Jij bent een programmeur. Maar zeker geen full stack developer, systeembeheerder of systeemarchitect. Er zijn zoveel verschillende speelvelden etc waar je gewoon ook oprecht geen kennis van *hoeft* te hebbenquote:Op vrijdag 4 december 2020 22:11 schreef phoenyx het volgende:
Ik heb altijd het idee dat ik best wel gewoon wat weet, genoeg om na 4 jaar zonder relevante vooropleiding modaal te verdienen in ICT, maar van wat je net zegt heb ik gewoon geen enkel idee. Blijkbaar nog zoveel wat ik moet leren
Schuift dat goed? Posts schrijven voor Medium? Of is het meer hobby?quote:Op woensdag 9 december 2020 21:36 schreef FlippingCoin het volgende:
Lang weekend, denk dat ik weer eens een blog post ga schrijven voor medium. Dit keer over een angular project met apollo client en faunadb. Kan ik gelijk wat kijkers naar mijn linkedin trekken.
Schuift momenteel niks maar er zijn wel mensen die het leuk doen. Heb nog maar een blogpost gemaakt en die was veel te lang en heeft nu 3k reads of zo.quote:Op woensdag 9 december 2020 23:15 schreef embedguy het volgende:
[..]
Schuift dat goed? Posts schrijven voor Medium? Of is het meer hobby?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
Neuj, gewoon met je Google account via Oauthquote:Op donderdag 10 december 2020 20:41 schreef FlippingCoin het volgende: Je hebt wel een medium account nodig om een draft te zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
quote:Op donderdag 10 december 2020 21:43 schreef embedguy het volgende:
[..]
Neuj, gewoon met je Google account via OauthThanks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Morgen nog even zelf volgen en kijken of ik met die stappen ergens vastloop.
Wel vet vind ik dat Apollo en Fauna.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
quote:Op vrijdag 11 december 2020 16:39 schreef FlippingCoin het volgende:
En afgemaakt.
NetjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand nog tips voor hoe ik het makkelijkste een e-commerce website kan bouwen met Node.JS + React?
Ik overweeg nu NextJs + Strapi (headless CMS) te gaan gebruiken. Tot nu toe met NextJs nu een klein tijdje zitten spelen, Strapi kwam ik vandaag tegen en leek me wel van toegevoegde waarde.
Ik heb praktisch geen ervaring met dat soort frameworks, voor m'n werk bouwen we alle frameworks zelf (op React na).Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
Nee maar ik zou denk ik een jamstack app maken en met netlify hosten met faunadb als database, maar ik heb er nog geen research naar gedaan of zo. Maar ik ben wel zeker benieuwd waar jij uiteindelijk voor kiest want ik speel zelf ook met het idee er eentje op te zetten over een tijdje.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:02 schreef embedguy het volgende:
[..]
Netjes
Iemand nog tips voor hoe ik het makkelijkste een e-commerce website kan bouwen met Node.JS + React?
Ik overweeg nu NextJs + Strapi (headless CMS) te gaan gebruiken. Tot nu toe met NextJs nu een klein tijdje zitten spelen, Strapi kwam ik vandaag tegen en leek me wel van toegevoegde waarde.
Ik heb praktisch geen ervaring met dat soort frameworks, voor m'n werk bouwen we alle frameworks zelf (op React na).
Hoeft te hebben is een groot woord, ik ben van mening dat je als developer, wel degelijk gevoel moet hebben van andere disciplines, daarmee maak je je eigen code ook beterquote:Op zaterdag 5 december 2020 18:16 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Jij bent een programmeur. Maar zeker geen full stack developer, systeembeheerder of systeemarchitect. Er zijn zoveel verschillende speelvelden etc waar je gewoon ook oprecht geen kennis van *hoeft* te hebben
Elastic is echt een indexer, het is geen database waar je echt je zaken in opslaat, kortom je kunt elastic goed als product bovenop een database gebruiken om zoekacties te optimaliseren. Even snel naar dat Fauna gekeken, meh, geen self hosted versie, laat maar.quote:Op vrijdag 4 december 2020 21:57 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Een beetje net als elastic search?
Van een intro
Fauna is a unique indexed document system that supports relations,
Is zoiets veel beter dan wat ik gebruik met mariadb?
Tnxquote:Op vrijdag 11 december 2020 18:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee maar ik zou denk ik een jamstack app maken en met netlify hosten met faunadb als database, maar ik heb er nog geen research naar gedaan of zo. Maar ik ben wel zeker benieuwd waar jij uiteindelijk voor kiest want ik speel zelf ook met het idee er eentje op te zetten over een tijdje.
Wij gebruiken wel verschillende back end frameworks maar dat zou denk ik een overkill zijn en zonde van de tijd.
Je bouwt alleen je front-end zoals normaal met reactjs, en ipv een backend gebruik je netlify(aws) functions. Dus je hebt een CI/CD flow in 5 minuutjes want dat regelt netlify allemaal voor je, en ze hebben best een ruime free tier. En mocht je complexiteit in de backend toch groeien kan je altijd nog naar een back-end of google cloud run oid kijken.quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:30 schreef embedguy het volgende:
[..]
Tnx
Netlify/Jamstack is kortgezegd puur dat je static files vanaf een cdn gaat serven?
Klinkt interessant maar dan zou ik het eerst zonder bouwen en eventueel later toevoegen als ik dat extra snelheidsvoordeel wil hebben. Of is het slimmer om het meteen van het begin af aan te gebruiken?
Ja je kan gewoon zelf clusters opzetten met Docker: https://fauna.com/blog/se(...)cluster-using-dockerquote:Op vrijdag 11 december 2020 19:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Elastic is echt een indexer, het is geen database waar je echt je zaken in opslaat, kortom je kunt elastic goed als product bovenop een database gebruiken om zoekacties te optimaliseren. Even snel naar dat Fauna gekeken, meh, geen self hosted versie, laat maar.
Edit: Ah wel mogelijk, ga er eens naar kijken in combinatie met Docker.
Ja heb het nu op een docker container in Azure draaien, alleen nog helemaal geen ervaring met Docker/Containers, dus mooie oefeningquote:Op vrijdag 11 december 2020 19:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja je kan gewoon zelf clusters opzetten met Docker: https://fauna.com/blog/se(...)cluster-using-docker
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | ResourceGroupName : rgFaunaDb Id : /subscriptions/35a7a1af-47b8-45ed-a210-a7367e0ec564/resourceGroups/rgFaunaDb/providers/Micro soft.ContainerInstance/containerGroups/dockerfauna Name : dockerfauna Type : Microsoft.ContainerInstance/containerGroups Location : westeurope Tags : {} ProvisioningState : Succeeded Containers : {dockerfauna} ImageRegistryCredentials : RestartPolicy : OnFailure IpAddress : 20.73.204.227 DnsNameLabel : faunadocker Fqdn : faunadocker.westeurope.azurecontainer.io Ports : {80, 433} OsType : Linux Volumes : State : Running Events : {} Identity : |
Nice.quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja heb het nu op een docker container in Azure draaien, alleen nog helemaal geen ervaring met Docker/Containers, dus mooie oefening
[ code verwijderd ]
Mwoah kan mij genoeg onderdelen verzinnen waar je dan nog steeds echt gewoon geen kennis van hoeft te hebben ;-) de werking van een processor bijvoorbeeld hoef je maar heel heel oppervlakkig te kennen in de talen die door phoenyx gebruikt worden (als voorbeeld), net als dat je, als je webapplicaties maakt, niet heel veel hoeft te weten van netwerken dat noem ik dus geen kennis van hoeven te hebben.quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoeft te hebben is een groot woord, ik ben van mening dat je als developer, wel degelijk gevoel moet hebben van andere disciplines, daarmee maak je je eigen code ook beter
Nu ben ik zelf wel heel breed, maar komt ook omdat ik al tijdje meeloop, ik ben sinds een jaar of 5 niet echt meer aan het developen (als in echt grote projecten), maar heb me voornamelijk op cloud en devops gericht, voordeel is dat ik een redelijk goed overzicht heb van het grote plaatje. Overigens afgelopen jaar weer heel veel met databases gedaan, ook wel weer leuk voor een tijdje
Let ff op je volumes voor je echt dingen gaat opslaan. Anders is ie data zo volatiel 😁quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja heb het nu op een docker container in Azure draaien, alleen nog helemaal geen ervaring met Docker/Containers, dus mooie oefening
[ code verwijderd ]
Ja eens, zeker met mbt processoren, maar het is wel interessant om de high level kennis te hebbenquote:Op vrijdag 11 december 2020 19:48 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Mwoah kan mij genoeg onderdelen verzinnen waar je dan nog steeds echt gewoon geen kennis van hoeft te hebben ;-) de werking van een processor bijvoorbeeld hoef je maar heel heel oppervlakkig te kennen in de talen die door phoenyx gebruikt worden (als voorbeeld), net als dat je, als je webapplicaties maakt, niet heel veel hoeft te weten van netwerken dat noem ik dus geen kennis van hoeven te hebben.
Hahah, nee dat had ik al gelezen, ik neem aan dat je gewoon een Azure (blob) Storage kan mounten, maar zoals gezegt ben ik nogal een Linux/Docker noobquote:Op vrijdag 11 december 2020 19:49 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Let ff op je volumes voor je echt dingen gaat opslaan. Anders is ie data zo volatiel 😁
Vanuit Linux kan je in essentie alles mounten. Maar je volume opgeven heeft als voordeel dat het een reguliere map binnen je docker zal worden.quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hahah, nee dat had ik al gelezen, ik neem aan dat je gewoon een Azure (blob) Storage kan mounten, maar zoals gezegt ben ik nogal een Linux/Docker noob
quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:30 schreef embedguy het volgende:
[..]
Tnx
Netlify/Jamstack is kortgezegd puur dat je static files vanaf een cdn gaat serven?
Klinkt interessant maar dan zou ik het eerst zonder bouwen en eventueel later toevoegen als ik dat extra snelheidsvoordeel wil hebben. Of is het slimmer om het meteen van het begin af aan te gebruiken?
Nee sorry, het ziet er op zich wel grappig uit. Zie er wel enige meerwaarde in eigenlijkquote:Op maandag 14 december 2020 21:19 schreef FlippingCoin het volgende:
Hier iemand wat verdere ervaring met GraphQL? Ik heb wat conceptuele vragen.
Wel ervaring mee, echter geen ervaring met alle gebruikelijke tooling daar omheen (want dat bouwen we zelf).quote:Op maandag 14 december 2020 21:19 schreef FlippingCoin het volgende:
Hier iemand wat verdere ervaring met GraphQL? Ik heb wat conceptuele vragen.
Tot de helft gekeken. Mogelijk interessant voor later maar voor nu laat ik het achterwegenquote:Op zaterdag 12 december 2020 00:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Als je nog eens een uurtje over hebt.
Ja voornamelijk flexibiliteit volgens mij. je kan opvragen wat je nodig hebt ipv fixed REST endpoints die klaarzetten wat dan handig lijkt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:20 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nee sorry, het ziet er op zich wel grappig uit. Zie er wel enige meerwaarde in eigenlijk
Oke waar ik mee zit, wat is nou de manier om een upsert uit te voeren? Maak je daar een custom resolver voor, of kan dat op eoa manier met een mutation, of los je dat op met twee requests vanaf de client?quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:18 schreef embedguy het volgende:
[..]
Wel ervaring mee, echter geen ervaring met alle gebruikelijke tooling daar omheen (want dat bouwen we zelf).
Wat zijn in jouw ogen niet-custom resolvers?quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oke waar ik mee zit, wat is nou de manier om een upsert uit te voeren? Maak je daar een custom resolver voor, of kan dat op eoa manier met een mutation, of los je dat op met twee requests vanaf de client?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |