Ik ook! Ik word er zelfs wakker van wanneer ik merk dat ze uit mijn oren gevallen zijnquote:Op zondag 15 november 2020 21:44 schreef SQ het volgende:
Ik zou inderdaad maar investeren in goede oordoppen Hilmozo zonde als je die slaap niet kunt pakken.
Ik slaap er al 6,5 jaar mee, kan niet meer zonder
Ahh sneu! Hoe gaat het vandaag?quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:13 schreef Nolita het volgende:
Drinken gaat mwah. Begin van de dag meldde ze zich zelf na 3 uur weer. Om 17:00 was na 3,5 uur op mijn initiatief en datzelfde was om 20:20 ook weer. Ze heeft ook maar 1 borst gedronken steeds ipv meestal 2, maar die zaten nu dus wat voller en dronk ze wel leeg. Ze heeft nu 6 voedingen gehad en dat is normaal, soms drinkt ze er 7. Zojuist had ze 39,7. Ze is nu ook wel sneu en hou haar maar lekker bij me ( in dr t-shirt).
Op een goede nacht voor jou Hilmo!
Ik zou de huisarts even bellen. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar bij mijn CB heb ik al alle afspraken iemand anders gezien en de één weet meer als de ander. Bij mijn tweede afspraak wist het CB op bijna geen enkele vraag een antwoordquote:Op zondag 15 november 2020 22:51 schreef MaJo het volgende:
En weer lukt het me niet om mee te schrijven. De momenten dat ik hier lees heb ik aapie aan de borst of op mijn arm om te troosten en typen gaat dan niet. Hij is de laatste dagen erg huilerig en wil eigenlijk alleen maar op ons liggen. Hij valt dan in slaap maar zodra je hem weglegt is het meteen drama. Ook ‘s nachts ligt hij veelal op ons te slapen.
Ik heb morgen een afspraak bij de osteopaat om eens te kijken of die wat kan vinden. Na de tips van de LK (rechterop voeden, matras schuin) is er niets veranderd in zijn gedrag.
Iets heel anders: aapie heeft een klein knobbeltje in zijn nek. Huisarts bellen of voorleggen bij het consultatiebureau donderdag?
Klinkt als een lymfekliertje. Prot had het ook toen hij een paar weken oud was (we waren toen toevallig bij de ka, dus ff gevraagd). Gaat normaal weer over.quote:Op zondag 15 november 2020 22:51 schreef MaJo het volgende:
Iets heel anders: aapie heeft een klein knobbeltje in zijn nek. Huisarts bellen of voorleggen bij het consultatiebureau donderdag?
Kun je het knobbeltje een beetje bewegen met je vinger? Dan is het namelijk 99% zeker een lymfekliertje en dat kan dan ook gelijk verklaren waarom hij zo huilerig is de afgelopen dagen.quote:Op zondag 15 november 2020 22:51 schreef MaJo het volgende:
En weer lukt het me niet om mee te schrijven. De momenten dat ik hier lees heb ik aapie aan de borst of op mijn arm om te troosten en typen gaat dan niet. Hij is de laatste dagen erg huilerig en wil eigenlijk alleen maar op ons liggen. Hij valt dan in slaap maar zodra je hem weglegt is het meteen drama. Ook ‘s nachts ligt hij veelal op ons te slapen.
Ik heb morgen een afspraak bij de osteopaat om eens te kijken of die wat kan vinden. Na de tips van de LK (rechterop voeden, matras schuin) is er niets veranderd in zijn gedrag.
quote:Op zondag 15 november 2020 22:58 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Klinkt als een lymfekliertje. Prot had het ook toen hij een paar weken oud was (we waren toen toevallig bij de ka, dus ff gevraagd). Gaat normaal weer over.
Ik kom afscheid nemen. Hij heeft enorm genoten van zijn verjaardag ook al snapte hij niet wat er aan de hand was. Hij is superblij met zijn loopwagen, dat was een goede keuze. Tot het volgende topic! Ik zal af en toe nog wel meelezen denk ik
Dit wordt mijn eerste afspraak dus geen idee hoe kundig zij zijnquote:Op zondag 15 november 2020 22:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zou de huisarts even bellen. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar bij mijn CB heb ik al alle afspraken iemand anders gezien en de één weet meer als de ander. Bij mijn tweede afspraak wist het CB op bijna geen enkele vraag een antwoord![]()
Je kunt het inderdaad bewegenquote:Op zondag 15 november 2020 23:17 schreef madam-april het volgende:
[..]
Kun je het knobbeltje een beetje bewegen met je vinger? Dan is het namelijk 99% zeker een lymfekliertje en dat kan dan ook gelijk verklaren waarom hij zo huilerig is de afgelopen dagen.
Trouwens, wel balen dat het bezoek van de lk geen vooruitgang heeft bewerkstelligt. Jij OK? Kan me zo voorstellen dat je er zo nu en dan best wel doorheen zitquote:Op zondag 15 november 2020 23:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dit wordt mijn eerste afspraak dus geen idee hoe kundig zij zijnmaar zal de huisarts bellen en het even voorleggen.
[..]
Je kunt het inderdaad bewegenhij lijkt er geen last van te hebben als ik er aan zit.
Zou inderdaad wel een verklaring van het huilen kunnen zijn ja
Dat klinkt echt als een lymfekliertje. Waarschijnlijk heeft hij iets onder de leden waardoor zijn lymfekliertje even hard aan het werk is en voelt hij zich daardoor ook niet helemaal lekker.quote:Op zondag 15 november 2020 23:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dit wordt mijn eerste afspraak dus geen idee hoe kundig zij zijnmaar zal de huisarts bellen en het even voorleggen.
[..]
Je kunt het inderdaad bewegenhij lijkt er geen last van te hebben als ik er aan zit.
Zou inderdaad wel een verklaring van het huilen kunnen zijn ja
Dat mag pas vanaf 6 maanden toch? Ik zal het ook eens in huis halen. Inmiddels is Frum ouder dus nu mag het.quote:Op maandag 16 november 2020 15:48 schreef B.ertha het volgende:
Wij zijn fan van Luuf! Een ui deed niets bij de vorige verkoudheid, deze keer met Luuf op zijn borst heeft ie netjes geslapen
Hier is het bij beide schreeuwenquote:Op maandag 16 november 2020 18:24 schreef madam-april het volgende:
Ik raad trouwens neusdruppels ipv neusspray met zoutoplossing aan voor baby's. Het werkt in principe hetzelfde alleen is het toedienen van die druppels wat fijner voor de kleine dan die spray.
Haha het is beide niet fijn idd, maar merk hier dat de druppels wel een iets minder heftige reactie te weeg brengt dan de spray.quote:Op maandag 16 november 2020 19:46 schreef June. het volgende:
[..]
Hier is het bij beide schreeuwen![]()
Hier werkt pcm vaak als een trein: bij verkoudheid, tandjes, als hij huilt en het is geen eten/moeheid whatever: altijd stil na pcm.
Wat fijn dat het allemaal zo goed gegaan is! En wat fijn dat jullie zulke lieve mensen om jullie heen hebben.quote:Op maandag 16 november 2020 20:28 schreef NicolasJoy het volgende:
Hoi!
Niet zoveel tijd om te updaten, want jeetje, twee kinderen, huishouden, werken.. Hoe doen jullie het allemaal?!
Maar in het kort! Vandaag heeft m'n vriendin haar eerste werkdag weer gehad en potverdorie, wat ben ik trots op haar.Gewoon van negen tot half vijf, 's ochtends de kinderen naar de opvang, tussendoor kolven, vlammen op het werk alsof ze nooit weggeweest is. Vervolgens krijg je het dagverslag en interesseert de peuter zich níets voor Sinterklaas, maar die baby... Eerste hele opvangdag hé. Tweeënhalf uur slaap. Uurtje wakker. Twee uur slaap. Uurtje wakker. Vijf kwartier slaap. HOE DAN?! Of wij hebben een terrornacht straks, of die indrukken daar doen 't hem.. Maar zoveel slaap?! Ik denk dat we beiden fulltime gaan werken en ze vijf dagen per week naar de opvang mag.
Grapje hé.
Nu de kinderen op bed, beiden absoluut nog niet in slaap natuurlijk. Maar vanavond hebben we het makkelijk, we hebben weer een paar maaltijden van vrienden gekregen.Kan wel janken van geluk van hoe de dag liep, van het feit dat we zulke lieve vrienden hebben, van het slaapgebrek, van de werkstress, maar bovenal het feit dat we zulke lieve mensen om ons heen hebben.
Plaatje bij praatje. Bijna BFD toch?![]()
[ afbeelding ]
Ik merk dat ik steeds meer kan genieten van de voedingen maar als hij zo onrustig is en steeds loslaat, huilt, tepelhoedje eraf gooit etc dan is dat wel flink frustrerend jaquote:Op zondag 15 november 2020 23:46 schreef Seven. het volgende:
[..]
Trouwens, wel balen dat het bezoek van de lk geen vooruitgang heeft bewerkstelligt. Jij OK? Kan me zo voorstellen dat je er zo nu en dan best wel doorheen zit.
Ik heb toch maar even een afspraak bij de huisarts gemaakt, ben benieuwd wat die ervan zegt.quote:Op zondag 15 november 2020 23:53 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dat klinkt echt als een lymfekliertje. Waarschijnlijk heeft hij iets onder de leden waardoor zijn lymfekliertje even hard aan het werk is en voelt hij zich daardoor ook niet helemaal lekker.
Je kunt altijd voor de zekerheid even overleggen met de ha, maar zolang hij genoeg drinkt, genoeg plasluiers heeft en geen koorts heeft, zou ik me niet direct zorgen maken als ik jou was.
Haha, hier precies hetzelfde! Zit er al tijden op te wachten. Ze is wel echt heel snel ja, ook al is het tijgerend.quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:09 schreef B.ertha het volgende:
Wat fijn Majo!! En NJ ook al zo'n positieve noot!
Quattro, C. tijgert nog steeds, wel pijlsnel. We zien het gewoon evolueren richting kruipen, maar we denken ook al maanden dat ie binnen een week echt kruiptHij gebruikt steeds meer zijn knietjes enzo. Zitten idem dito, hij ligt steeds vaker op zijn zij, richt zich half op, heeft nog maar minimale ondersteuning nodig om te blijven zitten, maar zelf doen ho maar
quote:Op dinsdag 17 november 2020 21:00 schreef B.ertha het volgende:
Borstvoedingthee nu ook afgeraden voor zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven - https://nos.nl/l/2356977
Ik heb ook het idee dat hij veel effectiever drinkt rechtstreeks uit de borst, de voedingen duren ook minder lang. Alleen vind ik het wel een stuk gevoeliger zo rechtstreeks uit de tepelquote:Op dinsdag 17 november 2020 17:18 schreef Hilmo het volgende:
Oh wat ontzettend fijn majo ook van de tepelhoedjes! Ik vond het zoveel fijner toen het zonder kon. Hij dronk ook veel effectiever zonder, bleek.
Kruipen enzo, ik weet er niks meer van haha.
NJ ook zo fijn bericht! Fijn van jullie omgeving ook, dat is zoiets bijzonders!
Hier gaat het allemaal best aardig. Op opvang lang geslapen en thuis sliep hij gister overdag al in gewone slaapzak ipv inbaker.
Damnquote:Op dinsdag 17 november 2020 21:00 schreef B.ertha het volgende:
Borstvoedingthee nu ook afgeraden voor zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven - https://nos.nl/l/2356977
Zonder tepelhoedje is inderdaad een stuk gevoeliger, maar dat is echt maar tijdelijk.quote:Op dinsdag 17 november 2020 22:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat hij veel effectiever drinkt rechtstreeks uit de borst, de voedingen duren ook minder lang. Alleen vind ik het wel een stuk gevoeliger zo rechtstreeks uit de tepel
Vandaag is hij enorm aan het clusteren, hij blijft maar drinken waardoor mijn borsten helemaal slap zijn. Ik wilde nog kolven maar denk dat het weinig zin heeft, dan maar een flesje kunstvoeding vannacht.
[..]
DamnBen benieuwd welke markt er nog overblijft
Aapie heeft vandaag groene poepEen snelle Google zoektocht leert mij dat dit normaal is maar ik schrok er wel even van
Hoezo slecht karma, je had niks raars gezegd toch? Wel vervelend zeg dat je opeens zo ziek was, iets verkeerd gegeten? Voel je je nu wel beter?quote:Op woensdag 18 november 2020 19:19 schreef NicolasJoy het volgende:
Volgens mij had ik slechte karma.Ik werd me toch een partij misselijk na m'n laatste bericht.. Kan me niet herinneren dat ik de laatste jaren zo ziek ben geweest als eergisteren+gisteren. Een moeder/vader kan natuurlijk nooit ziek zijn, maar gisteren was ik echt niets waard, nul punt nul. De peuter in huis is dan onwijs lief, begint zelfs te aaien terwijl je kotsend boven het toilet hangt. De baby daarentegen, die moet nog even leren.
![]()
@:madam-april @:MaJo @:Seven. @:B.ertha @:Hilmovoor jullie berichtjes.
Vandaag weer een dag opvang gehad. Ze sliep vandaag iets minder, kregen nu een 'ze huilt wel veel' terug in het verslag. No shit sherlock.Of we er al wel aan gedacht hadden haar na de voeding goed rechtop te houden, dat leek nog wat verbetering te geven. Echt jongens, iets met onze instructies lezen?
Het is lief bedoeld zullen we maar zeggen.
Nu na de voeding wel ook heel veel onrust, hopelijk zo de tijd voor het avondritueel+eten.
Dat is een goeie! Hij vindt het sowieso niet leuk om op z'n rug te liggen, dan wordt ie inderdaad meteen wakker/boos. Daarom is verschonen meestal ook geen succes, hoewel dat de laatste dagen weer beter gaat! Totdat we zijn armen ergens doorheen moeten halen, dan wordt meneer boosquote:Op woensdag 18 november 2020 22:08 schreef QuattroF het volgende:
@:MaJo: misschien een tip wat alleen bij mijn kind werkte, maar als we Frum slapend op haar rug weglegde werd ze zeker wakker. Als we haar op haar zij in bed legde en vervolgens zachtjes naar haar rug rolde niet. Het is het proberen waard misschien.
Nou MaJo, klinkt alsof het allemaal ietsje makkelijker gaat bij jullie. Leuk om te lezen!quote:Op woensdag 18 november 2020 21:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hoezo slecht karma, je had niks raars gezegd toch? Wel vervelend zeg dat je opeens zo ziek was, iets verkeerd gegeten? Voel je je nu wel beter?
Jammer dat ze vandaag minder sliep op de opvang. En irritant zo'n open deur opmerking
Ik zei toch dat kolven goed ging? Ik heb een record van 220ml gekolfdDaarmee komen we de hele nacht door
Wel irritant, aapie wil de laatste dagen niet in z'n bedje slapen maar alleen op ons. Vannacht had ik hem weer op mijn borst gelegd maar toen ik wakker werd hing hij bijna buiten het bed op mijn armDat moeten we maar niet meer doen. Zojuist eerst een uur op mij laten slapen en dan lukt wegleggen wel maar als ik dat te snel doe dan is het gelijk piepen. Iemand nog tips?
Morgen eerste afspraak op het consultatiebureau, ik ben benieuwd! Hij groeit in ieder geval goed, hij was in 4 dagen 180 gram gegroeid
Dat klinkt toch wel alsof er iets niet lekker zit hoor... En zou ook verklaren waarom de osteopaat had geholpen.quote:Op woensdag 18 november 2020 22:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is een goeie! Hij vindt het sowieso niet leuk om op z'n rug te liggen, dan wordt ie inderdaad meteen wakker/boos. Daarom is verschonen meestal ook geen succes, hoewel dat de laatste dagen weer beter gaat! Totdat we zijn armen ergens doorheen moeten halen, dan wordt meneer boos
Een kruik is een goeie, dat deden we eerst ookquote:Op woensdag 18 november 2020 23:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nou MaJo, klinkt alsof het allemaal ietsje makkelijker gaat bij jullie. Leuk om te lezen!
Hier helpt een voorverwarmd wiegje enorm. Ik leg 10 minuten voor ik hem neerleg een kruik onder zijn deken. Colin wordt snel wakker van de kou, maar in een lekker warm bedje tukt hij meestal zo weer verder. Eens denken hoe we dat straks doen met slaapzak.
En 220ml, nice!![]()
Laat je geen gekke dingen aanpraten door het consultatiebureau. Er zijn goeie consultatiebureaus, maar ze geven ook hele rare adviezen soms (vonden zij ook niet dat je kunstvoeding moest geven i.p.v. je eigen melk?).
Dat ga ik ook eens proberen! Op het Voedingskussen leggen we hem ook op zijn zij en dan valt hij zo in slaap. Het rugliggen is dus inderdaad een probleem.quote:Op donderdag 19 november 2020 08:55 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Dat klinkt toch wel alsof er iets niet lekker zit hoor... En zou ook verklaren waarom de osteopaat had geholpen.
V.w.b. slapend op bed leggen: Ik leg hem meestal op zijn zij en hou dan nog even een hand op zijn zij/schouder en een op zijn hoofd. Mijn hoofd houd ik dan dichtbij het zijne. De hand bij het hoofd haal ik het eerst weg, dan verlicht ik de druk op zijn zij en dan haal ik die hand echt weg. Paar minuutjes max.
Ja, ik weet het niet, maar echt amper nadat het bericht was verstuurd brak de hel los.quote:Op woensdag 18 november 2020 21:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hoezo slecht karma, je had niks raars gezegd toch? Wel vervelend zeg dat je opeens zo ziek was, iets verkeerd gegeten? Voel je je nu wel beter?
Jammer dat ze vandaag minder sliep op de opvang. En irritant zo'n open deur opmerking
Ik zei toch dat kolven goed ging? Ik heb een record van 220ml gekolfdDaarmee komen we de hele nacht door
Wel irritant, aapie wil de laatste dagen niet in z'n bedje slapen maar alleen op ons. Vannacht had ik hem weer op mijn borst gelegd maar toen ik wakker werd hing hij bijna buiten het bed op mijn armDat moeten we maar niet meer doen. Zojuist eerst een uur op mij laten slapen en dan lukt wegleggen wel maar als ik dat te snel doe dan is het gelijk piepen. Iemand nog tips?
Morgen eerste afspraak op het consultatiebureau, ik ben benieuwd! Hij groeit in ieder geval goed, hij was in 4 dagen 180 gram gegroeid
Ik ben al heel blij dat de kinderen nog geen buikgriep hebben (gehad). Dat had het compleet gemaakt!quote:Op donderdag 19 november 2020 14:58 schreef PKM het volgende:
@:NicolasJoy Buikgriep is nu natuurlijk wel het laatste dat je erbij kan hebben.![]()
Valt me nu ook al tegen dat Poffertje een verkoudheid te pakken heeft. Peuter loopt natuurlijk allemaal kinderziekten naar binnen.
@:MaJo wat fijn dat er verbetering is, geeft weer wat lucht he. Ik was bij ons eerste kindje zo opgelucht toen ik niet meer zo tegen de voedingen op hoefde te zien.![]()
Slapend wegleggen, ik kom er zelden mee weg. Zolang mijn man nog thuis is probeer ik zoveel mogelijk knuffeltijd op de bank te houden. Zij Ik heb dat echt nodig.![]()
Volgende week gaat hij weer werken en gaat ze meer in de draagzak. Misschien ook al een beetje oefenen dat ze in haar mozeswiegje gaat slapen. 's Nachts ligt ze naast me of op mijn buik als dat nodig is.
Hulde trouwens aan mijn baby. Ze huilt bijna niet, drinkt zonder gedoe, slaapt best goed. Heerlijk.Maar wel een gek idee dat dit ook mijn laatste newborn zal zijn.
quote:Op donderdag 19 november 2020 16:44 schreef madam-april het volgende:
Ik ben op, echt helemaal op.. Ik heb al 2 nachten niet geslapen en kleine dondersteen huilt sinds vannacht aan 1 stuk door.. Ze ligt nu net eindelijk even boven op bed op papa te slapen.. En ik kan geen dutje doen want ik moet op de grote meiden letten. Ik ben gesloopt.
Fijn dat de operatie goed gegaan is! Maar wat een traumatische ervaring voor je... bah, ik hoop dat dit snel een plekje krijgt voor je.quote:Op vrijdag 20 november 2020 17:17 schreef LittleTeaCup het volgende:
Ootje is gisteren geopereerd aan zijn liesbreukje. Nou dames en heren, ik kan melden dat het neerleggen van je 6 weken oude baby op een operatietafel en hem daarna spartelend en schreeuwend onder narcose zien gaan met zo’n kapje op echt het allerkutste ooit is. Ik ben jankend als een luchtalarm die OK uit gegaan. Gelukkig is de operatie goed gegaan. Het breukje is gedicht en zn balletje zit nu in zn zakje waar ie hoort (alle ballen verzameleeen!). Verder is het Sophia kinderziekenhuis echt de meest depressieve plek ooit, ik heb zoveel nare dingen gezien. Maakt me extra dankbaar dat we een gezond kind hebben.
Ander ding, en dit is echt zo’n ‘moeder-intuïtie’ ding. Vorige week dinsdag waren we bij de kinderarts voor een reguliere controle. We gaven al een tijdje 120cc voeding (KV) en daar ging ‘ie supergoed op. Ja, hij spuugt altijd wat terug, maar hij groeide goed, kreeg lekkere spekkies en was superrelaxed. Kregen we te horen dat we teveel gaven (Ootje woog toen 3780g), en terug moesten naar 90cc. Wij gedaan. En sindsdien hè, elke dag janken, niet slapen, om de haverklap ontroostbaar, wij meerdere keren in paniek naar de SEH. Hij is zelfs 400g afgevallen, want bij controle deze week woog ie nog maar 3350g, en toen kregen we wéér het advies te minderen, terug naar 75cc. Terwijl ze ook zeiden, ja sondevoeding of infuus is nu nog niet nodig maar we moeten het wel in de gaten houden. Ben ik nou gek of is dat het raarste advies ooit?! Hij valt af en huilt alleen maar, oplossing; nog minder voeding! Ik heb het geprobeerd maar het slaat echt als een tang op een varken, en heb nu net gewoon weer 120cc gegeven. Ze kunnen me wat.
Gewoon je intuïtie volgen wat betreft KV hoor. Wij 'moesten' vooral in het begin een bepaalde hoeveelheid geven. Ook constant een huilende baby. Op een gegeven moment gewoon wat meer gegeven en we hadden een veel meer tevreden baby. Persoonlijk vind ik 75 cc wel weinig voor een paar weken oude baby.quote:Op vrijdag 20 november 2020 17:17 schreef LittleTeaCup het volgende:
Ootje is gisteren geopereerd aan zijn liesbreukje. Nou dames en heren, ik kan melden dat het neerleggen van je 6 weken oude baby op een operatietafel en hem daarna spartelend en schreeuwend onder narcose zien gaan met zo’n kapje op echt het allerkutste ooit is. Ik ben jankend als een luchtalarm die OK uit gegaan. Gelukkig is de operatie goed gegaan. Het breukje is gedicht en zn balletje zit nu in zn zakje waar ie hoort (alle ballen verzameleeen!). Verder is het Sophia kinderziekenhuis echt de meest depressieve plek ooit, ik heb zoveel nare dingen gezien. Maakt me extra dankbaar dat we een gezond kind hebben.
Ander ding, en dit is echt zo’n ‘moeder-intuïtie’ ding. Vorige week dinsdag waren we bij de kinderarts voor een reguliere controle. We gaven al een tijdje 120cc voeding (KV) en daar ging ‘ie supergoed op. Ja, hij spuugt altijd wat terug, maar hij groeide goed, kreeg lekkere spekkies en was superrelaxed. Kregen we te horen dat we teveel gaven (Ootje woog toen 3780g), en terug moesten naar 90cc. Wij gedaan. En sindsdien hè, elke dag janken, niet slapen, om de haverklap ontroostbaar, wij meerdere keren in paniek naar de SEH. Hij is zelfs 400g afgevallen, want bij controle deze week woog ie nog maar 3350g, en toen kregen we wéér het advies te minderen, terug naar 75cc. Terwijl ze ook zeiden, ja sondevoeding of infuus is nu nog niet nodig maar we moeten het wel in de gaten houden. Ben ik nou gek of is dat het raarste advies ooit?! Hij valt af en huilt alleen maar, oplossing; nog minder voeding! Ik heb het geprobeerd maar het slaat echt als een tang op een varken, en heb nu net gewoon weer 120cc gegeven. Ze kunnen me wat.
quote:Op vrijdag 20 november 2020 17:17 schreef LittleTeaCup het volgende:
Wat een raar verhaal! Moest je dan ook meerdere keren geven ofzo?quote:Ander ding, en dit is echt zo’n ‘moeder-intuïtie’ ding. Vorige week dinsdag waren we bij de kinderarts voor een reguliere controle. We gaven al een tijdje 120cc voeding (KV) en daar ging ‘ie supergoed op. Ja, hij spuugt altijd wat terug, maar hij groeide goed, kreeg lekkere spekkies en was superrelaxed. Kregen we te horen dat we teveel gaven (Ootje woog toen 3780g), en terug moesten naar 90cc. Wij gedaan. En sindsdien hè, elke dag janken, niet slapen, om de haverklap ontroostbaar, wij meerdere keren in paniek naar de SEH. Hij is zelfs 400g afgevallen, want bij controle deze week woog ie nog maar 3350g, en toen kregen we wéér het advies te minderen, terug naar 75cc. Terwijl ze ook zeiden, ja sondevoeding of infuus is nu nog niet nodig maar we moeten het wel in de gaten houden. Ben ik nou gek of is dat het raarste advies ooit?! Hij valt af en huilt alleen maar, oplossing; nog minder voeding! Ik heb het geprobeerd maar het slaat echt als een tang op een varken, en heb nu net gewoon weer 120cc gegeven. Ze kunnen me wat.
Goed zo, volg gewoon je eigen gevoel.quote:Op vrijdag 20 november 2020 20:00 schreef LittleTeaCup het volgende:
Geen idee wat de filosofie achter dat hele minder geven was. Ze zeiden dat het qua zijn gewicht en totaalaantal veel te veel was. Ik leg dat stomme rekensommetje echt naast me neer hoor. Merk al vanaf zijn geboorte dat ie schade aan het inhalen is, die hele 9 maanden heeft ie natuurlijk door mijn Hyperemesis amper wat binnengekregen. Hij zuipt al sinds zn geboorte zn flesjes in een recordtempo leeg, binnen 3 weken had ie al een onderkinnetje.
Borstvoedingsbaby's volgen hun eigen curve. Die groeien in het begin sneller en vlakken later af. Alleen dat weet niet iedereen op het CB. Smurf schoot ook door 3 curves heen en blijft nu netjes op zijn eigen curve.quote:Op vrijdag 20 november 2020 23:43 schreef Seven. het volgende:
Ik was bij consultatiebureau vandaag. 8 weekjes en Colin weegt 5450kg, ze waren dik tevreden over hem. En deze keer jankte hij niet alles bij elkaar. Aangeven dat hij rond een liter drinkt per dag, maar omdat het om licht verteerbare borstvoeding gaat (ik kolf alles) vond ze het geen enkel probleem. Ze zei wel dat het met kunstvoeding een ander verhaal zou zijn. Ik kon in haar curve wel zien dat de lijn ineens veel steiler omhoog gaat nu, maar OK
.
3 maanden want ik heb de (vanaf) 22 weken prik gehad.quote:Op zaterdag 21 november 2020 02:37 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn Seven! Colin 8 weken alweer ook, tijd gaat zo snel he? Wij gaan 1 december wanneer Y 2 maanden is, dan krijgt ze ook direct haar eerste vaccinaties. Wanneer krijgt Colin die?
Hier gaat alles goed, Y slaapt goed en het max 1,5u wakker zijn gaat hier eigenlijk prima (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Woensdag kwam een vriendin van me langs en Y was dus te lang wakker, uiteindelijk was ze van 10:00u tot 21:00u wakker.. de horror haha. Ze begint trouwens ook steeds meer geluidjes te maken en te lachen, zo heerlijk.
Niet.. De enige keer dat ik dat deed knipte ik haar in haar velletje.. Ik heb gehuild, niet normaal. Dus ik gebruik alleen nog dit en ik vind het fantastisch. Nummer 1 kraamcadeau wat mij betreft.quote:Op zaterdag 21 november 2020 15:44 schreef Smart_ass het volgende:
Ik weet dat dit al eens aan bod is gekomen maar hoe knippen jullie de nageltjes? Gewoon met een nagelknipper?
4 euro op ali. Precies dezelfde.quote:Op zaterdag 21 november 2020 16:46 schreef QuattroF het volgende:
[..]
Niet.. De enige keer dat ik dat deed knipte ik haar in haar velletje.. Ik heb gehuild, niet normaal. Dus ik gebruik alleen nog dit en ik vind het fantastisch. Nummer 1 kraamcadeau wat mij betreft.
https://www.bol.com/nl/p/(...)18.19.ProductPageUrl
Ik heb deze dus ook en ik vind het een rotding, ik kan er niet mee uit de voeten. Ben weer teruggegaan naar een nagelschaartje. Het hielp wel dat ik een iets duurdere heb gekocht (paar euro) i.p.v. een slappere goedkopere uit een HEMA-pakketje o.i.d., met de stevigere knipt het beter.quote:Op zaterdag 21 november 2020 16:46 schreef QuattroF het volgende:
[..]
Niet.. De enige keer dat ik dat deed knipte ik haar in haar velletje.. Ik heb gehuild, niet normaal. Dus ik gebruik alleen nog dit en ik vind het fantastisch. Nummer 1 kraamcadeau wat mij betreft.
https://www.bol.com/nl/p/(...)18.19.ProductPageUrl
De pro-tip van de ervaren moeder!quote:Op zaterdag 21 november 2020 20:25 schreef SQ het volgende:
Ik knip ook altijd met een schaartje.
Tip: als je ze een paar dagen niet in bad doet krijgen ze rouwrandjes. Weet je precies hoe ver je kan
Slim! Ik ga het in eerste instantie maar gewoon met een nagelschaartje proberen dan. Het gaat ook echt maar om een paar nagels ofzo die net iets te lang zijn.quote:Op zaterdag 21 november 2020 20:25 schreef SQ het volgende:
Ik knip ook altijd met een schaartje.
Tip: als je ze een paar dagen niet in bad doet krijgen ze rouwrandjes. Weet je precies hoe ver je kan
Yes! Hier ook nagelschaartje. Lees dat nageltjes ook wel worden afgebeten, maar daar voel ik eerlijk gezegd weinig voorquote:Op zaterdag 21 november 2020 20:41 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Slim! Ik ga het in eerste instantie maar gewoon met een nagelschaartje proberen dan. Het gaat ook echt maar om een paar nagels ofzo die net iets te lang zijn.
Nope, het lijkt hier in het durp wel een trend te zijn, de babyspa, maar ik ga zelf al nooit naar een spa dus laat staan mijn babyquote:Op zaterdag 21 november 2020 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kletsende baby, check. Vooral tegen zijn zus, dat is zijn favorietjeZe gaat ook erg leuk met 'm om en heeft zoveel geduld als hij huilt. Ik kan daar nog wat van leren
![]()
Hier slaapt hij ook wel weer wat beter. Ik heb gemerkt dat hij de kinderwagen een fijnere tukplek vindt dan zijn bedje. In kinderwagen kan hij uren achter elkaar slapen en in zijn bedje is het vaak max een uurtje.
Maar dus. Niemand ervaring met babyfloating?
Aanhaken en meeposten komt vast wel weerquote:Op zaterdag 21 november 2020 18:18 schreef SQ het volgende:
5450 kilo, da's een flinke jongen Seven
Fijn dat ie zo lekker groeit!
Ik ben gisteren met Goud op de weegschaal gaan staan en volgens die statistieken is hij de 5 kilo ook al voorbij en waar hij 5 weken geleden nog preemie luiertjes in maat 0 nodig had pist ie nu geregeld al over de rand van zijn maat 1 luierdus ik heb maat 2 maar vast klaar gelegd.
LittleTeaCup, wat lijkt me dat vreselijk om te moeten zien. Gelukkig gaat alles nu goed met hem, maar je moederhart
Ik kom trouwens bijster slecht aangehaakt. Ik lees alles mee, maar reageren lukt niet zo.
Hier valt het wel mee denk ik. Babymassage plus floaten is 55 euro. Is je baby ongeveer een uur onder de panne. Maar net wat @SQ zegt, zelf ga ga ik ook nooit naar een spa oidquote:Op zaterdag 21 november 2020 21:36 schreef LastRequest het volgende:
Wat zoet, @:Seven.![]()
Over babyfloating: het lijkt mij leuk, ik heb baby's van anderen (op instagram enzo) gezien die er erg van leken te genieten. Ik vind het alleen te duurAnders had ik het wel eens geprobeerd.
Twee kennissen van ons hebben het gedaan met hun baby's en zij waren allebei heel enthousiast!quote:Op zaterdag 21 november 2020 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maar dus. Niemand ervaring met babyfloating?
Naar het schijnt komen er bubbels aan te pas en lichtjes.quote:Op zaterdag 21 november 2020 22:03 schreef Lemijn het volgende:
Ik snap niet wat het verschil is met gewoon in bad, als je dat thuis hebt, met een swim trainer om of tussen je handen.
Ja, ik vind dat dus heel duur, haha. Maar dat maakt niet uit, ik geef weer geld uit aan dingen die anderen het niet waard vinden. Ik wil wel binnenkort eindelijk eens gaan babyzwemmen met mijn 8 maanden oude baby, denk dat ze dat ook al heel leuk gaat vinden!quote:Op zaterdag 21 november 2020 21:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hier valt het wel mee denk ik. Babymassage plus floaten is 55 euro. Is je baby ongeveer een uur onder de panne. Maar net wat @:SQ zegt, zelf ga ga ik ook nooit naar een spa oidMaar voor mijn baby vind ik het dan eigenlijk wel leuk.
Kijk, dat is nou een flinke jongenquote:Op zaterdag 21 november 2020 23:08 schreef Miezziej het volgende:
Mijn "baby" van 2 maanden is 6,5kgHij draagt kleding die de oudste met 4-6 maanden droeg
Hij moet klein blijven
![]()
En die groeiecho's nemen we ook maar niet meer serieus
![]()
Geen ervaring met baby float hier trouwens.
Team nagelbijten. Of man laten knippen want dat vind ik ook eng
Ja dat was @QuattroFquote:Op zondag 22 november 2020 11:28 schreef Peejtur het volgende:
Was iemand hier toch ook bij wie de kleine dit had?
https://www.vriendin.nl/p(...)het-nippertje-gered/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |