Ik drink het soms met koffiemelk, dan heb ik van die halfvol cupjes. Volle koffiemelk geeft een romiger smaak, maar ook meer calorieën.quote:Op maandag 26 oktober 2020 12:25 schreef pokkerdepok het volgende:
ik bedoel eigenlijk die flesjes ja, maar alles mag, als je reageert.
doe zelf dus meestal zwart, maar ook regelmatig gewoon melk opwarmen en beetje kloppen, voor latte.
die flesjes zijn toch een aparte categorie. soms vind ik het lekker, maar soms ook echt niet. ligt dus wel aan de soort, denk ik. vandaar mn vraag.
nee inderdaad, melkvervangers, daar waag ik me niet aan.quote:Op maandag 26 oktober 2020 11:20 schreef Marsenal het volgende:
Bedoel je dan melk voor cappucino's enzo, of die koffiemelk die je in flesjes of cupjes krijgt, waarvan je een scheutje bij je koffie doet?
Als ik thuis melk opschuim gebruik ik halfvolle houdbare melk, merk boeit me niet. Koffiemelk gebruik ik niet, behalve als ik het met werk eens een cupje op een schoteltje krijg en ik ben in een gekke bui
Tegenwoordig zie je overal van die Lattiz automaten, gecondeseerde melk is dat denk ik. Prima te drinken. Als je havermelk of soja in je koffie doet, houd je gewoon niet van koffie, die smaken overheersen veels te veel, dan zit je gewoon een zoete warme mokkashake te drinken
Word , voor zover ik weet, alleen in van die kleine flesjes verkocht, iets van 200 ml ofzo, wat opzich logisch is want room bederft snel dus een grote fles zou bederven.quote:Op maandag 26 oktober 2020 20:05 schreef pokkerdepok het volgende:
okee koffieroom, dat onthou ik. een paar calorietjes meer vind ik niet erg.
ook wle goede tip, als t lekker is. voordeliger dan elke zoveel dagen een flesje kopen.quote:Op maandag 26 oktober 2020 21:26 schreef robber57 het volgende:
[..]
Word , voor zover ik weet, alleen in van die kleine flesjes verkocht, iets van 200 ml ofzo, wat opzich logisch is want room bederft snel dus een grote fles zou bederven.
Je hebt er ook niet veel van nodig voor 1 kopje koffie dus die calorien zullen wellicht per kopje gerekend nog meevallen.
Een andere die ik ook wel lekker/apart vind is vol vette poedermelk, dus melkpoeder om mbv water weer melk van te maken, dat vind je in de turkse toko in een blik, geeft die typische gecondenseerde melksmaak maar is eeuwig houdbaar.
Dan heb je mss oude op?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:21 schreef Amee het volgende:
[..]
Dat is zo smerig. Net verzuurde melk.
Oh daar schrik ik wel van.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:17 schreef Amee het volgende:
[..]
Geen idee. Dat was de eerste en enige keer.
Goede en correcte aanvullingen/opmerkingenquote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:46 schreef robber57 het volgende:
![]()
Het idee is dat je die volle melkpoeder gewoon zo in de koffie gooit, word je koffie ook niet koud.
het is volle melkpoeder dat je na aanlengen met water weer volle melk geeft, ik heb nergens gezegd dat je het moet aanlengen met water, is ook idd totaal onzinnig, ik refereerde alleen aan het aanlengen omdat niet iedereen weet van het bestaan van volle melkpoeder voor consumenten, in nederlandse supermarkten heb ik het iig al een eeuwigheid niet meer gezien.
Het is zo'n product dat je vroegah in vrijwel iedere voorraadkast kon vinden, de volvette of de magere variant zodat als je de melk in de supermarkt was vergeten je toch op zondags melk in huis had, en voor er completa "creamer" was deed je melkpoeder in je koffie als je geen koelkast bij de hand had om een aangebroken fles koffiemelk in te bewaren, maar das lang geleden en je ziet het niet meer in de supers.
Overigens, koffieroom is geen "melk" maar gehomogeniseerde en gesteriliseerde room.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Koffieroom
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |