Als het voor jou en jouw kleintje werkt is het natuurlijk hartstikke goed en fijn! De methode an sich heb ik ook helemaal niks op tegen, het is niet mijn manier, maar voor sommige baby'tjes werkt het gewoon heel goed en dat is hartstikke fijn.quote:Op zaterdag 7 november 2020 16:17 schreef Hilmo het volgende:
Goed zeg seven!
Oh dat stuk jaa daar werd ik ook op gewezen maar ik heb dan wel echt profijt van gehad. Wij deden maar wat en dat werkte gewoon niet met slaapjes. In box slapen lukte hem eigenlijk niet meer en was uren en uren wakker. Onze oudste sliep altijd gewoon ofzo en deze dus niet. Werd dan hyper, ging huilen en wij maar denken ja wat is er nuaan borst even slapen paar minuten en weer wakker. Waardeloos en we konden dus niet meer. Vriendin had dat ook gehad en in zkh is zij met slaaptraining geholpen en zij hielp mij en verwees me wel naar dat document. Toen vaste volgorde dus gaan doen: borst, spelen/box, en dan luier en meteen op bed en dat met idd 1,5 uur wakkertijd. Ogen wrijven doet die van ons dus niet en gapen soms wel. Nu die volgorde dus strikt aanhouden en dan in inbakerzak en slaapt hij nu na even kort neeneenee roepen zo'n half uur drie kwartier en dan gaan we weer voeden. Beetje snel dan wel maar ach. Als hij dan nog moe is, slaapt hij wel aan de borst. Speen is hier nooit gelukt maar dat vind ik nu ook niet erg, kunnen nu prima zonder.
Alleen rond 17.00 uur vind ik lastig want om 19.00 op bed
Deze maand standaard thuis. In december zou ik 1 dag per week naar kantoor gaan maar afhankelijk van Corona.quote:Op zaterdag 7 november 2020 04:41 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn Seven! Werk je nu standaard vanuit huis of moet je ook naar kantoor binnenkort?
Ja dat had ik dus. Ik dacht direct, omdat Y dus gisteren de hele dag wakker was en we haar in de box hebben laten slapen overdag ipv in bed, shit we hebben een oververmoeide baby gecreëerd en nu gaat ze nooit meer slapen overdag en komt het nooit meer goedquote:Op zaterdag 7 november 2020 21:01 schreef madam-april het volgende:
[..]
Wat mij heel erg stoort aan dat artikel is de dwingende en dreigende toon 'het is belangrijk dat je je baby wakker in bed legt, want als je dat niet doet dan gaat het helemaal fout!'. Alsof die methode de enige juiste is en je als je die niet volgt gegarandeerd een oververmoeid kind krijgt dat nooit in zijn eigen bedje kan slapen etc. Ik ben zelf nooit zo gevoelig geweest voor dat soort dingen, maar ik kan me voorstellen dat je, zeker als je voor het eerst moeder bent geworden, heel erg onzeker kan worden van zo'n tekst.
Ik leg m dan niet in bedquote:Op zondag 8 november 2020 03:26 schreef Smart_ass het volgende:
Haha idem hier, er gaan hier echt veel meer luiers doorheen dan ik van tevoren dacht. Soms is ze echt aan het drinken en poepen tegelijk, hoe bedoel je ene gat in het andere eruit?!
Haha ja zo’n avondwandeling is nu natuurlijk wel frisjes. Vind je het lastig om hem dan in bed te leggen zonder dat ie wakker wordt?
Dit jaquote:Op zondag 8 november 2020 07:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik leg m dan niet in beddat is echt nog onbegonnen werk in de avond. Als je slaapt ga ik terug naar huis, pak mijn reep chocolade en plof op de bank
met baby dus op me. Dikke prima. Ik weet dat het vanzelf beter wordt
en dan zit je 's avonds op de bank terwijl je baby in zijn bedje slaapt, en dan mis je hem.
Wat ben je alweer snel aan het werk, ik hoef half januari pas weerquote:Op zaterdag 7 november 2020 04:21 schreef Seven. het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst weer gewerkt! Al met al een prima dagje. Colin gedroeg zich prima, ik had hem op zijn chillkussen op de bank naast me liggen. Verder tussen de bedrijven door flink gekolfd, viel me ook erg mee. Mailen en kolven gaat prima samen. Nog wat telefoontjes gedaan, ff weer alles op de rails gezet.
Voelde goed om weer wat te doen dat niet gezinsgerelateerd was![]()
. Volgende week 2 dagen. Voorlopig is woensdag daarin een vaste waarde, verder denk ik het over 2 halve dagen mee te kunnen pakken. Beetje aanvoelen hoe Colin z'n vlag erbij hangt, desnoods kan ik die 8 uurtjes nog wel meepakken in gewoon losse uurtjes her en der.
Heb ik nooit meer gedaan na de kraamweek, bij geen enkel kind. Zolang je kind groeit en gezond is meldt hij zich wel toch?quote:Op zondag 8 november 2020 14:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Tot hoeveel maanden moet je eigenlijk je baby wakker maken als de voeding 4 uur geleden is?
Ik dacht dat dat echt alleen de eerste paar weken zo was als je baby nog niet helemaal op goed gewicht is? Ik maak Y er niet wakker voor, als ze honger heeft wordt ze wel wakker denk ik danquote:Op zondag 8 november 2020 14:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Tot hoeveel maanden moet je eigenlijk je baby wakker maken als de voeding 4 uur geleden is?
Volgens het CB moet dat omdat dag en nachtritme kan worden omgedraaidquote:Op zondag 8 november 2020 15:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Heb ik nooit meer gedaan na de kraamweek, bij geen enkel kind. Zolang je kind groeit en gezond is meldt hij zich wel toch?
Ik maak m wel soms wakker als ik ploftieten heb of als het op mijn schema makkelijker is (bijvoorbeeld als ik ergens heen moet).
Zo:quote:Op zondag 8 november 2020 15:37 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat echt alleen de eerste paar weken zo was als je baby nog niet helemaal op goed gewicht is? Ik maak Y er niet wakker voor, als ze honger heeft wordt ze wel wakker denk ik dan. En volgens de kinderarts hier hoefde het ook niet omdat ze prima op gewicht is.
MaJo heb je een foto van die boertjeshouding? Kan me er zo niets bij voorstellen.
Dat afvallen en constante honger herken ik wel ja, vooral het laatste. Komt ook doordat je borstvoeding geeft denk ik. Goed zorgen dat je voldoende eet hoor! Lekker gezond maar calorierijk eten dan? Teveel afvallen is natuurlijk ook niet goed.
Ik moet er ook nog niet aan denken! Man begint morgen weer, van huis uit. We werken natuurlijk samen in de zaak dus ik zal er ongetwijfeld wat van meekrijgen. Maar het idee dat ik niks hoef, heerlijk!quote:Op zondag 8 november 2020 15:37 schreef SQ het volgende:
Oh man, werk, ik moet er echt nog niet aan denken
Ik had woensdag bezoek van 2 collega's en dan krijg ik ook bijna acute hoofdpijn, mijn hersenen willen daar echt nog niet aan. Gelukkig pas eind januari weer.
En ik kom alweer aan, maar ik vreet ook veel te veel zooi. Heb me voorgenomen om er weer mee te stoppen, moet het alleen nog ff doen
Zodra hij op z'n rug ligt moet hij meteen spugen, over de schouder en kloppen werkt bij hem niet. Maar boeren met die techniek dus weer wel.quote:Op zondag 8 november 2020 15:47 schreef SQ het volgende:
Die boertechniek werkt inderdaad prima. Wat ook helpt is de baby een paar keer naar achteren kantelen en weer rechtop brengen. Dan knalt het hier ook goed
Ik vond de toon idd ook niet fijn en kreeg er stress van, dat beaam ik helemaalquote:Op zaterdag 7 november 2020 21:01 schreef madam-april het volgende:
[..]
Als het voor jou en jouw kleintje werkt is het natuurlijk hartstikke goed en fijn! De methode an sich heb ik ook helemaal niks op tegen, het is niet mijn manier, maar voor sommige baby'tjes werkt het gewoon heel goed en dat is hartstikke fijn.
Wordt hij om 17:00 wakker of is hij dan vaak juist moe?
Wat mij heel erg stoort aan dat artikel is de dwingende en dreigende toon 'het is belangrijk dat je je baby wakker in bed legt, want als je dat niet doet dan gaat het helemaal fout!'. Alsof die methode de enige juiste is en je als je die niet volgt gegarandeerd een oververmoeid kind krijgt dat nooit in zijn eigen bedje kan slapen etc. Ik ben zelf nooit zo gevoelig geweest voor dat soort dingen, maar ik kan me voorstellen dat je, zeker als je voor het eerst moeder bent geworden, heel erg onzeker kan worden van zo'n tekst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |