Ik heb van een collega een (merkloos?) espresso-apparaat gekregen dat al 7 jaar bij hem op zolder stond. Nu wil ik graag weten hoe 'ie werkt en/of wat voor merk/model ect. het is.
Kenmerken:
-De enige materiaalsoort die ik kan ontdekken is kunststof.
-Kubus-achtige vorm met op de bovenkant een soort korte cylinder.
-De bovenkant (klep) kan open d.m.v. een haakje aaaan de binnenkant dat bediend wordt door een handvat aan de buitenkant.
-Op de voorkant staat in goudkleurige letters "Espresso" en "Douwe Egberts".
-Op de voorkant zit ook een rond, rood lampje en een schakelaar met 3 standen: "1", "0", en een stand die een dampend kopje aanwijst (voor de rest geen andere knopjes of schakelaars aanwezig op het hele apparaat).
-Er zitten 2 verticale, kunststof buisjes aan het apoparaat waar (hoogstwaarschijnlijk) de Espresso uit komt.
-Het snoer kan om een soort haspel in de achterkant van het apparaat gewikkeld worden.
-Het hele apparaat is zwart, op de letters en het lampje na.
Ik heb op google geen info kunnen vinden.
Het lijkt mij een soort voorloper van de senseo-crema apparaten van nu. Het is iig een bekend ontwerp (het komt mij iig niet onbekend voor )
[Dit bericht is gewijzigd door 2cv op 21-01-2003 20:10]
Is dit 'm misschien? Plaatje is een beetje klein. Misschien dat je hem kunt vinden op de site van Douwe Egberts of op hun geschenkenwinkel.
quote:Nee, deze is grijs, heeft twee lampjes, een wijzer en (volgens mij) een beweegbaar tuitje. Dat heeft de mijne niet. Het enige wat daar aan kan bewegen is het deksel, een knopje en het snoer.
Op dinsdag 21 januari 2003 19:54 schreef koffercomputer het volgende:
[afbeelding]Is dit 'm misschien? Plaatje is een beetje klein. Misschien dat je hem kunt vinden op de site van Douwe Egberts of op hun geschenkenwinkel.
Daarbij lijkt het me sterk dat een 'antiek' apparaat op die sites staat. M'n Espressoblokje is denk ik wel een geschenk uit de geschenkenwinkel btw
Het is trouwens niet moeilijk hoor, de werking van zo'n apparaat. Je moet espressokoffie erin doen en water en dan aandoen... Stel het natuurlijk heel simpel nu, wat begrijp je niet aan het apparaat?
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 20:04 schreef 303 het volgende:
kan je geen foto plaatsen?Het is trouwens niet moeilijk hoor, de werking van zo'n apparaat. Je moet espressokoffie erin doen en water en dan aandoen... Stel het natuurlijk heel simpel nu, wat begrijp je niet aan het apparaat?
quote:... dus ook geen foto ...
Op dinsdag 21 januari 2003 schreef 2cv het volgende:
Ik heb op google geen info kunnen vinden.
Ik heb een knop met een kopje erop, die is voor espresso en ik heb een knop met een wolkje erop, die is voor cappucciono.
Ik doe de koffie in een soort arm met een bekertje eraan. Dit bekertje bevat een filter van ijzer. In dit filter doe ik de koffie, en de arm doe ik stevig in het apparaat.
Vervolgens water erin, knop goed dichtdraaien zodat alles vacuum zit en ik zet de schakelaar op de knop met het kopje.
Het ding begint ongelofelijk te stomen en herrie te maken en een paar minuten later heb ik een dampende kop espresso (of iets wat erop lijkt).
Zijn die buisjes niet voor de cappuccino? 1 om de lucht erin te laten en 1 om de warme lucht eruit te blazen zodat je de melk kan op"pompen" ?
quote:Mijn Espressoblokje heeft geen arm/armen en maar 1 knopje. Echt supersimpel (en compact!!!) ding.
Op dinsdag 21 januari 2003 20:12 schreef 303 het volgende:
Ok, ik heb ook een espresso apparaat.Ik heb een knop met een kopje erop, die is voor espresso en ik heb een knop met een wolkje erop, die is voor cappucciono.
Ik doe de koffie in een soort arm met een bekertje eraan. Dit bekertje bevat een filter van ijzer. In dit filter doe ik de koffie, en de arm doe ik stevig in het apparaat.
Vervolgens water erin, knop goed dichtdraaien zodat alles vacuum zit en ik zet de schakelaar op de knop met het kopje.
Het ding begint ongelofelijk te stomen en herrie te maken en een paar minuten later heb ik een dampende kop espresso (of iets wat erop lijkt).
Zijn die buisjes niet voor de cappuccino? 1 om de lucht erin te laten en 1 om de warme lucht eruit te blazen zodat je de melk kan op"pompen" ?
quote:die melk oppompen zoals je t zegt is zo'n stangetje zoals bijv. op de foto aan de zijkant..zon uitsteeksel zegmaar..
Op dinsdag 21 januari 2003 20:12 schreef 303 het volgende:
Ok, ik heb ook een espresso apparaat.Ik heb een knop met een kopje erop, die is voor espresso en ik heb een knop met een wolkje erop, die is voor cappucciono.
-Het ding stamt uit (ongeveer) 1988
-Er moet speciale koffie in, dat moet er los in, dus niet dat je er een kuipje, pad, zakje of weet-ik-veel-wat in moet zetten/leggen/hangen
-De speciale koffie moet in een soort rond/cylindrisch ding geschept worden onder de klep die er bovenop zit
-Het water moet je naast dat cylindrische/ronde ding er in gieten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |