Echt kenners zagen 6 jaar geleden al een legende in Hugh toen hij 2de werd achter Mirsamad Pourseyedigolakhour op Mt. Fuji. Deze Harry Tanfield krijgt voor mijn gevoel contractjes dankzij zijn vlaggetje. Daar kotsen wij op.quote:Op maandag 2 november 2020 10:52 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dit zei jij kort geleden vast ook over Hugh Carthy!
En zie!
Ik wel. Waarom verloor Roglic 40 seconden en de veel betere Kuss tien minuten?quote:
Roglic kreeg daar z'n jasje niet aan en was daar zo mee aan het kloten dat hij al op achterstand reed en net op dat moment begon Movistar vooraan te knallen. Toen moest de halve Jumbo-ploeg Roglic eerst terug rijden waarna de rest eraf waaide en Roglic op de slotklim z'n inspanning moest bekopen.quote:Op maandag 2 november 2020 10:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik wel. Waarom verloor Roglic 40 seconden en de veel betere Kuss tien minuten?
Volgens mij is dit gewoon een variantje op de #freelanda. Kuss en Landa kunnen extreem goed laten merken dat ze een klein beetje overschat hebben op bepaalde momenten, en dan krijg je dit soort ideeën.
Nee, tuurlijk niet. Maar ik vind het wel een beetje raar om je eigen kracht niet deels uit te buiten, als je zo sterk bent als team moet je gewoon een tweede of derde pion op kleine afstand proberen te houden. Nu rijden de knechten elkaar om de dag kapot en als de kopman een jasjesdag heeft of valt, dan kunnen alle winstplannen direct worden opgeborgen.quote:
Waarbij dat plan in de Tour ook wel deels om zeep werd geholpen door Dumoulin zelf.. (even los van de vraag of hij goed genoeg was om daarvoor echt mee te doen).quote:Op maandag 2 november 2020 10:59 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk niet. Maar ik vind het wel een beetje raar om je eigen kracht niet deels uit te buiten, als je zo sterk bent als team moet je gewoon een tweede of derde pion op kleine afstand proberen te houden. Nu rijden de knechten elkaar om de dag kapot en als de kopman een jasjesdag heeft of valt, dan kunnen alle winstplannen direct worden opgeborgen.
Mijn punt is meer dat de voor het seizoen gepitchde tactiek van een tridente dit jaar absoluut niet getest is en dat wel zonde is, want volgend jaar kan het wel eens de enige mogelijkheid zijn om te winnen. Namelijk door numeriek overtal en een droomplan van het team vs. sterke eenlingen als R.EV en Pogchamp.
Hoe kom je erbij dat ze dat niet geprobeerd hebbenquote:Op maandag 2 november 2020 10:59 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk niet. Maar ik vind het wel een beetje raar om je eigen kracht niet deels uit te buiten, als je zo sterk bent als team moet je gewoon een tweede of derde pion op kleine afstand proberen te houden. Nu rijden de knechten elkaar om de dag kapot en als de kopman een jasjesdag heeft of valt, dan kunnen alle winstplannen direct worden opgeborgen.
Mijn punt is meer dat de voor het seizoen gepitchde tactiek van een tridente dit jaar absoluut niet getest is en dat wel zonde is, want volgend jaar kan het wel eens de enige mogelijkheid zijn om te winnen. Namelijk door numeriek overtal en een droomplan van het team vs. sterke eenlingen als R.EV en Pogchamp.
Maar dat was na jasjesdag. Kuss was de rest in de Wellens etappe ook aan het ambeteren.quote:Op maandag 2 november 2020 11:22 schreef Marcoss het volgende:
Kuss en Sjors waren in de aanval in de rit die Woods uiteindelijk won in ieder geval. Maar daar kregen ze amper voorsprong waardoor ze niet veel dichterbij kwamen.
Oh ja, die hadden we ook nogquote:Op maandag 2 november 2020 11:24 schreef showtimer het volgende:
[..]
Maar dat was na jasjesdag. Kuss was de rest in de Wellens etappe ook aan het ambeteren.
Mja dat had ik ongeveer meegekregen, maar dan vind ik tien minuten verliezen van Kuss gewoon vies matig. Roglic reed zelf ook nog een gat dicht begreep ik.quote:Op maandag 2 november 2020 10:59 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Roglic kreeg daar z'n jasje niet aan en was daar zo mee aan het kloten dat hij al op achterstand reed en net op dat moment begon Movistar vooraan te knallen. Toen moest de halve Jumbo-ploeg Roglic eerst terug rijden waarna de rest eraf waaide en Roglic op de slotklim z'n inspanning moest bekopen.
Heel kort samengevat
Kuss zal ook niet altijd voluit zijn gegaan denk ik. Al blijft het bij Kuss ook erg wisselvallig. Op sommige dagen is hij veruit beste klimmer maar op andere dagen lost hij aan voet van klim.quote:Op maandag 2 november 2020 11:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Mja dat had ik ongeveer meegekregen, maar dan vind ik tien minuten verliezen van Kuss gewoon vies matig. Roglic reed zelf ook nog een gat dicht begreep ik.
Maar dat is vreemd aangezien op die dag het idee nog was dat Kuss hoog in het klassement moest blijven staan. Het moet ofwel aan de fysieke, ofwel aan de mentale kwaliteiten van Kuss hebben gelegen. (Of Jumbo heeft geroepen dat hij het helemaal kon laten lopen, maar dat lijkt me sterk gezien de voorgeschiedenis met Dumoulin in de Tour, waarin ze juist benadrukten dat ze liever met twee man meespeelden in het klassement.)quote:Op maandag 2 november 2020 11:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Kuss zal ook niet altijd voluit zijn gegaan denk ik. Al blijft het bij Kuss ook erg wisselvallig. Op sommige dagen is hij veruit beste klimmer maar op andere dagen lost hij aan voet van klim.
En dan de vergelijking met de anti-klimmersquote:Op maandag 2 november 2020 12:09 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ twitter ]
Ze vallen nog net niet van de fiets af, de zowat beste klimmers ter wereld.
Wel mooi dat er ook voor de achterblijvers nog net zoveel mensen staan te kijken als voor de toppers.quote:Op maandag 2 november 2020 12:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En dan de vergelijking met de anti-klimmers
[ twitter ]
Dat is hem 1x gebeurdquote:
En er is nog maar een fatsoenlijke rit waar de concurrentie zou kunnen toeslaanquote:Op maandag 2 november 2020 12:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat is hem 1x gebeurd![]()
Tour dit jaar was hij nog enorm sterk in de slotweek (enige keer dat hij Poga kon lossen, was in de slotweek), beetje overdreven om door de slechte tijdrit (en de geniale tijdrit van Pogacar) te zeggen dat de hele slotweek slecht was.
Twee minuten?quote:Op maandag 2 november 2020 12:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
En al zou het wel zo zijn. De laatste 7 kilometer van etappe 19 zijn wat dat betreft de enige relevante kilometers die resteren buiten de tijdrit. Hij zal toch geen twee minuten gaan verliezen in die zeven kilometer.
Ik ga voor maximaal een halve minuutquote:Op maandag 2 november 2020 12:53 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ik ga er gemakshalve nog even vanuit Roglic anderhalve minuut pakt in de tijdrit morgen.
Dan moet Carthy wel echt gaan vliegenquote:Op maandag 2 november 2020 12:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ga voor maximaal een halve minuut
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |