abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 1 november 2020 @ 23:37:51 #101
236264 crew  capricia
pi_195992606
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar het daalt dus wel. Is er dan totaal geen afweging meer? Gaan we terug naar maart en “het is zorg zorg en zorg en de rest van de maatschappij kan er in stikken?”

Ik was juist zo blij dat men constant een afweging leek te maken.
Geen idee hoe significant die daling is. Vind weekend cijfers niet echt leidend hiervoor.
Het percentage besmettingen is/was nog altijd aan het stijgen. En dat is niet goed.
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 november 2020 @ 23:38:01 #102
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195992610
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vind dat ook hoor. Maar alleen als het noodzakelijk is. Hoe je die noodzaak gaat vormgeven bij dalende cijfers is mij een complete raadsel.
Denk dat het gewoon niet snel genoeg gaat. Ik denk dat ze zien dat dit nog tot eind december / begin januari kan duren met de huidige maatregelen. Dat is ten eerste niet wenselijk voor de zorg en ten tweede ook absoluut niet wat economisch het beste is.

Daarom (denk ik) dat ze het liefst nu even 2-3 weken hard op de rem willen trappen (wat ze eigenlijk al VEEL eerder hadden moeten doen) en dan tijdens de feestdagen de teugels wat willen laten vieren.

Draagvlak vinden is nu lastig, vandaar dat ik al weken roep dat ze al veel eerder veel strengere maatregelen hadden moeten nemen. Dan had men over een paar weken kunnen versoepelen i.p.v. nu nog strengere maatregelen treffen, maar daar zou ook geen draagvlak voor zijn volgens sommigen, dus tsja.

Hoe dan ook, ze krijgen kritiek.
  Moderator zondag 1 november 2020 @ 23:38:05 #103
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195992612
quote:
11s.gif Op zondag 1 november 2020 23:37 schreef Benny het volgende:
Maareh... Groepsgrootte van 4 naar 2. Wat gaat er gebeuren met de talkshows :7 ?
Uitzondering toch voor dat soort dingen?
pi_195992614
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:36 schreef laracroftonline het volgende:

[..]

ik krijg een rode nek van dat red team
Lijkt me niet verkeerd dat er mensen zijn die dit soort zaken aan het licht brengen.
  Moderator zondag 1 november 2020 @ 23:38:32 #105
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195992618
https://nos.nl/artikel/2354828-nog-geen-duidelijkheid-over-nieuwe-corona-regels-kabinet-blijft-voorzichtig.html

De NOS denkt er wel heel anders over. Wie heeft de betere bronnen telegraaf of NOS?
pi_195992622
quote:
11s.gif Op zondag 1 november 2020 23:37 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

De economische recessie van 2008-2009 zou weleens kinderspel kunnen blijken vergeleken met hetgeen we nu (gaan) beleven ...
2020 was ruk. 2021 gaat helemaal een feest worden
pi_195992626
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:26 schreef trein2000 het volgende:
Nu haak ik definitief af. De cijfers zijn dalende en vervolgen gaan we de burger aan nog strengere maatregelen onderwerpen. Ik snap het niet meer.
als 10.000 erg genoeg is voor strictere maatregelen moet je natuurlijk niet gelijk alles weer opengooien bij 9800.
En de ziekenhuisopnames (lichtjes) en IC opnames nemen nog wel toe. Om in een situatie te komen dat het virus eronder gehouden kan worden met behulp van snelle en gedegen contact tracing en snelle testen, zullen er en veel minder mensen per dag klachten moeten vertonen, en de contact tracing op capaciteit zijn, en er sneller getest moeten worden. In de UK noemde Johnson gister de mogelijkheid dat het leger gaat helpen om hele steden en gebieden snel te kunnen testen.
Nu het griep en verkoudheisseizoen voor de deur staat zullen er meer mensen getest willen worden die geen corona hebben. Dat is enerzijds mooi (geen corona) maar wel extra druk op het systeem. Eigenlijk moet het terug naar enkele honderden gevallen per dag.
  zondag 1 november 2020 @ 23:39:18 #108
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_195992628
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:36 schreef Momo het volgende:

[..]

Het is makkelijk om de zorg te zien als iets ver weg als het niet jou of je familieleden betreft. Vaak praten mensen wel anders als het dichtbij komt. Als de bestralingen van een geliefde bijvoorbeeld tijdelijk stil komen te liggen.
Tja idd, als een van die jongeren die bvb feesten nooit in zo'n ziekenhuis komt natuurlijk en toevallig ook niemand kennen die daar ook naartoe moet, niet gek dat het voor hun stiekem een rotzorg is.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_195992630
quote:
11s.gif Op zondag 1 november 2020 23:37 schreef Benny het volgende:
Maareh... Groepsgrootte van 4 naar 2. Wat gaat er gebeuren met de talkshows :7 ?
Geen probleem. Ab en Maurice l*llen zo een uur vol! ;)
pi_195992631
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:38 schreef Kyran het volgende:

[..]

Denk dat het gewoon niet snel genoeg gaat. Ik denk dat ze zien dat dit nog tot eind december / begin januari kan duren met de huidige maatregelen. Dat is ten eerste niet wenselijk voor de zorg en ten tweede ook absoluut niet wat economisch het beste is.

Daarom (denk ik) dat ze het liefst nu even 2-3 weken hard op de rem willen trappen (wat ze eigenlijk al VEEL eerder hadden moeten doen) en dan tijdens de feestdagen de teugels wat willen laten vieren.

Draagvlak vinden is nu lastig, vandaar dat ik al weken roep dat ze al veel eerder veel strengere maatregelen hadden moeten nemen. Dan had men over een paar weken kunnen versoepelen i.p.v. nu nog strengere maatregelen treffen, maar daar zou ook geen draagvlak voor zijn volgens sommigen, dus tsja.

Hoe dan ook, ze krijgen kritiek.
Ja lekker met kerst met z’n allen samen zijn, want dan lekker de teugels laten vieren heeft het virus natuurlijk geen invloed op. Man, man........
  Moderator zondag 1 november 2020 @ 23:39:57 #111
236264 crew  capricia
pi_195992634
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:34 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Damn, die gaan er vol in.
Alle mogelijke maatregelen zijn gewoon langs gekomen.
Deze dus ook.
Definitely not CIA
pi_195992636
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:38 schreef Momo het volgende:
https://nos.nl/artikel/2354828-nog-geen-duidelijkheid-over-nieuwe-corona-regels-kabinet-blijft-voorzichtig.html

De NOS denkt er wel heel anders over. Wie heeft de betere bronnen telegraaf of NOS?
Ik ga voor RTL. Fonsie en Frits hebben hun bronnen wel op orde
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 1 november 2020 @ 23:40:21 #113
408813 crew  trein2000
pi_195992643
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:38 schreef Momo het volgende:
https://nos.nl/artikel/2354828-nog-geen-duidelijkheid-over-nieuwe-corona-regels-kabinet-blijft-voorzichtig.html

De NOS denkt er wel heel anders over. Wie heeft de betere bronnen telegraaf of NOS?
NOS is betrouwbaarder, Telegraaf sneller ;)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zondag 1 november 2020 @ 23:40:35 #114
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195992647
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:39 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Ja lekker met kerst met z’n allen samen zijn, want dan lekker de teugels laten vieren heeft het virus natuurlijk geen invloed op. Man, man........
Wat Hugo wel niet allemaal doet zodat je kerst kan vieren met je schoonfamilie.
  zondag 1 november 2020 @ 23:41:02 #115
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_195992651
quote:
11s.gif Op zondag 1 november 2020 23:38 schreef Benny het volgende:

[..]

2020 was ruk. 2021 gaat helemaal een feest worden
Als kind in de jaren 1990 fantaseerde ik over de wereld in de toekomst. In het jaar 2020. Weer mensen op de maan? Vliegende auto's? Dat niet, wél een pandemie en de sloopkogel in de economie en daarmee de maatschappij. Al met al zeer onfortuinlijke omstandigheden ...
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 1 november 2020 @ 23:41:04 #116
408813 crew  trein2000
pi_195992652
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

als 10.000 erg genoeg is voor strictere maatregelen moet je natuurlijk niet gelijk alles weer opengooien bij 9800.
En de ziekenhuisopnames (lichtjes) en IC opnames nemen nog wel toe. Om in een situatie te komen dat het virus eronder gehouden kan worden met behulp van snelle en gedegen contact tracing en snelle testen, zullen er en veel minder mensen per dag klachten moeten vertonen, en de contact tracing op capaciteit zijn, en er sneller getest moeten worden. In de UK noemde Johnson gister de mogelijkheid dat het leger gaat helpen om hele steden en gebieden snel te kunnen testen.
Nu het griep en verkoudheisseizoen voor de deur staat zullen er meer mensen getest willen worden die geen corona hebben. Dat is enerzijds mooi (geen corona) maar wel extra druk op het systeem. Eigenlijk moet het terug naar enkele honderden gevallen per dag.
Niemand heeft het over versoepelen. Het gaat mij om die extra maatregelen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 november 2020 @ 23:41:52 #117
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195992657
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:39 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Ja lekker met kerst met z’n allen samen zijn, want dan lekker de teugels laten vieren heeft het virus natuurlijk geen invloed op. Man, man........
Dat is wat sowieso gaat gebeuren of er nou maatregelen zijn of niet. Je ziet nu al dat er veel minder goed wordt geluisterd naar de adviezen. Denk je dat iedereen thuis gaat blijven met kerst? Je kan er beter voor zorgen dat de cijfers dan op orde zijn, zodat je niet ook nog eens januari/februari aan strenge maatregelen zit.

Ik zou het juist, misschien wel voor het eerst, echt regeren vinden als ze nu strengere maatregelen zouden nemen.
pi_195992658
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:35 schreef Randier het volgende:

[..]

Draadje op Twitter van Ben Slagter van Red Team: commerciele tests en sneltests worden wss niet meegenomen in de cijfers van het RIVM. Zou er ook iets mee te maken kunnen hebben.
In de UK wordt er bij het beleid niet zozeer uitegaan van het aantal bevestigde gevallen (~20.000 per dag) maar van het aantal geschatte besmettingen per dag (~50.000). Onder andere een app waarin mensen elke dag aangeven hoe ze zich voelen. Die app kan je op basis daarvan aanraden of je wel of niet een test moet laten doen, maar die app schat op basis daarvan ook in hoeveel besmettingen er zijn in het land (wordt veel gebruikt). In Nederland hoor je eigenlijk helemaal niks over het aantal geschatte besmettingen per dag.
pi_195992661
Primair ben ik niet voor strengere maatregelen, En in het begin van de crisis zou ik nog hebben gezegd wat moet dat moet, maar ik begin mij steeds meer te storen aan het huidige beleid. Ingrijpen daar waar het nodig is en het help vooruit, maar allemaal die maatregelen voor de bühne buiten max 2 i.p.v. 4 mensen. Sorry, maar dan raak je mij echt kwijt. Dat lijkt meer op burgertje pesten dan op een crisis bezweren.
pi_195992664
quote:
2s.gif Op zondag 1 november 2020 23:40 schreef Benny het volgende:

[..]

Ik ga voor RTL. Fonsie en Frits hebben hun bronnen wel op orde
En wat zeggen die dan?
O wacht, zie het al.
pi_195992685
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

In de UK wordt er bij het beleid niet zozeer uitegaan van het aantal bevestigde gevallen (~20.000 per dag) maar van het aantal geschatte besmettingen per dag (~50.000). Onder andere een app waarin mensen elke dag aangeven hoe ze zich voelen. Die app kan je op basis daarvan aanraden of je wel of niet een test moet laten doen, maar die app schat op basis daarvan ook in hoeveel besmettingen er zijn in het land (wordt veel gebruikt). In Nederland hoor je eigenlijk helemaal niks over het aantal geschatte besmettingen per dag.
Ook hier worden de hoeveelheid besmettingen geschat door het rivm:

https://coronadashboard.r(...)besmettelijke-mensen
pi_195992687
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:42 schreef maan_man het volgende:
Primair ben ik niet voor strengere maatregelen, En in het begin van de crisis zou ik nog hebben gezegd wat moet dat moet, maar ik begon mij steeds meer te storen aan het huidige beleid. Ingrijpen daar waar het nodig is en het help vooruit, maar allemaal die maatregelen voor de bühne buiten max 2 i.p.v. 4 mensen. Sorry, maar dan raak je mij echt kwijt. Dat lijkt meer op burgertje pesten dan op een crisis bezweren.
Klopt. Symboolpolitiek en bepaalde groepen ( horeca en detailhandel) de nek omdraaien.
pi_195992692
Ja hoor alsof we tijdens de feestdagen bij elkaar mogen zijn. En dan ook nog de detailhandel sluiten, nog meer het mkb kapot maken en de grote bedrijven zullen in hun handjes knijpen, a la zalando, bol. Com, cool blue. Post NL etc.
pi_195992695
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:30 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Ik al maanden niet meer ;).

Dat ze echt serieus de detailhandel dicht willen doen de weken dat het voor die mensen in die sector moet gebeuren ( kerstperiode) geeft aan dat ze niet alles op een rijtje hebben daar in den haag.
Of ze willen vermijden dat de detailhandel eind november of begin december moet sluiten. Misschien speelt ook mee dat die winkels in België zes weken sluiten, tot na sinterklaas. Dat kan flink wat grensverkeer veroorzaken...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 november 2020 @ 23:46:11 #125
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195992699
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:44 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Klopt. Symboolpolitiek en bepaalde groepen ( horeca en detailhandel) de nek omdraaien.
Twee vragen.

Ken je ook andere leuke woorden? Je blijft een beetje hangen met je symboolpolitiek.

Wat denkt de regering / overheid / Rutte / de Jonge te winnen door horeca en detailhandel de nek om te draaien? Krijgen ze dan meer stemmen? Slapen ze dan lekkerder? Vinden ze het gewoon leuk om mensen/bedrijven in problemen te zien?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')