SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
lekkere kitschy balquote:Op maandag 2 november 2020 21:08 schreef bitterbal het volgende:
en dan overal ook gekleurde ledstrips
quote:Op maandag 2 november 2020 21:08 schreef bitterbal het volgende:
en dan overal ook gekleurde ledstrips
nee hij zei iets met flamingo's in vorige deelquote:Op maandag 2 november 2020 21:08 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
je zegt dit alsof buda 'm voor je gaat kopen
Die snack heeft meer geld dan ik hoorquote:Op maandag 2 november 2020 21:08 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
je zegt dit alsof buda 'm voor je gaat kopen
quote:Op maandag 2 november 2020 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
kaas is beledigend en moet verboden worden
Snel pak het potje.quote:Op maandag 2 november 2020 21:13 schreef bitterbal het volgende:
nu ik een potje moet poepen moet ik niet meer
uien etenquote:Op maandag 2 november 2020 21:13 schreef bitterbal het volgende:
Ik heb m'n beste beentje voor gezet hoor.quote:Op maandag 2 november 2020 21:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou dat was een hele korte rel. Ik dacht dat het een setje kon worden.
quote:Op maandag 2 november 2020 21:13 schreef bitterbal het volgende:
altijd maar weer die Finnenquote:Op maandag 2 november 2020 21:14 schreef Budapestenaar het volgende:
Meerdere gewonden en mogelijk een dode
Copy paste nog een keer dan.quote:Op maandag 2 november 2020 21:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb m'n beste beentje voor gezet hoor.
Verkeerde kerk te pakken op Allerzielen.quote:Op maandag 2 november 2020 21:14 schreef Budapestenaar het volgende:
quote:Op maandag 2 november 2020 21:15 schreef Amarantha het volgende:
Ik ga douchen en als ik terugkom verwacht ik dat Etto de enige is die nee heeft gestemd.
zijn er nu al 2 muhahahahahaquote:Op maandag 2 november 2020 21:15 schreef Amarantha het volgende:
Ik ga douchen en als ik terugkom verwacht ik dat Etto de enige is die nee heeft gestemd.
quote:Op maandag 2 november 2020 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
zijn er nu al 2 muhahahahaha
Het had toch een aanwijzing moeten zijn dat iedereen er uitzag als vader Abrahamquote:Op maandag 2 november 2020 21:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Verkeerde kerk te pakken op Allerzielen.
dat is de 2e gegadigdequote:Op maandag 2 november 2020 21:16 schreef bitterbal het volgende:
[..]
niet te snel. het kan nog extreem rechts zijn :p
Nou KUCHhitlerKUCHquote:Op maandag 2 november 2020 21:16 schreef Koen66 het volgende:
[..]
dat is de 2e gegadigdeWel op iets achterstand van de 1e
klopt, Joden staan er slecht voor bij extreem rechts en moslimsquote:Op maandag 2 november 2020 21:16 schreef CherryLips het volgende:
Met een synagoge kan het echt uit elke hoek komen.
Dit gaat nog flink oplopen ben ik bang.quote:Op maandag 2 november 2020 21:14 schreef Budapestenaar het volgende:
Lijkt mij weer een hakbar haatbaardquote:Op maandag 2 november 2020 21:16 schreef CherryLips het volgende:
En in complottheorrrienquote:Op maandag 2 november 2020 21:17 schreef Koen66 het volgende:
[..]
klopt, Joden staan er slecht voor bij extreem rechts en moslims
maar er zijn er tegenwoordig ook aan de rechterkant die joden omarmen, zie G.Wildersquote:
Mijn stem is een fake onequote:Op maandag 2 november 2020 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
zijn er nu al 2 muhahahahaha
ja maar wilders is niet echt extreem rechtsquote:Op maandag 2 november 2020 21:18 schreef Koen66 het volgende:
[..]
maar er zijn er tegenwoordig ook aan de rechterkant die joden omarmen, zie G.Wilders
meerderheid in NL ziet dat dan weer andersquote:Op maandag 2 november 2020 21:18 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar wilders is niet echt extreem rechts
Dan is Cherry Knetemann ook 16 jaar deaudquote:Op maandag 2 november 2020 21:18 schreef CherryLips het volgende:
Moord op Theo Van Gogh ook alweer 16 jaar geleden.
Nouuuu, weet je dat zeker?quote:Op maandag 2 november 2020 21:18 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar wilders is niet echt extreem rechts
Die mensen van de NVU zijn extreem rechts. Maar Wilders niet. Wilders heeft alleen wat tegen moslimsquote:Op maandag 2 november 2020 21:19 schreef Koen66 het volgende:
[..]
meerderheid in NL ziet dat dan weer anders
Niet FOK!ken terwijl je rijdt he?quote:Op maandag 2 november 2020 21:18 schreef DaMart het volgende:
Na 19.00 uur op de snelweg rijden is wel fijn. Auto is niet gemaakt voor maximaal 100 km/u.
zijner nou nog plekken waar je nog 130 mag na 19.00?quote:Op maandag 2 november 2020 21:18 schreef DaMart het volgende:
Na 19.00 uur op de snelweg rijden is wel fijn. Auto is niet gemaakt voor maximaal 100 km/u.
En Bush won volgens mij de verkiezingen. Een interessante dag.quote:Op maandag 2 november 2020 21:19 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Dan is Cherry Knetemann ook 16 jaar deaud
hoe dat?quote:Op maandag 2 november 2020 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik ga gewoon voor PvdA de volgende keer... SP is ook op de complot tour.
serieus?quote:Op maandag 2 november 2020 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
Welke types hebben baarden, ik denk Vikingen.quote:Op maandag 2 november 2020 21:16 schreef CherryLips het volgende:
Daarom kun je toch wel extreemrechts zijn? Althans, alle moslims het land uit willen schoppen wordt doorgaans wel in die categorie gerangschikt hoor.quote:Op maandag 2 november 2020 21:20 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja wilders is niet voor het blanke ras toch?
Nou ja, altijd dat anti-EU gedram... helemaal geen zin inquote:
Hipsters.quote:Op maandag 2 november 2020 21:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Welke types hebben baarden, in denk Vikingen.
https://twitter.com/disclosetv/status/1323356138096779265?s=21
jawel hoor, hier tussen Schiphol en Leiden bijvoorbeeldquote:Op maandag 2 november 2020 21:20 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
zijner nou nog plekken waar je nog 130 mag na 19.00?
had die discussie vorige week met m'n pa.
maar aangezien ik met hun auto reed heb ik me maar m'n pa's wens van 120 gehouden
hmm ja misschien. Bij extreem rechts denk ik altijd aan het blanke volk boven allesquote:Op maandag 2 november 2020 21:21 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Daarom kun je toch wel extreemrechts zijn? Althans, alle moslims het land uit willen schoppen wordt doorgaans wel in die categorie gerangschikt hoor.
Wilders is zelf een pinda toch?quote:Op maandag 2 november 2020 21:20 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja wilders is niet voor het blanke ras toch?
Jup. Als er geen bord staat dat je na 19 uur 120 mag, mag je 130.quote:Op maandag 2 november 2020 21:20 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
maar aangezien ik met hun auto reed heb ik me maar m'n pa's wens van 120 gehouden
De PVDA wil samen met de SP regeren, dus een stem op de PvdA is indirect ook op de SPquote:Op maandag 2 november 2020 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
ja toch wel he. volgens mij ook die hele a4quote:Op maandag 2 november 2020 21:21 schreef Koen66 het volgende:
[..]
jawel hoor, hier tussen Schiphol en Leiden bijvoorbeeld
ja indo toch?quote:Op maandag 2 november 2020 21:21 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wilders is zelf een pinda toch?
Volgens mij op delen van de a12. Maar heb dat stuk sinds maart niet zo heel vaak geredenquote:Op maandag 2 november 2020 21:21 schreef Koen66 het volgende:
[..]
jawel hoor, hier tussen Schiphol en Leiden bijvoorbeeld
Schotten kan ook nog.quote:Op maandag 2 november 2020 21:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Welke types hebben baarden, ik denk Vikingen.
https://twitter.com/disclosetv/status/1323356138096779265?s=21
Prima. Als het maar links is.quote:Op maandag 2 november 2020 21:22 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
De PVDA wil samen met de SP regeren, dus een stem op de PvdA is indirect ook op de SP
Wilders is niet zo van het Arische geleuter. Maar hij is zelf niet Arisch dus dat is wat lastigquote:Op maandag 2 november 2020 21:21 schreef bitterbal het volgende:
[..]
hmm ja misschien. Bij extreem rechts denk ik altijd aan het blanke volk boven alles
ik ben serieus lost. Ik wacht wel op de stemwijzertjesquote:
Hitler was zelf ook niet bepaald strawberry blondequote:Op maandag 2 november 2020 21:22 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Wilders is niet zo van het Arische geleuter. Maar hij is zelf niet Arisch dus dat is wat lastig
Nee. Maar toch wel blanker dan iemand die deels Indonesisch isquote:Op maandag 2 november 2020 21:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hitler was zelf ook niet bepaald strawberry blonde
Nee, ik had het te druk met kletsen met zoonliefquote:Op maandag 2 november 2020 21:20 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Niet FOK!ken terwijl je rijdt he?
A4 tussen Hoofddorp en Den Haag flinke stukken en de A12 tussen Nootdorp en Zoetermeer in ieder gevalquote:Op maandag 2 november 2020 21:20 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Hij is ook half Joods geloof ik?quote:Op maandag 2 november 2020 21:22 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Wilders is niet zo van het Arische geleuter. Maar hij is zelf niet Arisch dus dat is wat lastig
Nou je moet wel goed zoeken.quote:Op maandag 2 november 2020 21:24 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nee. Maar toch wel blanker dan iemand die deels Indonesisch is
quote:Op maandag 2 november 2020 21:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Yeps maar ja die leider van de Proud Boys is ook een Hispanic
r werd een keer zon koelie gevraagd op tv wat die van buitenlanders vond in duindorp.quote:Op maandag 2 november 2020 21:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Yeps maar ja die leider van de Proud Boys is ook een Hispanic
Hoe vaak is een VVD-er niet betrokken bij een schandaal?quote:
EttovanDuitslandquote:Op maandag 2 november 2020 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik heb ook echt ARISCH bloed! Duits-Zwitsers! Is dat niet 450 eurootjes?![]()
![]()
Ja vaak.quote:Op maandag 2 november 2020 21:25 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Hoe vaak is een VVD-er niet betrokken bij een schandaal?
Natuurlijk gebeurt dat ook elders, maar bij die geldwolven valt dat eerder op
Hmm, dat weet ik niet.quote:Op maandag 2 november 2020 21:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij is ook half Joods geloof ik?
Maar ja Hitler had ook geen blonde haren en was ook niet echt een Arische fit-boy.quote:Op maandag 2 november 2020 21:25 schreef bitterbal het volgende:
e
[..]
[..]
r werd een keer zon koelie gevraagd op tv wat die van buitenlanders vond in duindorp.
vond die maar niksDus ze vragen hem weer en zeggen van ja je bent zelf ook niet echt blank.
vond die toch anders.
![]()
![]()
ahhh daarom is ie zo gek op Israelquote:Op maandag 2 november 2020 21:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij is ook half Joods geloof ik?
Of van Oranje Nassau, van lippeBiesterfeld tot Amsberg Mecklenburgquote:
Dat heb ik ook, veel linkse partijen hebben opvattingen waar ik of niet achtersta, of mezelf in de voet schietquote:Op maandag 2 november 2020 21:25 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja vaak.
maar al die partijen hebben gewoon teveel dingen waar ik dan weer niet achter sta
quote:Op maandag 2 november 2020 21:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het door God zelf verkozen volk, de rest telt niet mee.
nou datquote:Op maandag 2 november 2020 21:27 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, veel linkse partijen hebben opvattingen waar ik of niet achtersta, of mezelf in de voet schiet
toch knap, welk volk zou Roodkapje kiezen?quote:Op maandag 2 november 2020 21:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het door God zelf verkozen volk, de rest telt niet mee.
Ze hebben wel mooi van jullie gewonnenquote:Op maandag 2 november 2020 21:27 schreef bitterbal het volgende:
[..]![]()
isreal mogen ze naar texas verplaatsen ofzo
Het volk van Laafquote:Op maandag 2 november 2020 21:28 schreef Koen66 het volgende:
[..]
toch knap, welk volk zou Roodkapje kiezen?
Zo.quote:Op maandag 2 november 2020 21:27 schreef bitterbal het volgende:
[..]![]()
isreal mogen ze naar texas verplaatsen ofzo
Even gegoogled, maar volgens de rassenleer van de Nazi’s kon je donker haar hebben en toch Ariėr zijn. Dan was je alleen niet van het Noordras, maar bijvoorbeeld van het Faalsche ras.quote:Op maandag 2 november 2020 21:26 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Maar ja Hitler had ook geen blonde haren en was ook niet echt een Arische fit-boy.
die zie ik ook vaak. Bij mij klopt 50+ wel, maar daten, tsjaquote:Op maandag 2 november 2020 21:29 schreef CherryLips het volgende:
Ik krijg nu reclames voor een datingsite voor 50+.
Kan er niet vroeg genoeg mee beginnen.
quote:Op maandag 2 november 2020 21:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ze hebben wel mooi van jullie gewonnen
Faal. Fijn.quote:Op maandag 2 november 2020 21:30 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Even gegoogled, maar volgens de rassenleer van de Nazi’s kon je donker haar hebben en toch Ariėr zijn. Dan was je alleen niet van het Noordras, maar bijvoorbeeld van het Faalsche ras.
toch knap, zelf je eigen leer bedenkenquote:Op maandag 2 november 2020 21:30 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Even gegoogled, maar volgens de rassenleer van de Nazi’s kon je donker haar hebben en toch Ariėr zijn. Dan was je alleen niet van het Noordras, maar bijvoorbeeld van het Faalsche ras.
Ja ze gaan gewoon door met annexeren. Gaza zo afsluiten dat ze geen kant op kunnen. En dan met zon geschiedenis je zo gedragen... vind het echt schaamteloosquote:
Alleen met blauwe ogen.quote:Op maandag 2 november 2020 21:30 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Tja, ze moesten wat om die schilder in het plaatje in te kunnen passenquote:Op maandag 2 november 2020 21:30 schreef Koen66 het volgende:
[..]
toch knap, zelf je eigen leer bedenken
matcht beter dan met moslimsquote:Op maandag 2 november 2020 21:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja oké. Plek zat. Wel erg christelijk dus misschien niet geheel probleemloos.
Fred.quote:Op maandag 2 november 2020 21:30 schreef Koen66 het volgende:
[..]
toch knap, zelf je eigen leer bedenken
Volgens mij is het juist het probleem dat ze nergens welkom zijnquote:Op maandag 2 november 2020 21:31 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja ze gaan gewoon door met annexeren. Gaza zo afsluiten dat ze geen kant op kunnen. En dan met zon geschiedenis je zo gedragen... vind het echt schaamteloos
daarom. Lekker ergens anders heen waar ze meer welkom zijn
Lijk jij op je UI?quote:Op maandag 2 november 2020 21:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Alleen met blauwe ogen.
(Zoals ik.)
denk in amerika wel. trump is groot isreal fanquote:Op maandag 2 november 2020 21:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Volgens mij is het juist het probleem dat ze nergens welkom zijn
Annie of Nick?quote:Op maandag 2 november 2020 21:32 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Tja, ze moesten wat om die schilder in het plaatje in te kunnen passen
Het is gewoon ook hun land hoor.quote:Op maandag 2 november 2020 21:31 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja ze gaan gewoon door met annexeren. Gaza zo afsluiten dat ze geen kant op kunnen. En dan met zon geschiedenis je zo gedragen... vind het echt schaamteloos
daarom. Lekker ergens anders heen waar ze meer welkom zijn
ach hou toch op.quote:Op maandag 2 november 2020 21:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het is gewoon ook hun land hoor.
Dat weet je niet zeker?quote:Op maandag 2 november 2020 21:33 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb volgens mij ook blauwe ogen.
Uit Volendam getrapt.quote:Op maandag 2 november 2020 21:34 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Adolf Schilder. Kon niet zo lekker zingen.
quote:Op maandag 2 november 2020 21:33 schreef bitterbal het volgende:
als er hier plek was waren ze hier ook welkom hoor. als ze maar op hun eigen plekje blijven en niet mijn terras afpakken
Nou ja ik heb blond haar dus het zal welquote:Op maandag 2 november 2020 21:34 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat weet je niet zeker?
Ik in elk geval wel
retorische vraag?quote:Op maandag 2 november 2020 21:34 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Denk je dat wij zwakzinnig zijn?
Nuquote:Op maandag 2 november 2020 21:35 schreef bitterbal het volgende:
oeeeeh
van wanneer mogen we de feest ui instellen?
zocht mijn pro gaza ui maar die is al gewist
quote:Op maandag 2 november 2020 21:35 schreef bitterbal het volgende:
oeeeeh
Heeft je feest-UI-slang een mondkapje?quote:Op maandag 2 november 2020 21:35 schreef bitterbal het volgende:
oeeeeh
hmm kut.quote:Op maandag 2 november 2020 21:36 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Heeft je feest-UI-slang een mondkapje?
En zwembandjes en een bomgordel.quote:Op maandag 2 november 2020 21:36 schreef bitterbal het volgende:
hmm misschien wil @:LTVDK een slang met een arafatsjaaltje maken?
Laat er dan gelijk een baardje op maken.quote:Op maandag 2 november 2020 21:36 schreef bitterbal het volgende:
hmm misschien wil @:LTVDK een slang met een arafatsjaaltje maken?
Een slang met zwembandjes is geen gezichtquote:Op maandag 2 november 2020 21:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
En zwembandjes en een bomgordel.
quote:Op maandag 2 november 2020 21:37 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Laat er dan gelijk een baardje op maken.
Ik heb mijn sneeuw UI ook al, dit jaar moet je toch er beetje zelf feestje van maken toch om het leuk te houden..quote:
De bomgordel daarentegen.quote:Op maandag 2 november 2020 21:37 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Een slang met zwembandjes is geen gezicht
maar wel mijn rode neusquote:Op maandag 2 november 2020 21:38 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, het is wel jammer dat je gewei niet zo zichtbaar is
aarsgewei?quote:Op maandag 2 november 2020 21:38 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, het is wel jammer dat je gewei niet zo zichtbaar is
Nee joh!quote:Op maandag 2 november 2020 21:34 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Denk je dat wij zwakzinnig zijn?
heb ij ook een feestuiquote:Op maandag 2 november 2020 21:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee joh!
(Gewoon iets trager van begrip)
nopes.quote:Op maandag 2 november 2020 21:43 schreef Budapestenaar het volgende:
“De Kronen Zeitung meldt dat een dader of een van de daders zichzelf om het leven zou hebben gebracht met een bomgordel.”
Mja, dat lijkt niet op neonazi-gekkies
Goed voor Wilders z'n campagne dit soort aanslagen.quote:Op maandag 2 november 2020 21:43 schreef Budapestenaar het volgende:
“De Kronen Zeitung meldt dat een dader of een van de daders zichzelf om het leven zou hebben gebracht met een bomgordel.”
Mja, dat lijkt niet op neonazi-gekkies
Het grote goedpraten is alweer begonnenquote:Op maandag 2 november 2020 21:43 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nopes.
nou ja het maakt oko niet zoveel uit wie het doen
nou ja maakt het echt uit?quote:Op maandag 2 november 2020 21:44 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het grote goedpraten is alweer begonnen
nou de haat voor andere mensen vanwege huidskleur/religie/cultuur/stam/klasse/etc zal ik nooit begrijpe neequote:Op maandag 2 november 2020 21:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja want als je iets niet begrijpt kun je het ook nooit oplossen.
Ik ook niet maar daarom is het van belang om de redenen van de haat te bespreken en te doorgronden.quote:Op maandag 2 november 2020 21:47 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou de haat voor andere mensen vanwege huidskleur/religie/cultuur/stam/klasse/etc zal ik nooit begrijpe nee
daarom begon ik ook al over Roodkapjequote:Op maandag 2 november 2020 21:47 schreef bitterbal het volgende:
ze maken in het midden oosten gewoon elkaar af vanwege een sprookjesboek
KOEKOEK
ja denk dat de haat van moslims richting joden eigenlijk pas is begonnen met het begin van israel?quote:Op maandag 2 november 2020 21:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik ook niet maar daarom is het van belang om de redenen van de haat te bespreken en te doorgronden.
Bitterbal woont een lezing bij en stelt goede vragen!quote:Op maandag 2 november 2020 21:47 schreef bitterbal het volgende:
ze maken in het midden oosten gewoon elkaar af vanwege een sprookjesboek
KOEKOEK
Joden waren er daar voor WOII toch ook al wel?quote:Op maandag 2 november 2020 21:50 schreef bitterbal het volgende:
omdat de europeanen ze ook niet terug wilde.
we stoppen ze wel in die zandbak daar, zijn wij er ook van af
Zo is het niet helemaal gegaanquote:Op maandag 2 november 2020 21:50 schreef bitterbal het volgende:
omdat de europeanen ze ook niet terug wilde.
we stoppen ze wel in die zandbak daar, zijn wij er ook van af
Complex, we hebben de kruistochten en de eeuwenlange overheersing door Europa ook nog.quote:Op maandag 2 november 2020 21:49 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja denk dat de haat van moslims richting joden eigenlijk pas is begonnen met het begin van israel?
ja maar niet zo geconcentreerd natuurlijk. In veel landen leefde joden en moslims gewoon samen.quote:Op maandag 2 november 2020 21:51 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Joden waren er daar voor WOII toch ook al wel?
Alleen het land werd pas na WOII "bedacht"
Ja, maar toen zijn er vele miljoenen uit Europa naar die zandbak gekomen. En hadden ze ‘lebensraum’ nodig. En presto, je had mot in de tent.quote:Op maandag 2 november 2020 21:51 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Joden waren er daar voor WOII toch ook al wel?
Alleen het land werd pas na WOII "bedacht"
Hoezo is het zo niet gegaan. Veel joden konden na de ww2 niet terug naar hun eigen woningen omdat die al werden bewoond door anderenquote:Op maandag 2 november 2020 21:51 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Zo is het niet helemaal gegaanMaar ze zomaar een stuk grond geven waar al mensen wonen, was niet de meest briljante beslissing.
Die kruistochten kwamen niet uit het niets he...quote:Op maandag 2 november 2020 21:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Complex, we hebben de kruistochten en de eeuwenlange overheersing door Europa ook nog.
Die twee groepen hebben veel meer gemeen dan dat ze zelf ooit toe zullen geven.quote:Op maandag 2 november 2020 21:52 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar niet zo geconcentreerd natuurlijk. In veel landen leefde joden en moslims gewoon samen.
tsja, overal waar er geschoven wordt met stammen en geloven en zomaar grenzen worden getrokken, treedt ellende op, zie het hele MOquote:Op maandag 2 november 2020 21:52 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar niet zo geconcentreerd natuurlijk. In veel landen leefde joden en moslims gewoon samen.
Ja, maar je chargeert het een beetje.quote:Op maandag 2 november 2020 21:53 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Hoezo is het zo niet gegaan. Veel joden konden na de ww2 niet terug naar hun eigen woningen omdat die al werden bewoond door anderen
ja no shit. Christenen ookquote:Op maandag 2 november 2020 21:53 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die twee groepen hebben veel meer gemeen dan dat ze zelf ooit toe zullen geven.
Dat ze hier niet welkom waren? Denk dat dat over de grote lijn ook zo was toch?quote:Op maandag 2 november 2020 21:54 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, maar je chargeert het een beetje.
Dat ging in het begin nog best vreedzaam eigenlijk, het vuur van de haat bleef wonderwel niet branden.quote:Op maandag 2 november 2020 21:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die kruistochten kwamen niet uit het niets he...
Die eerste kruistochten kwamen op gang omdat pelgrims lastig gevallen werden.quote:Op maandag 2 november 2020 21:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat ging in het begin nog best vreedzaam eigenlijk, het vuur van de haat bleef wonderwel niet branden.
Kloptquote:Op maandag 2 november 2020 21:53 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die twee groepen hebben veel meer gemeen dan dat ze zelf ooit toe zullen geven.
Je weet dat Nederland al vanaf diens begin (1815) duidelijk een twee religie-staat was?quote:Op maandag 2 november 2020 21:54 schreef Koen66 het volgende:
[..]
tsja, overal waar er geschoven wordt met stammen en geloven en zomaar grenzen worden getrokken, treedt ellende op, zie het hele MO
En waar gedwongen geloven moeten samenleven in 1 land, zie Joegoslavie
quote:Op maandag 2 november 2020 21:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Moeilijk vraagstuk, ik snap niet dat er zoveel haat is onderling.
Was iedereen maar zoals ik.
2 soorten Christenen bedoel je neem ik aan?quote:Op maandag 2 november 2020 21:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je weet dat Nederland al vanaf diens begin (1815) duidelijk een twee religie-staat was?
Ik weet niet waar je dat precies vandaan haalt, maar zo heb ik het nooit meegekregen.quote:Op maandag 2 november 2020 21:54 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dat ze hier niet welkom waren? Denk dat dat over de grote lijn ook zo was toch?
Ja dat zijn echt mensen van dezelfde appelboom zowat, ze gebruiken alleen voor elk religieus woord net een ander woord.quote:Op maandag 2 november 2020 21:56 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Klopt
Ik had in Boedapest een Israėlische collega en een Syrische collega. Opgegroeid op ongeveer 50 km afstand van elkaar, aan weerszijden van de grens. Die deelden zo ongelooflijk veel culturele overeenkomsten.
Prachtige gesprekken hadden die twee
Ja... dus?quote:Op maandag 2 november 2020 21:57 schreef Koen66 het volgende:
[..]
2 soorten Christenen bedoel je neem ik aan?
nou ze kwamen terug van de kampen. De mensen die het hadden overleefd. Getraumatiseerd, alles kwijt. Hun huizen onteigend. Met de neus aangekeken door de lokale bevolking.quote:Op maandag 2 november 2020 21:57 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je dat precies vandaan haalt, maar zo heb ik het nooit meegekregen.
Joods-Christelijk.quote:Op maandag 2 november 2020 21:57 schreef Koen66 het volgende:
[..]
2 soorten Christenen bedoel je neem ik aan?
In Nederland en de rest van het westen in principe wel hoor... Vooral in Polen was het een drama, met nog een pogrom in 1946 (!) in Kielce.quote:Op maandag 2 november 2020 21:54 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dat ze hier niet welkom waren? Denk dat dat over de grote lijn ook zo was toch?
Ik denk dat de grote rivieren hier wel de meest duidelijke scheiding van religie ter wereld aangeven, ok op Jeruzalem na dan.quote:Op maandag 2 november 2020 21:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je weet dat Nederland al vanaf diens begin (1815) duidelijk een twee religie-staat was?
En patat/friet.quote:Op maandag 2 november 2020 21:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik denk dat de grote rivieren hier wel de meest duidelijke scheiding van religie ter wereld aangeven, ok op Jeruzalem na dan.
Dat klopt. Maar dat Israėl is gesticht om er dan maar vanaf te zijn, is een beetje al te vrije conclusie.quote:Op maandag 2 november 2020 21:58 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou ze kwamen terug van de kampen. De mensen die het hadden overleefd. Getraumatiseerd, alles kwijt. Hun huizen onteigend. Met de neus aangekeken door de lokale bevolking.
Hoe is dat ee welkom dan? Ze kregen hun huis niet terug he
Ik wil geen klein piemeltje *stampvoet*quote:Op maandag 2 november 2020 21:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Moeilijk vraagstuk, ik snap niet dat er zoveel haat is onderling.
Was iedereen maar zoals ik.
Nou...quote:Op maandag 2 november 2020 22:00 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dat Israėl is gesticht om er dan maar vanaf te zijn, is een beetje al te vrije conclusie.
Arabisch en Hebreeuws hebben ook veel dezelfde woorden.quote:Op maandag 2 november 2020 21:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja dat zijn echt mensen van dezelfde appelboom zowat, ze gebruiken alleen voor elk religieus woord net een ander woord.
weliswaar zonder wapens, maar katholieken en protestanten waren ook in NL (vroeger) geen vriendjesquote:Op maandag 2 november 2020 21:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja... dus?
In WO II lag Kroatiė (katholiek) vooral overhoop met Serviė (Orthodox), terwijl de Bosnische moslims de 'bloem van de Kroatische natie' genoemd werden door leider Pavelic.
Het is 1948quote:Op maandag 2 november 2020 22:00 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dat Israėl is gesticht om er dan maar vanaf te zijn, is een beetje al te vrije conclusie.
Dat was pas later; in het begin streden de Kroaten en Bosniėrs samen tegen de Serviėrs (zowel in WO II als tijdens de burgeroorlog).quote:Op maandag 2 november 2020 22:01 schreef Koen66 het volgende:
[..]
weliswaar zonder wapens, maar katholieken en protestanten waren ook in NL (vroeger) geen vriendjes
Je hoefde als katholiek echt niet met een protestants meisje aan te komen.
Is bij de Oranjes toch reden geweest om van titels af te zien? (Irene?)
En neem Noord-Ierland, echte vriendjes die 2 geloven
Maar in Joegoslavie borrelde er geheid wel ergens wat haat tegen Moslims, in Bosnie zodanig dat ze tegelijk de Kroaten en de Serviers over zich heen kregen (hue hue)
In Papendrecht (hervormd gebied) werden in de jaren zestig regelmatig de ramen ingegooid van het katholieke kerkje aldaarquote:Op maandag 2 november 2020 22:01 schreef Koen66 het volgende:
[..]
weliswaar zonder wapens, maar katholieken en protestanten waren ook in NL (vroeger) geen vriendjes
Je hoefde als katholiek echt niet met een protestants meisje aan te komen.
Is bij de Oranjes toch reden geweest om van titels af te zien? (Irene?)
En neem Noord-Ierland, echte vriendjes die 2 geloven
Maar in Joegoslavie borrelde er geheid wel ergens wat haat tegen Moslims, in Bosnie zodanig dat ze tegelijk de Kroaten en de Serviers over zich heen kregen (hue hue)
treurigheidquote:Op maandag 2 november 2020 22:02 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
In Papendrecht (hervormd gebied) werden in de jaren zestig regelmatig de ramen ingegooid van het katholieke kerkje aldaar
We pakken de meetlat erbij!quote:Op maandag 2 november 2020 22:00 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik wil geen klein piemeltje *stampvoet*
ja was een onhoudbare situatie denk ik ook. Als de joden waren gebleven hadden ze hun woningen en eigendommen terug gewild.quote:Op maandag 2 november 2020 22:04 schreef UitStraling het volgende:
Ieder land had in 1945 natuurlijk ook last van schaamtegevoelens dat ze hun inwoners zomaar naar de slachtbanken af hebben laten voeren, de Duitsers zelf zitten daar tot op de dag van vandaag mee in hun maag, plus ze hadden geen voedsel en woningen.
daarom veroordelen westerse landen Israel maar heeeel zeldenquote:Op maandag 2 november 2020 22:04 schreef UitStraling het volgende:
Ieder land had in 1945 natuurlijk ook last van schaamtegevoelens dat ze hun inwoners zomaar naar de slachtbanken af hebben laten voeren, de Duitsers zelf zitten daar tot op de dag van vandaag mee in hun maag, plus ze hadden geen voedsel en woningen.
Mja. Deze lezing kende ik niet.quote:Op maandag 2 november 2020 22:02 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Het is 1948
Bevan, de Britse Minister van Buitenlandse zaken foetert een Joodse delegatie vierkant uit. "Jullie Joden Bevanvragen altijd maar om alles, is het niet eens genoeg geweest?" Deze woorden zijn opgetekend uit de mond van een van de aanwezigen.
Attlee twijfelt maar zijn ministersploeg niet. De rest van Europa zwijgt. Die willen wel van de Joden af maar bondgenoot Engeland ook weer niet te veel voor de voeten lopen.
http://www.dedokwerker.nl/1945-1948.html
Ja omdat ze hier niet welkom waren.
De Joden bedoel je toch?quote:Op maandag 2 november 2020 22:05 schreef bitterbal het volgende:
terecht
echt schofterig wat die mensen aan is gedaan
Je hoort zo weinig echte verhalen, over hoe en waarom men toen zo over de Joodse gemeenschap dacht.quote:Op maandag 2 november 2020 22:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja was een onhoudbare situatie denk ik ook. Als de joden waren gebleven hadden ze hun woningen en eigendommen terug gewild.
quote:Op maandag 2 november 2020 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je hoort zo weinig echte verhalen, over hoe en waarom men toen zo over de Joodse gemeenschap dacht.
Waren het lieve meegaande mensen, of harde zakenlui, ik weet het niet.
Mijn onderzoek richt zich op de ervaringen van een klein deel van deze laatste groep: de kleine minderheid van Nederlandse joden die terugkeerden uit de concentratiekampen of onderduikplaatsen. Voor hén was de oorlog in elk geval een breuk in het bestaan. Velen van hen kregen bij terugkeer te maken met negatieve reacties van niet-joden. Juist in deze periode kon dat voor de betrokkenen als een onverwachte schok komen.quote:Op maandag 2 november 2020 22:06 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Mja. Deze lezing kende ik niet.
Engerd ben je soms weet je datquote:Op maandag 2 november 2020 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je hoort zo weinig echte verhalen, over hoe en waarom men toen zo over de Joodse gemeenschap dacht.
Nou, populair waren ze niet. We hebben niet voor niets zoveel negatieve spreekwoorden over Joden.quote:Op maandag 2 november 2020 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Trots paap hier. Kom maar opquote:Op maandag 2 november 2020 22:08 schreef UitStraling het volgende:
Tom Waes in Noord-Ierland, vroeg hij aan een protestantse vader wat hij zou doen als zijn dochter met een katholiek thuis zou komen, I would kill her right at the spot.
Hoezo?quote:
Gestoorde gedachtes van een psychopaat.quote:Op maandag 2 november 2020 22:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoezo?
Ik?
Jij wil Israėl annexeren en overleveren aan Texas.
Ik vraag me af wat de spanning destijds heeft getriggert, met een goed hart.
Je bent een goed geļnformeerde snackquote:Op maandag 2 november 2020 22:07 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Mijn onderzoek richt zich op de ervaringen van een klein deel van deze laatste groep: de kleine minderheid van Nederlandse joden die terugkeerden uit de concentratiekampen of onderduikplaatsen. Voor hén was de oorlog in elk geval een breuk in het bestaan. Velen van hen kregen bij terugkeer te maken met negatieve reacties van niet-joden. Juist in deze periode kon dat voor de betrokkenen als een onverwachte schok komen.
Om een antwoord te geven op de vraag of, en in hoeverre er in de zomer van 1945 sprake was van een toename van antisemitisme, is het nodig de verhouding tussen joden en niet-joden vóór de bezetting te bekijken.
De joodse gemeenschap in Nederland was vanaf het begin van deze eeuw steeds meer geassimileerd in de niet-joodse samenleving. In de jaren dertig omvatte de joodse gemeenschap in totaal zo’n 140.000 personen. In het algemeen wordt (o.a. door prof. dr J. Schöffer) gesproken van een mild antisemitisme in Nederland, dat wijd verbreid was onder de niet-joodse bevolking. Een soort afstand-houden tussen joden en niet-joden. Geen wettelijk vastgelegd antisemitisme; joden waren gelijkberechtigde Nederlandse staatsburgers. Meer een sociaal antisemitisme; voorname-
lijk verbaal, tot uiting komend in contacten tussen joden en niet-joden, of in verhalen die niet-joden elkaar vertelden. Zo werd het idee dat men in het zakendoen met joden voorzichtig moest zijn , en het idee dat joden een vreemde godsdienst hadden, door velen beschouwd als gezond verstand.
https://psychotraumanet.o(...)cties-van-niet-joden
Ik heb eentijd terug iets gezien. weet niet meer wat maar o.a. over het ontstaan van israel. En het bleek dat toen ww2 voorbij was men niet zo happig was om de joden terug te laten keren.
quote:Op maandag 2 november 2020 22:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoezo?
Ik?
Jij wil Israėl annexeren en overleveren aan Texas.
Ik vraag me af wat de spanning destijds heeft getriggert, met een goed hart.
quote:Op maandag 2 november 2020 22:11 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Je bent een goed geļnformeerde snack
Had jij nou nog gekeken naar Einsatzgruppen, les commandos de la Mort?quote:Op maandag 2 november 2020 22:09 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nou, populair waren ze niet. We hebben niet voor niets zoveel negatieve spreekwoorden over Joden.
Maar je kunt mensen niet in zo’n hokje stoppen. Er waren ongetwijfeld lieve meegaande mensen en harde zakenlui. En alles wat daartussen zit.
Dat is allang bekend hoor; daar begon het mee, mobiele doodseskaders in Polen, Oekraļne, Belarus, Rusland en de Balticum. Zo'n 2 miljoen slachtoffers.quote:Op maandag 2 november 2020 22:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Had jij nou nog gekeken naar Einsatzgruppen, les commandos de la Mort?
Is bijna niet te kijken maar is wel verhelderend over wat er nu echt gebeurt is in de holocaust.
Ja het hitler verhaal. Dat snap ik.quote:Op maandag 2 november 2020 22:11 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Gestoorde gedachtes van een psychopaat.
waar heb je het over.
Vrij bizar.quote:Op maandag 2 november 2020 22:08 schreef UitStraling het volgende:
Tom Waes in Noord-Ierland, vroeg hij aan een protestantse vader wat hij zou doen als zijn dochter met een katholiek thuis zou komen, I would kill her right at the spot.
Nee, staat wel op mijn lange kijklijstjequote:Op maandag 2 november 2020 22:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Had jij nou nog gekeken naar Einsatzgruppen, les commandos de la Mort?
Is bijna niet te kijken maar is wel verhelderend over wat er nu echt gebeurt is in de holocaust.
Er is al sinds het jaar 0 ongeveer wrijving.quote:Op maandag 2 november 2020 22:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja het hitler verhaal. Dat snap ik.
Maar ben gewoon benieuwd hoe men toen dacht in andere landen, ging men leuk met elkaar om, was er in 1930 al wrijving tussen christenen en Joden?
quote:Op maandag 2 november 2020 22:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja het hitler verhaal. Dat snap ik.
Maar ben gewoon benieuwd hoe men toen dacht in andere landen, ging men leuk met elkaar om, was er in 1930 al wrijving tussen christenen en Joden?
De Jodenhaat van Hitler is ook niet zo een twee drie te achterhalen, zelfs het jaar van zijn openlijke antisemitisme is lastig te duiden, duidelijk is wel dat het hem heel goed uitkwam in een verarmde Weimar republiek om een ultieme zondebok te hebben.quote:Op maandag 2 november 2020 22:11 schreef bitterbal het volgende:
fucking hele concentratie kampen gebouwd met 1 doel. ze te vernietigen en dan afvragen wat het getriggerd heeft. slecht zaken doen?
Uit de concentratiekampen keren slechts 4.700 joden naar Nederland terug. De Nederlandse regering had tijdens de bezetting vanuit Londen getracht de repatriėring van alle Nederlanders die buiten de landsgrenzen geraakt waren, te organiseren. De joodse overlevenden vormden van alle repatrianten een kleine groep en zij werden door de Nederlandse regering nadrukkelijk niet als speciale groep beschouwd. De regering weigerde in haar beleid een onderscheid te maken tussen joden en niet-joden. Deze beleidslijn werd ook aan de grensovergangen gehandhaafd: joden en niet-joden werden niet apart geregistreerd, zoals ook blijkt uit de overheidsarchieven uit die periode.quote:
Ik weet nog dat je dezelfde oliedomme vraag stelde in een poging 'kritisch' over te komen terwijl je gewoon vist naar standaard antisemitische retoriek over afpersende geldwolven.quote:
Wie en hoe bedoel ik meer, degenen die tijdens de holocaust door kogels de daadwerkelijke kogels afvuurden waren vaak lokale groepen die nog wat rekeningen te vereffenen hadden.quote:Op maandag 2 november 2020 22:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is allang bekend hoor; daar begon het mee, mobiele doodseskaders in Polen, Oekraļne, Belarus, Rusland en de Balticum. Zo'n 2 miljoen slachtoffers.
Is een lastige om te kijken hoor.quote:Op maandag 2 november 2020 22:13 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nee, staat wel op mijn lange kijklijstje
Oh ja, een hoop collaborateurs daar die in elke Jood een communist zagen.quote:Op maandag 2 november 2020 22:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wie en hoe bedoel ik meer, degenen die tijdens de holocaust door kogels de daadwerkelijke kogels afvuurden waren vaak lokale groepen die nog wat rekeningen te vereffenen hadden.
Terwijl dat kind zit te lachen, is dit de vraag die niemand stelt of wat je nooit leest.quote:Op maandag 2 november 2020 22:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De Jodenhaat van Hitler is ook niet zo een twee drie te achterhalen, zelfs het jaar van zijn openlijke antisemitisme is lastig te duiden, duidelijk is wel dat het hem heel goed uitkwam in een verarmde Weimar republiek om een ultieme zondebok te hebben.
Vreselijkquote:Op maandag 2 november 2020 22:16 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Uit de concentratiekampen keren slechts 4.700 joden naar Nederland terug. De Nederlandse regering had tijdens de bezetting vanuit Londen getracht de repatriėring van alle Nederlanders die buiten de landsgrenzen geraakt waren, te organiseren. De joodse overlevenden vormden van alle repatrianten een kleine groep en zij werden door de Nederlandse regering nadrukkelijk niet als speciale groep beschouwd. De regering weigerde in haar beleid een onderscheid te maken tussen joden en niet-joden. Deze beleidslijn werd ook aan de grensovergangen gehandhaafd: joden en niet-joden werden niet apart geregistreerd, zoals ook blijkt uit de overheidsarchieven uit die periode.
Hulpverlening aan joodse repatrianten werd niet als overheidstaak gezien; opnieuw kwam het neer op de kleine joodse organisaties, dit te organiseren. In Zuid-Nederland, dat al in het najaar van 1944 was bevrijd, werden hulpcomités door Nederlandse joden opgericht. Zij werden financieel ondersteund door joodse organisaties uit de Verenigde Staten (o.a. het Jewish Joint Distribution Committee) en Engeland. De repatriėring kwam langzaam op gang. Eén voor één werden de kampen bevrijd, en vervoersmogelijkheden waren bijzonder schaars. Het duurde maanden voordat de laatste Nederlandse ’displaced persons’ terug in Nederland waren.
De terugkeer op Nederlands grondgebied was voor velen een teleurstellende ervaring. Waar de repatrianten hoopten op een hartelijk welkom, werden ze aan de grensposten opnieuw geregistreerd, vaak in quarantaine geplaatst vanwege luizen, typhus en andere besmettelijke ziektes, en door drukke of ongeļnteresseerde ambtenaren ondervraagd. Voor de specifieke ervaringen van de joodse repatrianten hadden deze ambtenaren geen extra aandacht.
https://psychotraumanet.o(...)cties-van-niet-joden
Dit verteld men niet op school
Ik heb je destijds hetzelfde al verteld. Daarom weet ik waar je voor gaat omdat je gewoon precies dezelfde vraag blijft stellen.quote:Op maandag 2 november 2020 22:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Terwijl dat kind zit te lachen, is dit de vraag die niemand stelt of wat je nooit leest.
Juist deze informatie geeft veel wijsheden hoe deze drama’s in de toekomst te voorkomen.
Maar schijnbaar mag je niks zeggen.
Jawel man, hier zijn boeken vol over geschrevenquote:Op maandag 2 november 2020 22:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Terwijl dat kind zit te lachen, is dit de vraag die niemand stelt of wat je nooit leest.
Juist deze informatie geeft veel wijsheden hoe deze drama’s in de toekomst te voorkomen.
Maar schijnbaar mag je niks zeggen.
Ja en voor in het stuk staat dat toen vele joden naar nederland vluchten toen het duitsland slechter voor ze werd ze ook niet allemaal hartelijk werden ontvangen. Nou ja zoals nu met de grote stroom syriers.quote:
Ja kan je je het voorstellen. En op basis van wat?quote:Op maandag 2 november 2020 22:18 schreef CherryLips het volgende:
Kom je thuis na vijf jaar hel, half jaar onderweg geweest van Auschwitz naar Amsterdam, je hele familie dood, is je huis verkocht en je zoekt het maar uit. Alsof er nog even op je gespuugd wordt
En de SS struinde alle psychiatrische ziekenhuizen in Oostenrijk en Duitsland af, ziektebeelden met afgevlakte emoties zoals Asperger en autisme waren ineens erg bruikbaar, wat voorheen de kampbeulen waren hangen we nu vaak een rugzakje om.quote:Op maandag 2 november 2020 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh ja, een hoop collaborateurs daar die in elke Jood een communist zagen.
Ik ben wel een fan van non fictie over de Mossad.quote:Op maandag 2 november 2020 22:18 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Jawel man, hier zijn boeken vol over geschreven
Oeh ja.quote:Op maandag 2 november 2020 22:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
Night will fall (https://en.wikipedia.org/wiki/Night_Will_Fall) vond ik ook echt heftig om te zien.
Die biografie van Hitler door Ian Kershaw is een prima beginpunt.quote:Op maandag 2 november 2020 22:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik ben wel een fan van non fictie over de Mossad.
Enorm interessant vind ik het, heb er al tientallen boeken over gelezen.
Nooit over de tijd voor WO2.
Moet ik maar eens doen dan.
Dat jij de hele dag in die oude stoffige dozen zit maakt je nog niet alwetend mejonge.quote:Op maandag 2 november 2020 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb je destijds hetzelfde al verteld. Daarom weet ik waar je voor gaat omdat je gewoon precies dezelfde vraag blijft stellen.
Toen ik Engels studeerde werden er vanuit geschiedenis cursussen gegeven over Hitler met die biografieėn als uitgangspunt. Leek me interessant maar beetje lullig om een plek in te nemen van iemand die die cursus nodig had voor z'n opleiding.quote:Op maandag 2 november 2020 22:23 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Die biografie van Hitler door Ian Kershaw is een prima beginpunt.
juist...quote:Op maandag 2 november 2020 22:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat jij de hele dag in die oude stoffige dozen zit maakt je nog niet alwetend mejonge.
Je hebt gewoon teveel aditude en te weinig testosteron, slechte combi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |