abonnement Unibet Coolblue
pi_195841263
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:00 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Friedrich ipv van Dissel, yes please. Wat een verbetering zou dat zijn.
https://www.dvhn.nl/groni(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Die mafklapper? die beweert dat er 2 miljoen nederlanders in het ziekenhuis komen te liggen als we corona vrij spel geven :')
pi_195842474
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:44 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Dat heet ook met je tijd mee gaan. Nieuwe feiten/onderzoek geven nieuwe inzichten en nieuw beleid.
Het nieuwe inzicht is dat het kabinet in het algemeen en Hugo de Jonge in het bijzonder verantwoordelijk is voor het grootste deel van de heropleving van het virus, en omdat het kabinet het ook niet meer weet we mee moeten doen met hun symboolpolitiek door een mondkapje te dragen. Vervolgens krijgen mensen die dat niet doen de schuld van het falend beleid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195842761
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 04:13 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

De basis van de maatregelen die we nu hebben is dat mensen een eigen verantwoordelijkheid nemen. Waarom kan dat wel bij nationaal beleid, maar niet bij regionaal beleid?
Omdat Nederlanders daar te eigenwijs voor zijn.
1 corona feestje kun je als incident zien, 2 of 3 ook nog wel, maar als dit er dagelijks meerdere zijn, dan spreek je niet meer over incidenten maar over een structureel probleem.

Misschien moeten we het maar accepteren en kijken hoeveel doden er vallen als we alles los gooien en corona maar niet meer behandelen in het ziekenhuis.
Wil je feesten prima, maar je hebt geen plek in het ziekenhuis, kijken hoe het dan gaat lopen.
pi_195842796
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:11 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

https://www.dvhn.nl/groni(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Die mafklapper? die beweert dat er 2 miljoen nederlanders in het ziekenhuis komen te liggen als we corona vrij spel geven :')
Inderdaad wat een mafklapper, zoveel bedden zijn er geeneens.
Dat er meer doden gaan vallen verwacht ik wel zodra niet iedereen meer opgenomen kan worden.
Eens komt er een opnamestop en dan moet je maar afwachten wat er gebeurt.
pi_195842835
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:48 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik zou willen dat je gelijk had, maar helaas.

https://www.bnnvara.nl/ka(...)sdeeltjes-niet-tegen
leuk onderzoek. Maar er is voldoende bewijs dat het ook werkt.
Het is alleen niet DE oplossing, maar een onderdeel van de oplossing.
pi_195842893
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Het nieuwe inzicht is dat het kabinet in het algemeen en Hugo de Jonge in het bijzonder verantwoordelijk is voor het grootste deel van de heropleving van het virus, en omdat het kabinet het ook niet meer weet we mee moeten doen met hun symboolpolitiek door een mondkapje te dragen. Vervolgens krijgen mensen die dat niet doen de schuld van het falend beleid.
Ik wist niet dat het kabinet het virus verspreidde onder de bevolking. Die had ik nog niet eerder gehoord _O-
En nee het is geen symboolpolitiek, er is voldoende bewijs dat het wel nut heeft. Het is alleen niet DE oplossing, het is een onderdeel van de oplossing.

Het zijn natuurlijk wel de mensen die een dringend advies negeren. Niet thuisblijven, geen afstand houden.
We zijn het natuurlijk ook zat, echter Covid-19 is nog gewoon aanwezig.

En wat is het alternatief? Nieuwe Lockdown? Zitten we daarop te wachten?
pi_195843160
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:41 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Ik wist niet dat het kabinet het virus verspreidde onder de bevolking. Die had ik nog niet eerder gehoord _O-
Had je gemist dat het kabinet iedereen maar ongetest liet binnenvliegen uit gebieden met meer virus? Heb je ook gemist dat De Jonge ondanks zijn belofte het maximaal inzetten op testcapaciteit niet voor de hand vond liggen waardoor het indammen in de fase dat weer begon toe te nemen kansloos was? Als het niet de gebruikelijk incompetentie was zou ik zweren dat het kabinet wilde voorkomen dat de crisis voorbij ging.

quote:
En nee het is geen symboolpolitiek, er is voldoende bewijs dat het wel nut heeft. Het is alleen niet DE oplossing, het is een onderdeel van de oplossing.
Het nut zou vooral komen van de signaalfunctie, maar het signaal is niet dat er een virus rondgaat, maar dat je met het verkeerd opzetten van dat ding al genoeg gedaan hebt en geen aandacht voor je omgeving meer moet hebben. Sowieso moet je het effect van mondkapjes in de Nederlandse situatie beoordelen naar de Nederlandse situatie, dus het plotseling uit wanhoop adviseren nadat je een half jaar hebt volgehouden dat het geen zin heeft. De sociologie van mondkapjes was overal al anders, en met die voorgeschiedenis nog veel verschillender.

Daarnaast is dat bewijs voor de werking volgens mij gebaseerd op correct gebruik, en bij gelijkblijvende omstandigheden waarbij mensen op dezelfde afstand tegenover elkaar staan. Hoe zit het met lekkage naar achteren? Is meegenomen dat mensen dichter bij elkaar gaan staan omdat ze elkaar door het mondkapje en het niet zien van de mond elkaar niet kunnen verstaan?

quote:
Het zijn natuurlijk wel de mensen die een dringend advies negeren. Niet thuisblijven, geen afstand houden.
We zijn het natuurlijk ook zat, echter Covid-19 is nog gewoon aanwezig.

En wat is het alternatief? Nieuwe Lockdown? Zitten we daarop te wachten?
O jee, als we maar geen straf van de hoofdmeester krijgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195852334
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1439699008/haagse-bronnen-volledige-lockdown-als-cijfers-komende-week-niet-afvlakken

quote:
Nederland gaat waarschijnlijk in een volledige lockdown als aankomende week een afvlakking van het aantal coronabesmettingen uitblijft. Dat melden bronnen aan De Telegraaf.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')