even nodig. Als ik in een manie schiet ben ik heel erg ver van huis. Dat heeft me vaker erg in de problemen geholpen
En het was nogal onderhandelen. Ze wilden mij al om negen uur in bed hebben. Erg leuk bedacht, maar nee
Goed dat je je eraan houdt. Het is echt een kinder schema. Maar het is dus duidelijk nodig.quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja... Maar wel echt even nodig. Als ik in een manie schiet ben ik heel erg ver van huis. Dat heeft me vaker erg in de problemen geholpen
En het was nogal onderhandelen. Ze wilden mij al om negen uur in bed hebben. Erg leuk bedacht, maar nee
Ik zelf blijf altijd gewoon in bed liggen tot het over is.quote:Op vrijdag 27 november 2020 20:17 schreef kuolema het volgende:
Hoe gaan jullie om met niet kunnen slapen i.c.m. spanning/paniek? Bij slapeloosheid met een beetje spanning kan het me wel helpen om even uit bed te gaan, afleiding te zoeken en het daarna weer te proberen. Dan ben ik liever uit bed wakker dan in bed.
Maar soms/vaak word ik enorm angstig of raak in paniek door herinneringen, gedachten of gewoon zonder dat ik precies weet waarom. En dan trek ik het niet. Ik ben dan zo ontzettend moe doordat ik elke nacht te weinig slaap dat ik helemaal in de war raak of zo. Ik kan dan niet bedenken hoe ik daar uit moet komen.
Ik wil benzo's alleen nemen als het nodig is, maar heb mijn medicatie niet in eigen beheer. Dus ik kan niet 's nachts medicatie nemen.
Wat waren de nadelen van de vorige keer dat je een manie had? Misschien kun je die opschrijven en dat regelmatig lezen.quote:Op vrijdag 27 november 2020 22:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat het een kinderschema is breek ik ook idd mijn nek over ... Ik voel me super ... Heb energie en plezier en creativiteit ... En om een of andere reden moet ik dat onderdrukken
Maar goed zit nu met een boek...maar ik wil doen
Maar dat is het verraderlijke toch van een manie, dat je je zo top voelt en daardoor dingen doet die uiteindelijk niet goed voor je zijn.quote:Op vrijdag 27 november 2020 22:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat het een kinderschema is breek ik ook idd mijn nek over ... Ik voel me super ... Heb energie en plezier en creativiteit ... En om een of andere reden moet ik dat onderdrukken
Maar goed zit nu met een boek...maar ik wil doen
Dit is niet zomaar een goed humeur... een manie gaat wel wat verder dan een goed humeur...quote:Op vrijdag 27 november 2020 22:50 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Dat terzijde lijkt het me wel vervelend als je humeur niet gewoon gelijkmatig verdeeld is waardoor je als je eindelijk wel een goed humeur hebg gelijk zo wordt ingeperkt waardoor je er alsnog niet veel aan hebt, sommigen krijgen daarvoor lithium maar volgens mij is dat ook erg slecht.
Nog een beetje kunnen slapen?quote:Op zaterdag 28 november 2020 02:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
En nu weer een half uur geleden wakker geworden en helemaal vol energie. Tijd voor een kop thee en een stukje breien. Hopelijk lukt het over een uurtje weer
Opruimen en schoonmaken, dat zou ik nou echt niet bedenken om 's nachts te gaan doenquote:Op zaterdag 28 november 2020 03:30 schreef kuolema het volgende:
Hier ook wakker. Zoveel spanning in bed. Dus ben maar gaan opruimen en schoonmaken in huis. Dat werkt goedEn het is handig want overdag heb ik daar de energie meestal niet voor.
Ik vrees mijn bed nu.
Ja, lees mijn post maar lekker half. Dat schrijf ik toch ook. Trouwens, iedereen bagetallisseert mijn dingen hier ook in de zin van alles ligt altijd an mij en nooit aan de werkwijzen van de GGZ, en hypomania is wat velen hier “positief denken” noemen en dat moet van de maatschappij. Ik heb zelf ook wel ervaring daarmee, zoals me eindelijk goed voelen maar dan tegelijkertijd ook nog amper kunnen slapen waar ik later dan weer last van heb. Dat een echte manie ipv hypomanie daarnaast ook destructief kan zijn en dat dit voorkomen moet worden snap ik ook wel, het internet bevat ook informatie weetje.quote:Op zaterdag 28 november 2020 09:00 schreef Nijna het volgende:
Maar dat is het verraderlijke toch van een manie, dat je je zo top voelt en daardoor dingen doet die uiteindelijk niet goed voor je zijn.
Dit is niet zomaar een goed humeur... een manie gaat wel wat verder dan een goed humeur...
Ik denk dat je het niet moet zien als inperken, maar als noodzaak om te zorgen dat ze niet uit de bocht vliegt.
Nog een beetje kunnen slapen?![]()
Sterkte!
Opruimen en schoonmaken, dat zou ik nou echt niet bedenken om 's nachts te gaan doen.
Maar zo heeft een nadeel (niet slapen), ook nog een voordeel (een schoon huis).
Toch is slapen lekkerder, sterkte
Ja ik ben net wakker. Wekker uitgezet en weer gaan tukken en goed nieuws ik ben echt heel erg moe. En ik neem vanavond slaapmedicatie. Ik ga dit overwinnenquote:Op zaterdag 28 november 2020 09:00 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar dat is het verraderlijke toch van een manie, dat je je zo top voelt en daardoor dingen doet die uiteindelijk niet goed voor je zijn.
[..]
Dit is niet zomaar een goed humeur... een manie gaat wel wat verder dan een goed humeur...
Ik denk dat je het niet moet zien als inperken, maar als noodzaak om te zorgen dat ze niet uit de bocht vliegt.
[..]
Nog een beetje kunnen slapen?![]()
Sterkte!
[..]
Opruimen en schoonmaken, dat zou ik nou echt niet bedenken om 's nachts te gaan doen.
Maar zo heeft een nadeel (niet slapen), ook nog een voordeel (een schoon huis).
Toch is slapen lekkerder, sterkte
Aai over je bol, krijger.quote:Op zaterdag 28 november 2020 12:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja ik ben net wakker. Wekker uitgezet en weer gaan tukken en goed nieuws ik ben echt heel erg moe. En ik neem vanavond slaapmedicatie. Ik ga dit overwinnen
En zoals mijn behandelaar zei het is frustrerend dat iedereen je wil remmen. Alleen als ze dat niet doen draai ik de kliniek in. Dat motiveert wel om te luisteren
Maar nu wakker worden. En vanavond het slaapplan weer uitvoeren en mijn slaapcocktail nemen. Ik ben sterker dan dit. Ik ga niet mezelf verliezen en in mijn favoriete maand van het jaar opgenomen worden.
En ik ga mijn bankpas even aan een vriendin geven zo meteen. Dat is eventjes nodig
Ja bemoeizorg is heel irritantquote:Op zaterdag 28 november 2020 12:12 schreef scrupuleus het volgende:
Lijkt mij lastig overigens al die bemoeienis.
Natuurlijk helpt het als jij het ook eens bent met de handelswijze.
Ik zou er iig knettergek worden om zo gecontroleerd te worden.
Is een manie zo 'makkelijk' te controleren/weg te houden...
Het doel is natuurlijk zelfredzaamheid (al dan niet op de langere termijn).quote:Op zaterdag 28 november 2020 12:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja bemoeizorg is heel irritant
En vaak wel goed voor me.
En of het met een mani werkt, weten we niet. We Knokken z'n allen
Alleen om eerlijk te zijn heb ik helemaal geen zin om te luisteren en het maakt me allemaal boos. Het gaat geweldig met me en laat me gelukkig zijn
Zoals vanavond moet ik een echt wel hefige cocktail aan pillen slikken (promethazine, nozinan en Lorazepam) geen zin in, maar goed... Ik heb ook een sociaal netwerk dat me helpt
Echter is dit hetzelfde als wat ze in de kliniek doen. Alleen nu moet ik het zelf doen en mijn vrienden worden enorm belast wat ik het ergste van alles vind
Hm... Als ik zo jouw reactie lees en die van geeninspiratie heeft het eigenlijk ook gewoon geen zin om dit allemaal te doen. En wordt eigenlijk mijn geluk onderdrukt. En ik moet daar even over nadenken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |