Soms hebben ze krampjes en maakt dat ze overstuur. Dan wil het weleens helpen als je de leegste borst geeft.quote:Op maandag 9 november 2020 18:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat her frustrerend is, ik raak al aardig gefrustreerd als aapie na de voeding een uur hysterisch huiltEn dan mag ik niet klagen want daarna slaapt hij wel uren.
Wat fijn dat het goed gegaan is op de opvang en dat vooral vriendin in plaats van zij moest huilenWanneer gaat ze voor het echie?
Wij hebben net een flesje kunstvoeding gegeven omdat hij steeds zo overstuur is na het drinken aan de borst. En hij geeft geen kickZou het kunnen dat er iets in mijn borstvoeding zit wat niet in KV zit? Het kan natuurlijk toeval zijn maar het is wel heel opvallend!
OMG, mijn eierstokken! T is dat ze t nog niet weer doen, alhoewel ik bang ben dat ze nu aangezwengeld zijn!quote:Op maandag 9 november 2020 20:32 schreef PKM het volgende:
HoiIk ga proberen aan te haken bij jullie.
Mijn poffertje (V. Era) is 4 november geboren. Het gaat best goed met ons.![]()
Borstvoeding is flink op gang, het is eigenlijk steeds net teveel voor haar.
Gisteren was ze steeds aan het huilen en bleef wakker van 18:00 tot 00:00 toen ze eindelijk poepte. Daarna kon ze ineens weer beetje volgens routine door.
Het voeden van haar en mijn peuter is nog wel een uitdaging. Hij wil steeds tussendoor wanneer zij drinkt. Het wordt gelukkig al wel wat minder, de nieuwigheid raakt eraf voor hem, hoop ik.
We hebben deze keer een fantastische kraamhulp die zelf ook tandemvoeden heeft gedaan, wat een verademing.![]()
Ze is zo fijn om erbij te hebben dat het haast jammer is dat het al zo goed gaat.![]()
Tussen mijn man en mij gaat het ineens ook geweldig. Hij helpt fantastisch mee.
Vorige kraamperiode kregen we heftige ruzie en was hij er niet zo voor mij. Begin van de zwangerschap kreeg hij te horen dat zijn contract niet verlengd zou worden en raakte hij in een depressie. Heb toen echt weleens spijt gehad dat ik zwanger was geworden. Maar het gaat onverwacht dus supergoed.![]()
Ons roze wolkje![]()
[ afbeelding ]
Fulltime kolven heb ik ook overwogen, toen hij nog niet goed uit de borst dronk maar het kolven wel goed ging. Maar het ‘s nachts kolven vond ik maar niks, überhaupt het ‘s nachts voeden valt me zwaarquote:Op maandag 9 november 2020 21:14 schreef PKM het volgende:
[..]
Soms hebben ze krampjes en maakt dat ze overstuur. Dan wil het weleens helpen als je de leegste borst geeft.
Of misschien dat hij toch veel lucht aanzuigt met de borstvoeding. Goed dat je de lactatiekundige laat komen.
Er is echt niet zomaar iets mis met je melk. Die jonge babyfase zit nou eenmaal vol met huiltjes om dingen die wij niet snappen. Met Banaan heb ik ook weleens gedacht om fulltime te kolven (dat klonk toen wel makkelijk).
Die afwijzing van mij en mijn borsten vond ik dan heel vervelend (en nu weer hoor). Dan leken alle alternatieven me op dat moment fijner.
Dat is ook wel een goeiequote:Op maandag 9 november 2020 21:18 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo ideetje: misschien kun je het testen door Aapie een keer een volledige fles gekolfde melk te geven. Gewoon een keer 120ml in de fles en kijken hoeveel hij wil en hoe hij dan reageert. Het hoeft niet op als hij genoeg heeft gehad.
En super dat je de lactatiekundige hebt ingeschakeld.
Wat een moppiequote:Op maandag 9 november 2020 20:32 schreef PKM het volgende:
Gisteren was ze steeds aan het huilen en bleef wakker van 18:00 tot 00:00 toen ze eindelijk poepte. Daarna kon ze ineens weer beetje volgens routine door.
Het voeden van haar en mijn peuter is nog wel een uitdaging. Hij wil steeds tussendoor wanneer zij drinkt. Het wordt gelukkig al wel wat minder, de nieuwigheid raakt eraf voor hem, hoop ik.
We hebben deze keer een fantastische kraamhulp die zelf ook tandemvoeden heeft gedaan, wat een verademing.![]()
Ze is zo fijn om erbij te hebben dat het haast jammer is dat het al zo goed gaat.![]()
Vorige kraamperiode kregen we heftige ruzie en was hij er niet zo voor mij. Begin van de zwangerschap kreeg hij te horen dat zijn contract niet verlengd zou worden en raakte hij in een depressie. Heb toen echt weleens spijt gehad dat ik zwanger was geworden. Maar het gaat onverwacht dus supergoed.![]()
Ons roze wolkje![]()
[ afbeelding ]
Nacht voeden is ook zwaar hoor, daar hoef je je toch niet voor te schamen.quote:Op maandag 9 november 2020 22:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Fulltime kolven heb ik ook overwogen, toen hij nog niet goed uit de borst dronk maar het kolven wel goed ging. Maar het ‘s nachts kolven vond ik maar niks, überhaupt het ‘s nachts voeden valt me zwaar
Nu voor de nacht een flesje KV gegeven in de hoop dat hij net zo rustig blijft als eerder vanavond, we gaan het zien!
[..]
Dat is ook wel een goeie
Ik heb ook wel gedacht dat hij misschien juist teveel uit mijn borst haalt, zojuist kolfde ik 145ml in een kwartier. Aan de productie ligt het dus nietik bedenk alleen dat hij dan wel meer aan zou moeten komen, de laatste 3 dagen is hij 10 gram per dag aangekomen (dit moet 20 zijn).
Ik ben erg benieuwd naar de LK!
Ik vond een mooi plaatje van mijn moekekuif destijds:quote:Op maandag 9 november 2020 15:04 schreef B.ertha het volgende:
[..]Heb jij ook dat elke kapper zegt "Ja maar met mijn methode blijven je krullen wel zitten" en dat je gewoon al weet dat het zinloos is?
On-topic: Ik zocht een plaatje en weet nu dat het een moekekuif heet
Oh em geequote:Op maandag 9 november 2020 20:32 schreef PKM het volgende:
Ons roze wolkje![]()
[ afbeelding ]
Ik kolf steeds na het voedenquote:Op maandag 9 november 2020 23:17 schreef Seven. het volgende:
Jemig, dat is een prima opbrengst inderdaad. Kolf je ook zoveel na het voeden? Zo weet ik dat Colin soms echt niet zoveel uit de borst krijgt, ik heb een paar dagen geleden 's morgens vroeg 240ml gekolfd na het voeden toen de boel op ploffen stond
.
Ik probeer ook wat te lezen of een spelletje te doen op mijn mobiel maar ik dommel steeds in. Ik zit dan echt de minuten weg te kijken tot hij klaar isquote:Op dinsdag 10 november 2020 10:51 schreef PKM het volgende:
[..]
Nacht voeden is ook zwaar hoor, daar hoef je je toch niet voor te schamen.![]()
Poffertje slaapt naast me in bed dus ik voed terwijl ik lees of slaap - verschoon - voed verder en ga zelf slapen als dat lukt. En dan vind ik het alsnog zwaar zat.
Met mijn eerste was ik een stuk minder relaxt met samen slapen maar dat niet slapen brak me echt op.
Als je overproductie hebt kun je ook dat gefrustreerde huilen krijgen na de voeding en juist langzamer aankomen. En met zo'n kolfopbrengst klinkt het ook wel een beetje zo.
Ik ben toen gaan blokvoeden om juist de productie af te remmen. Dat moet je sowieso pas doen na overleg met je lactatiekundige, maar misschien kun je er alvast over lezen.
Als het je herkenning geeft dan is het misschien in ieder geval geruststelling dat er ook een mogelijke oplossing is voor je probleem.
Och dat is naar, je kleine ventjequote:Op dinsdag 10 november 2020 11:40 schreef LittleTeaCup het volgende:
We zaten vanmorgen in de auto onderweg naar de controle bij de kinderarts, en op de radio was een interview over een nieuw programma op SBS6 en ze hadden het over het Sophia Kinderziekenhuis. En ik dacht, ik hoop dat ik daar nooit met Ootje naartoe hoef. Een halfuur later wordt me doodleuk gemeld dat hij een ernstige liesbreuk heeft en snel in precies dat ziekenhuis geopereerd moet worden. Echt met dingen zeggen als: “ja een deel van z’n darmpjes kan erdoorheen zakken en afsterven.” Eeeuhm, wat?!
Natuurlijk is het niet supererg en heftig allemaal maar als je dan zo’n ieniemienie 5 weken oud hummeltje ziet liggen en dan dat ie binnenkort onder het mes moet, verdomme, dat breekt je hart.
Aapie wordt ‘s nachts 2x wakker maar hij is natuurlijk nog een stuk jonger. Wel fijn dat je zo’n lange nacht hebt!quote:Op dinsdag 10 november 2020 12:53 schreef QuattroF het volgende:
Wat naar LTC. Sterkte!
Hoe lang slapen jullie kindjes? Frum slaapt ‘s nachts lang, meestal zo’n 12 uur. Vaak achter elkaar, soms 1 onderbreking. Maar overdag slaapt ze amper. 2/3 keer een slaapje van ongeveer 30/45 minuten.
Oh wat naar! Sterktequote:Op dinsdag 10 november 2020 11:40 schreef LittleTeaCup het volgende:
We zaten vanmorgen in de auto onderweg naar de controle bij de kinderarts, en op de radio was een interview over een nieuw programma op SBS6 en ze hadden het over het Sophia Kinderziekenhuis. En ik dacht, ik hoop dat ik daar nooit met Ootje naartoe hoef. Een halfuur later wordt me doodleuk gemeld dat hij een ernstige liesbreuk heeft en snel in precies dat ziekenhuis geopereerd moet worden. Echt met dingen zeggen als: “ja een deel van z’n darmpjes kan erdoorheen zakken en afsterven.” Eeeuhm, wat?!
Natuurlijk is het niet supererg en heftig allemaal maar als je dan zo’n ieniemienie 5 weken oud hummeltje ziet liggen en dan dat ie binnenkort onder het mes moet, verdomme, dat breekt je hart.
In theorie overdag 2x 1,5 uur en 's nachts 12 uur.quote:Op dinsdag 10 november 2020 12:53 schreef QuattroF het volgende:
Wat naar LTC. Sterkte!
Hoe lang slapen jullie kindjes? Frum slaapt ‘s nachts lang, meestal zo’n 12 uur. Vaak achter elkaar, soms 1 onderbreking. Maar overdag slaapt ze amper. 2/3 keer een slaapje van ongeveer 30/45 minuten.
Ik moet ook elke keer lachen om aapie in z'n slaapzak, dat ding is veel te groot. Kijk danquote:Op dinsdag 10 november 2020 16:59 schreef SQ het volgende:
Ja die jassen zien er op zo'n kleintje altijd wat clownesk uit![]()
Mooi ventje MaJo
Hij heeft een sharpei voorhoofdquote:Op dinsdag 10 november 2020 17:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik moet ook elke keer lachen om aapie in z'n slaapzak, dat ding is veel te groot. Kijk dan
[ afbeelding ]
En thanks!Ik vind aapie en goud wel wat van elkaar weghebben!
Hij heeft inderdaad een sharpei voorhoofdquote:Op dinsdag 10 november 2020 17:29 schreef SQ het volgende:
[..]
Hij heeft een sharpei voorhoofd
Ja het zijn wel babies uit hetzelfde genre inderdaad
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |