Ja heb het nu op een docker container in Azure draaien, alleen nog helemaal geen ervaring met Docker/Containers, dus mooie oefeningquote:Op vrijdag 11 december 2020 19:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja je kan gewoon zelf clusters opzetten met Docker: https://fauna.com/blog/se(...)cluster-using-docker
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | ResourceGroupName : rgFaunaDb Id : /subscriptions/35a7a1af-47b8-45ed-a210-a7367e0ec564/resourceGroups/rgFaunaDb/providers/Micro soft.ContainerInstance/containerGroups/dockerfauna Name : dockerfauna Type : Microsoft.ContainerInstance/containerGroups Location : westeurope Tags : {} ProvisioningState : Succeeded Containers : {dockerfauna} ImageRegistryCredentials : RestartPolicy : OnFailure IpAddress : 20.73.204.227 DnsNameLabel : faunadocker Fqdn : faunadocker.westeurope.azurecontainer.io Ports : {80, 433} OsType : Linux Volumes : State : Running Events : {} Identity : |
Nice.quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja heb het nu op een docker container in Azure draaien, alleen nog helemaal geen ervaring met Docker/Containers, dus mooie oefening
[ code verwijderd ]
Mwoah kan mij genoeg onderdelen verzinnen waar je dan nog steeds echt gewoon geen kennis van hoeft te hebben ;-) de werking van een processor bijvoorbeeld hoef je maar heel heel oppervlakkig te kennen in de talen die door phoenyx gebruikt worden (als voorbeeld), net als dat je, als je webapplicaties maakt, niet heel veel hoeft te weten van netwerken dat noem ik dus geen kennis van hoeven te hebben.quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoeft te hebben is een groot woord, ik ben van mening dat je als developer, wel degelijk gevoel moet hebben van andere disciplines, daarmee maak je je eigen code ook beter
Nu ben ik zelf wel heel breed, maar komt ook omdat ik al tijdje meeloop, ik ben sinds een jaar of 5 niet echt meer aan het developen (als in echt grote projecten), maar heb me voornamelijk op cloud en devops gericht, voordeel is dat ik een redelijk goed overzicht heb van het grote plaatje. Overigens afgelopen jaar weer heel veel met databases gedaan, ook wel weer leuk voor een tijdje
Let ff op je volumes voor je echt dingen gaat opslaan. Anders is ie data zo volatiel 😁quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja heb het nu op een docker container in Azure draaien, alleen nog helemaal geen ervaring met Docker/Containers, dus mooie oefening
[ code verwijderd ]
Ja eens, zeker met mbt processoren, maar het is wel interessant om de high level kennis te hebbenquote:Op vrijdag 11 december 2020 19:48 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Mwoah kan mij genoeg onderdelen verzinnen waar je dan nog steeds echt gewoon geen kennis van hoeft te hebben ;-) de werking van een processor bijvoorbeeld hoef je maar heel heel oppervlakkig te kennen in de talen die door phoenyx gebruikt worden (als voorbeeld), net als dat je, als je webapplicaties maakt, niet heel veel hoeft te weten van netwerken dat noem ik dus geen kennis van hoeven te hebben.
Hahah, nee dat had ik al gelezen, ik neem aan dat je gewoon een Azure (blob) Storage kan mounten, maar zoals gezegt ben ik nogal een Linux/Docker noobquote:Op vrijdag 11 december 2020 19:49 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Let ff op je volumes voor je echt dingen gaat opslaan. Anders is ie data zo volatiel 😁
Vanuit Linux kan je in essentie alles mounten. Maar je volume opgeven heeft als voordeel dat het een reguliere map binnen je docker zal worden.quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hahah, nee dat had ik al gelezen, ik neem aan dat je gewoon een Azure (blob) Storage kan mounten, maar zoals gezegt ben ik nogal een Linux/Docker noob
quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:30 schreef embedguy het volgende:
[..]
Tnx
Netlify/Jamstack is kortgezegd puur dat je static files vanaf een cdn gaat serven?
Klinkt interessant maar dan zou ik het eerst zonder bouwen en eventueel later toevoegen als ik dat extra snelheidsvoordeel wil hebben. Of is het slimmer om het meteen van het begin af aan te gebruiken?
Nee sorry, het ziet er op zich wel grappig uit. Zie er wel enige meerwaarde in eigenlijkquote:Op maandag 14 december 2020 21:19 schreef FlippingCoin het volgende:
Hier iemand wat verdere ervaring met GraphQL? Ik heb wat conceptuele vragen.
Wel ervaring mee, echter geen ervaring met alle gebruikelijke tooling daar omheen (want dat bouwen we zelf).quote:Op maandag 14 december 2020 21:19 schreef FlippingCoin het volgende:
Hier iemand wat verdere ervaring met GraphQL? Ik heb wat conceptuele vragen.
Tot de helft gekeken. Mogelijk interessant voor later maar voor nu laat ik het achterwegenquote:Op zaterdag 12 december 2020 00:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Als je nog eens een uurtje over hebt.
Ja voornamelijk flexibiliteit volgens mij. je kan opvragen wat je nodig hebt ipv fixed REST endpoints die klaarzetten wat dan handig lijkt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:20 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nee sorry, het ziet er op zich wel grappig uit. Zie er wel enige meerwaarde in eigenlijk
Oke waar ik mee zit, wat is nou de manier om een upsert uit te voeren? Maak je daar een custom resolver voor, of kan dat op eoa manier met een mutation, of los je dat op met twee requests vanaf de client?quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:18 schreef embedguy het volgende:
[..]
Wel ervaring mee, echter geen ervaring met alle gebruikelijke tooling daar omheen (want dat bouwen we zelf).
Wat zijn in jouw ogen niet-custom resolvers?quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oke waar ik mee zit, wat is nou de manier om een upsert uit te voeren? Maak je daar een custom resolver voor, of kan dat op eoa manier met een mutation, of los je dat op met twee requests vanaf de client?
Ah in Fauna heb je een hoop resolvers out of the box. Waar ik tegen aanloop is dat ik een product wil laten toevoegen door een gebruiker met twee branhes:quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:17 schreef embedguy het volgende:
[..]
Wat zijn in jouw ogen niet-custom resolvers?
Ik heb nog nooit iets gedaan met frameworks die standaard resolvers aanbieden, al mijn resolvers die ik heb gebruikt waren custom (of eigen framework).
Niet specifiek ervaring met upsert mutations overigens, maar met een custom resolver is het denk ik prima te doen, of waar loop je tegen aan?
Ahzo.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah in Fauna heb je een hoop resolvers out of the box. Waar ik tegen aanloop is dat ik een product wil laten toevoegen door een gebruiker met twee branhes:
• Het product bestaat nog niet, er wordt een nieuw product toegevoegd aan de collection.
• Het product bestaat al, het product wordt niet toegevoegd, er wordt een count attribuut van het bestaande product verhoogd met 1.
De voor mij makkelijkste manier is om de producten op te halen en het door de client af te laten handelen, maar dat zijn dan twee requests.
Ja goed punt het moet eigenlijk een atomaire actie zijn gewoon. Ik ga even verder kijken ik had nog wat tips gekregen van het Fauna forum.quote:Op woensdag 16 december 2020 18:38 schreef embedguy het volgende:
[..]
Ahzo.
Client als in webbrowser client?
Moet je wel rekening houden dat de state van de db alweer veranderd kan zijn in de tussentijd dat de client het eerste request doet en hij het update/insert request doet. En client input is in principe niet te vertrouwen dus mijns inziens kun je het niet aan de cliënt overlaten of dat je moet updaten/inserten.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | CreateFunction({ name: 'upsertProduct', body: Query( Lambda('name', Let( { product: Match(Index('ProductsByName'), Var('name'))}, If( Exists(Var('product')), Update(Select('ref', Get(Var('product'))), { data: {count: Add(Select(['data', 'count'], Get(Var('product'))), 1) }}), Create(Collection('Product'), { data: { name: Var('name'), count: 0} }) ) ) ) ) }) |
Gezeur gehad om je post?quote:Op donderdag 17 december 2020 17:42 schreef DevFreak het volgende:
Kga op anoniem, tnx voor de gezelligheid guys.
ban van een weekje ofzo, maar het boeit me niet, dit account moet sowieso op anoniemquote:Op donderdag 17 december 2020 18:07 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Gezeur gehad om je post?
Waaromquote:Op donderdag 17 december 2020 17:42 schreef DevFreak het volgende:
Kga op anoniem, tnx voor de gezelligheid guys.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |