quote:via internet te bestelen?!?!?
Op donderdag 20 maart 2003 11:58 schreef Zooi het volgende:
Vraag alleen is nu: Is het verstandig om hem via internet te bestelen, en zoja dan bij een nederlandse firma ipv een buitenlandse? Of doe ik er toch verstandiger aan om heb toch maar gewoon bij de fotograaf om de hoek te halen?
Bestellen bij NL internet firma: redelijk lage prijzen, garantie-afhandeling en andere service is maar de vraag (van te voren uitzoeken)
Bestellen bij niet-NL internet: meestal de laagste prijzen, service en garantie is één groot vraagteken, leverproblemen, betalingsproblemen...
Kopen bij fotozaak: meestal een stuk duurder, service en garantie zijn geen enkel probleem en je hebt de camera gelijk in handen.
Het is afwegen tussen service en prijs. Ik persoonlijk koop mijn duurdere spullen bij een 'echte' fotowinkel, puur voor garantie-afhandeling en service (en dat was maar goed ook, toen mijn camera na 13mnd stuk ging). Kleiner spul koop ik nog wel eens op internet.
Lokale economie steunen geloof ik niet zo in, alles wordt toch steeds meer wereldwijd.
Zooi, ga je nog een keer reageren op mijn bod in V&A?
dat wou ik ff zeggen, bedankt voor uw begrip
[/helemaal offtopic]
quote:Hier is ie al gedaalt tot 703 euro.
Op dinsdag 18 maart 2003 15:31 schreef knep het volgende:
Ik wacht nu echt ongeduldig op mijn belastingcenten zodat ik de G3 kan kopen.
Inmiddels kost deze camera zo'n 809 euro.
quote:doet ik!
Op donderdag 20 maart 2003 17:43 schreef FluxC5 het volgende:
[helemaal offtopic]Zooi, ga je nog een keer reageren op mijn bod in V&A?
dat wou ik ff zeggen, bedankt voor uw begrip[/helemaal offtopic]
quote:Dank je voor de link, ik heb nog heeeeeel even zitten twijfelen tussen de 3100 en de 4300 maar de kogel is door de kerk: Het wordt de coolpix 4300
Op donderdag 20 maart 2003 12:04 schreef calvobbes het volgende:[..]
Het zal voor de ondersteuning bij garantie niet veel uitmaken. Daarvoor kun je volgens mij gewoon terecht bij een Nederlandse dealer. Het is alleen lastig als er met de levering iets misgaat en je wilt 'm daarom ruilen.
Ik weet niet waar je woont, maar op www.diga4u.nl is de Coolpix te koop voor 629 616 euro. En dat is de goedkoopste in Nederland die ik kon vinden op internet, en dat bedrijf zit in Rotterdam.
Ik heb de mijne in Huizen gekocht (654 euro) omdat het toch in de buurt zit, mocht er iets misgaan.
Nu nog even kijken wat het gunstigste uitkomt met bestellen en we zijn onderweg . Ontzettend bedankt voor de tips heren!
.
CCD: 1/1.8 inch
4,0 effectieve MP
Maximale resolutie: 2272 x 1712
Optische zoom: 8 x
Digitale zoom: 7 x
Lens: 37 -300 mm
Diafragma bereik: f2.8 - f11
Scherpstelling: 10 cm - oneindig
Sluitertijd: 16 - 1/2000 sec.
Lichtgevoeligheid: Auto 100 - 200
Belichtingscompens. - 3 tot + 3 EV
Automatische Witbalans: 6 instellingen
Afmetingen: 120 x 120 x 85 mm
Gewicht 388 gram
quote:De belangrijkste review is er niet zo positief over... (voor meer review-sites: zie de FAQ). Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van HP als camera-merk, ik adviseer mensen om liever eens naar een 'echt' fotomerk zoals bv. Canon, Nikon, Minolta, FujiFilm etc. te kijken. Naar mijn mening zie je dat toch terug in de fotokwaliteit. In de review lees ik ook dat de camera erg traag is met het wegschrijven van de foto's. Ook gebruikt de camera SD/MMC geheugen, dat is iets duurder per MB dan bv. CompactFlash, en ook accessoires (zoals cardreaders) voor SD/MMC zijn duurder dan die voor CF.
Op vrijdag 21 maart 2003 09:57 schreef 0_o het volgende:
Heeft er iemand ervaring met de HP Photosmart 850? Ik zit erover te denken om er een te kopen.
Maar nogmaals: dit is mijn persoonlijke mening, maar als je je signature eer aan wilt doen moet ik je deze afraden.
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 13:53 schreef JeroenH het volgende:[..]
Maar nogmaals: dit is mijn persoonlijke mening, maar als je je signature eer aan wilt doen moet ik je deze afraden.
Iemand hier nog opmerkingen over ? ik las er wel goede previews over en als enige nadeel het ontbreken van de optische zoeker. Maak ik hiermee een goede keus of zit ik hopeloos verkeerd ?
Gewoon voor vakantiekiekjes zeg maar.
quote:Het is een simpele maar goede camera, en juist voor zaken als huis-tuin-en-keuken en vakantiefoto's erg geschikt. En het is ook één van de laagst geprijse camera's met een goede zoomlens.
Op zondag 23 maart 2003 10:29 schreef UnleashMitch het volgende:
Gewoon voor vakantiekiekjes zeg maar.
Of het ontbreken van een optische zoeker een groot probleem is durf ik niet te zeggen. Ik zet bij mijn camera het LCD-scherm vaak uit om de batterijcapaciteit te sparen als ik weet dat ik langere tijd niet kan opladen. Dat kan bij deze dus niet (althans, je kunt dan geen foto's maken).
quote:Tja ik ga er vanuit dat ik genoeg batterijen meeneem en een oplader dus dat komt wel goed
Op zondag 23 maart 2003 10:52 schreef JeroenH het volgende:[..]
Het is een simpele maar goede camera, en juist voor zaken als huis-tuin-en-keuken en vakantiefoto's erg geschikt. En het is ook één van de laagst geprijse camera's met een goede zoomlens.
Of het ontbreken van een optische zoeker een groot probleem is durf ik niet te zeggen. Ik zet bij mijn camera het LCD-scherm vaak uit om de batterijcapaciteit te sparen als ik weet dat ik langere tijd niet kan opladen. Dat kan bij deze dus niet (althans, je kunt dan geen foto's maken).
Nog andere dingen waarop ik moet letten ? of is het wel een goede keus voor this kind of job ? 99% zeker dat deze het gaat worden Tenzij iemand nu een heeeel goed argument weet :p
Wat is trouwens de beste oplaadbare batterij? En waar zijn ze te krijgen?
[Dit bericht is gewijzigd door Tweek op 23-03-2003 20:59]
quote:Het kon nog wel eens even duren voordat hij hier in NL daadwerkelijk verkrijgbaar is.
Op zondag 23 maart 2003 20:44 schreef Tweek het volgende:
Ik ga denk ik voor de Powershot A70, omdat ie goed uit reviews komt en aan mijn eisen voldoet. Alleen nog een winkel vinden die hem heeft.
quote:Het is sowieso aan te raden penlites te nemem met een zo hoog mogelijke capaciteit. Een aantal merken (waaronder Varta en GP) maken inmiddels de 2000 mAh versies, die zijn het beste. Maar met 1800 mAh batterijen kun je je ook prima redden, die zijn een stuk goedkoper. Lager dan 1800 mAh zou ik niet gaan.
Wat is trouwens de beste oplaadbare batterij? En waar zijn ze te krijgen?
quote:Ja ik heb wat rond gemailt en de meeste verwachten hem begin/half april.
Op zondag 23 maart 2003 21:10 schreef JeroenH het volgende:Het kon nog wel eens even duren voordat hij hier in NL daadwerkelijk verkrijgbaar is.
quote:Ik ga dan maar eens kijken waar ik die 2000mAh versie kan vinden, zodat ik die tzt iig heb.
Het is sowieso aan te raden penlites te nemem met een zo hoog mogelijke capaciteit. Een aantal merken (waaronder Varta en GP) maken inmiddels de 2000 mAh versies, die zijn het beste. Maar met 1800 mAh batterijen kun je je ook prima redden, die zijn een stuk goedkoper. Lager dan 1800 mAh zou ik niet gaan.
Bedankt voor de reactie.
quote:Bel eens wat zaken in de buurt op voor een Olympus C-300Z, die moet voor ongeveer dat bedrag te krijgen zijn. Denk er wel aan dat je ook oplaadbare batterijen (1800 mAh of hoger!) moet kopen, en een groter geheugenkaartje.
Op maandag 24 maart 2003 20:08 schreef tiemo het volgende:
Weet iemand in arnhem waar ik een digitale kan kopen niet duurder als 400 ¤ en pixels van 3,1 ik hoop dat iemand mij kan helpen ??
-edit-
Ook de FujiFilm A303 is een leuke 3MP camera voor niet te veel geld. Voor prijzen en verkoopadressen is er natuurlijk zoals altijd de pricewatch.
[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 24-03-2003 21:09]
quote:het prijsverschil tussen 1800 en 2000mah is nihil!
Op zondag 23 maart 2003 21:10 schreef JeroenH het volgende:[..]
Het kon nog wel eens even duren voordat hij hier in NL daadwerkelijk verkrijgbaar is.
[..]Het is sowieso aan te raden penlites te nemem met een zo hoog mogelijke capaciteit. Een aantal merken (waaronder Varta en GP) maken inmiddels de 2000 mAh versies, die zijn het beste. Maar met 1800 mAh batterijen kun je je ook prima redden, die zijn een stuk goedkoper. Lager dan 1800 mAh zou ik niet gaan.
ff een vraagje.
kzat es te kijken naar camera en vond nu deze:
http://www.konica.nl/product.asp?product=1018440070
en deze:
http://www.kodak.com/eknec/PageQuerier.jhtml;jsessionid=OSSX1GXR0IJRRQHIO3JHWGQ?pq-path=111&Submit.x=8&Submit.y=10&pq-locale=en_US&_requestid=688849
nu zou ik wel es willen weten welke het meest geschikt is voor beetje mooie fotos, zoals gewone vakantie fotos enz.
ikzelf denk de onderste dat ie best geschikt is voor normale fotos enz voor die prijsklasse.
maarja das mijn mening
en als iemand nog andere suggesties heeft voor cameras, graag
Bye
quote:Leuk he, nieuw speelgoed?
Op maandag 24 maart 2003 23:16 schreef Zooi het volgende:
Morgen komt mijn coolpix 4300 binnen!.
*blij*
quote:Wees niet bang.
Op maandag 24 maart 2003 23:39 schreef JeroenH het volgende:[..]
Leuk he, nieuw speelgoed?
Probeer hem uit en post wat voorbeeldje (topics genoeg: natuur, mens, OV etc.) en wat je ervaringen zijn. Altijd leuk om te weten. We moeten dit forum wel een beetje interessant houden, anders verdwijnt het misschien op 1 mei
camera is nog niet binnen overigens
Ongelovelijke berg aan documentatie en software. Ziet er allemaal bijzonder verzorgd uit. Eerst maar eens rustig de handleidingen doorspitten.
Tip voor online bestellen van fotospullen: www.diga4u.nl (naar aanleiding van een tip van Calvobbes). Hele scherpe prijzen en keurig verzorgd onder rembours ontvangen, plus snelle levering. Aanrader dus.
quote:veel plezier ermee!(dat gaat zeker lukken!)
Op dinsdag 25 maart 2003 14:13 schreef Zooi het volgende:
Camera is binnen. Heb net de batterij opgeladen en er even snel 5 minuten mee zitten spelen, eerste indruk: WOW!Ongelovelijke berg aan documentatie en software. Ziet er allemaal bijzonder verzorgd uit. Eerst maar eens rustig de handleidingen doorspitten.
Tip voor online bestellen van fotospullen: www.diga4u.nl (naar aanleiding van een tip van Calvobbes). Hele scherpe prijzen en keurig verzorgd onder rembours ontvangen, plus snelle levering. Aanrader dus.
quote:Nikon
Op dinsdag 25 maart 2003 14:34 schreef Boinkie het volgende:
van welk merk is die coolpix??
quote:Ja dat moet je zeker doen! Met al die dubbele menutjes is het niet echt een apparaat wat je zomaar effe leert
Op dinsdag 25 maart 2003 14:13 schreef Zooi het volgende:Ongelovelijke berg aan documentatie en software. Ziet er allemaal bijzonder verzorgd uit. Eerst maar eens rustig de handleidingen doorspitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |