Jawel hoor.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 12:09 schreef Leandra het volgende:
Ja, de zomer is leuker, maar dat komt niet door de zomertijd.
Nee. Blijf van mijn uurtje langer zon in de avond af.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 15:43 schreef Prego het volgende:
Kunnen we niet de klok 30 minuten vooruit zetten vannacht en deze hele discussie eindigen? Dat lijkt me een goede tussenweg als oplossing.
Ja en dat is helemaal kut, de zon op zijn hoogste punt om 12u, goed dat we dat niet doen.quote:
ZIEDENDquote:Op zaterdag 26 maart 2022 15:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee. Blijf van mijn uurtje langer zon in de avond af.
Zomer met zomertijd is fijner dan winter met zomertijd. Winter met wintertijd is fijner dan zomer met wintertijd. Ik zie mezelf al van half oktober tot half maart in het donker naar mijn werk rijden (permanent zomertijd). Dan ben ik nog niet wakker.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 15:33 schreef DX11 het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Met zomertijd kan ik na mijn werk nog een uurtje buiten in de zon zitten. Met wintertijd kan dat niet. Zon geeft positieve energie. Oftewel zomertijd is "leuker".
En nee ik ben echt niet de enige in Nederland die na het werk nog even buiten gaat zitten.
Dat kun je in de zomer ook als de klok niet vooruit gaat.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 15:33 schreef DX11 het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Met zomertijd kan ik na mijn werk nog een uurtje buiten in de zon zitten. Met wintertijd kan dat niet. Zon geeft positieve energie. Oftewel zomertijd is "leuker".
En nee ik ben echt niet de enige in Nederland die na het werk nog even buiten gaat zitten.
En hoe heb jij er last van?quote:Op zaterdag 26 maart 2022 16:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kun je in de zomer ook als de klok niet vooruit gaat.
Vooral van het gezeur iedere keer dat het permanent zomertijd moet blijven, dat is nou eenmaal een erg slecht idee, als er één tijd permanent moet blijven dan is dat de standaard tijd die we hanteren "wintertijd" dus.quote:
Hoe heb JIJ er last van, dus compleet los van dat doldwaze idee dat 'het nou eenmal zo hoort'? Helemaal niets hoort, dit is gewoon iets wat 200 jaar geleden toen iedereen nog boer was verzonnen is .quote:Op zaterdag 26 maart 2022 16:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vooral van het gezeur iedere keer dat het permanent zomertijd moet blijven, dat is nou eenmaal een erg slecht idee, als er één tijd permanent moet blijven dan is dat de standaard tijd die we hanteren "wintertijd" dus.
Overigens maak het verzetten van de klok me niets uit, ik vind zomer- en wintertijd prima, ik vind alleen zomertijd niet prima, dat klopt echt niet met onze ligging op aarde.
Daar heb je wake up lights voor.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 15:48 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Zomer met zomertijd is fijner dan winter met zomertijd. Winter met wintertijd is fijner dan zomer met wintertijd. Ik zie mezelf al van half oktober tot half maart in het donker naar mijn werk rijden (permanent zomertijd). Dan ben ik nog niet wakker.
En ik zie mezelf al van mei tot september elke ochtend een keer wakker worden om 5:00-6:00, terwijl de wekker nog niet is gegaan. Doet ook wat met je nachtrust...
Wetenschapquote:Op zaterdag 26 maart 2022 09:15 schreef fathank het volgende:
Voor degenen die wat meer willen weten over plaats/tijdsbepaling zouden de aflevering van Jekels Jacht over Christiaan Huygens' slingerklok terug moeten kijken.
Het hoeft niet eens meer. Mijn boodschap is gezien je reactie al aangekomenquote:Op zaterdag 26 maart 2022 14:24 schreef Nattekat het volgende:
Iedere keer dat iemand met dat achterlijke "de echte tijd is UTC, want zon en 12 uur" komt, heb ik zin om een mep uit te delen
Het is allemaal niet zo ingewikkeld als je het eenmaal snaptquote:
Maar wat jij standaard tijd noemt is pas 120 jaar geleden verzonnen en toen is er al na een jaar of vijf de zomertijd ingevoerd omdat het leven kennelijk scheef liep met het licht. Sinds dien is er maar kortere tijd in jouw en mijn jeugd geweest waar geen zomertijd was.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 16:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vooral van het gezeur iedere keer dat het permanent zomertijd moet blijven, dat is nou eenmaal een erg slecht idee, als er één tijd permanent moet blijven dan is dat de standaard tijd die we hanteren "wintertijd" dus.
Overigens maak het verzetten van de klok me niets uit, ik vind zomer- en wintertijd prima, ik vind alleen zomertijd niet prima, dat klopt echt niet met onze ligging op aarde.
Dat is het probleem van een democratie. De meerderheid is leek, maar wel bepalend.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 16:41 schreef fathank het volgende:
[..]
Het is allemaal niet zo ingewikkeld als je het eenmaal snapt
Nee, men ging naar bed zodra het donker was tenzij dat betekende dat ze voor zonsopkomst wakker werden. Maar in de winter gebeurde er bijzonder weinig in de donkere avonduren verder. Onze dagen in december zijn gewoon te kort om er ooit wat zinnigs van te maken, en door richting Engeland te schuiven met de klok zorg je er alleen maar voor dat je ook in de donkere dagen rond kerst 's ochtends niet in het donker hoeft op te staan. De nadelen zijn veel groter.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 16:41 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Maar wat jij standaard tijd noemt is pas 120 jaar geleden verzonnen en toen is er al na een jaar of vijf de zomertijd ingevoerd omdat het leven kennelijk scheef liep met het licht. Sinds dien is er maar kortere tijd in jouw en mijn jeugd geweest waar geen zomertijd was.
Van oorsprong gingen mensen uit bed als het licht werd. Dat is dus eigenlijk de standaard tijd.
Ook goed, dan ieder dorp weer zijn eigen standaard tijd.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 16:41 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Maar wat jij standaard tijd noemt is pas 120 jaar geleden verzonnen en toen is er al na een jaar of vijf de zomertijd ingevoerd omdat het leven kennelijk scheef liep met het licht. Sinds dien is er maar kortere tijd in jouw en mijn jeugd geweest waar geen zomertijd was.
Van oorsprong gingen mensen uit bed als het licht werd. Dat is dus eigenlijk de standaard tijd.
Ik heb last van het gezeik over permanent zomertijd.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 16:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe heb JIJ er last van, dus compleet los van dat doldwaze idee dat 'het nou eenmal zo hoort'? Helemaal niets hoort, dit is gewoon iets wat 200 jaar geleden toen iedereen nog boer was verzonnen is .
Je zou ze een paar weken in de wildernis gunnen. Zonder horloge.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 16:44 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is het probleem van een democratie. De meerderheid is leek, maar wel bepalend.
Dan houden we het huidige systeem in ere.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 16:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb last van het gezeik over permanent zomertijd.
Begin je een uur eerder met werken. Opgelost.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 15:33 schreef DX11 het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Dan kun je ze gelijk voor de bus gooien, want men belt al 112 als er geen stroom isquote:Op zaterdag 26 maart 2022 16:50 schreef fathank het volgende:
[..]
Je zou ze een paar weken in de wildernis gunnen. Zonder horloge.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |