abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195861005
Welke koffiemelk vind jij het lekkerst?

Ik drink al tijden zwart met beetje suiker, maar nu krijg ik ineens zin in koffiemelk. Maar geen idee welke goed is.
  maandag 26 oktober 2020 @ 09:07:50 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195861030
Deze, de barista editie
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195861059
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Muck op 26-10-2020 17:02:15 (Dat was de vraag niet.) ]
pi_195861062
Ik zou het niet weten, want ik drink altijd alleen roetveegkoffie
Mee doen is belangrijker dan winnen!
pi_195861101
Dat is persoonlijk en hoe je het wil gebruiken... opgeklopt etc.
  maandag 26 oktober 2020 @ 09:41:30 #6
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195861474
Koop gewoon zelf altijd een huismerk halfvolle koffiemelk van de supermarkt

Wel in fles ^O^
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:17:51 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195862939
Koffiemelk is wat anders dan melk voor in de koffie.

Als je zoet lekker vindt: gecondenseerde melk in de koffie schijnt héérlijk te zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_195862974
Bedoel je dan melk voor cappucino's enzo, of die koffiemelk die je in flesjes of cupjes krijgt, waarvan je een scheutje bij je koffie doet?

Als ik thuis melk opschuim gebruik ik halfvolle houdbare melk, merk boeit me niet. Koffiemelk gebruik ik niet, behalve als ik het met werk eens een cupje op een schoteltje krijg en ik ben in een gekke bui

Tegenwoordig zie je overal van die Lattiz automaten, gecondeseerde melk is dat denk ik. Prima te drinken. Als je havermelk of soja in je koffie doet, houd je gewoon niet van koffie, die smaken overheersen veels te veel, dan zit je gewoon een zoete warme mokkashake te drinken
-nee-
pi_195864218
ik bedoel eigenlijk die flesjes ja, maar alles mag, als je reageert.

doe zelf dus meestal zwart, maar ook regelmatig gewoon melk opwarmen en beetje kloppen, voor latte.

die flesjes zijn toch een aparte categorie. soms vind ik het lekker, maar soms ook echt niet. ligt dus wel aan de soort, denk ik. vandaar mn vraag.
  maandag 26 oktober 2020 @ 13:12:16 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195864941
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:25 schreef pokkerdepok het volgende:
ik bedoel eigenlijk die flesjes ja, maar alles mag, als je reageert.

doe zelf dus meestal zwart, maar ook regelmatig gewoon melk opwarmen en beetje kloppen, voor latte.

die flesjes zijn toch een aparte categorie. soms vind ik het lekker, maar soms ook echt niet. ligt dus wel aan de soort, denk ik. vandaar mn vraag.
Ik drink het soms met koffiemelk, dan heb ik van die halfvol cupjes. Volle koffiemelk geeft een romiger smaak, maar ook meer calorieën.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 26 oktober 2020 @ 15:26:23 #11
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_195867296
Probeer eens koffieroom, das koffiemelk maar dan beter.
pi_195869109
Ik heb er nooit een reet van begrepen, koffie dit, koffie dat... :') :@

Gewoon (volle) melk en wil je het romiger dan neem je room... En je kunt er alle kanten mee op. *O*

Van Flappechino tot koffie verkeerd etc.
pi_195872306
okee koffieroom, dat onthou ik. een paar calorietjes meer vind ik niet erg.
pi_195872336
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:20 schreef Marsenal het volgende:
Bedoel je dan melk voor cappucino's enzo, of die koffiemelk die je in flesjes of cupjes krijgt, waarvan je een scheutje bij je koffie doet?

Als ik thuis melk opschuim gebruik ik halfvolle houdbare melk, merk boeit me niet. Koffiemelk gebruik ik niet, behalve als ik het met werk eens een cupje op een schoteltje krijg en ik ben in een gekke bui

Tegenwoordig zie je overal van die Lattiz automaten, gecondeseerde melk is dat denk ik. Prima te drinken. Als je havermelk of soja in je koffie doet, houd je gewoon niet van koffie, die smaken overheersen veels te veel, dan zit je gewoon een zoete warme mokkashake te drinken
nee inderdaad, melkvervangers, daar waag ik me niet aan.
  maandag 26 oktober 2020 @ 21:26:03 #15
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_195874103
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 20:05 schreef pokkerdepok het volgende:
okee koffieroom, dat onthou ik. een paar calorietjes meer vind ik niet erg.
Word , voor zover ik weet, alleen in van die kleine flesjes verkocht, iets van 200 ml ofzo, wat opzich logisch is want room bederft snel dus een grote fles zou bederven.
Je hebt er ook niet veel van nodig voor 1 kopje koffie dus die calorien zullen wellicht per kopje gerekend nog meevallen.

Een andere die ik ook wel lekker/apart vind is vol vette poedermelk, dus melkpoeder om mbv water weer melk van te maken, dat vind je in de turkse toko in een blik, geeft die typische gecondenseerde melksmaak maar is eeuwig houdbaar.
pi_195875630
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 21:26 schreef robber57 het volgende:

[..]

Word , voor zover ik weet, alleen in van die kleine flesjes verkocht, iets van 200 ml ofzo, wat opzich logisch is want room bederft snel dus een grote fles zou bederven.
Je hebt er ook niet veel van nodig voor 1 kopje koffie dus die calorien zullen wellicht per kopje gerekend nog meevallen.

Een andere die ik ook wel lekker/apart vind is vol vette poedermelk, dus melkpoeder om mbv water weer melk van te maken, dat vind je in de turkse toko in een blik, geeft die typische gecondenseerde melksmaak maar is eeuwig houdbaar.
ook wle goede tip, als t lekker is. voordeliger dan elke zoveel dagen een flesje kopen.
pi_195903934
Wat doen sommige mensen ingewikkeld, met volle melkpoeder kopen bij toko en aanlengen met water om tot gecondenseerde melk te komen. Dat is letterlijk het omgekeerde proces van gewoon een flesje, pakje, cupje gecondenseerde melk van Friesche Vlag te kopen.

Koffiemelk: gecondenseerde melk (zonder suiker) en komt neer op melk met ca 50% minder water en een sterilisatie stap voor houdbaarheid en smaak. Beste is absoluut Goudband of Halvamel van Friesche Vlag, rest is allemaal private label en vaak dus goedkopere receptuur. Ik gebruik dit ook wel in sauzen of soepen als ik geen kookroom in huis heb. Het is erg hittestabiel, dus schift niet snel.

Koffieroom: is meer iets typisch Duits en is witter dan koffiemelk, is nl gewoon ultra heet gesteriliseerde melk (UHT). Vetgehaltes kunnen van zowel koffieroom en koffiemelk verschillen.

Melk om op te schuimen: voor cappuccino’s etc. Kan niet met koffieroom of echte koffiemelk. Vind je apparaat ook niet leuk. Beste resultaat krijg je met koude, volle, houdbare melk. Merk maakt niet uit.

Gecondenseerde melk met suiker (SCM-Sweetened Condensed Milk): is iets wat veel meer in buitenland wordt gebruikt, vroeger zelfs als babyvoeding in Azië, Afrika en Midden Oosten. Is koffiemelk met ca 40% suiker. Is lekker in ijskoffie (die dan dus gezoet is) en je kunt er mee bakken, bijvoorbeeld dulce de leche brownie maken.

Lattiz: is horecaproduct, concept wat incl speciaal apparaat moet worden gebruikt. Zorgt vooral voor heel mooi schuim die lang “staat”

Oh ja: melkpoeder kopen bij de toko: men neemt echte melk (in de fabriek), hier onttrekt men in de fabriek dusdanig veel vocht aan dat het niet meer vloeibaar is en afhankelijk van vetgehalte krijg je volle melkpoeder of magere melkpoeder. De melkpoeder wordt verpakt, naar distributeur gereden en soms zelfs via buitenland aan toko Nederland geleverd. Dit omdat de fabriek in NL voor buitenlandse distributeurs produceert en de Turkse toko bijvoorbeeld bij die distributeur producten besteld. Dan koop jij die poeder en voegt er thuis kraanwater aan toe, terwijl dit vocht ergens in NL eerder er aan onttrokken is met veel energieverbruik en de reis van fabriek naar winkel naar consument. Terwijl koffiemelk: fabriek onttrekt 50% water, stopt het in een flesje en rijdt het naar de AH... exact zelfde melk aan de voorkant. (Believe me I know)

[ Bericht 21% gewijzigd door Annebakt op 28-10-2020 13:49:52 (Toevoeging melkpoeder) ]
  woensdag 28 oktober 2020 @ 17:46:52 #18
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_195908933
:')

Het idee is dat je die volle melkpoeder gewoon zo in de koffie gooit, word je koffie ook niet koud.

het is volle melkpoeder dat je na aanlengen met water weer volle melk geeft, ik heb nergens gezegd dat je het moet aanlengen met water, is ook idd totaal onzinnig, ik refereerde alleen aan het aanlengen omdat niet iedereen weet van het bestaan van volle melkpoeder voor consumenten, in nederlandse supermarkten heb ik het iig al een eeuwigheid niet meer gezien.
Het is zo'n product dat je vroegah in vrijwel iedere voorraadkast kon vinden, de volvette of de magere variant zodat als je de melk in de supermarkt was vergeten je toch op zondags melk in huis had, en voor er completa "creamer" was deed je melkpoeder in je koffie als je geen koelkast bij de hand had om een aangebroken fles koffiemelk in te bewaren, maar das lang geleden en je ziet het niet meer in de supers.

Overigens, koffieroom is geen "melk" maar gehomogeniseerde en gesteriliseerde room.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Koffieroom

[ Bericht 23% gewijzigd door robber57 op 28-10-2020 18:15:36 ]
pi_195909386
Halvamel, vol en romig!
  woensdag 28 oktober 2020 @ 18:15:31 #20
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_195909439
Klein bakje karnemelk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_195909553
quote:
16s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 18:15 schreef FlippingCoin het volgende:
Klein bakje karnemelk.
Dat is zo smerig. Net verzuurde melk.
pi_195909627
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  woensdag 28 oktober 2020 @ 18:29:27 #23
459912 FlippingCoin
pi_195909730
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 18:21 schreef Amee het volgende:

[..]

Dat is zo smerig. Net verzuurde melk.
Dan heb je mss oude op?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_195910465
quote:
16s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 18:29 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dan heb je mss oude op?
Geen idee. Dat was de eerste en enige keer.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 19:20:16 #25
459912 FlippingCoin
pi_195910513
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 19:17 schreef Amee het volgende:

[..]

Geen idee. Dat was de eerste en enige keer.
Oh daar schrik ik wel van. :o
pi_195910528
quote:
16s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 19:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Oh daar schrik ik wel van. :o
:P

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2020 19:21:22 ]
pi_195919475
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 17:46 schreef robber57 het volgende:
:')

Het idee is dat je die volle melkpoeder gewoon zo in de koffie gooit, word je koffie ook niet koud.

het is volle melkpoeder dat je na aanlengen met water weer volle melk geeft, ik heb nergens gezegd dat je het moet aanlengen met water, is ook idd totaal onzinnig, ik refereerde alleen aan het aanlengen omdat niet iedereen weet van het bestaan van volle melkpoeder voor consumenten, in nederlandse supermarkten heb ik het iig al een eeuwigheid niet meer gezien.
Het is zo'n product dat je vroegah in vrijwel iedere voorraadkast kon vinden, de volvette of de magere variant zodat als je de melk in de supermarkt was vergeten je toch op zondags melk in huis had, en voor er completa "creamer" was deed je melkpoeder in je koffie als je geen koelkast bij de hand had om een aangebroken fles koffiemelk in te bewaren, maar das lang geleden en je ziet het niet meer in de supers.

Overigens, koffieroom is geen "melk" maar gehomogeniseerde en gesteriliseerde room.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Koffieroom
Goede en correcte aanvullingen/opmerkingen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')