abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195944845
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:15 schreef DeBraad het volgende:

[..]

Collabstream op Twitch
Nee gewoon de interne PS5-functie.
pi_195944848
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:13 schreef DeBraad het volgende:

[..]

Ik pak de lompste en beuk je van de weg maat
RUSTAHG
pi_195944973
Echt he
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:24:49 #104
319979 Fok-it
All is well
pi_195945044
Sta je meer aan de kant van Thomas Hobbes of Jean Jacques Rousseau? Zijn wij als mensheid van nature slecht of van nature goed?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195945142
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:24 schreef Fok-it het volgende:
Sta je meer aan de kant van Thomas Hobbes of Jean Jacques Rousseau? Zijn wij als mensheid van nature slecht of van nature goed?
Wat een lastige vraag voor zo'n simpele man als ik _O-
Ik denk dat de mens voor het grootste gedeelte van nature goed is, maar dat bepaalde acties dingen triggeren, en dat er ook mensen bij zitten die 30 klappen van 27 molens hebben gehad en die missen gewoon een bepaalde schakel waardoor het of A of B is.
pi_195945144
Wat is volgens jou de beste manier om het conflict in Nagorno-Karabach op een vreedzame manier op te lossen?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:30:38 #107
319979 Fok-it
All is well
pi_195945175
quote:
89s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:28 schreef DeBraad het volgende:

[..]

Ik denk dat de mens voor het grootste gedeelte van nature goed is, maar dat bepaalde acties dingen triggeren, en dat er ook mensen bij zitten die 30 klappen van 27 molens hebben gehad en die missen gewoon een bepaalde schakel waardoor het of A of B is.
We moeten je wel beetje intellectuele uitdaging geven in zo'n topic he. Maar oke oke. Prima antwoord.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195945247
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:28 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Wat is volgens jou de beste manier om het conflict in Nagorno-Karabach op een vreedzame manier op te lossen?
De wat _O-
Sommige dingen gaan mij mijn niet al te grote kennis van zaken te boven _O-
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:33:56 #109
319979 Fok-it
All is well
pi_195945252
quote:

[..]

Welke acties zijn dat dan zoal?
pi_195945284
Hoe zal jij de corona crisis aanvliegen en wat zijn de maatregelen die jij zal nemen?
pi_195945363
Ben je voorstander van het basisinkomen?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:40:03 #112
319979 Fok-it
All is well
pi_195945398
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:38 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Ben je voorstander van het basisinkomen?
Ik denk dat Braad financieel wel wat achteruit zal gaan met een basisinkomen wetende dat toeslagen dan ook zullen verdwijnen.
pi_195945479
quote:

[..]

Om deze vraag te beantwoorden moet je sowieso eerst weten wat goed is en wat fout.

Veel dieren zullen als ze een soortgenoot tegenkomen de strijd aangaan en zijn territorium en wijfje inpikken.
Ergens hebben mensen bedacht dat dit niet de beste manier is om een samenleving in stand te houden. We houden ons aan bepaalde regels in het belang van uiteindelijk onszelf. Normen die door de eeuwen heen regelmatig veranderen. Zo is monogamie in de westerse wereld al lange tijd de standaard. Dit is echter niet altijd zo geweest en in bepaalde culturen is het hebben van meerdere vrouwen of zelfs geen vaste partners (iedereen doet het met iedereen) heel normaal. En toch beschouwen wij overspel -meestal- als fout.

Als je de grens tussen goed en fout verschuift heb je een heel andere uitkomst.

Bij het beantwoorden van een vraag als deze zullen de meeste mensen vooral hun beeld van de mens toetsen aan een semi-realistisch ideaalbeeld ofwel het hedendaags geldende maatschappelijke verwachtingspatroon.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:45:28 #114
319979 Fok-it
All is well
pi_195945509
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:44 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Om deze vraag te beantwoorden moet je sowieso eerst weten wat goed is en wat fout.

Veel dieren zullen als ze een soortgenoot tegenkomen de strijd aangaan en zijn territorium en wijfje inpikken.
Ergens hebben mensen bedacht dat dit niet de beste manier is om een samenleving in stand te houden. We houden ons aan bepaalde regels in het belang van uiteindelijk onszelf. Normen die door de eeuwen heen regelmatig veranderen. Zo is monogamie in de westerse wereld al lange tijd de standaard. Dit is echter niet altijd zo geweest en in bepaalde culturen is het hebben van meerdere vrouwen of zelfs geen vaste partners (iedereen doet het met iedereen) heel normaal. En toch beschouwen wij overspel -meestal- als fout.

Als je de grens tussen goed en fout verschuift heb je een heel andere uitkomst.

Bij het beantwoorden van een vraag als deze zullen de meeste mensen vooral hun beeld van de mens toetsen aan een semi-realistisch ideaalbeeld ofwel het hedendaags geldende maatschappelijke verwachtingspatroon.
_O_
pi_195945519
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:40 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik denk dat Braad financieel wel wat achteruit zal gaan met een basisinkomen wetende dat toeslagen dan ook zullen verdwijnen.
Moah, denk je?
Nu mag hij alles tot ¤ 300 per maand houden en alles daarboven inleveren.
Ik denk dat een basisinkomen de meeste mensen gaat inzetten om hun verdiencapaciteit effectiever in te zetten, doordat het meer zal lonen dan in het huidige systeem. Ook al moeten ze er misschien meer voor werken.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:48:15 #116
319979 Fok-it
All is well
pi_195945576
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:45 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Moah, denk je?
Nu mag hij alles tot ¤ 300 per maand houden en alles daarboven inleveren.
Ik denk dat een basisinkomen de meeste mensen gaat inzetten om hun verdiencapaciteit effectiever in te zetten, doordat het meer zal lonen dan in het huidige systeem. Ook al moeten ze er misschien meer voor werken.
Precies, wetende dat een uitkering rond de 1k ligt plus aanvulling van toeslagen plus youtube-inkomsten. Gemiddeld basisinkomen zal misschien rond de 1200 euro per maand liggen?

Dan kan je er alleen op vooruit gaan als je inderdaad de wil hebt om te werken zodat het echt een vooruitgang kan zijn, maar of Braddie dat wilt is natuurlijk wel de vraag
pi_195945901
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:48 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Precies, wetende dat een uitkering rond de 1k ligt plus aanvulling van toeslagen plus youtube-inkomsten. Gemiddeld basisinkomen zal misschien rond de 1200 euro per maand liggen?

Dan kan je er alleen op vooruit gaan als je inderdaad de wil hebt om te werken zodat het echt een vooruitgang kan zijn, maar of Braddie dat wilt is natuurlijk wel de vraag
Dat het basisinkomen hoger ligt dan uitkering + toeslagen + neveninkomsten is een aanname.

Sowieso is de vergelijking met Wajong wat krom aangezien deze groep gunstiger af is dan mensen met een bijstandsuitkering. Voor de bijstand is het theoretische effect van een basisinkomen veel groter.

Een andere aanname is dat mensen met een basisinkomen niet gemotiveerd zijn om hun inkomen te verhogen. Als je door te werken je inkomen kunt verhogen (in Braad's geval hoger dan de huidige ¤ 300) dan zullen de meesten dat echt wel doen. Alles wat je verdient mag je houden, zonder dat je per se eerst in je levensonderhoud hoeft te kunnen voorzien.

Het idee van een basisinkomen is vooral om het simpeler en lonender te maken om te werken terwijl je niet volledig in je eigen levensonderhoud kunt voorzien. Als mensen daartoe niet geprikkeld worden dan is het basisinkomen misschien te hoog.

Overigens denk ik dat we van de toeslagen af moeten, maar dat een basisinkomen niet betekent dat iedereen evenveel krijgt. Je zult een bepaalde differentiatie naar capaciteit moeten toepassen. Er zullen altijd mensen zijn die momenteel 'te goed' zijn voor een arbeidsongeschiktheidsuitkering maar legitieme redenen hebben om een basisinkomen niet (voldoende) aan te kunnen vullen. Ik denk dat je moet voorkomen dat zij in een nieuw systeem er op achteruit gaan zonder er iets aan te kunnen doen.

Maar laten we weer vragen gaan stellen aan TS @DeBraad.
pi_195945948
quote:
Best een nieuwtje
pi_195945961
*O* PREMIERE HYPE *O*
pi_195946020
Klinkt alsof die gast veel meer van zijn privacy gaat vrijgeven dan willekeurige andere vloggers.
Respect, maar ik zou gewoon een break inlassen en er samen met je familie uit komen, zonder al die volgers er bovenop.
pi_195946039
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:05 schreef DeBraad het volgende:

[..]

Best een nieuwtje
Meen je dit
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_195946050
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:09 schreef Solotovski het volgende:

[..]

Meen je dit
Ja. Die gasten hebben 300k abonnees ruim, dit is binnen de YouTube community van familievloggers best een ding hoor
pi_195946070
Er was toch ook een keer zo'n rel binnen de Koetfamilie dat hij het niet vond kunnen dat een van z'n zoontjes zich wilde verkleden als vrouw en hoopte dat hij niet homo zou blijken, terwijl moeders het allemaal prima vond?

Dan sta je ook wel wezenlijk anders in het leven.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2020 15:11:41 ]
pi_195946079
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:08 schreef spinazieruiker het volgende:
Klinkt alsof die gast veel meer van zijn privacy gaat vrijgeven dan willekeurige andere vloggers.
Respect, maar ik zou gewoon een break inlassen en er samen met je familie uit komen, zonder al die volgers er bovenop.
Ja dat dus. Had het er met een kennis ook al over vanmiddag, als ze in 1 post hadden uitgeweid dat ze gingen scheiden en het gewoon achter gesloten deuren hadden gedaan was het veel fijner geweest.

Heb er respect voor dat hij dit avontuur aangaat met z'n volgers hoor, maar verstandig? Nee, Hij gooit alles online, is natuurlijk z'n werk, hij kan niet opeens weken niets uploaden en dan opeens content waarin hij discreet is en niets prijsgeeft, maar zou in zo'n situatie het echt liever even privé laten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')