abonnement Unibet Coolblue
pi_196080399
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 08:44 schreef B.ertha het volgende:
Madam-april wat een eng moment, ik snap heel goed dat je daar nog maanden last van hebt gehad! Weten ze hoe het kan en of het nog een keer kan gebeuren?
Wel een ontzettend schatje O+

Majo wat vreselijk ;(
Het komt vaker voor bij kleine babies, ze weten alleen niet precies waar het door komt. Maar de kans dat het nog een keer gebeurd is heel klein gelukkig.

Dankje :*

quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:15 schreef MaJo het volgende:
Nou, we zijn als gezinnetje gegaan en de test viel me reuze mee :) daarna nog even naar de mc drive gereden zodat het een echt uitje was :9

Het CB is niet gerust op het gewichtsverlies dus ik moet naast het voeden ook bijvoeding gaan geven en na elke voeding kolven. Dus ik ben echt even een melkmachine :') We hebben ook een weegschaal gekregen om hem nu zelf te wegen.

Ik denk dat hij de laatste tijd te weinig binnen heeft gekregen. Hij drinkt gemiddeld een kwartier aan 1 borst en geeft niet aan meer te willen. Maar nu heb ik hem vandaag toch steeds ook aangelegd aan de andere borst en dan dronk hij wel :@ Nu denk ik dat ik hem onbewust heb uitgehongerd ;( hopelijk gaat hij nu aankomen en zelf ook goed aangeven dat hij honger heeft.

NJ wat fijn dat ze goed groeit! En dat lachen, vanaf wanneer “moet” dat?

SQ ik zou gewoon niet rijden als je je daar niet goed bij voelt. Gaat wandelen wel gewoon goed? Ik ben na een paar minuten echt helemaal uitgeput. Het lichamelijke herstel valt mij echt behoorlijk tegen :@
Och wat vervelend meid. Maar voel je alsjeblieft niet schuldig ofzo, het is gewoon heel erg zoeken met zo'n kleintje. :*

Voor het eerst lachen is meestal tussen de 4&6 weken. Maar sommige kindjes zijn wat eerder en sommige wat later, het komt vanzelf :D
pi_196081830
Jeetje ik lees nu je verhaal Madam. Wat ontzettend eng en naar!
  donderdag 5 november 2020 @ 20:59:29 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196081935
@MaJo komt wel goed hoor. Je zult zien dat hij binnen no time aankomt en dan voel je vanzelf wel aan wanneer het tijd is om te stoppen met de bijvoeding. Nakolven is het advies dat ik kreeg om mijn productie op te krikken. Hebben ze nog gezegd of je je gekolfdemelk mak gebruiken als bijvoeding of moet je aan de nutrilon?
Resistance is futile.
  donderdag 5 november 2020 @ 21:12:25 #29
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_196082266
natuurlijk vooral je gekolfde melk geven.
pi_196082427
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:55 schreef LittleTeaCup het volgende:
Jeetje ik lees nu je verhaal Madam. Wat ontzettend eng en naar!
Ja was echt heel erg eng, hoop zoiets echt nooit meer mee te maken. -O- Gelukkig gaat nu alles weer helemaal goed met de kleine dondersteen O+
pi_196083216
Heftig MaJo! Ik hoop voor je dat het snel beter gaat en dat je dat niet te lang hoeft te doen. Ik voel me nu al een melkmachine en ik kolf niet eens :@.
pi_196083469
Jeetje madam, wat heftig inderdaad. Fijn dat nu alles goed gaat!

Majo, succes met kolven en bijvoeden. Hopelijk komt hij snel weer aan.

Hilmo wat fijn dat slapen overdag beter gaat. En nachten van 10 uur, wow!

Hier drinkt ze sinds deze week redelijk stipt om de 3 uur. Die haalde ze voorheen overdag amper. Rond 19:00 de laatste (soms om 22:00 nog eens), daarna komt ze tussen 3 en 4 ergens en dan weer om 7:00. Dat vind ik ook al best netjes. Voor ik weer moest werken kwam ze opeens weer 2x per nacht (dat was al weken geleden); sinds deze week probeer ik haar dan met het speentje verder te laten slapen en dat werkt! Ze huilt dan ook niet, maar ik word wel wakker van de geluidjes. Overigens haalt ze die 3 uur overdag dus met flesjes afgekolfde melk (130ml), dus ben heel benieuwd hoe het morgen live dan weer gaat.
pi_196104619
Oke ik heb net deze link gelezen en ik heb het idee dat wij het helemaal verkeerd doen hier: https://www.isala.nl/pati(...)elmaat-voor-uw-baby/

Zoals het hier normaal gesproken gaat: vanaf het moment dat Y wakker wordt: verschonen, voeden, naar beneden in de box (waar ik ook zit) en daar slaapt ze ook (tussen het voeden en verschonen door). Gisteren was ze van 14:00-1:30u wakker.. overduidelijk moe maar over haar vermoeidheid heen. ‘s Nachts uiteindelijk 7u geslapen want ja, ze was doodop (en ik ook). Nu lees ik dus dat ze eigenlijk overdag niet langer dan 1,5u wakker zou moeten zijn en dat ik haar bij de eerste slaapsignalen het beste wakker in haar ledikantje kan leggen. Ben ik mee bezig as we speak maar huil huil huil.

Wat is jullie routine op een dag? Hoe doen jullie het? Soms heb ik het idee dat een baby hebben echt hogere wiskunde is :'( .
pi_196105746
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 november 2020 20:52 schreef Smart_ass het volgende:
Oke ik heb net deze link gelezen en ik heb het idee dat wij het helemaal verkeerd doen hier: https://www.isala.nl/pati(...)elmaat-voor-uw-baby/

Zoals het hier normaal gesproken gaat: vanaf het moment dat Y wakker wordt: verschonen, voeden, naar beneden in de box (waar ik ook zit) en daar slaapt ze ook (tussen het voeden en verschonen door). Gisteren was ze van 14:00-1:30u wakker.. overduidelijk moe maar over haar vermoeidheid heen. ‘s Nachts uiteindelijk 7u geslapen want ja, ze was doodop (en ik ook). Nu lees ik dus dat ze eigenlijk overdag niet langer dan 1,5u wakker zou moeten zijn en dat ik haar bij de eerste slaapsignalen het beste wakker in haar ledikantje kan leggen. Ben ik mee bezig as we speak maar huil huil huil.

Wat is jullie routine op een dag? Hoe doen jullie het? Soms heb ik het idee dat een baby hebben echt hogere wiskunde is :'( .
Bij de eerste slaapsignalen probeer ik A op bed te leggen. Soms werkt het, soms niet. Ik merk dat als ik zachtjes wat zing voordat ik hem in bed leg en wat knuffel hij een beetje soezig wordt. Dan is wegleggen daarna een eitje. Ik moet eerlijk zeggen dat het niet altijd feest is. Als het niet wil lukken haal ik hem weer uit bed. Misschien geen goed advies om te doen, maar anders raken we allebei teveel gefrustreerd. Moet je ook niet willen :) Tegenwoordig slaapt hij in zijn bedje nog maar heel kort. Half uur á 3 kwartier max. Ik ga nu vooral met hem wandelen in de kinderwagen. Daar slaapt ie namelijk wel een paar uur achter elkaar in.

Punt is dat je je baby moet leren kennen en ja, dat kan als hogere wiskunde aanvoelen :+
pi_196105797
Ach Smart het is ook niet altijd lastig! We hebben inmiddels een goed ritme maar dat was echt zoeken hoor. Toen Frum 1/2 maanden oud was redde ze anderhalf uur wakker vaak niet. 60-75 minuten kwam eerder. Op het moment dat ze echt duidelijke signalen vertoonde (oogjes wrijven, etc) was ze eigenlijk al té moe. Heb je al geprobeerd iets meer op de klok te gaan letten om te kijken of slapen wel lukt als Y eerder in bed ligt?

Frum is nu 7 maanden en het is nu echt duidelijk wanneer ze moe is. Maar dat heeft hier ook echt even geduurd hoor.
  vrijdag 6 november 2020 @ 21:33:02 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_196105919
Ik baker Goud sinds een paar dagen in, en dan krijgt ie een speen en aai ik wat over zijn bolletje. Meestal gaat ie wel slapen. Soms is ie binnen 5 minuten weg, en soms pas na 30, maar het lukt bijna altijd. En dan slaapt ie zo 3 uur.
Maar in de avond is het ook altijd bal hoor. Tussen 18 en 22u is het constant aan de tiet, even wegdommelen, en zodra ik beweeg is het weer huilen. Hoor er bij, gaat weer over. :*
disclaimer
pi_196106042
Smart ass; de eerste weken moet je elkaar nog heel erg leren kennen. Dat 1,5 uur wakker is hier sinds ze ongeveer 2 maanden is heel duidelijk en ze slaapt zelf goed in (op het inslapen voor de nacht na. :+ ). Daarvoor was ze ook vaak veel te lang wakker overdag. Probeer het in de gaten te houden, maar weet ook dat baby’s niet zomaar de boekjes volgen. Is het dag/nachtritme wellicht nog wat omgedraaid? Het wordt echt beter. :*
pi_196106054
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 november 2020 20:52 schreef Smart_ass het volgende:
Oke ik heb net deze link gelezen en ik heb het idee dat wij het helemaal verkeerd doen hier: https://www.isala.nl/pati(...)elmaat-voor-uw-baby/

Zoals het hier normaal gesproken gaat: vanaf het moment dat Y wakker wordt: verschonen, voeden, naar beneden in de box (waar ik ook zit) en daar slaapt ze ook (tussen het voeden en verschonen door). Gisteren was ze van 14:00-1:30u wakker.. overduidelijk moe maar over haar vermoeidheid heen. ‘s Nachts uiteindelijk 7u geslapen want ja, ze was doodop (en ik ook). Nu lees ik dus dat ze eigenlijk overdag niet langer dan 1,5u wakker zou moeten zijn en dat ik haar bij de eerste slaapsignalen het beste wakker in haar ledikantje kan leggen. Ben ik mee bezig as we speak maar huil huil huil.

Wat is jullie routine op een dag? Hoe doen jullie het? Soms heb ik het idee dat een baby hebben echt hogere wiskunde is :'( .
Vergeet zulke dingen alsjeblieft en probeer vooral niet dingen te doen omdat ze “moeten”. Ik kon mezelf de eerste maanden echt opvreten (lees: janken) wanneer U. niet wilde slapen wanneer hij “moest”. Ieder kindje heeft een eigen ritme. Probeer daar op te vertrouwen en geef het de ruimte.
Zowel met mij als met U. ging het véél beter toen ik alles wat “moet” losliet.

Nu is 14:00-1:30 uur natuurlijk wel lang, maar ik ga er vanuit dat dit niet dagelijks is. Draag je Y? Probeer haar morgen bij de eerste signalen eens in een draagdoek/-zak te dragen. Wellicht dat ze zo wel wil slapen.
Protège moi de mes désirs.
pi_196106937
Ah dank iedereen! En ik bedoelde eigenlijk 45-60 minuten ipv 1,5 uur, dat is wat er op die website staat althans.

Eigenlijk gaat het wat dag- en nachtritme betreft vrij goed hier heb ik het gevoel, ze slaapt ‘s nachts vaak 2x 3,5/4u, soms zelfs 5/6u aan een stuk. Gelukkig was gisteren inderdaad een uitzondering, normaal slaapt ze wel wat overdag maar gewoon in de box (behalve als ze in bad is geweest, dan wel in bed), ik heb er eigenlijk nooit aan gedacht om haar in bed te leggen. En ik heb er dus nooit op gelet dat ze telkens maar een uur wakker is, want dat is hier niet zo.
Draagzak laatst eens geprobeerd en dat hielp opzich wel, maar probeer haar daar maar eens uit te halen en in bed te leggen zonder dat ze wakker wordt.. leggen jullie hem/haar dus altijd wakker in bed of niet zo consequent?
pi_196107705
De mijne valt als ik thuis ben meestal aan de borst in slaap O+ Als ik er niet ben of als het toevallig anders uit komt met drinken dan kan ze ook wakker weg gelegd worden. Go with the flow is t hier. Gedijt prulleke gelukkig heel goed op.

Vooral bij de oudste veel aan die maximale wakker tijd gehad. Ik had ook vaak een stemmetje met zo hoort/moet het in m’n hoofd toen. Logisch ook, je moet nog zoveel leren en alles is nieuw, een beetje houvast zoek je dan natuurlijk. Bij hem was het ook wel echt zo dat als we te laat met t slapen waren, het veel moeilijker was.

Oh hoe ouder hoe meer “ritme” gaat allemaal vanzelf. Vond t helemaal jammer dat ze in de avond zo veel sliep dat het logischer was d’r in bedje te leggen dan bij ons te houden ;(
pi_196107764
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 22:08 schreef Smart_ass het volgende:
Ah dank iedereen! En ik bedoelde eigenlijk 45-60 minuten ipv 1,5 uur, dat is wat er op die website staat althans.

Eigenlijk gaat het wat dag- en nachtritme betreft vrij goed hier heb ik het gevoel, ze slaapt ‘s nachts vaak 2x 3,5/4u, soms zelfs 5/6u aan een stuk. Gelukkig was gisteren inderdaad een uitzondering, normaal slaapt ze wel wat overdag maar gewoon in de box (behalve als ze in bad is geweest, dan wel in bed), ik heb er eigenlijk nooit aan gedacht om haar in bed te leggen. En ik heb er dus nooit op gelet dat ze telkens maar een uur wakker is, want dat is hier niet zo.
Draagzak laatst eens geprobeerd en dat hielp opzich wel, maar probeer haar daar maar eens uit te halen en in bed te leggen zonder dat ze wakker wordt.. leggen jullie hem/haar dus altijd wakker in bed of niet zo consequent?
Ik zet overdag vaak de reiswieg van de kinderwagen in de box en dan leg ik haar daarin als ze in slaap is gevallen tijdens het voeden. Ik let absoluut niet op de tijd van hoe lang ze al wakker is. Ik volg haar gewoon, als ze een beetje begint te mekkeren leg ik haar meestal even aan en dan valt ze meestal vanzelf in slaap. Ik leg haar nooit wakker in bed, ben ik bij mijn andere 2 ook pas mee begonnen toen ze een maand of 7/8 waren.

Ze slaapt overdag trouwens ook regelmatig gewoon boven op mij terwijl ik op de bank zit.
  Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 22:58:21 #42
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196108109
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:53 schreef Hilmo het volgende:
Poeh poeh pittig majo. En dan ook nog aan de bijvoeding? Poeh. Gewoon lekker vaak aanleggen en telkens beide borsten idd aanbieden. Tussen beide borsten eventueel verschonen om extra wakker te krijgen,deden wij ook. Als je vaker beide borsten heeft, hoop ik dat bijvoeding snel weg gelaten kan worden.

Slapen is hier redelijk ontdekt nu, overdag! Met inbakerzak en vast ritme. En nu huilt hij nauwelijks. Gaat een beetje neeneenee roepen hahaha, en daarna stil en slapen. Ben elke keer verrast van slaapt hij nu al?? Vaak dik half uur, drie kwartier, maar ik vind het prima. Dan weer borst en alles weer opnieuw. En snachts ook, 20.00 uur laatste en dan 6.00 wakker.
Het was wel even een heftig dagje, ik voelde me echt een melkmachine :@ Maar het heeft effect gehad want aapie is 100 gram aangekomen en zit nu op zijn geboortegewicht *O* Ik bied nu elke keer beide borsten aan en hij pakt de tweede toch ook wel mee voor een minuut of 5 tot 10. En hij is nu meteen stukken rustiger!

Bijvoeding is nu teruggebracht naar om de voeding maar ik twijfel eraan of het wel goed is, hij spuugt het grootste deel weer uit. Ik denk dat hij nu genoeg heeft aan mijn borsten :s)

Wat fijn dat slapen steeds beter gaat! Dat kan een mens goed gebruiken O+

quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:11 schreef madam-april het volgende:

[..]

Het komt vaker voor bij kleine babies, ze weten alleen niet precies waar het door komt. Maar de kans dat het nog een keer gebeurd is heel klein gelukkig.

Dankje :*
[..]

Och wat vervelend meid. Maar voel je alsjeblieft niet schuldig ofzo, het is gewoon heel erg zoeken met zo'n kleintje. :*

Voor het eerst lachen is meestal tussen de 4&6 weken. Maar sommige kindjes zijn wat eerder en sommige wat later, het komt vanzelf :D
Ik weet dat ik er niets aan kan doen maar het voelt wel naar dat ik mijn eigen kindje heb ondervoed. Het is natuurlijk ook een proces van elkaar leren kennen! En hij is ook wel een luie donder die steeds aan de borst in slaap valt _O- Maar als ik de andere borst aanbied wordt hij toch wel weer wakker dus dat gaat nu gewoon goed :)

quote:
7s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:59 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo komt wel goed hoor. Je zult zien dat hij binnen no time aankomt en dan voel je vanzelf wel aan wanneer het tijd is om te stoppen met de bijvoeding. Nakolven is het advies dat ik kreeg om mijn productie op te krikken. Hebben ze nog gezegd of je je gekolfdemelk mak gebruiken als bijvoeding of moet je aan de nutrilon?
Het gekke is dat ze vroegen of ik nog KV in huis had maar ik heb gewoon de gekolfde melk gegeven, ik heb daar nu een flinke voorraad van. En dat lijkt me toch wel de voorkeur te hebben :)

quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:42 schreef Smart_ass het volgende:
Heftig MaJo! Ik hoop voor je dat het snel beter gaat en dat je dat niet te lang hoeft te doen. Ik voel me nu al een melkmachine en ik kolf niet eens :@.
Dat continue kolven laat je wel echt een koe voelen ja :') Gelukkig mag ik dat nu ook om de voeding doen, al heb ik er al 1 overgeslagen door een middagtuk en had ik er vannacht ook geen zin in :@

quote:
5s.gif Op vrijdag 6 november 2020 20:52 schreef Smart_ass het volgende:
Oke ik heb net deze link gelezen en ik heb het idee dat wij het helemaal verkeerd doen hier: https://www.isala.nl/pati(...)elmaat-voor-uw-baby/

Zoals het hier normaal gesproken gaat: vanaf het moment dat Y wakker wordt: verschonen, voeden, naar beneden in de box (waar ik ook zit) en daar slaapt ze ook (tussen het voeden en verschonen door). Gisteren was ze van 14:00-1:30u wakker.. overduidelijk moe maar over haar vermoeidheid heen. ‘s Nachts uiteindelijk 7u geslapen want ja, ze was doodop (en ik ook). Nu lees ik dus dat ze eigenlijk overdag niet langer dan 1,5u wakker zou moeten zijn en dat ik haar bij de eerste slaapsignalen het beste wakker in haar ledikantje kan leggen. Ben ik mee bezig as we speak maar huil huil huil.

Wat is jullie routine op een dag? Hoe doen jullie het? Soms heb ik het idee dat een baby hebben echt hogere wiskunde is :'( .
Wij hebben een voedingskussen op de bank liggen waar we hem op leggen, dan valt ie vaak op in slaap. Als ie te lang piept dan neem ik hem op mijn borst en valt hij zo in slaap. Wij hebben hem alleen 's nachts in bed, en ook dat gaat niet altijd even goed. Volgens mij is het in de eerste weken allemaal nog niet zo erg, als er maar ergens een keer geslapen wordt. Dommelt ze in de box ook niet af en toe in of is ze echt uren aaneen wakker?

Qua inbakeren: aapie schopt alles los dus hij slaapt nu in een slaapzak, dat werkt goed voor hem. Misschien is dat nog een optie?

Oh en ik ben corona vrij *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_196108275
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 22:58 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het was wel even een heftig dagje, ik voelde me echt een melkmachine :@ Maar het heeft effect gehad want aapie is 100 gram aangekomen en zit nu op zijn geboortegewicht *O* Ik bied nu elke keer beide borsten aan en hij pakt de tweede toch ook wel mee voor een minuut of 5 tot 10. En hij is nu meteen stukken rustiger!

Bijvoeding is nu teruggebracht naar om de voeding maar ik twijfel eraan of het wel goed is, hij spuugt het grootste deel weer uit. Ik denk dat hij nu genoeg heeft aan mijn borsten :s)

Wat fijn dat slapen steeds beter gaat! Dat kan een mens goed gebruiken O+
[..]

Ik weet dat ik er niets aan kan doen maar het voelt wel naar dat ik mijn eigen kindje heb ondervoed. Het is natuurlijk ook een proces van elkaar leren kennen! En hij is ook wel een luie donder die steeds aan de borst in slaap valt _O- Maar als ik de andere borst aanbied wordt hij toch wel weer wakker dus dat gaat nu gewoon goed :)
[..]

Het gekke is dat ze vroegen of ik nog KV in huis had maar ik heb gewoon de gekolfde melk gegeven, ik heb daar nu een flinke voorraad van. En dat lijkt me toch wel de voorkeur te hebben :)
[..]

Dat continue kolven laat je wel echt een koe voelen ja :') Gelukkig mag ik dat nu ook om de voeding doen, al heb ik er al 1 overgeslagen door een middagtuk en had ik er vannacht ook geen zin in :@
[..]

Wij hebben een voedingskussen op de bank liggen waar we hem op leggen, dan valt ie vaak op in slaap. Als ie te lang piept dan neem ik hem op mijn borst en valt hij zo in slaap. Wij hebben hem alleen 's nachts in bed, en ook dat gaat niet altijd even goed. Volgens mij is het in de eerste weken allemaal nog niet zo erg, als er maar ergens een keer geslapen wordt. Dommelt ze in de box ook niet af en toe in of is ze echt uren aaneen wakker?

Qua inbakeren: aapie schopt alles los dus hij slaapt nu in een slaapzak, dat werkt goed voor hem. Misschien is dat nog een optie?

Oh en ik ben corona vrij *O*
Snap ik en dat gevoel is heel logisch maar echt nergens voor nodig. :* Fijn dat het nu beter gaat! :)
  Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 23:13:49 #44
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196108458
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 23:05 schreef madam-april het volgende:

[..]

Snap ik en dat gevoel is heel logisch maar echt nergens voor nodig. :* Fijn dat het nu beter gaat! :)
Zoals een vriendin tegen mij zei: met de bevalling wordt ook gelijk het schuldgevoel geboren. Dat vond ik wel een goeie :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_196108546
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 23:13 schreef MaJo het volgende:

[..]

Zoals een vriendin tegen mij zei: met de bevalling wordt ook gelijk het schuldgevoel geboren. Dat vond ik wel een goeie :)
Heeft ze helemaal gelijk in idd. :)
pi_196108590
Fijn majo! Corona vrij en terug op geboortegewicht, klinkt goed!

Wij leggen haar sinds ze 2 maanden is wakker in bed om te slapen. Puckababy aan, speen erin, even aaien en we lopen weg. Soms moeten we nog eens terug. Ze begint echt te huilen na ongeveer 1,5 uur omdat ze moe is. Van vasthouden moet ze dan niets weten vandaar echt naar bed. Ze valt zelden aan de borst in slaap en als het gebeurt wordt ze snel weer wakker. (Met uitzondering van de nachtvoeding gelukkig). In de box heeft ze alleen de eerste 2 weken geslapen, later regelmatig in de kinderwagen in de gang (vooral om iets rustiger te liggen dan in de woonkamer waar peuter ook was). Maar ze is zo anders dan peuter, die was met geen mogelijkheid in slaap te krijgen en sliep alleen in de kinderwagen, auto, drager, later ook op de fiets etc. :') . Toen ging ik dus het liefst hele dagen op pad. ;) Ik geloof nu dus pas dat er baby’s zijn die zonder gedoe gaan slapen. :@
pi_196110439
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 22:44 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik zet overdag vaak de reiswieg van de kinderwagen in de box en dan leg ik haar daarin als ze in slaap is gevallen tijdens het voeden. Ik let absoluut niet op de tijd van hoe lang ze al wakker is. Ik volg haar gewoon, als ze een beetje begint te mekkeren leg ik haar meestal even aan en dan valt ze meestal vanzelf in slaap. Ik leg haar nooit wakker in bed, ben ik bij mijn andere 2 ook pas mee begonnen toen ze een maand of 7/8 waren.

Ze slaapt overdag trouwens ook regelmatig gewoon boven op mij terwijl ik op de bank zit.
De box die wij hier hebben is helaas niet zo mooi en groot als een ‘echte’ box, reiswieg past er dan ook niet in. Maar dat zou wel een goed idee zijn. Aanleggen doe ik inderdaad ook vaak en ze valt dan ook vaak in slaap hier.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 22:58 schreef MaJo het volgende:

[..]


Wij hebben een voedingskussen op de bank liggen waar we hem op leggen, dan valt ie vaak op in slaap. Als ie te lang piept dan neem ik hem op mijn borst en valt hij zo in slaap. Wij hebben hem alleen 's nachts in bed, en ook dat gaat niet altijd even goed. Volgens mij is het in de eerste weken allemaal nog niet zo erg, als er maar ergens een keer geslapen wordt. Dommelt ze in de box ook niet af en toe in of is ze echt uren aaneen wakker?

Qua inbakeren: aapie schopt alles los dus hij slaapt nu in een slaapzak, dat werkt goed voor hem. Misschien is dat nog een optie?

Oh en ik ben corona vrij *O*
Yay voor Corona vrij zijn! Ja misschien is het dus ook helemaal niet zo dat ze per se in bed moet slapen. ‘s Nachts doet ze dat dus wel, overdag slaapt ze inderdaad wel in de box, of op mij nadat ze in slaap valt tijdens het voeden (maar dan leg ik haar dus vaak terug in de box). Maar ik hoor inderdaad ook veel kinderwagen. Mijn doula zei “er is geen beste plaats voor haar om te slapen, overal waar ze in slaap valt is de beste plaats”, en dat vind ik wel een mooie. Maargoed dan lees ik dus ook zo’n site dat ze eigenlijk toch echt in bed moet slapen en vraag ik me af of ik het wel goed doe. Inbakeren doe ik soms, soms half (arm of armen eruit) want Y beweegt ook heel erg veel.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 23:20 schreef Nolita het volgende:
Wij leggen haar sinds ze 2 maanden is wakker in bed om te slapen. Puckababy aan, speen erin, even aaien en we lopen weg. Soms moeten we nog eens terug. Ze begint echt te huilen na ongeveer 1,5 uur omdat ze moe is. Van vasthouden moet ze dan niets weten vandaar echt naar bed. Ze valt zelden aan de borst in slaap en als het gebeurt wordt ze snel weer wakker. (Met uitzondering van de nachtvoeding gelukkig). In de box heeft ze alleen de eerste 2 weken geslapen, later regelmatig in de kinderwagen in de gang (vooral om iets rustiger te liggen dan in de woonkamer waar peuter ook was). Maar ze is zo anders dan peuter, die was met geen mogelijkheid in slaap te krijgen en sliep alleen in de kinderwagen, auto, drager, later ook op de fiets etc. :') . Toen ging ik dus het liefst hele dagen op pad. ;) Ik geloof nu dus pas dat er baby’s zijn die zonder gedoe gaan slapen. :@
Vanaf wanneer hebben jullie een speen geïntroduceerd? Ik probeer het soms maar ze lijkt ‘m niet te willen. Misschien eens een andere proberen dan die rare waar je je vinger in steekt. Ik heb Y juist expres laten slapen in de box (inclusief tv, hond, en andere geluiden), zodat ze daar gewend aan raakt en doorheen kan slapen, maar ik moet er natuurlijk voor waken dat ze wel genoeg slaapt en dat het haar allemaal niet wakker houdt. Daar was tot nu toe eigenlijk geen sprake van, behalve gisteren. Maar kan dus ook iets anders geweest zijn.. allemaal lastig.
  zaterdag 7 november 2020 @ 02:16:37 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_196110556
Supergoed bezig MaJo! *O*
disclaimer
pi_196110689
Met introduceren van de speen zijn we redelijk vlot begonnen omdat ik merkte dat ze veel zuigbehoefte had doordat ze nooit heel lang aan de borst dronk omdat ze een snelle drinker is. Na 2 weken ofzo, alleen accepteerde ze geen enkele van de diverse merken die ik in huis had. Onze pink was wel favoriet, waardoor ook weer de behoefte bleek. Na een paar weken hier tips gevraagd en heb ik de bibs speen gekocht. Deze was meteen een succes en sindsdien in gebruik. Het is dus echt even uitproberen geweest, maar die speen heeft ons echt wel een rustigere baby en wat meer vrije handen opgeleverd.
  zaterdag 7 november 2020 @ 03:08:44 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196110773
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 november 2020 20:52 schreef Smart_ass het volgende:
Oke ik heb net deze link gelezen en ik heb het idee dat wij het helemaal verkeerd doen hier: https://www.isala.nl/pati(...)elmaat-voor-uw-baby/

Zoals het hier normaal gesproken gaat: vanaf het moment dat Y wakker wordt: verschonen, voeden, naar beneden in de box (waar ik ook zit) en daar slaapt ze ook (tussen het voeden en verschonen door). Gisteren was ze van 14:00-1:30u wakker.. overduidelijk moe maar over haar vermoeidheid heen. ‘s Nachts uiteindelijk 7u geslapen want ja, ze was doodop (en ik ook). Nu lees ik dus dat ze eigenlijk overdag niet langer dan 1,5u wakker zou moeten zijn en dat ik haar bij de eerste slaapsignalen het beste wakker in haar ledikantje kan leggen. Ben ik mee bezig as we speak maar huil huil huil.

Wat is jullie routine op een dag? Hoe doen jullie het? Soms heb ik het idee dat een baby hebben echt hogere wiskunde is :'( .
Ik krijg echt gruwelijke jeuk van dat stuk. Niks adviseren, gewoon tot op de kleinste details voorschrijven hoe het moet.

:{w :W

Volg gewoon lekker je eigen gevoel. Y. is nog geen 6 weken oud. Je kunt ze niet verwennen op die leeftijd. En de moeder die dit stuk geschreven heeft, kan de gordijnen overdag zo ver dichttrekken als ze wil, maar de verbindingen in de hersenen die nodig zijn voor het ontwikkelen van een dag en nachtritme, ontstaan ergens tussen 6 weken (als je geluk hebt) en een jaar. En dat is niet te beïnvloeden. Zie ook aflevering 'Sleep' van Babies op Netflix.

Ik geloof best dat een oudere baby of dreumes baat heeft bij steevast hetzelfde ritueeltje, maar om daar vervolgens een schema op te plakken, heeft volgens mij nog helemaal geen zin.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')