abonnement Unibet Coolblue
pi_195981039
https://nos.nl/l/2354749

8740 nieuwe coronabesmetingen gemeld, ruim 1000 minder dan gisteren

Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 8740 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 1079 minder dan gisteren werden gemeld.

Er zijn 237 nieuwe coronapatiënten opgenomen op de verpleegafdelingen in het ziekenhuis, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Dat zijn 77 nieuwe opnames minder dan gisteren.

Op de intensive care werden 58 nieuwe patiënten opgenomen, bijna allemaal doorgestroomd vanaf de verpleegafdelingen. Dat zijn 18 nieuwe opnames minder dan gisteren.

In totaal liggen er nu 2493 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 2448), van wie 583 op de IC (gisteren: 584). Er zijn dus meer coronapatiënten opgenomen dan ontslagen.

39 overleden covid-patiënten

Bij het RIVM zijn 39 overleden covid-patiënten gemeld. Gisteren werden nog 51 doden gemeld. De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM gemiddeld 56 doden per dag, tegen 42 doden per dag een week eerder.

De meeste gemelde besmettingen werden geconstateerd in Rotterdam, namelijk 616. Ook in Amsterdam en Den Haag werden veel positieve tests geteld, respectievelijk 519 en 287.

[ Bericht 84% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2020 14:25:27 ]
pi_195981177
Zou mooi zijn als de bestaande maatregelen afdoende blijken te zijn maar worden op zondag sowieso niet steeds minder besmettingen gemeld?
pi_195981334
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 14:27 schreef Fugue het volgende:
Zou mooi zijn als de bestaande maatregelen afdoende blijken te zijn maar worden op zondag sowieso niet steeds minder besmettingen gemeld?
Ja, dat is overal zo.

Sowieso die berichtgeving altijd. "Besmettingen fors gedaald in Duitsland". Ja, logisch het is zondag. En dan na het weekend "besmettingen fors gestegen in Duitsland". Ja nogal wiedes, gaat over een werkdag, niet over een zondag.
pi_195981378
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 14:27 schreef Fugue het volgende:
Zou mooi zijn als de bestaande maatregelen afdoende blijken te zijn maar worden op zondag sowieso niet steeds minder besmettingen gemeld?
Klopt maar een daling van 1000 zonder ict storing is niet eerder voorgekomen
pi_195981466
Goed nieuws.

Worden testen die afgenomen worden bij particuliere teststraten wel volledig meegeteld?
pi_195981639
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 14:35 schreef Hamzoef het volgende:
Goed nieuws.

Worden testen die afgenomen worden bij particuliere teststraten wel volledig meegeteld?
Vast niet, maar dat geldt dan ook voor de andere dagen.
pi_195981716
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 14:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Vast niet, maar dat geldt dan ook voor de andere dagen.
Dat is zo. Ik merk wel dat er steeds meer particulier getest wordt. Bij ons op het werk alleen maar, en dat geldt voor veel andere bedrijven die ik ken ook. Bij ons op werk inmiddels behoorlijk wat besmettingen toch wel. Omdat er geen bron onderzoek gedaan wordt, is het onbekend of de besmetting op kantoor plaatsgevonden hebben. Gezien de verspreiding vermoed ik het wel, terwijl me wel echt op 1,5 meter afstand zit.
pi_195981823
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 14:41 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is zo. Ik merk wel dat er steeds meer particulier getest wordt. Bij ons op het werk alleen maar, en dat geldt voor veel andere bedrijven die ik ken ook. Bij ons op werk inmiddels behoorlijk wat besmettingen toch wel. Omdat er geen bron onderzoek gedaan wordt, is het onbekend of de besmetting op kantoor plaatsgevonden hebben. Gezien de verspreiding vermoed ik het wel, terwijl me wel echt op 1,5 meter afstand zit.
Ja, op zich ook niet raar. Er komen steeds meer van die private testgelegenheden. En het gaat een stuk sneller. Ik maak vandaag 'n afspraak, kan morgen langskomen en heb 'n paar uur later het resultaat. En dan mag ik ook nog eens zelf de locatie uitkiezen. Het boeit ze ook niet of je symptomen hebt of niet.

Bij de GGD is dat toch allemaal wat ingewikkelder. Als je als werkgever eens veel mensen wilt laten testen, dan kan dat bij de GGD al helemaal niet.
pi_195987995
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 14:27 schreef Fugue het volgende:
Zou mooi zijn als de bestaande maatregelen afdoende blijken te zijn maar worden op zondag sowieso niet steeds minder besmettingen gemeld?
Dit zien we nu al weken. In het weekend minder besmettingen. Zodra het iets afvlakt hoor ik ze zeggen voorzichtig optimistisch. Het zijn niet de besmettingen maar de opnames in het ziekenhuis en de IC. Die lopen nog steeds op.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_195988057
Ik dacht al. We zitten nog maar op topic #1041 in HET topic dus het moet vast wel fors gedaald zijn. Een grappige kettingreactie.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195988281
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 14:41 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is zo. Ik merk wel dat er steeds meer particulier getest wordt. Bij ons op het werk alleen maar, en dat geldt voor veel andere bedrijven die ik ken ook. Bij ons op werk inmiddels behoorlijk wat besmettingen toch wel. Omdat er geen bron onderzoek gedaan wordt, is het onbekend of de besmetting op kantoor plaatsgevonden hebben. Gezien de verspreiding vermoed ik het wel, terwijl me wel echt op 1,5 meter afstand zit.
Bij ons ook zo.
Gelukkig kn je heel snel getest worden en na uitslag weer aan de gang.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')