abonnement Unibet Coolblue
pi_196952531
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 21:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als ik die code zo zie dan kan er in theorie iemand in een andere thread gewoon de boel verneuken, nu is dat bij gewone sql al vrij uitzonderlijk, maar in geval van NoSQL een probleem wat je gewoon "incalculeert".

Een atomaire actie in sql ben je dus meestal expliciet met een transactie en ten slotte met een commit, en dan is het dus een alles of niets ;)

Klassiek voorbeeld: in 1 actie schrijf je geld van een rekening af, in een andere geld erbij, als 1 van de 2 niet slaagt, zullen alle acties worden teruggerolt om te voorkomen dat er ongewenst gedrag ontstaat.

In wat minder mooie DB systemen los je dit soms zelf op door bijvoorbeeld een lock te zetten of te zorgen dat er geen andere threads bij kunnen :)

Als je dit soort dingen interessant vind dan moet je maar eens wat gaan lezen over concurrency, een oud collega van mij is daarop afgestudeerd ;)

Niet geheel onbelangrijk, maak je hierin fouten dan kun je doden op je geweten hebben: https://en.wikipedia.org/wiki/Therac-25
Ja precies ik weet wel hoe het met transacties zit en met commiten met flushen en rollbacks, maar ik zie het idd over de ACID eigenschappen die bij nosql niet gelden.

Ik schrijf het op om te onderzoeken goede tip. ^O^ Daarom goed om technieken te gebruiken die ik op het werk niet gebruik, loop steeds tegen dingen aan waardoor ik meer leer.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_196952954
Overigens bezig iemand zijn statische blog naar WP te migreren, nu heb ik heel veel migraties gedaan, maar nooit naar WP, dus is leuk projectje, bijna klaar :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 26 december 2020 @ 15:05:50 #278
494059 Scooteraar
Samen met Romana!
pi_196967369
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 21:44 schreef raptorix het volgende:
Overigens bezig iemand zijn statische blog naar WP te migreren, nu heb ik heel veel migraties gedaan, maar nooit naar WP, dus is leuk projectje, bijna klaar :)
Ben je al ver dan?
pi_196977662
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 december 2020 15:05 schreef Scooteraar het volgende:

[..]

Ben je al ver dan?
Al ben bijna klaar, werk zat hem met name in import, en moest even kijken hoe WP werkt, want daar had ik qua development nooit iets mee gedan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196995089
Nu twee weken vakantie, leek mij een goed moment om de VIM emulator in vscode te proberen. Is wel even wennen en ik heb nog wat clashes in key combinations maar het navigeert wel razendsnel door je code heen na wat oefening. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 28 december 2020 @ 13:53:55 #281
494059 Scooteraar
Samen met Romana!
pi_197020703
Hey, ik heb even een vraagje... :P

Ik ben een nieuwe, heel simpele app aan het bouwen. Het is de bedoeling dat gebruikers een locatie kunnen selecteren en op kunnen slaan. Deze locaties moeten vervolgens weer opgehaald worden zodat ze voor iedereen zichtbaar zijn op de kaart.

Wat gebruiken jullie zelf hiervoor? Ik heb nog nooit gewerkt met locatiegegevens.
pi_197022855
quote:
7s.gif Op maandag 28 december 2020 13:53 schreef Scooteraar het volgende:
Hey, ik heb even een vraagje... :P

Ik ben een nieuwe, heel simpele app aan het bouwen. Het is de bedoeling dat gebruikers een locatie kunnen selecteren en op kunnen slaan. Deze locaties moeten vervolgens weer opgehaald worden zodat ze voor iedereen zichtbaar zijn op de kaart.

Wat gebruiken jullie zelf hiervoor? Ik heb nog nooit gewerkt met locatiegegevens.
Dat is mogelijk met mapbox, ik heb voor mijn werk zo iets gemaakt waarbij een user kon selecteren waar iets was, je krijgt dan een lengte en breedtegraad terug van het clickevent die je kan opslaan. Je kan deze ook dmv mapbox op de kaart tonen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 28 december 2020 @ 21:01:25 #283
494059 Scooteraar
Samen met Romana!
pi_197036031
quote:
16s.gif Op maandag 28 december 2020 15:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat is mogelijk met mapbox, ik heb voor mijn werk zo iets gemaakt waarbij een user kon selecteren waar iets was, je krijgt dan een lengte en breedtegraad terug van het clickevent die je kan opslaan. Je kan deze ook dmv mapbox op de kaart tonen.
Oh wauw, tnx! Die kon ik nog helemaal niet! :D

Als je zoekt op internet kom je de API's van Bing, Google en OSM tegen, maar die zijn allemaal veel te ingewikkeld voor hetgeen dat ik wil bereiken... Ik heb er simpelweg gewoon geen zin in om twee dagen lang uit te zoeken hoe ik een simpele kaart op een webpagina kan krijgen. :')
pi_197111623
quote:
16s.gif Op zondag 27 december 2020 17:16 schreef FlippingCoin het volgende:
Nu twee weken vakantie, leek mij een goed moment om de VIM emulator in vscode te proberen. Is wel even wennen en ik heb nog wat clashes in key combinations maar het navigeert wel razendsnel door je code heen na wat oefening. :o
CTRL Muisclick in C# VS ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197112459
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

CTRL Muisclick in C# VS ;)
Ja dat zit in vscode al, maar dit gaat nog een stapje verder, met vim gebruik je de muis helemaal niet meer. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_197116059
quote:
16s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:03 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja dat zit in vscode al, maar dit gaat nog een stapje verder, met vim gebruik je de muis helemaal niet meer. :7
Aanstellerig gedoe heb ik dat VIM altijd maar gevonden, alsof je sneller gaat programmeren daardoor, je bent geen typegeit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197116225
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Aanstellerig gedoe heb ik dat VIM altijd maar gevonden, alsof je sneller gaat programmeren daardoor, je bent geen typegeit.
Ik zou niet weten waarom, als je sneller je code kan muteren waarom niet. Enige motivatie die ik kan bedenken is dat iemand de moeite niet wil nemen om het even te leren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_197116483
quote:
16s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom, als je sneller je code kan muteren waarom niet. Enige motivatie die ik kan bedenken is dat iemand de moeite niet wil nemen om het even te leren.
Wat versta je onder code muteren? Variabelen refactoren? Uitlijnen? Weghalen van ongebruikte usings?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197116929
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat versta je onder code muteren? Variabelen refactoren? Uitlijnen? Weghalen van ongebruikte usings?
Nee dat is vrij standaard met een moderne IDE, bijvoorbeeld op meerdere plaatsen op een document wat veranderen, een stuk verwijderen adhv een regex et cetera. Snel naar een stuk code navigeren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_197117305
quote:
16s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee dat is vrij standaard met een moderne IDE, bijvoorbeeld op meerdere plaatsen op een document wat veranderen, een stuk verwijderen adhv een regex et cetera. Snel naar een stuk code navigeren.
Dus waarom zou je dan dat antieke spul gebruiken ;)
Overigens Regexen :r
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197117341
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dus waarom zou je dan dat antieke spul gebruiken ;)
Overigens Regexen :r
Wat is het alternatief. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_197117513
quote:
16s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat is het alternatief. :o
Ik heb wel eens een alternatief wat wat meer beschrijvend was, maar ja het is allemaal niet ideaal ;)
Meestal kom ik er wel uit hoor ;)
Heb ik het met HTML nodig dan bespaar ik me meestal de moeite en gebruik ik HTMLAgility pack die het meestal mooier doet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197117763
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een alternatief wat wat meer beschrijvend was, maar ja het is allemaal niet ideaal ;)
Meestal kom ik er wel uit hoor ;)
Heb ik het met HTML nodig dan bespaar ik me meestal de moeite en gebruik ik HTMLAgility pack die het meestal mooier doet.
Is dat een soort emmet dan? :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_197117879
quote:
16s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:43 schreef FlippingCoin het volgende:
emmet
Nee HTML agility pack is een package for .NET waar je makkelijk HTML doms mee kunt parsen, voordeel is met name dat het redelijk soepel omgaat met HTML die niet helemaal lekker is, stukje code wat ik laatst geschreven heb:

1
2
3
4
5
6
                    var htmlDoc = new HtmlDocument();
                    htmlDoc.LoadHtml(response.Content);
                    var topic = new Topic();
                    var items = htmlDoc.DocumentNode.Descendants("div").Where(d => d.GetAttributeValue("class", "").Contains("newspot2020"));
                    topic.TopicTitle = htmlDoc.DocumentNode.Descendants("span").Where(d => d.GetAttributeValue("class", "").Contains("bch1")).First().Descendants("a").Where(d => d.GetAttributeValue("style", "").Contains("margin:0 5px")).First().InnerHtml;
                    topic.SubForum = htmlDoc.DocumentNode.Descendants("span").Where(d => d.GetAttributeValue("class", "").Contains("headerAfk")).First().FirstChild.InnerHtml;
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197119261
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee HTML agility pack is een package for .NET waar je makkelijk HTML doms mee kunt parsen, voordeel is met name dat het redelijk soepel omgaat met HTML die niet helemaal lekker is, stukje code wat ik laatst geschreven heb:
[ code verwijderd ]

Ahhh oke. Doet mij denken aan cypress. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_197144742
Ik wilde vanmiddag eigenlijk tonen wat ik tot nu toe in de laatste 9 maanden heb gemaakt maar er zitten nog een paar dingetjes in die niet helemaal correct werken. Beetje zonde aangezien die nog iets van 8-16 uur werk zijn om op te lossen. Dus dat wordt wel in 2021. Iets laten zien waarbij met bepaalde settings pagina's foutmeldingen opleveren is niet echt geweldig dus tjah. Zondag zal het wel worden lijkt mij.

Verder iedereen een gelukkig nieuwjaar alvast!

Devfreak, wel terugkeren hoor, je bent ook onderdeel van het FOK! ict team.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2020 21:46:10 ]
pi_197145100
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 21:45 schreef phoenyx het volgende:
Ik wilde vanmiddag eigenlijk tonen wat ik tot nu toe in de laatste 9 maanden heb gemaakt maar er zitten nog een paar dingetjes in die niet helemaal correct werken. Beetje zonde aangezien die nog iets van 8-16 uur werk zijn om op te lossen. Dus dat wordt wel in 2021. Iets laten zien waarbij met bepaalde settings pagina's foutmeldingen opleveren is niet echt geweldig dus tjah. Zondag zal het wel worden lijkt mij.

Verder iedereen een gelukkig nieuwjaar alvast!

Devfreak, wel terugkeren hoor, je bent ook onderdeel van het FOK! ict team.
Jij ook beste wensen Phoenyx en ik ben benieuwd maar neem lekker de tijd om het te maken. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_197145569
quote:
16s.gif Op donderdag 31 december 2020 22:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Jij ook beste wensen Phoenyx en ik ben benieuwd maar neem lekker de tijd om het te maken. :7
Ja zondag is wat te optimistisch, terwijl ik het typte dacht ik ook al van hmm maar mijn weekend dan.
pi_197162611
lapo
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')