abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196435510
quote:
99s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:57 schreef summer2bird het volgende:
Een klein dingetje dat ik graag wil delen met iemand,
ik ben het traject om van mijn uitkering naar betaald werk te gaan gestart vandaag :)
Weet nog niet goed hoe en wat, maar het is het ips traject. Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?

Ik vind het heel spannend maar laat het op me af komen.
Spannend Summer2bird ^O^
Fake it till you make it...
pi_196435742
quote:
ik ben het traject om van mijn uitkering naar betaald werk te gaan gestart vandaag :)
Weet nog niet goed hoe en wat, maar het is het ips traject. Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?

Geen ervaring mee, maar ik ben super trots op je! Echt heel knap en goed
pi_196436584
quote:

Zo te lezen krijg je een buddie met een ggzachtergrond die je gaat begeleiden
pi_196438722
Mijn behandelaren zijn een beetje bang dat ik manisch word. Dus er wordt vol op ingezet. Om tien uur moet ik al uit mijn knutselkamer. Dan beneden breien of tekenen tot half twaalf. Lezen tot half een en dan in bed lezen tot een uur en dan moet ik al slapen.

Behoorlijk pittig maar goed... Inmiddels wel geleerd om naar zulke dingen te luisteren. Al wil ik dit niet. Voor mijn gevoel geen slaap nodig en barst van de energie
  vrijdag 27 november 2020 @ 16:02:24 #180
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196438851
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 15:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn behandelaren zijn een beetje bang dat ik manisch word. Dus er wordt vol op ingezet. Om tien uur moet ik al uit mijn knutselkamer. Dan beneden breien of tekenen tot half twaalf. Lezen tot half een en dan in bed lezen tot een uur en dan moet ik al slapen.

Behoorlijk pittig maar goed... Inmiddels wel geleerd om naar zulke dingen te luisteren. Al wil ik dit niet. Voor mijn gevoel geen slaap nodig en barst van de energie
Wat een regime, sterkte Child :*
pi_196438884
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:02 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat een regime, sterkte Child :*
Ja... Maar wel echt even nodig. Als ik in een manie schiet ben ik heel erg ver van huis. Dat heeft me vaker erg in de problemen geholpen

En het was nogal onderhandelen. Ze wilden mij al om negen uur in bed hebben. Erg leuk bedacht, maar nee
  vrijdag 27 november 2020 @ 16:07:49 #182
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196438920
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja... Maar wel echt even nodig. Als ik in een manie schiet ben ik heel erg ver van huis. Dat heeft me vaker erg in de problemen geholpen

En het was nogal onderhandelen. Ze wilden mij al om negen uur in bed hebben. Erg leuk bedacht, maar nee
Goed dat je het doet.
pi_196439710
Succes CotS! Ik hoop dat het hiermee lukt om te voorkomen dat je manisch wordt :*
  vrijdag 27 november 2020 @ 20:17:00 #184
399061 kuolema
vermaledijd
pi_196442132
Hoe gaan jullie om met niet kunnen slapen i.c.m. spanning/paniek? Bij slapeloosheid met een beetje spanning kan het me wel helpen om even uit bed te gaan, afleiding te zoeken en het daarna weer te proberen. Dan ben ik liever uit bed wakker dan in bed.
Maar soms/vaak word ik enorm angstig of raak in paniek door herinneringen, gedachten of gewoon zonder dat ik precies weet waarom. En dan trek ik het niet. Ik ben dan zo ontzettend moe doordat ik elke nacht te weinig slaap dat ik helemaal in de war raak of zo. Ik kan dan niet bedenken hoe ik daar uit moet komen.

Ik wil benzo's alleen nemen als het nodig is, maar heb mijn medicatie niet in eigen beheer. Dus ik kan niet 's nachts medicatie nemen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_196444233
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

Goed dat je je eraan houdt. Het is echt een kinder schema. Maar het is dus duidelijk nodig.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 20:17 schreef kuolema het volgende:
Hoe gaan jullie om met niet kunnen slapen i.c.m. spanning/paniek? Bij slapeloosheid met een beetje spanning kan het me wel helpen om even uit bed te gaan, afleiding te zoeken en het daarna weer te proberen. Dan ben ik liever uit bed wakker dan in bed.
Maar soms/vaak word ik enorm angstig of raak in paniek door herinneringen, gedachten of gewoon zonder dat ik precies weet waarom. En dan trek ik het niet. Ik ben dan zo ontzettend moe doordat ik elke nacht te weinig slaap dat ik helemaal in de war raak of zo. Ik kan dan niet bedenken hoe ik daar uit moet komen.

Ik wil benzo's alleen nemen als het nodig is, maar heb mijn medicatie niet in eigen beheer. Dus ik kan niet 's nachts medicatie nemen.
Ik zelf blijf altijd gewoon in bed liggen tot het over is.
Hoe weinig slaap je dan per nacht? Mag je ook bijvoorbeeld rustgevende thee of dat ook niet?
Ik merk zelf ook dat ik vaak in de war ben... ik doe gewoon vaak dingen die ik eigenlijk niet wil. Ik baal van dat soort dingen, ik wil mezelf in de hand hebben. Ik zeg van tevoren tegen mezelf wat ik niet moet doen maar daar luister ik zelf dan niet eens naar. Van die kleine alledaagse dingen die gewoon niet slim zijn doeik dan alsnog. Dan word ik tijdens of daarna weer boos op mezelf en daarmee verspil ik dan ook alweer uren omdat ik dan niks doe behalve voor me uitstaren en boos zijn omdat ik me op niks anders meer kan concentreren omdat ik dan weer doemscenario’s krijg. Dus ook niet op mn eigen gedachten dat ik het van me af moet zetten. Mn hele avond is verpest.
Ik probeer er maar weer niet meer aan te denken maar aangeziendat niet lukt probeer ik maar vroeg te gaan slapen, als dat lukt.
De laatste tijd lukte het me goed om gezond te eten, iedere dag aan lichaamsbeweging te doen en 7-8 uur te slapen. Daardoor merkte ik een vooruitgang qua afleiding, die heb ik niet meer. Helaas helpt het niet genoeg voor dingen als bovenstaande.

Trouwens ik besef dat ik een psychiater te weinig credits heb gegeven. Zij wou mij geen medicijnen voorschrijven omdat , fair enough, mijn klachten toen minder waren maar ze raadde me vitamine D aan. Dat heeft bij mij nooit gewerkt. Maar ik ontdek nu dat het in theorie misschien wel had kunnen werken:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6042449/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25713056/
Voor andere mensen die ook geen ssri’s gebruiken is dit misschien een tip al gebruikt iedereen hier volgens mij medicijnen
Misschien lag het aan het merk/vorm supplement. Ik ga nieuwe vitamine D kopen en een wat hogere dosis nemen, want zoals bijna iedereen in nl heb ik een tekort. En indien mogelijk wil ik natuurlijk liever supplementen als vitamines nemen dan medicijnen. Neem al af en toe actieve B vitaminen, maar dat helpt ook niet echt.

[ Bericht 4% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 28-11-2020 01:13:08 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_196444917
Ik slaap op het moment best ok, komt denk ik wel door de medicatie (seroquel). Ik was het van de week vergeten en ik viel steeds even in slaap en werd dan wakker, tot ik bedacht dat ik het nog niet had ingenomen. Daarna was ik ook vlot weg zeg maar.
Als ik echt niet kan slapen, dan ga ik er nog wel eens uit, even een kop thee ofzo. Of ik ga in bed een spelletje op mn telefoon doen. Want als ik mijn licht aan doe begint mn man te zeuren, dus lezen kan niet of alleen op de ereader.
pi_196445760
Dat het een kinderschema is breek ik ook idd mijn nek over ... Ik voel me super ... Heb energie en plezier en creativiteit ... En om een of andere reden moet ik dat onderdrukken

Maar goed zit nu met een boek...maar ik wil doen
pi_196445945
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 22:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat het een kinderschema is breek ik ook idd mijn nek over ... Ik voel me super ... Heb energie en plezier en creativiteit ... En om een of andere reden moet ik dat onderdrukken

Wat waren de nadelen van de vorige keer dat je een manie had? Misschien kun je die opschrijven en dat regelmatig lezen.
Dat terzijde lijkt het me wel vervelend als je humeur niet gewoon gelijkmatig verdeeld is waardoor je als je eindelijk wel een goed humeur hebg gelijk zo wordt ingeperkt waardoor je er alsnog niet veel aan hebt, sommigen krijgen daarvoor lithium maar volgens mij is dat ook erg slecht.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_196446352
Kachel gaat uit
Elektrische deken aan
Kopjes afwassen..tanden poetsen en dan wil ik wel snel liggen lezen en dan hopen dat ik wat langer slaap
pi_196448048
En nu weer een half uur geleden wakker geworden en helemaal vol energie. Tijd voor een kop thee en een stukje breien. Hopelijk lukt het over een uurtje weer
pi_196448362
Hier ook wakker. Zoveel spanning in bed. Dus ben maar gaan opruimen en schoonmaken in huis. Dat werkt goed :D En het is handig want overdag heb ik daar de energie meestal niet voor.
Ik vrees mijn bed nu.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_196449784
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 22:39 schreef ChildoftheStars het volgende:

Maar dat is het verraderlijke toch van een manie, dat je je zo top voelt en daardoor dingen doet die uiteindelijk niet goed voor je zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 22:50 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Dat terzijde lijkt het me wel vervelend als je humeur niet gewoon gelijkmatig verdeeld is waardoor je als je eindelijk wel een goed humeur hebg gelijk zo wordt ingeperkt waardoor je er alsnog niet veel aan hebt, sommigen krijgen daarvoor lithium maar volgens mij is dat ook erg slecht.
Dit is niet zomaar een goed humeur... een manie gaat wel wat verder dan een goed humeur...
Ik denk dat je het niet moet zien als inperken, maar als noodzaak om te zorgen dat ze niet uit de bocht vliegt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 02:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
En nu weer een half uur geleden wakker geworden en helemaal vol energie. Tijd voor een kop thee en een stukje breien. Hopelijk lukt het over een uurtje weer
Nog een beetje kunnen slapen? :*
Sterkte!

quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 03:30 schreef kuolema het volgende:
Hier ook wakker. Zoveel spanning in bed. Dus ben maar gaan opruimen en schoonmaken in huis. Dat werkt goed :D En het is handig want overdag heb ik daar de energie meestal niet voor.
Ik vrees mijn bed nu.
Opruimen en schoonmaken, dat zou ik nou echt niet bedenken om 's nachts te gaan doen ;).
Maar zo heeft een nadeel (niet slapen), ook nog een voordeel (een schoon huis).
Toch is slapen lekkerder, sterkte :*
pi_196450740
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 09:00 schreef Nijna het volgende:
Maar dat is het verraderlijke toch van een manie, dat je je zo top voelt en daardoor dingen doet die uiteindelijk niet goed voor je zijn.

Dit is niet zomaar een goed humeur... een manie gaat wel wat verder dan een goed humeur...
Ik denk dat je het niet moet zien als inperken, maar als noodzaak om te zorgen dat ze niet uit de bocht vliegt.

Sterkte!

Opruimen en schoonmaken, dat zou ik nou echt niet bedenken om 's nachts te gaan doen ;).
Ja, lees mijn post maar lekker half. Dat schrijf ik toch ook. Trouwens, iedereen bagetallisseert mijn dingen hier ook in de zin van alles ligt altijd an mij en nooit aan de werkwijzen van de GGZ, en hypomania is wat velen hier “positief denken” noemen en dat moet van de maatschappij. Ik heb zelf ook wel ervaring daarmee, zoals me eindelijk goed voelen maar dan tegelijkertijd ook nog amper kunnen slapen waar ik later dan weer last van heb. Dat een echte manie ipv hypomanie daarnaast ook destructief kan zijn en dat dit voorkomen moet worden snap ik ook wel, het internet bevat ook informatie weetje.
pi_196451733
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 09:00 schreef Nijna het volgende:

[..]

[..]

[..]

Sterkte!
[..]

Ja ik ben net wakker. Wekker uitgezet en weer gaan tukken en goed nieuws ik ben echt heel erg moe. En ik neem vanavond slaapmedicatie. Ik ga dit overwinnen

En zoals mijn behandelaar zei het is frustrerend dat iedereen je wil remmen. Alleen als ze dat niet doen draai ik de kliniek in. Dat motiveert wel om te luisteren

Maar nu wakker worden. En vanavond het slaapplan weer uitvoeren en mijn slaapcocktail nemen. Ik ben sterker dan dit. Ik ga niet mezelf verliezen en in mijn favoriete maand van het jaar opgenomen worden.

En ik ga mijn bankpas even aan een vriendin geven zo meteen. Dat is eventjes nodig
pi_196451771
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 12:04 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja ik ben net wakker. Wekker uitgezet en weer gaan tukken en goed nieuws ik ben echt heel erg moe. En ik neem vanavond slaapmedicatie. Ik ga dit overwinnen

En zoals mijn behandelaar zei het is frustrerend dat iedereen je wil remmen. Alleen als ze dat niet doen draai ik de kliniek in. Dat motiveert wel om te luisteren

Maar nu wakker worden. En vanavond het slaapplan weer uitvoeren en mijn slaapcocktail nemen. Ik ben sterker dan dit. Ik ga niet mezelf verliezen en in mijn favoriete maand van het jaar opgenomen worden.

En ik ga mijn bankpas even aan een vriendin geven zo meteen. Dat is eventjes nodig
Aai over je bol, krijger.
pi_196451803
Lijkt mij lastig overigens al die bemoeienis.
Natuurlijk helpt het als jij het ook eens bent met de handelswijze.

Ik zou er iig knettergek worden om zo gecontroleerd te worden.
Is een manie zo 'makkelijk' te controleren/weg te houden...
pi_196451930
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 12:12 schreef scrupuleus het volgende:
Lijkt mij lastig overigens al die bemoeienis.
Natuurlijk helpt het als jij het ook eens bent met de handelswijze.

Ik zou er iig knettergek worden om zo gecontroleerd te worden.
Is een manie zo 'makkelijk' te controleren/weg te houden...
Ja bemoeizorg is heel irritant
En vaak wel goed voor me.
En of het met een mani werkt, weten we niet. We Knokken z'n allen

Alleen om eerlijk te zijn heb ik helemaal geen zin om te luisteren en het maakt me allemaal boos. Het gaat geweldig met me en laat me gelukkig zijn
Zoals vanavond moet ik een echt wel hefige cocktail aan pillen slikken (promethazine, nozinan en Lorazepam) geen zin in, maar goed... Ik heb ook een sociaal netwerk dat me helpt

Echter is dit hetzelfde als wat ze in de kliniek doen. Alleen nu moet ik het zelf doen en mijn vrienden worden enorm belast wat ik het ergste van alles vind

Hm... Als ik zo jouw reactie lees en die van geeninspiratie heeft het eigenlijk ook gewoon geen zin om dit allemaal te doen. En wordt eigenlijk mijn geluk onderdrukt. En ik moet daar even over nadenken
pi_196451954
En nog even over bemoeizorg; het maakt het mogelijk om op mezelf te wonen en gezien ik groepen haat, ja echte haat, moet ik het accepteren. Want begeleid en beschermd wonen heeft meer dan eens op de agenda gestaan. Dan accepteer je wel bemoeizorg
pi_196451999
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 12:26 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja bemoeizorg is heel irritant
En vaak wel goed voor me.
En of het met een mani werkt, weten we niet. We Knokken z'n allen

Alleen om eerlijk te zijn heb ik helemaal geen zin om te luisteren en het maakt me allemaal boos. Het gaat geweldig met me en laat me gelukkig zijn
Zoals vanavond moet ik een echt wel hefige cocktail aan pillen slikken (promethazine, nozinan en Lorazepam) geen zin in, maar goed... Ik heb ook een sociaal netwerk dat me helpt

Echter is dit hetzelfde als wat ze in de kliniek doen. Alleen nu moet ik het zelf doen en mijn vrienden worden enorm belast wat ik het ergste van alles vind

Hm... Als ik zo jouw reactie lees en die van geeninspiratie heeft het eigenlijk ook gewoon geen zin om dit allemaal te doen. En wordt eigenlijk mijn geluk onderdrukt. En ik moet daar even over nadenken
Het doel is natuurlijk zelfredzaamheid (al dan niet op de langere termijn).
En klaarblijkelijk heb je nu hulp nodig om in te schatten wat goed is om niet in een crisis te raken.

Men support nu het netwerk om de zelfredzaamheid te gaan vergroten maar alles begint wel bij jezelf, bij de overtuiging van jou en het gevoel de controle over je leven te vergroten.

Lukt het je om een inschatting te maken over je welzijn op dit moment?
Gaat het inderdaad geweldig...

Uit sowieso je emoties hè, daar begint iig alles mee.
pi_196452028
Elk persoon is uniek hè.

Voor de één is beschermd wonen overbodig en voor de ander juist een uitkomst.
En elke woonvorm hoeft natuurlijk geen betrekking met een groep te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')