abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 oktober 2020 @ 14:01:07 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195844425
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:49 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Ik vond een groot kussen dat ik helemaal rond mij kon leggen fijn icm rugby. Ik legde hem dan ook een beetje rond mij op het kussen. Ik heb ooit een klein kussen geprobeerd maar daar kon ik niks mee.
Ik had deze maar denk niet dat het merk veel uitmaakt.
https://www.bol.com/nl/p/(...)rey/9200000084698706
Ik heb het doomoo voedingskussen, inderdaad ook dit model. Heerlijk!
Resistance is futile.
pi_195846850
Ik gebruik mijn voedingskussen om mee te slapen, niet om mee te voeden. Vond dat zo een onding met voeden.

@Seven. Fulltime werken, live voeden en kolven op werk hoeft geen probleem te zijn. Ik heb tot 21 maanden gekolfd op werk en geef nog steeds live voeding (31 maanden nu).
Heeft de lactatiekundige ook al geconstateerd waar het aan kan liggen? Zou me nu niet te veel focussen op het kolven, maar eerder op het goed aanleggen. Dat is nu belangrijker. :*
Protège moi de mes désirs.
pi_195848021
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 23:12 schreef Smart_ass het volgende:
Bedankt voor de reacties. Ik ben in ieder geval blij dat het voeden zelf geen pijn doet! Maar ik ga het zeker navragen en zien wat de arts ervan zegt en wat ze me voorschrijft.

Ik lees dus dat je extra moet opletten qua hygiëne ook. Ik ben wel benieuwd naar jullie routine. Spoelen jullie je tepels af na elke voeding? Wassen jullie voor en na het voeden altijd je handen? En hoelang doen jullie met een bh/zoogcompressen? Ben wel benieuwd zodat ik een beetje een beeld heb.
Zag dat niemand nog had gereageerd? Ik heb ze nooit gewassen na het voeden (wat een gedoe, kom nauwelijks aan douchen toe dus hoe willen ze dat hebben?), En handen wassen deed ik toen met vermoeden van spruw wel trouw maar nu echt niet meer altijd :@ zoogcompressen ook niet bij elke voeding verschonen maar heb een lekschaal bij de andere borst onder het drinken dus het is puur tussendoor lekkage wat erin komt en dat is overdag haast niks. Een bh deed ik met spruw elke dag geloof ik, anders om de vier dagen ofzo. Deed met spruw de hempjes van snachts en bh op 60 graden wel eens. Spruw hier op aanraden van LK aangepakt met gentiaan violet. Maar wel witte tong na voeden, maar we merken verder niks. Heb het twee weken aangepakt. Geen idee of het nu weer terug is. Kokosolie ook tijd gebruikt, bij R hielp dat enorm toen.
pi_195849860
Ik vond het doomoo voedingskussen echt een onding! Niet hoog genoeg en die korrels schoten weg zodat ie nog dunner werd, terwijl de rest van die worst mij in de weg zat. Misschien is dat anders met een grote cup en dus lagere tepels.
Het kussen van de Ikea heb ik in een opwelling gekocht en die vond ik wel fijn! Lekker dik en meteen aan beide kanten goed zodat ik zonder gedoe van kant kon wisselen.
Enige nadeel: dat kussen is alleen voor mensen met smalle taille (buikje aan de voorkant is niet erg). Het holletje is best strak. Mijn man 'paste' hem al niet.
pi_195851842
Ik heb nog steeds 2 kussens, 1 boven en 1 beneden.

Volgens mij zijn ze merkloos.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 25 oktober 2020 @ 18:51:31 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_195852098
Wij zitten meestal zo:

In kleermakerszit in de fauteuil met een kussentje van de bank :P
disclaimer
pi_195852509
Pfffft. Zoon (19 mnd) heeft gisteravond, afgelopen nacht en vandaag nog niet gedronken aan de borst. Zere klaptiet ;(
En van SQ's foto wordt t niet beter O+
pi_195852605
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 16:08 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Zag dat niemand nog had gereageerd? Ik heb ze nooit gewassen na het voeden (wat een gedoe, kom nauwelijks aan douchen toe dus hoe willen ze dat hebben?), En handen wassen deed ik toen met vermoeden van spruw wel trouw maar nu echt niet meer altijd :@ zoogcompressen ook niet bij elke voeding verschonen maar heb een lekschaal bij de andere borst onder het drinken dus het is puur tussendoor lekkage wat erin komt en dat is overdag haast niks. Een bh deed ik met spruw elke dag geloof ik, anders om de vier dagen ofzo. Deed met spruw de hempjes van snachts en bh op 60 graden wel eens. Spruw hier op aanraden van LK aangepakt met gentiaan violet. Maar wel witte tong na voeden, maar we merken verder niks. Heb het twee weken aangepakt. Geen idee of het nu weer terug is. Kokosolie ook tijd gebruikt, bij R hielp dat enorm toen.
Oke gelukkig, ik voelde me al bijna een viespeuk ofzo :') . Ik lek eigenlijk niet dus zoogcompressen heb ik niet nodig, maar om die na elke voeding te moeten wisselen is toch ook geen doen eigenlijk? Ik spoel mijn tepels toch maar wel goed af na het voeden nu en was mijn handen extra vaak. Morgen wordt de extra virgin kokosolie geleverd dus dan ga ik daar vast mee aan de slag :P. Maar als je dat op je tepels smeert moet je daarna wel zoogcompressen gebruiken lijkt me toch? Anders plak je tegen je bh aan. Ja en die witte tong kan natuurlijk ook van de melk komen dus dan weet je het alsnog niet.

Misschien denk ik ook gewoon te lastig qua voedingshouding, maar ik zit vaak gewoon niet comfortabel en dat is toch wel belangrijk. Ik hoop dat ik ook ooit op het punt kom dat ik al die extra kussens niet nodig heb en het wat relaxter gaat.
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:35:27 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195852990
Ik hou m'n zoogcompressen 24 uur in :@ (wasbare van Lansinoh). Als ik lek, dan vervang ik ze eerder. En ja, zeker nadat ik met Purelan gesmeerd heb, gebruik ik ze.
Resistance is futile.
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:39:56 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_195853091
Ja want purelanvlekken was je niet zomaar uit je kleding ;(
disclaimer
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:48:24 #36
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195853243
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:39 schreef SQ het volgende:
Ja want purelanvlekken was je niet zomaar uit je kleding ;(
True story :(
Resistance is futile.
pi_195854787
Ossengal tegen Purelan, maar dan nog ;(

Hier al 2 dagen niet gevoed. Ik denk dat het nu echt klaar is na 2 jaar. Het voelt goed, hij heeft gekregen wat hij nodig had. En ik heb er echt (na een moeilijk begin) van genoten O+
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:28:55 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195855818
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:53 schreef Mrs.Peel het volgende:

Hier al 2 dagen niet gevoed. Ik denk dat het nu echt klaar is na 2 jaar. Het voelt goed, hij heeft gekregen wat hij nodig had. En ik heb er echt (na een moeilijk begin) van genoten O+
2 jaar _O_
Resistance is futile.
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:30:08 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_195855852
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:53 schreef Mrs.Peel het volgende:

Wat een mooie lange periode!
disclaimer
pi_195856163
Ik had het echt nooit kunnen bedenken dat ik zo lang zou voeden. Bij de eerste na 10 heftige dagen met hangen en wurgen gestopt, wat een opluchting toen. Bij de tweede heb ik me veel beter voorbereid, waarbij ik me heb voorgenomen niet meer tot het uiterste te gaan. Gelukkig dronk hij veel beter dan m'n oudste, en raakten we op elkaar ingespeeld. Het kolven op m'n werk vond ik het vervelendst, dat heeft me wel een paar keer aan het twijfelen gebracht om toch te gaan stoppen. Maar gelukkig werd de borstvoeding op dat moment steeds minder belangrijk in z'n dieet, en kon ik het kolven afbouwen en toen hij 1 werd zelfs stoppen. Het is een bijzondere tijd geweest, en het heeft zeker bijgedragen aan onze nauwe band O+

Nu wil ik mezelf belonen met een mooi moedermelksieraad. Het moeten oorhangers worden, maar ik heb nog niet een ontwerp gezien wat bij mij past. Ik denk dat ik iets "op maat" moet laten maken. Heeft iemand hier nog een goede tip?
pi_195856232
Ow ja, en heel veel kudo's voor mijn man *O* *O* *O* Die heeft mij fantastisch ondersteund O+ Zonder hem had ik het misschien niet volgehouden die eerste tijd.
pi_195862092
Prachtig Peel! Hele tijd, 2 jaar O+ sieraad mooi idee! Wou ik bij mijn oudste ook maar ik draag niks dus kon daar niet uitkomen.

Ik zit ook vaak niet lekker maar werk met gewone kussentjes. Die van mij is al vanaf het begin dat hij zonder gedoe aanhapt, twee weken oud ofzo, zo enorm onrustig altijd. Eerst rustig drinken want dan loopt het lekker maar na een paar minuten zo huffen op die borst, echt keihard met dat vuistje meppen en piepen. Borstcompressie helpt dan wel wat. maar jemig. Het CB had het over temperamentvol kind ook omdat hij niet echt slaapt overdag ;( maar ga dat toch maar eens googlen
Er zit zoveel pit in deze baby mijn hemel. Soms ook gewoon grommen en boze geluiden maken als ik niet opschiet met borst aanbieden.
pi_195862120
Haha, dat grommen is zo herkenbaar. U. heette hier een poosje “pitbull”. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_195862162
Ohh Hilmo Klein draakje! :D hier ook een pittige tante aan de borst de eerste maanden, maar die is verder wel erg relaxed en nu (precies) acht maanden later aan de borst ook relaxter. Tenzij de hele wereld interessanter is natuurlijk :')

Wat heerlijk mrs.Peel O+ 2 jaar, dat hoop ik deze keer ook weer te halen. En jompel voor je man! *O* wat is het toch belangrijk met BV en überhaupt ouders zijn als je naasten je steunen en achter je staan. Daar valt of staat t toch vaak mee
pi_195862381
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:21 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Haha, dat grommen is zo herkenbaar. U. heette hier een poosje “pitbull”. O+
Koos bijt mn tepel dan vast en gaat eraan trekken. Man man man.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 26 oktober 2020 @ 15:18:55 #46
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195867159
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:19 schreef Hilmo het volgende:
Prachtig Peel! Hele tijd, 2 jaar O+ sieraad mooi idee! Wou ik bij mijn oudste ook maar ik draag niks dus kon daar niet uitkomen.

Ik zit ook vaak niet lekker maar werk met gewone kussentjes. Die van mij is al vanaf het begin dat hij zonder gedoe aanhapt, twee weken oud ofzo, zo enorm onrustig altijd. Eerst rustig drinken want dan loopt het lekker maar na een paar minuten zo huffen op die borst, echt keihard met dat vuistje meppen en piepen. Borstcompressie helpt dan wel wat. maar jemig. Het CB had het over temperamentvol kind ook omdat hij niet echt slaapt overdag ;( maar ga dat toch maar eens googlen
Er zit zoveel pit in deze baby mijn hemel. Soms ook gewoon grommen en boze geluiden maken als ik niet opschiet met borst aanbieden.
Meppen en piepen :+ O+
Resistance is futile.
  maandag 26 oktober 2020 @ 15:25:19 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195867278
De lactatiekundige is geweest. Geen openbaringen, alleen wat tips. Uiteraard was het een prima voedingssessie in haar aanwezigheid :') . Borstcompressie pas ik wel degelijk goed toe.

Het plan spitst zich nu toe op het voorkomen van frustratie. Ze vroeg me wat ik vond van de sessie en ik gaf aan dat ik het op die manier nog maanden vol kan houden, want dit was gewoon fijn en goed. Dus nu gaan we de slechte voedingen overslaan door tijdens zo'n sessie snel te opteren voor een flesje en zelf te kolven.

Mooie tussenweg die we dus de komende dagen gaan proberen.

Mijn lactatiekundige is trouwens wel reteslim en leuk. In plaats van focussen op een oplossing waar ik zelf tegenop zie, zoekt zij juist de mogelijkheden op die ik zelf ook zie zitten. Borstvoeden is een enorm psychisch proces natuurlijk, en door de associatie positief te maken en houden, is de verwachting dus dat er vanzelf meer en meer goede sessies volgen zodat het kolven weer minder en minder wordt.
Resistance is futile.
pi_195867411
Wat fijn zeg Seven! Klinkt inderdaad als een prettige LK. Hopelijk wordt het vanaf nu alleen maar beter :*
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:06:22 #49
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195868884
Ja dat klinkt fijn! Ik hoop dat het zo nog een poosje leuk blijft voor jullie Seven.

Mrs. Peel, *O* _O_ O+ voor je 2 jaar borstvoeding. Fijn dat het zo ging.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_195876520
Klinkt goed Seven! Inderdaad fijn dat de lk meedenkt in oplossingen die je zelf ook zitten. Heeft natuurlijk ook weinig nut voor haar om met dingen te komen waar je zelf niet achter staat.

Ga hier morgen ook een lk bellen. Had al in babytopic gepost maar ik heb een hele pijnlijke borst en de laatste tijd hoor ik steeds vaker klikgeluiden bij het voeden, alsof Y telkens het vacuüm verbreekt ofzo. Opzich geen super erg probleem en ze krijgt verder ook genoeg binnen. Ik wil vooral van die pijnlijke borst af maar als ze komt kan ze daar ook gelijk naar kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')