abonnement Unibet Coolblue
pi_195903622
Ik hoorde zonet op Radio 1, dat Gorbatsjov tegen Dave Stuart van The Euritmics verteld had (in het begin van de jaren '90) dat de situatie in de USSR onhoudbaar werd, mede door de illegaal geïmporteerde banden van de televisieserie Dallas. Veel Russen gingen toen denken dat dit de standaard-levenssituatie vertegenwoordigde van de gemiddelde Amerikaan.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 13:53:17 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195904124
Alsof de USSR niet genoeg propagandebeelden had over hoe het óók kan in de VS.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  † In Memoriam † woensdag 28 oktober 2020 @ 16:30:27 #3
88815 The_Emotion
98.3
pi_195907336
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_195907456
Dikke onzin.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 17:22:01 #5
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195908456
https://www.dailymail.co.(...)allas-fall-USSR.html

Former Soviet leader Mikhail Gorbachev blames TV show Dallas for the fall of the USSR because it opened people's eyes to western lifestyles

hmm ik hoop dat ze dit nog eens vragen in een interview :D
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 28 oktober 2020 @ 17:22:05 #6
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_195908458
Dit klinkt niet eens zo gek. Ik heb een Britse kennis die in de jaren 80 aan een handvol TVseries de indruk had overgehouden dat de gemiddelde Amerikaan leefde als een vorst: en toen waren TVprogramma's nog enigszins realistisch.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_195909052
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 17:22 schreef TitusPullo het volgende:
Dit klinkt niet eens zo gek. Ik heb een Britse kennis die in de jaren 80 aan een handvol TVseries de indruk had overgehouden dat de gemiddelde Amerikaan leefde als een vorst: en toen waren TVprogramma's nog enigszins realistisch.
Eens, maar volgens mij kwam het besef dat "de andere helft" er net iets rooskleuriger bij zat pas na '91 toen je elke 5 meter bij een "kiosk" westerse spullen kon kopen, zoals o.a. series. Zelfs Mexicaanse telenovelas zijn daar een hele hype geweest in die tijd.
pi_195909154
Nee. Het is gekomen door de Beatles die naar India gingen. Op hun terugweg kwamen ze in Afghanistan de Russische soldaten tegen en vertelden ze aan hen dat ze in Goa het licht hadden gezien. Die soldaten schreven de informatie op en plaatsten die in een tijdcapsule, die werd uitgegraven toen Gorbatsjov aan de macht kwam.
pi_196489612
Het is ook wel moeilijk om als deel van de wereld niet mee te gaan in de tijdsgeest. Tenzij je op North Sentinal eiland leeft ofzo.
pi_196493794
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 21:06 schreef Beathoven het volgende:
Het is ook wel moeilijk om als deel van de wereld niet mee te gaan in de tijdsgeest. Tenzij je op North Sentinal eiland leeft ofzo.
Je weet dat de omstandigheden in het pre-internettijdperk, en zeker in de koude oorlog, wel wat anders waren he ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_196494387
Hopelijk heeft Kim dan alle Dallas tapes goed onder controle.
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 10:43:02 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196495145
*O* dat komt alleen maar voor in dallas *O* whoohoo, zo iets gebeurt niet echt!

Toch goed dat lhonny lion ons beschermd heeft van deze illusie
quote:
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196495608
Ja, de wending in de geschiedenis kan raar lopen met op het oog onbenullige dingetjes.

Bij de dood van de laatste Andrew Sister las ik het verhaal dat de Japanse legerleiding in 1941 het idee kreeg dat de USA best wel was te verslaan, na het zien van de (slap dansende) Amerikaanse soldaten in een film met de Andrew Sisters.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')