abonnement Unibet Coolblue
pi_198510302
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 10:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja dat is waar :). Kan wel eens een klein projectje bestellen en uitproberen op evenweave :). Dat maakt inderdaad op het tijdspad niet zoveel uit.

Als ik het goed uitreken, wordt het op 25ct evenweave 2 over 1 (wat ze aanraden in de chart volgens mij: We recommend you stitch your design on 25 count even weave fabrics using 2 strands of cotton over one fabric
thread
.) het eindresultaat ca. 91 x 62 voor alleen het patroon. Wel iets handzamer.
Volgens mij staat die recommendation bij alle HAEDs :D
Ik zou het inderdaad effe uitproberen. Bij hardanger.nl kun je ook couponnetjes of teststukjes bestellen dacht ik. Dan kun je redelijk easy wat proberen voor je aan zo'n enorm project begint en er achter komt dat dit niet voor jou is...
pi_198510749
quote:
17s.gif Op maandag 15 maart 2021 09:13 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Hier bestel ik ook altijd mijn stof. Heel fijne service en snelle levering. En ze hebben best veel keuze moet ik zeggen.
Ik wil ook nog steeds een keer op evenweave proberen, maar elke keer grijp ik toch weer terug naar aida. Gelukkig ben ik nog niet zover dat ik alweer een nieuw project mag :@ maar mijn HP-kat is wel al over de 70% inmiddels dus het schiet lekker op!
Ja, deze kende ik nog niet, idd veel keuze, dus ga ik ook bestellen denk ik :)

Ik vind jouw HP kat echt wel heeel erg tof!! Heb van het weekend ook ernaar zitten kijken!
pi_198511008
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 12:48 schreef Makayla het volgende:

[..]

Ja, deze kende ik nog niet, idd veel keuze, dus ga ik ook bestellen denk ik :)

Ik vind jouw HP kat echt wel heeel erg tof!! Heb van het weekend ook ernaar zitten kijken!
tnx, Ik vond hem ook te tof om te laten liggen. Moet wel zeggen dat ik de blauwe (ravenclaw) versie misschien net iets leuker vind achteraf maar deze is ook mooi aan het worden dus prima.
  maandag 15 maart 2021 @ 13:39:12 #204
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_198511755
Wordt idd heel gaaf Lijnloos!

Ik heb een evenweave-pakketje gevonden:



Vond deze wel cute O+.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_198515633
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 13:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wordt idd heel gaaf Lijnloos!

Ik heb een evenweave-pakketje gevonden:

[ afbeelding ]

Vond deze wel cute O+.
😍 Cute indeed... Maar wel weer vol stiksteekjes hè 😉
pi_198524709
Eerste update foto van Virus Detected!!



Eerste kleur op nul, DMC 608, 5919 kruisjes *O*
  dinsdag 16 maart 2021 @ 09:47:52 #207
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_198525278
Nice! Heb je die rasters nou zelf zo netjes getekend of is het voorbedrukt?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_198526312
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 09:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nice! Heb je die rasters nou zelf zo netjes getekend of is het voorbedrukt?
Zelfgetekend! :Y Heeft me een hele dag gekost, maar het is het waard O+
pi_198526400
Ik vind de Pokémon zo leuk om te doen. Ondanks dat het qua steekjes niet opschiet is het zo leuk om te zien hoe er steeds meer zichtbaar wordt van. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 16 maart 2021 @ 13:49:47 #210
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_198528946
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 11:02 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Zelfgetekend! :Y Heeft me een hele dag gekost, maar het is het waard O+
Poeh! Ik doe dat dus echt nooit he. Ik begin gewoon in het midden en dan zie ik wel. Freestyle borduren ofzo :') :D. Doe gewoon het kleurtje wat in de buurt zit en zo verder.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_198529311
Het telt zoveel fijner zo... Zeker aangezien ik deze 'ECC' wil maken, Extreme Cross Country. Alle kruisjes afwerken van een kleur in het hele werkje en dan pas naar de volgende kleur overstappen.
  dinsdag 16 maart 2021 @ 14:15:13 #212
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_198529392
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 13:49 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Poeh! Ik doe dat dus echt nooit he. Ik begin gewoon in het midden en dan zie ik wel. Freestyle borduren ofzo :') :D. Doe gewoon het kleurtje wat in de buurt zit en zo verder.
ik tel het wel uit om te kijken of ik voldoende stof heb, maar teken alleen het begin punt, vandaar gewoon verder tellen. En dan steeds een stukje verder.
  dinsdag 16 maart 2021 @ 14:22:04 #213
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_198529520
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 14:15 schreef Patapon het volgende:

[..]

ik tel het wel uit om te kijken of ik voldoende stof heb, maar teken alleen het begin punt, vandaar gewoon verder tellen. En dan steeds een stukje verder.
Ja, zo doe ik het dus ook. Ik heb tot dusver alleen met pakketten gewerkt, dus nog nooit zelf stof gekocht. Dat moet straks als ik met de HAED ga beginnen wel. Ik denk dat ik @Shandaly maar uitnodig om me te komen helpen met preppen :D.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_198530125
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 14:22 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja, zo doe ik het dus ook. Ik heb tot dusver alleen met pakketten gewerkt, dus nog nooit zelf stof gekocht. Dat moet straks als ik met de HAED ga beginnen wel. Ik denk dat ik @:Shandaly maar uitnodig om me te komen helpen met preppen :D.
Lijkt me hartstikke gezellig!
  dinsdag 16 maart 2021 @ 15:32:38 #215
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_198530795
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 14:48 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Lijkt me hartstikke gezellig!
Ik moet die stash-haul ook nog steeds uitzoeken B-) :7
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_199037092


Bijna de eerste pagina klaar. Dat is ruim 3%. Wat een lekker werkje is het toch. O+

Komende week maar vast nieuwe kleuren bestellen voor pagina 2.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_199053249
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 08:37 schreef Nanuke het volgende:
[ afbeelding ]

Bijna de eerste pagina klaar. Dat is ruim 3%. Wat een lekker werkje is het toch. O+

Komende week maar vast nieuwe kleuren bestellen voor pagina 2.
Wat tof! O+
Over rasteren: ik verpruts het meest simpele werkje zonder raster. Zie er echt te slecht voor.
pi_199063072
Ik vind het ook echt heel fijn werken. En als ik een foutje maak, kom ik er zo ook veel sneller achter, ipv dat ik ermee verder werk. Ik overweeg de volgende keer wel een stof met raster erin te bestellen want rechte lijnen zijn blijkbaar ook een uitdaging voor mij. }:|
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_199067708
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 21:50 schreef Nanuke het volgende:
Ik vind het ook echt heel fijn werken. En als ik een foutje maak, kom ik er zo ook veel sneller achter, ipv dat ik ermee verder werk. Ik overweeg de volgende keer wel een stof met raster erin te bestellen want rechte lijnen zijn blijkbaar ook een uitdaging voor mij. }:|
Ja heerlijk hè. Ik had laatst een telfout diagonaal gemaakt waar ik laat pas achterkwam. Viel nogal op, want klein werkje. Ik kan dat ook niet zo netjes tekenen maar mijn man wel, dus die is een uurtje in de weer geweest. O+
Volgende keer ga ik ook wel voor easycount maar heb nog aardig wat Aïda liggen.
pi_199067935
Hallo allemaal, ik heb mijn wachtwoord weer eens gevonden.

Ondertussen het werkje af en ingelijst. Toch 2.5 jaar verder :)


Nu weer verder met een zwart/wit. Dit keer een straatbeeld van Londen met een rode bus in het midden.

Daarnaast een head besteld, 1 waar ik al lang naar kijk :) Kan tot 6 weken duren dat hij binnen is, dus ik kan mij nog oriënteren.
https://www.spinnerij.nl/(...)9&search=Cliffhanger
Ik loop namelijk tegen het zelfde aan als XcUZ_Me. Er wordt 25ct evenweave aangeraden. Ik begreep dat dit 8 kruisje per cm is. Toch erg klein.. Ik heb alleen ervaring met aida 14ct en 18ct. Sowieso begrijp ik niet wat het verschil is van aida en evenweave. Op een foto lijkt het er hetzelfde uit te zien?
Ook twijfel ik over rasterstof. Je heb zag ik met lijnen die erin zitten (zie je dat er niet doorheen?) En met rode afwasbare. Wat zouden jullie aanraden?

Overigens zag ik dat de linkjes van marktplaatsman het niet meer doen.
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 11:41:40 #222
382129 crew  Donna
pi_199068014
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 11:36 schreef -lieve- het volgende:

Overigens zag ik dat de linkjes van marktplaatsman het niet meer doen.
Hij is alleen nog bereikbaar via de mail .
pi_199068546
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:41 schreef Donna het volgende:

[..]

Hij is alleen nog bereikbaar via de mail .
Weet je wat zijn mail is? Ik kan geen informatie vinden. Zijn het dmc garen wat hij gebruikt?

Na wat YouTube bekeken ga ik voor 18ct aida. Ik heb er een liggen met 2 draden op de 18ct en de dekking vind ik netjes. Over evenweave werd er verteld dat kruisjes kunnen wegvallen tussen de draden, durf dat toch niet aan.
pi_199068789
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 12:26 schreef -lieve- het volgende:

[..]

Weet je wat zijn mail is? Ik kan geen informatie vinden. Zijn het dmc garen wat hij gebruikt?

Na wat YouTube bekeken ga ik voor 18ct aida. Ik heb er een liggen met 2 draden op de 18ct en de dekking vind ik netjes. Over evenweave werd er verteld dat kruisjes kunnen wegvallen tussen de draden, durf dat toch niet aan.
happy_hobby80@hotmail.com is het emailadres. Kun je gewoon een lijst in aangeven wat je wilt en dan krijg je een berekening met kosten en over te maken reknr... en dan sturen ze op als ze in NL zijn (verhuist naar Belgie). Is DMC, maar dan Aziatische markt eigenlijk (staat heel groot op dat het niet bestemd is voor EU-verkoop :P )
pi_199068800
En die zwart-witte van Parijs is heel mooi geworden! Leuk dat je ook de Londen-variant gaat doen O+

Die CLiffhanger is ook mooi! Heb je express gekozen om te bestellen via de Spinnerij ipv via HAED zelf als download? Er was pas nog sale en meestal elke paar weken wel. Dan heb je voor minder dan de helft gewoon een download direct in je mail.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')