abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 november 2020 @ 04:21:12 #51
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196110995
Ik heb vandaag voor het eerst weer gewerkt! Al met al een prima dagje. Colin gedroeg zich prima, ik had hem op zijn chillkussen op de bank naast me liggen. Verder tussen de bedrijven door flink gekolfd, viel me ook erg mee. Mailen en kolven gaat prima samen. Nog wat telefoontjes gedaan, ff weer alles op de rails gezet.

Voelde goed om weer wat te doen dat niet gezinsgerelateerd was :@ :) . Volgende week 2 dagen. Voorlopig is woensdag daarin een vaste waarde, verder denk ik het over 2 halve dagen mee te kunnen pakken. Beetje aanvoelen hoe Colin z'n vlag erbij hangt, desnoods kan ik die 8 uurtjes nog wel meepakken in gewoon losse uurtjes her en der.
Resistance is futile.
pi_196111044
Fijn Seven! Werk je nu standaard vanuit huis of moet je ook naar kantoor binnenkort?
pi_196117122
Goed zeg seven!

Oh dat stuk jaa daar werd ik ook op gewezen maar ik heb dan wel echt profijt van gehad. Wij deden maar wat en dat werkte gewoon niet met slaapjes. In box slapen lukte hem eigenlijk niet meer en was uren en uren wakker. Onze oudste sliep altijd gewoon ofzo en deze dus niet. Werd dan hyper, ging huilen en wij maar denken ja wat is er nu :@ aan borst even slapen paar minuten en weer wakker. Waardeloos en we konden dus niet meer. Vriendin had dat ook gehad en in zkh is zij met slaaptraining geholpen en zij hielp mij en verwees me wel naar dat document. Toen vaste volgorde dus gaan doen: borst, spelen/box, en dan luier en meteen op bed en dat met idd 1,5 uur wakkertijd. Ogen wrijven doet die van ons dus niet en gapen soms wel. Nu die volgorde dus strikt aanhouden en dan in inbakerzak en slaapt hij nu na even kort neeneenee roepen zo'n half uur drie kwartier en dan gaan we weer voeden. Beetje snel dan wel maar ach. Als hij dan nog moe is, slaapt hij wel aan de borst. Speen is hier nooit gelukt maar dat vind ik nu ook niet erg, kunnen nu prima zonder.
Alleen rond 17.00 uur vind ik lastig want om 19.00 op bed
pi_196123499
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 16:17 schreef Hilmo het volgende:
Goed zeg seven!

Oh dat stuk jaa daar werd ik ook op gewezen maar ik heb dan wel echt profijt van gehad. Wij deden maar wat en dat werkte gewoon niet met slaapjes. In box slapen lukte hem eigenlijk niet meer en was uren en uren wakker. Onze oudste sliep altijd gewoon ofzo en deze dus niet. Werd dan hyper, ging huilen en wij maar denken ja wat is er nu :@ aan borst even slapen paar minuten en weer wakker. Waardeloos en we konden dus niet meer. Vriendin had dat ook gehad en in zkh is zij met slaaptraining geholpen en zij hielp mij en verwees me wel naar dat document. Toen vaste volgorde dus gaan doen: borst, spelen/box, en dan luier en meteen op bed en dat met idd 1,5 uur wakkertijd. Ogen wrijven doet die van ons dus niet en gapen soms wel. Nu die volgorde dus strikt aanhouden en dan in inbakerzak en slaapt hij nu na even kort neeneenee roepen zo'n half uur drie kwartier en dan gaan we weer voeden. Beetje snel dan wel maar ach. Als hij dan nog moe is, slaapt hij wel aan de borst. Speen is hier nooit gelukt maar dat vind ik nu ook niet erg, kunnen nu prima zonder.
Alleen rond 17.00 uur vind ik lastig want om 19.00 op bed
Als het voor jou en jouw kleintje werkt is het natuurlijk hartstikke goed en fijn! De methode an sich heb ik ook helemaal niks op tegen, het is niet mijn manier, maar voor sommige baby'tjes werkt het gewoon heel goed en dat is hartstikke fijn.

Wordt hij om 17:00 wakker of is hij dan vaak juist moe?

Wat mij heel erg stoort aan dat artikel is de dwingende en dreigende toon 'het is belangrijk dat je je baby wakker in bed legt, want als je dat niet doet dan gaat het helemaal fout!'. Alsof die methode de enige juiste is en je als je die niet volgt gegarandeerd een oververmoeid kind krijgt dat nooit in zijn eigen bedje kan slapen etc. Ik ben zelf nooit zo gevoelig geweest voor dat soort dingen, maar ik kan me voorstellen dat je, zeker als je voor het eerst moeder bent geworden, heel erg onzeker kan worden van zo'n tekst.
pi_196124095
Wakker in bed leggen doe ik alleen als ik merk dat hij echt moe begint te worden. Oogjes wrijven, gapen, jengelen,... Vooral als grote zus thuis is, want dan kan hij gewoon niet in de box slapen. Ik kan moeilijk aan grote zus vragen om haar klep voor een uur of twee te houden (zou misschien niet eens zo gek zijn :+ ) :) Op de tijd let ik niet meer. Met slapen is ook weer elk kind anders. Als ik naar Noor kijk, die was met 1,5 jaar al klaar met middagslaapjes, terwijl zat kinderen nog met 3 jaar middagslaapjes doen. Sommige kinderen hebben meer slaap nodig dan de ander.
  zaterdag 7 november 2020 @ 22:53:41 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196125782
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 04:41 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn Seven! Werk je nu standaard vanuit huis of moet je ook naar kantoor binnenkort?
Deze maand standaard thuis. In december zou ik 1 dag per week naar kantoor gaan maar afhankelijk van Corona.
Resistance is futile.
pi_196127626
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 21:01 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat mij heel erg stoort aan dat artikel is de dwingende en dreigende toon 'het is belangrijk dat je je baby wakker in bed legt, want als je dat niet doet dan gaat het helemaal fout!'. Alsof die methode de enige juiste is en je als je die niet volgt gegarandeerd een oververmoeid kind krijgt dat nooit in zijn eigen bedje kan slapen etc. Ik ben zelf nooit zo gevoelig geweest voor dat soort dingen, maar ik kan me voorstellen dat je, zeker als je voor het eerst moeder bent geworden, heel erg onzeker kan worden van zo'n tekst.
Ja dat had ik dus. Ik dacht direct, omdat Y dus gisteren de hele dag wakker was en we haar in de box hebben laten slapen overdag ipv in bed, shit we hebben een oververmoeide baby gecreëerd en nu gaat ze nooit meer slapen overdag en komt het nooit meer goed :'( . Terwijl ze vandaag overdag eigenlijk alweer ‘te lang’ heeft geslapen. Het is ook nooit goed :') . Maar ik ga het sowieso maar een beetje loslaten en kijken wat voor ons werkt. Je leest ook overal andere adviezen, van wel of niet in de box laten slapen, tot de ideale slaaptemperatuur tot wel of geen dekentjes in bed. Uiteindelijk moet iedereen maar gewoon uitvinden wat voor hen het beste werkt, er zal niet maar één goede manier zijn. Maar soms maakt het wel een beetje onzeker ja :P.
  zondag 8 november 2020 @ 03:01:42 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_196128874
Precies, uiteindelijk moet je ook gewoon je eigen weg vinden en doen wat voor jullie het beste werkt :* maar het klopt wel dat het lastig is bij je eerste kindje, al die verschillende adviezen en tips :D

Mijn baby gaat voor de "meest fanatieke darmen" award volgens mij. Als ik dat jong na elke poepsessie zou verschonen sleet ik minimaal 15 luiers op een dag :')

En afgelopen avond onze eerste "shut up and sleep" avondwandeling gemaakt met de draagdoek. Werkt zo goed hè. Maar ik vond het met mijn lentebaby toch een stuk aangenamer _O-
disclaimer
pi_196129090
Haha idem hier, er gaan hier echt veel meer luiers doorheen dan ik van tevoren dacht. Soms is ze echt aan het drinken en poepen tegelijk, hoe bedoel je ene gat in het andere eruit?! :D

Haha ja zo’n avondwandeling is nu natuurlijk wel frisjes. Vind je het lastig om hem dan in bed te leggen zonder dat ie wakker wordt?
  zondag 8 november 2020 @ 07:22:50 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_196129741
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 03:26 schreef Smart_ass het volgende:
Haha idem hier, er gaan hier echt veel meer luiers doorheen dan ik van tevoren dacht. Soms is ze echt aan het drinken en poepen tegelijk, hoe bedoel je ene gat in het andere eruit?! :D

Haha ja zo’n avondwandeling is nu natuurlijk wel frisjes. Vind je het lastig om hem dan in bed te leggen zonder dat ie wakker wordt?
Ik leg m dan niet in bed 8-) dat is echt nog onbegonnen werk in de avond. Als je slaapt ga ik terug naar huis, pak mijn reep chocolade en plof op de bank :') met baby dus op me. Dikke prima. Ik weet dat het vanzelf beter wordt ;) en dan zit je 's avonds op de bank terwijl je baby in zijn bedje slaapt, en dan mis je hem. _O-
disclaimer
pi_196129894
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 07:22 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik leg m dan niet in bed 8-) dat is echt nog onbegonnen werk in de avond. Als je slaapt ga ik terug naar huis, pak mijn reep chocolade en plof op de bank :') met baby dus op me. Dikke prima. Ik weet dat het vanzelf beter wordt ;) en dan zit je 's avonds op de bank terwijl je baby in zijn bedje slaapt, en dan mis je hem. _O-
Dit ja ;( ik vind het nog jammer, terwijl ze alweer maanden in d’r bedje slaapt in plaats van op ons :'( des te meer geniet ik van het liggend voeden op bed en dat ze dan in slaap valt (en ik liefst ook O-) )
  zondag 8 november 2020 @ 14:02:29 #62
171422 LadyBlack
paint it black
pi_196134095
Misschien niet voor iedereen haalbaar, maar mijn kinderen sliepen allebei als een os in zo'n buitenhuisje! Mijn dochter alleen op het kdv en thuis op mijn arm tot ik er ook zo'n soort slaaptraining op losliet.

Voor mijn zoontje kon ik zo'n lutje potje lenen van een vriend. En dat was fan-tas-tisch! Ik kon hem er wakker in leggen en dan lag hij wat om zich heen te kijken en luisteren, en viel dan supersnel in slaap, vaak voor wel 3 uur lang! In zn bedje kon ik hem alleen slapend leggen en dan was ie na max 45 minuten weer wakker.

Ik kreeg het huisje toen hij ongeveer een half jaar was, en hij heeft er nog echt lang in gelegen, ook in de w winter. Dan had ik een schapenvachtje op de matras, en lag hij met winterkleertjes en een wollen mutsje in een voetenzak onder een deken :D En ik heb hem er altijd lekker warm weer uit gehaald.
pi_196135138
Tot hoeveel maanden moet je eigenlijk je baby wakker maken als de voeding 4 uur geleden is?
  Moderator zondag 8 november 2020 @ 15:10:30 #64
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196135393
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 november 2020 04:21 schreef Seven. het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst weer gewerkt! Al met al een prima dagje. Colin gedroeg zich prima, ik had hem op zijn chillkussen op de bank naast me liggen. Verder tussen de bedrijven door flink gekolfd, viel me ook erg mee. Mailen en kolven gaat prima samen. Nog wat telefoontjes gedaan, ff weer alles op de rails gezet.

Voelde goed om weer wat te doen dat niet gezinsgerelateerd was :@ :) . Volgende week 2 dagen. Voorlopig is woensdag daarin een vaste waarde, verder denk ik het over 2 halve dagen mee te kunnen pakken. Beetje aanvoelen hoe Colin z'n vlag erbij hangt, desnoods kan ik die 8 uurtjes nog wel meepakken in gewoon losse uurtjes her en der.
Wat ben je alweer snel aan het werk, ik hoef half januari pas weer :o Maar als het goed voelt dan is dat fijn! Ik merk ook wel dat ik toe ben aan meer contact met mensen van buitenaf, je wereld is toch behoorlijk klein zo met z'n drietjes :@

Aapie slaapt de laatste tijd minder makkelijk in z'n eigen bedje dus we leggen hem nu steeds op een voedingskussen naast ons. En eigenlijk boeit me dat weinig, als hij maar gewoon slaapt _O-

Trouwens een boertjes tip waar wij veel aan gehad hebben: de zus van mijn man heeft jaren op de neonatologie gewerkt en zij vertelde dat je het beste de baby op schoot kan nemen met de beentjes van je been af (dus eigenlijk opzij kijkend), iets voorover laten hangen en dan met je hand onder z'n oksels het middenrif omhoog trekken. Aapie boerde eigenlijk nooit maar vannacht was hij ontroostbaar en zei de hele tijd "eh eh eh". Dunstan erbij gepakt en dat zou een boertje moeten betekenen. Mijn man heeft dus de techniek van zijn zus toegepast en er kwam een enorme boer en hij was meteen stil daarna :o *O* Dus dat heeft goed geholpen!

Verder doet aapie het heel goed, alleen tussen 12 en 2 's nachts is het ruk, elke keer janken janken janken. Verschonen, borst erin, bijvoeden, niets helpt -O- Iemand nog tips of moeten we hier maar gewoon mee leren leven voorlopig? :@

Ik ben trouwens enorm afgevallen! 3 dagen na de bevalling zat ik al 2 kilo onder het gewicht dat ik voor de zwangerschap woog en sindsdien ben ik nog eens 4 kilo afgevallen :o Ik heb ontzettende honger en eet dus genoeg dus ik moet het wel in de gaten gaan houden, ik moet ook weer niet teveel afvallen :?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 8 november 2020 @ 15:35:36 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_196135893
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 14:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Tot hoeveel maanden moet je eigenlijk je baby wakker maken als de voeding 4 uur geleden is?
Heb ik nooit meer gedaan na de kraamweek, bij geen enkel kind. Zolang je kind groeit en gezond is meldt hij zich wel toch?
Ik maak m wel soms wakker als ik ploftieten heb of als het op mijn schema makkelijker is (bijvoorbeeld als ik ergens heen moet).
disclaimer
pi_196135924
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 14:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik dacht dat dat echt alleen de eerste paar weken zo was als je baby nog niet helemaal op goed gewicht is? Ik maak Y er niet wakker voor, als ze honger heeft wordt ze wel wakker denk ik dan :@. En volgens de kinderarts hier hoefde het ook niet omdat ze prima op gewicht is.

MaJo heb je een foto van die boertjeshouding? Kan me er zo niets bij voorstellen :P.
Dat afvallen en constante honger herken ik wel ja, vooral het laatste. Komt ook doordat je borstvoeding geeft denk ik. Goed zorgen dat je voldoende eet hoor! Lekker gezond maar calorierijk eten dan? Teveel afvallen is natuurlijk ook niet goed.
  zondag 8 november 2020 @ 15:37:38 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_196135930
Oh man, werk, ik moet er echt nog niet aan denken :')
Ik had woensdag bezoek van 2 collega's en dan krijg ik ook bijna acute hoofdpijn, mijn hersenen willen daar echt nog niet aan. Gelukkig pas eind januari weer.

En ik kom alweer aan, maar ik vreet ook veel te veel zooi. Heb me voorgenomen om er weer mee te stoppen, moet het alleen nog ff doen :')
disclaimer
pi_196136000
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 15:35 schreef SQ het volgende:

[..]

Heb ik nooit meer gedaan na de kraamweek, bij geen enkel kind. Zolang je kind groeit en gezond is meldt hij zich wel toch?
Ik maak m wel soms wakker als ik ploftieten heb of als het op mijn schema makkelijker is (bijvoorbeeld als ik ergens heen moet).
Volgens het CB moet dat omdat dag en nachtritme kan worden omgedraaid :?
Ik doe het eigenlijk nog braaf maar volgens mij is het inderdaad niet meer nodig.
  Moderator zondag 8 november 2020 @ 15:45:33 #69
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196136051
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 15:37 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat echt alleen de eerste paar weken zo was als je baby nog niet helemaal op goed gewicht is? Ik maak Y er niet wakker voor, als ze honger heeft wordt ze wel wakker denk ik dan :@. En volgens de kinderarts hier hoefde het ook niet omdat ze prima op gewicht is.

MaJo heb je een foto van die boertjeshouding? Kan me er zo niets bij voorstellen :P.
Dat afvallen en constante honger herken ik wel ja, vooral het laatste. Komt ook doordat je borstvoeding geeft denk ik. Goed zorgen dat je voldoende eet hoor! Lekker gezond maar calorierijk eten dan? Teveel afvallen is natuurlijk ook niet goed.
Zo:

Alleen dan de hand niet onder het hoofdje maar onder de okseltjes. Anders trek je aan het hoofd :X

Ik eet nu 's ochtends yoghurt, overdag 6 boterhammen en dan avondeten. Tussendoor nog wel eens een beschuit met muisjes, een koekje, een beetje fruit, een ontbijtkoek. En 's avonds mijn vaste cola met chocola :9 Dus heb niet het gevoel dat ik nou echt te weinig eet :?

quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 15:37 schreef SQ het volgende:
Oh man, werk, ik moet er echt nog niet aan denken :')
Ik had woensdag bezoek van 2 collega's en dan krijg ik ook bijna acute hoofdpijn, mijn hersenen willen daar echt nog niet aan. Gelukkig pas eind januari weer.

En ik kom alweer aan, maar ik vreet ook veel te veel zooi. Heb me voorgenomen om er weer mee te stoppen, moet het alleen nog ff doen :')
Ik moet er ook nog niet aan denken! Man begint morgen weer, van huis uit. We werken natuurlijk samen in de zaak dus ik zal er ongetwijfeld wat van meekrijgen. Maar het idee dat ik niks hoef, heerlijk!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 8 november 2020 @ 15:47:47 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_196136073
Die boertechniek werkt inderdaad prima. Wat ook helpt is de baby een paar keer naar achteren kantelen en weer rechtop brengen. Dan knalt het hier ook goed 8-)
disclaimer
  Moderator zondag 8 november 2020 @ 16:00:34 #71
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196136251
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 15:47 schreef SQ het volgende:
Die boertechniek werkt inderdaad prima. Wat ook helpt is de baby een paar keer naar achteren kantelen en weer rechtop brengen. Dan knalt het hier ook goed 8-)
Zodra hij op z'n rug ligt moet hij meteen spugen, over de schouder en kloppen werkt bij hem niet. Maar boeren met die techniek dus weer wel.

Vannacht toen hij weer onrustig was probeerde mijn man van alles bij hem uit. Op een gegeven moment had hij hem op de kop over zijn schouder liggen, ik moest lachen :@ :')
pi_196136745
Oja zo laat ik Y ook altijd boeren. Werkt altijd goed :Y. Over de schouder ben ik niet zo’n held in.

En MaJo, dat klinkt inderdaad als een gezonde hoeveelheid, niet alsof je jezelf ondervoedt ofzo. Even in de gaten houden dan maar.

Terug naar werk hoef ik ook niet, maar ik heb dan ook al een jaar niet meer gewerkt :') :@. Soms mis ik het juist wel en ben ik echt een beetje jaloers als mijn vriend het huis uit gaat om te werken.

Trouwens even inhakend op de vraag van Sun, laten jullie je baby overdag als middagslaapjes gewoon slapen tot wanneer ze wakker worden of maak je hem/haar na max 2u wakker? Niet zozeer qua voeding maar ik had natuurlijk weer ergens gelezen dat je het beter is om je baby ‘s middags niet zo lang (ik dacht max 2u) te laten slapen, ben wel benieuwd hoe jullie dat doen. Zelf laat ik haar altijd liggen, als Y slaapt dan slaapt ze ook 3-4u aan een stuk. ‘S Nachts slaapt ze ook prima dus dat is geen probleem hier. Kan me wel voorstellen dat je de middagdutjes zou verkorten als hij/zij ‘s nachts niet goed slaapt.

Ik word al beter in doen wat ik zelf wil :D .
pi_196136783
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 21:01 schreef madam-april het volgende:

[..]

Als het voor jou en jouw kleintje werkt is het natuurlijk hartstikke goed en fijn! De methode an sich heb ik ook helemaal niks op tegen, het is niet mijn manier, maar voor sommige baby'tjes werkt het gewoon heel goed en dat is hartstikke fijn.

Wordt hij om 17:00 wakker of is hij dan vaak juist moe?

Ik vond de toon idd ook niet fijn en kreeg er stress van, dat beaam ik helemaal
F slaapt vaak tot een uur of 4 ofzo en daarna lukt slapen eigenlijk niet meer. Dan twijfel ik om op 5 uur op bed te doen of wakker houden tot 7 uur. Nu vaak dat laatste. Maar dan vaak te moe om in slaap te krijgen. Vandaag waardeloze dag qua slapen en alleen draagzak bij man. Net op bed, sliep hij, ging de bel aaaah. En baby weer wakker. Nu in donker even voeden,kijken of dat werkt.
pi_196136946
Ik herken de boertjes houding! De osteopaat raadde dat ook aan, dit filmpje raadde hij aan te kijken. Boertjes instructie zit erbij, super handig!
pi_196141487
Val het topic even binnen. :9 Morgen gaat onze dame wennen op de opvang. Wat vliegt de tijd dan eigenlijk!

Verder is het hier vooral even }:| Ze slaapt al een paar dagen niet veel meer dan 20-30 minuten achter elkaar, dat i.c.m. een peuter die ook besloten heeft amper nog te willen slapen maakt dat we even goed moe zijn. *)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')