Dit is exact hoe de Republikeinen het hebben geregisseerd. Door zoveel mogelijk hindernissen op te werpen voorgaand aan de verkiezingen, was het zeer waarschijnlijk dat er vertragingen gingen ontstaan. En nu proberen ze dus misbruik van de situatie te maken, zoals verwacht.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:25 schreef 297534 het volgende:
[..]
Nee, voor de uitslag niet. Maar ik zou het veel beter vinden om gewoon aan het einde van de verkiezingsdag een winnaar te hebben. Zoals het hoort. In zoverre is dat dus wel relevant. EN hoe lager het duurt hoe meer complotgekkies zich gaan roeren.
Precies.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:25 schreef CopyOK het volgende:
[..]
Omgekeerd zou de liberal left precies hetzelfde doen. En erger. Rekken vervelend doen beschuldigen rechtzaken aanspannen. Alles trekken ze uit de kast. Pelosi en Hillary dreidgen hier eind vorig jaar al mee.
Is onterecht gecalled door Fox. Eerst scheen alles geteld te zijn, maar later bleek dat dus niet het geval te zijn. Strijd ligt daar nog open, kan nog alle kanten op daar.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:18 schreef Nattekat het volgende:
Arizona staat op 88%, een verschil van praktisch niks, maar is wel al gecalld, terwijl gelijke verschillen met 95% nog too close zijn. Die snap ik niet helemaal.
Reële kans dat de Reps dan protest aantekenen, aangezien er volgens hun informatie een hoop stemmers onder invloed warenquote:
Dat bedachten ze ook eerder en daarom hebben ze het niet gedaan.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:21 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Eens. Stemmers hebben een maand om stemmen te versturen. Pak dan in ieder geval alle stemmen tm een week voor de verkiezingen verzonden als geldig.
Maar goed, nu is niet het moment om deze regels aan te pakken. Dat hadden de Reps eerder moeten bedenken.
In Pennsylvania heeft juist de Republikeinse meerderheid in de staat aldaar voorkomen, dat de poststemmen op de dag zelf al konden worden meegeteld.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:19 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ze zouden echt al die stemmen op verkiezingsdag moeten hebben en tellen. Dat moeten ze toch maar eens veranderen...
Klopt.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:32 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In Pennsylvania heeft juist de Republikeinse meerderheid in de staat aldaar voorkomen, dat de poststemmen op de dag zelf al konden worden meegeteld.
Ok, laat ik het dan zo zeggen: het lijkt mij beter.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het hoort helemaal niet zo. Nooit heeft dat zo gehoord in de USA. Het kan bij toeval wel gebeuren dat je de uitslag binnen een dag na de verkiezingen hebt (als het heel overtuigend is) maar je hebt sowieso militairen en Amerikanen die overseas stemmen en die kunnen weken onderweg zijn.
Ik zou ook graag willen dat ik de zwaartekracht soms kan uitzetten.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:25 schreef 297534 het volgende:
[..]
Nee, voor de uitslag niet. Maar ik zou het veel beter vinden om gewoon aan het einde van de verkiezingsdag een winnaar te hebben. Zoals het hoort. In zoverre is dat dus wel relevant. EN hoe lager het duurt hoe meer complotgekkies zich gaan roeren.
Ik zou in de winter wel graag 2 weken strenge vorst willen voor een Elfstedentocht en daarna direct lente.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik zou ook graag willen dat ik de zwaartekracht soms kan uitzetten.
Begrijpelijk, want dat vertraagd de boel.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:32 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In Pennsylvania heeft juist de Republikeinse meerderheid in de staat aldaar voorkomen, dat de poststemmen op de dag zelf al konden worden meegeteld.
Dat lijkt me ook wel wat.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zou in de winter wel graag 2 weken strenge vorst willen voor een Elfstedentocht en daarna direct lente.
zeer grote kans, maar biden kan zomaar NC, georgia en PA niet pakken en dan ook nog eens nevada en/of arizona verliezen.quote:
Ja gelukkig is daar nu geen sprake van...quote:Op donderdag 5 november 2020 10:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Begrijpelijk, want dat vertraagd de boel.
Jij schetst de ideale winter. Maar die bestaat helaas niet, net zoals de ideale Amerikaanse president niet bestaat.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zou in de winter wel graag 2 weken strenge vorst willen voor een Elfstedentocht en daarna direct lente.
Zeker en dat mag ook allemaal. Alles uit de kast trekken om te winnen op papier is niks mis mee.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:25 schreef CopyOK het volgende:
[..]
Omgekeerd zou de liberal left precies hetzelfde doen. En erger. Rekken vervelend doen beschuldigen rechtzaken aanspannen. Alles trekken ze uit de kast. Pelosi en Hillary dreidgen hier eind vorig jaar al mee.
Zeer onwaarschijnlijk. Dat weten de trumpcultists ook. Daarom willen ze dat er geteld wordt op plekken waar hun leider achter staat en het tellen stoppen op de plekken waar hij voor ligt. De laatste stuiptrekkingen van een gefaalde administratie.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:36 schreef Adames het volgende:
[..]
zeer grote kans, maar biden kan zomaar NC, georgia en PA niet pakken en dan ook nog eens nevada en/of arizona verliezen.
Leuke stelling, in 2016 al bewezen onzin. Clinton verloor staten met kleinere verschillen dan Trump nu, however gaf Clinton dezelfde ochtend het verlies toe.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:25 schreef CopyOK het volgende:
[..]
Ik stem op rooseveld of lincolnquote:Op donderdag 5 november 2020 10:38 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Jij schetst de ideale winter. Maar die bestaat helaas niet, net zoals de ideale Amerikaanse president niet bestaat.
In mijn ogen zat Truman sinds de Tweede Wereldoorlog er het dichtst bij.
het is lastig om er kansen aan te hangen, maar wat zou het zijn, 10-15%?quote:Op donderdag 5 november 2020 10:40 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Zeer onwaarschijnlijk. Dat weten de trumpcultists ook. Daarom willen ze dat er geteld wordt op plekken waar hun leider achter staat en het tellen stoppen op de plekken waar hij voor ligt. De laatste stuiptrekkingen van een gefaalde administratie.
Vertraging is een standaard legitieme manier om de ander dwars te zitten en zo toch te winnen. Niks mis mee, als dat niet zou mogen dan moet het verboden worden.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:37 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ja gelukkig is daar nu geen sprake van...
Het is uiteraard wel fysiek mogelijk. Dat gebeurt namelijk in heel veel landen gewoon op die manier.
De ene manier is niet ingewikkelder dan de andere.
Wat een onzin.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Vertraging is een standaard legitieme manier om de ander dwars te zitten en zo toch te winnen. Niks mis mee, als dat niet zou mogen dan moet het verboden worden.
Het gaat erom dat je democratie verdedigt en het recht van een ieder om zijn stem uit te brengen. Dit soort acties zijn wettelijk mogelijk omdat je nou eenmaal bijna niet alles dicht kunt timmeren en als er werkelijk ongeregeldheden zijn om die aan te kunnen kaarten. Maar wat de republikeinen nu gedaan hebben is de regels misbruiken om stemmen zo moeilijk mogelijk te maken en het proces onduidelijk te maken puur als doel om het democratisch proces aan te kunnen vechten en te ondermijnen. Dat hoort thuis in een bananen republiek niet in een volwassen democratie.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Vertraging is een standaard legitieme manier om de ander dwars te zitten en zo toch te winnen. Niks mis mee, als dat niet zou mogen dan moet het verboden worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |