quote:
Die rol heeft hij echt lang gespeeld, als bezopen idioot. Dit is seizoen 15 volgens mij. In de cliff van seizoen 18 gooit hij Rik en Anita dronken van het balkon en pas in seizoen 19 vertrekt hij naar Tokyo volgens mij. Hij heeft langer als alcoholist in de serie gezeten dan daarvoor

Nu vraag ik me wel af; waarom ging hij drinken?
Ik begin me eigenlijk meer en meer te beseffen dat de serie voor mij echt aan het stijgen is. Het is minder duister dan andere topseizoenen, maar seizoen 30 is hard op weg om één van de beste van de serie te worden wat mij betreft. Het is nog niet megaspectaculair allemaal, maar de cadans vind ik op zich wel goed. Het verhaal van Ludo beheerst het seizoen, daar is het speciaal genoeg voor. Dit is iets waar je later op terug gaat kijken, zoals Daniël in de put of Jef als zwerver. Erik speelt het echt ge-wel-dig. Je voelt precies wat Ludo voelt, vreemd in zijn eigen huis, verlangend naar de enige vriend die hem onvoorwaardelijk trouw bleef. En Janine die radeloos toekijkt. Ik ben benieuwd hoe hij zich binnenkort ontwikkelt als hij achter Richard en Billy aan gaat. Of er een moment komt waarop hij *poef* weer de oude is, of dat hij evolueert in een nieuwe variant

Leuk dat morgen Amir weer even te zien is dmv videobellen. Zoiets mag vaker van mij. De serie heeft eenmaal zo'n rijk verleden, daar mogen ze zeker gebruik van maken. Net als het verleden van Julian, echt tof dat ze dat nu zo prominent naar voren brengen. Het kleurt zijn karakter heel mooi in vind ik. Die familie blijft echt stijgen in mijn achting met die hele zwangerschap. Bij hen en de Amrani's proef ik echt dat familiegevoel wat ik met GTST associeer. Echt top dat ze nu door hebben dat stabiele relaties juíst voor goede verhalen kunnen zorgen, in plaats van de ene affaire na de andere. Zelfs Rik en Shanti zijn leuk zolang Billy er tussendoor glibbert. Anton en Linda passen er goed tussen en krijgen op z'n tijd hun portie wel weer. De volgende keer mag het net wat veelomvattender zijn dan Judith. Niet om een bepaald verhaal of zo, maar het lijkt me echt mooi om Anton eens met al zijn (klein)kinderen aan tafel te zien zitten. Die man heeft een behoorlijke stamboom en daar is eigenlijk niets van te merken.
Sami vind ik ook écht een toevoeging. Ik weet niet wat het is, maar ik vind hem leuker dan Henk. Die is comic relief en komt daardoor minder uit de verf met serieuzere dingen. Laat Laura achter Sami aan gaan! Die twee passen echt goed bij elkaar volgens mij. Hij heeft met zijn trots meer statuur dan Henk, en dat is het soort mannen wat ik met Laura associeer. Geen marktkoopman. Bovendien krijgt Sami dan te maken met het dilemma waar hij zijn zoons flink de les voor heeft gelezen. Ik gun Jette tzt wel wat mooie buitenlandopnames in Marokko. Ik zie Laura ook nog liever in die buurtsuper staan dan in de Koning. Of desnoods daar de administratie voor doen of zo. Laura is geen Jef, punt. Rik past beter in die rol.
Alleen Nina en Bing zijn een relikwie uit verloren tijden. De rol van Nina als dochter van Ludo en Janine heeft ook geen betekenis meer nu ze een eigen gezin heeft. Zeker naast Bo Maerten verbleekte Marly van der Velden letterlijk en figuurlijk als actrice. Marly was al geen topactrice maar de laatste tijd vind ik haar ronduit slecht.
Nina is totaal kleurloos als karakter. Ze is geen diva want ze werkt, ze is geen zakenvrouw want ze kiest voor haar gezin, ze is geen typische moeder want ze is te verwend. Ik ben echt benieuwd wat zij maar vooral Everon bij de makers heeft gedaan om in zo'n bevoorrechte positie te zitten, want ze voegen echt niets toe momenteel. Zij zitten al te lang in die gezinssituatie om nog te veranderen als karakter. Ik pleit nog steeds voor de moord op Bing. Hij is centraal, je kunt hem makkelijk vijanden laten maken en het shockt als een main character wordt omgelegd.
Het zou seizoen 30 misschien wel op 1 zetten
[ Bericht 27% gewijzigd door Japepk op 09-02-2021 23:25:57 ]