abonnement Unibet Coolblue
pi_195813120
Beste Fokkers,

Zouden jullie met mij willen meedenken? Sinds 1,5 week hebben we een muis/muizen in huis.

We hebben alle gaten dichtgemaakt, in de meterkast zaten er twee en onder het keukenblok 4. Deze zijn dichtgemaakt met cement. Verder geen gaten kunnen ontdekken. Ook niet in de muren oid.

Maar dus nog steeds last van die rakker(s). Er staan 6 muizenvallen met verschillend lokaas, kaas, pindakaas, chocolade en havermout. Maar nog geen één muis gevangen grrrrr. Levensmiddelen zitten allemaal in dikke plastic gesloten dozen. Elke ochtend en avond voor het slapen gaan stofzuigen we eventuele kruimels weg. Ik vind wel keutels in andere kastjes, bv in de tv kast. Elke dag controleer ik de kasten en andere plekken en maak het schoon.

Nu maar gif besteld en inmiddels neergelegd.

Maar waar kunnen ze nou toch vandaan komen? Zien we iets letterlijk over het hoofd? Iemand enig idee?

Bedankt alvast!
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:57:41 #2
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_195813189
Plaats eens een paar vallen in de kruipruimte :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_195813219
Met de koude dagen nestelen deze zich op warme plekjes. Wellicht kruipruimte, in de muren of het plafond. Ze kunnen werkelijk overal zitten.

Houd er rekening mee dat ze zich door gaatjes van een centimeter heen kunnen wurmen, voor het geval je gaatjes tegenkwam waarvan je dacht “mwaa, dat zal wel loslopen”.

Beste remedy is toch een kat nemen :P
pi_195813283
quote:
Beste remedy is toch een kat nemen :P
_O- _O- _O- idd, ik heb er drie en die nemen af en toe een levende muis mee naar binnen en laten die los.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:02:41 #5
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_195813306
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:01 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

_O- _O- _O- idd, ik heb er drie en die nemen af en toe een levende muis mee naar binnen en laten die los.
Wat voor knutselaars zijn dat dan
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_195813316
Ik heb op mijn studentenkamer wel eens een muis gezien die onder de gleuf van mn deur doorkwam, volgens mij kon die zijn botjes uit de kom halen wanneer het hem uit kwam _O- Onderschat dit dus niet, een pvc buisje ofzo in de muur met wat ruimte erlangs kan voor een kleintje al genoeg zijn.

Als je er niet uitkomt, dat traag werkende gif gebruiken. Dan roei je zo een hele familie uit. Is wel zielig, maar c'est la vie.
-nee-
pi_195813317
Koud buiten..trekken naar binnen
Ik zwaai naar dieren.
pi_195813342
Ze komen idd wss uit de kruipruimte, die zit helaas onder het hele huizenblok, dus daar vallen zetten is niet te doen.

We hebben (dachten we) alle gaten gedicht waardoor ze uit de kruipruimte bij ons naar binnen zouden kunnen komen, ook de hele kleintjes.

We wonen hier trouwens al jaren en nog nooit last van muizen gehad en nu dus opeens wel raar maar dat terzijde.
pi_195813409
Manlief is allergisch voor katten helaas. Ik wil wel een kat maar hij krijgt er echt (veel) last van.

Ik heb traagwerkend gif via internet besteld, hun uitwerpselen schijnen ook op te lichten onder uv-licht dus hopelijk kunnen we zo de ingang traceren maar voor hetzelfde geld eten ze er niet van, lokaas in de vallen laten ze ook links liggen.
pi_195813417
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:02 schreef PzKpfw het volgende:
5 •
PzKpfw
https://i.imgur.com/VccKolo.jpg Ik heb van die gasten die je midden in de nacht wakker maken om met een eendje in de wasbak te kunnen spelen :'( O+
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:10:54 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195813434
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:08 schreef proud_mami het volgende:
Manlief is allergisch voor katten helaas. Ik wil wel een kat maar hij krijgt er echt (veel) last van.

Ik heb traagwerkend gif via internet besteld, hun uitwerpselen schijnen ook op te lichten onder uv-licht dus hopelijk kunnen we zo de ingang traceren maar voor hetzelfde geld eten ze er niet van, lokaas in de vallen laten ze ook links liggen.
Kun je niet een kat te logeren vragen?
pi_195813510
zat gisteren een in mn plafont.
ik denk dat de muizen een leuke zomer hebben gehad, lekker rustig overal met corona.
pi_195814839
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:05 schreef proud_mami het volgende:
Ze komen idd wss uit de kruipruimte, die zit helaas onder het hele huizenblok, dus daar vallen zetten is niet te doen.

We hebben (dachten we) alle gaten gedicht waardoor ze uit de kruipruimte bij ons naar binnen zouden kunnen komen, ook de hele kleintjes.

We wonen hier trouwens al jaren en nog nooit last van muizen gehad en nu dus opeens wel raar maar dat terzijde.
Hebben ze een groot gebouw ofzo in de buurt gesloopt toevallig?
Ik zwaai naar dieren.
pi_195814853
Horeca is natuurlijk ook dicht nu met corona..dus ook mínder eten in de stad..
Ik zwaai naar dieren.
pi_195815042
Muizen hebben genoeg aan gaatje van 1 cm om door te komen.

Zoek een poepspoor en muizen lopen vaak langs de muur, ze steken zelden de open ruimte over.
Plaats een val op de spoor waar je een muizen keutels ligt. ik zou een snoep spek nemen en je moet wel spek goed aan de val vastplakken..

Voor de rest zorg dat er geen enkele voedsel in huis rondslingert.. dus ook in voorraadkasten etc.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_195815135
Heb je al een val gezet in de tv-kast?
pi_195815175
Buiten.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:25:56 #18
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_195820050
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:05 schreef proud_mami het volgende:
Ze komen idd wss uit de kruipruimte, die zit helaas onder het hele huizenblok, dus daar vallen zetten is niet te doen.
Hier ook gehad. Paar vallen in de kruipruimte en dan ving in er 3-4 in 2 dagen. Daarna waren ze "weg".

Soms in de winter ook buiten bij m'n uitbouw. Dan zet ik een paar vallen buiten tegen de muur en is het vaak ook na 3-4 muizen weer voorbij.

Je zet die vallen met de open kant tegen de muur neem ik aan? Pindakaas erin.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_195830595
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:54 schreef proud_mami het volgende:
Nu maar gif besteld en inmiddels neergelegd.
Leuk als je ergens dooie muizen hebt liggen rotten en stinken die je niet kunt vinden... Dan heb je niet alleen muizen maar ook nog eens vreselijke stank in huis..
pi_195965788
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:58 schreef feitcepsrep het volgende:
Met de koude dagen nestelen deze zich op warme plekjes. Wellicht kruipruimte, in de muren of het plafond. Ze kunnen werkelijk overal zitten.

Houd er rekening mee dat ze zich door gaatjes van een centimeter heen kunnen wurmen, voor het geval je gaatjes tegenkwam waarvan je dacht “mwaa, dat zal wel loslopen”.

Beste remedy is toch een kat nemen :P
Een cm?

Dat is rijkelijk ruim voor een muis :)
(De helft kost ze ook nog eens geen moeite.. mijn tamme muizen hebben tralies van max 2-3mm.
En wilde muizen zijn kleiner :)

De enige oplossing is gewoon niks knoeien een tijdje... dan verhuizen ze vanzelf naar de buren :)
pi_195965794
Muizen is net als vlooien trouwens...
als je er 1 ziet... heb je al een hele verzameling.
pi_196240589
Ik adviseer een emmerval.


Geen gedoe met gif (het meeste effectieve gif is verboden, en tegen de paar gifsoorten die over zijn worden ze snel resistent), meerdere muizen tegelijk opruimen, makkelijk om te legen (gewoon emmer met verdronken muizen leeggieten in rioolput, geen gepriegel met dingen die je ivm hygiëne niet wil aanraken)
pi_196241137
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 17:05 schreef Agronoom2 het volgende:
Ik adviseer een emmerval.


Geen gedoe met gif (het meeste effectieve gif is verboden, en tegen de paar gifsoorten die over zijn worden ze snel resistent), meerdere muizen tegelijk opruimen, makkelijk om te legen (gewoon emmer met verdronken muizen leeggieten in rioolput, geen gepriegel met dingen die je ivm hygiëne niet wil aanraken)
Doe het dan zonder water en laat ze ergens in het veld lod. Langzaam laten verdrinken is een afschuwelijke dood
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_196246913
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2020 17:44 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Doe het dan zonder water en laat ze ergens in het veld lod. Langzaam laten verdrinken is een afschuwelijke dood
In het veld zetten is juist dierenbeulerij. Ze zitten daar buiten hun territorium en gaan langzaam dood. In de tussentijd veroorzaken ze stress bij de dieren die daar van nature thuishoren.
pi_196250519
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 23:40 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]

In het veld zetten is juist dierenbeulerij. Ze zitten daar buiten hun territorium en gaan langzaam dood. In de tussentijd veroorzaken ze stress bij de dieren die daar van nature thuishoren.
Nog beter... zoek een slangenliefhebbers op en bied een gratis muizen aan. Ze weten wel een raad mee.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 15 november 2020 @ 10:34:43 #26
206731 Mortaxx
Doomer
pi_196250765
Probeer het eens met van die planken met lijm
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_196253909
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 10:34 schreef Mortaxx het volgende:
Probeer het eens met van die planken met lijm
Glue traps zijn hier terecht verboden :(
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_196254816
Wat hier al heeft geholpen was een bakje met gebruikt kattengrind neer zetten. Misschien kan je iets krijgen van je buren
pi_196306269
Grote kans dat deze muizen zich in de kruipruimte of plafon bevinden. Ik weet hoe vervelend het is om muizen in huis te hebben. Bij ons hielpen muizenvallen ook niet. Uiteindelijk kozen we ervoor een kat in huis te halen. Je kunt ook een DIY diervriendelijke muizenval maken en ze ergens veilig loslaten.
Lokale ongedierte bestrijding: https://bestrijdingsservice.nl/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')