abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195987001
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 18:06 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Er gaan ook mensen dood aan de griep... die kunnen hier ook niet meer posten
Wel veel minder, we hebben de griepprik, verspreid niet zo snel, geen expansionele groei.

En de laatste lockdown kan ik mij niet herinneren van de griep.

Dus nee, griep is niet te vergelijken met Covid-19
pi_195987053
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 17:13 schreef gustavo.woltmann het volgende:
Familie had een beetje droge hoest, hoge temperatuur gedurende 3 dagen en het was voorbij. Ik ben benieuwd waarom jonge mensen die er gezond uitzien op de IC belanden. Misschien vanwege roken?
- Gustavo Woltmann
geluk of ongeluk. Er is niet altijd een logische verklaring voor te vinden.
Waarom verliezen sommige hun reuk en smaak en andere niet?
Waarom genezen sommige eigenlijk niet, waardoor ze maanden klachten houden.
Waarom krijgen sommige een terugval en anderen niet?

Het virus is nog heel nieuw en we weten nog maar heel weinig over Covid-19.
  zondag 1 november 2020 @ 18:53:39 #53
489693 Markesh
Antispecisist
pi_195987504
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 18:35 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

geluk of ongeluk. Er is niet altijd een logische verklaring voor te vinden.
Waarom verliezen sommige hun reuk en smaak en andere niet?
Waarom genezen sommige eigenlijk niet, waardoor ze maanden klachten houden.
Waarom krijgen sommige een terugval en anderen niet?

Het virus is nog heel nieuw en we weten nog maar heel weinig over Covid-19.
Het ligt ook zeer waarschijnlijk aan de hoeveelheid virus waarmee iemand wordt besmet.
En vooral ook de locatie, in de bovenste of onderste luchtwegen.
pi_195988483
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 17:13 schreef gustavo.woltmann het volgende:
Familie had een beetje droge hoest, hoge temperatuur gedurende 3 dagen en het was voorbij. Ik ben benieuwd waarom jonge mensen die er gezond uitzien op de IC belanden. Misschien vanwege roken?
- Gustavo Woltmann
Rokers kwamen relatief gezien toch juist minder op IC's?
pi_195988644
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 18:33 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Wel veel minder, we hebben de griepprik, verspreid niet zo snel, geen expansionele groei.

En de laatste lockdown kan ik mij niet herinneren van de griep.

Dus nee, griep is niet te vergelijken met Covid-19
Zeg ik dat ergens?

De lockdowns zijn ook overdreven. Het sterftecijfer staat niet in verhouding met de maatregelen. Dit moet gewoon een ziekte worden waar we mee moeten leren leven. Een vaccin gaat de oplossing echt niet zijn.

Maar goed, voor die discussie zijn er andere topics.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_195988927
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 19:55 schreef OscarMopperkont het volgende:
De lockdowns zijn ook overdreven. Het sterftecijfer staat niet in verhouding met de maatregelen. Dit moet gewoon een ziekte worden waar we mee moeten leren leven. Een vaccin gaat de oplossing echt niet zijn.
Het gaat niet direct om de sterfte cijfers. Maar om de zorg niet vast te laten lopen. Daar draait de lockdown voornamelijk om.
pi_195991752
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 18:08 schreef Drxx het volgende:

[..]

Had hij overgewicht of ander onderliggend lijden?
Iets te zwaar, geen onderliggend lijden, 45 jaar oud destijds (inmiddels 46) Normaal gesproken een energieke fitte man.
pi_195992997
Eigenlijk nergens last van gehad. 1 of 2 dagen flinke spierpijn zou eventueel covid gerelateerd kunnen zijn.
Is al paar weken terug.
Maar heb nu wel regelmatig dat ik plotseling super moe ben. Echt heel erg moeite moet doen om ogen open te houden. Herkent iemand dat? Is voor mij wel iets wat ik niet herken van normaal.
Eerst denken, dan typen
  maandag 2 november 2020 @ 00:10:05 #59
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195993031
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 00:07 schreef Piger het volgende:
Eigenlijk nergens last van gehad. 1 of 2 dagen flinke spierpijn zou eventueel covid gerelateerd kunnen zijn.
Is al paar weken terug.
Maar heb nu wel regelmatig dat ik plotseling super moe ben. Echt heel erg moeite moet doen om ogen open te houden. Herkent iemand dat? Is voor mij wel iets wat ik niet herken van normaal.
Dat heeft iedereen, zelfs mijn hondt slaapt constant. Dat is elk jaar zo, winterslaap.
pi_195996197
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 17:36 schreef hoechst het volgende:

[..]

Ja sorry ik doe het ook niet express..
Ik ken niemand die het heeft en ook niet via via zelfs.

En alles wat ik op de tv zie is bij uitstek al nep.

Dus ik ben helaas niet overtuigd.
Ik hoop dat je niet gaat zitten piepen als je het wel krijgt, met alle gevolgen van dien, maar ik vermoed dat je dan in geen velden of wegen te bekennen bent.
Of je hebt geen vrienden omdat je niemand kent, of je bent echt zó dom dat hier niet tegen op te argumenteren valt (ik vermoed zelf het laatste). Blijf vooral volhouden en vind jezelf een grote vent!
pi_195996393
Begon met keelpijn en opgezette lymfeklieren, daarna verkouden, moe en eigenlijk nog steeds een zeurende hoofdpijn.
pi_195997166
quote:
Is al paar weken terug.
ja, dat lees ik veel. rare vermoeidheid hoort er zeker bij. ik had het ook, in het begin viel ik 7 keer per dag in slaap.
bij de eerste sars golf was het ook een dingetje.
pi_195997218
quote:
Heb ik ook gehad, maanden last van gehad zelfs. Hoor ik ook van meerdere.
pi_195997532
quote:
Is al paar weken terug.
Het is al vaker gezegt, maar wellicht even een bloedmeting laten doen om te zien of je wel voldoende vitamines hebt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 2 november 2020 @ 13:11:25 #65
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_195999633
Vandaag positief getest. Ben sinds vrijdag een beetje koortsachtig. Rillen, zweten etc. Verder een beetje moe en slapjes maar dat zou ook kunnen komen omdat ik onrustig slaap. Ben nu al 2 nachten achter elkaar nat van het zweet wakker geworden.

Verder valt het eigenlijk best mee. Ik hoest af en toe wat maar als het wat anders was zou ik gewoon gaan werken.

Zit nu lekker thuis met een dekentje en een kopje thee thuis te werken. Ik hou het prima uit zo.

Ik ben ook al sinds september vitamine D aan het poppen dus misschien helpt dat ook wel.
pi_196012628
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 17:01 schreef Merkie het volgende:

[..]

Pas in 2024 zal het weer enigszins normaal zijn gok ik.
Waarom ga je tegen de WHO, Fauci, Osterhaus, Heesterbeek, van Dissel, Kikkert, Vossen, Koopmans, Bonten, Kluytmans, Gommers, en zowat elke andere expert in dit land in met zo'n pessimistische voorspelling?

(en ja je kan er vast één vinden ergens die dat roept, maar meesten roep eind volgend jaar of eerder)
#WeesGeenWhales
pi_196017120
Wat ik mij afvraag, kunnen jullie achteraf zeggen waar en wanneer jullie besmet werden? Ik vind het zo gek dat leden uit hetzelfde huishouden het soms niet allemaal krijgen...
pi_196017591
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:47 schreef Zana het volgende:
Wat ik mij afvraag, kunnen jullie achteraf zeggen waar en wanneer jullie besmet werden? Ik vind het zo gek dat leden uit hetzelfde huishouden het soms niet allemaal krijgen...
Omdat die niet allemaal ook gaan testen als ze geen klachten krijgen?
Eerst denken, dan typen
pi_196019721
quote:
Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig waar men denkt besmet te zijn geraakt. :@
ROBODEMONS..................|:(
pi_196019826
quote:
Ik zou het niet weten. Ik heb geprobeerd me zoveel mogelijk aan de regels te houden, maar toch opgelopen.
pi_196020338
quote:
Ja, ik weet het wel. Ik heb het via mijn vriendin gekregen die het van haar huisgenoot heeft gekregen.
pi_196021197
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 16:56 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik lees hier over het algemeen verhalen met lichte verschijnselen. Een week op bed liggen met koorts versta ik onder licht, of rillen, spierpijn of een maand lang moeten hoesten.

Dat er uitzonderingen zijn geloof ik best, maar als je door griep een longontsteking krijgt kan je er ook nog lang last van hebben achteraf.
Je leest niet goed. Bij meer dan de helft van de posts die ik hier lees staat dat ze vele maanden later nog steeds heel snel moe zijn.

Ik heb geen COVID19 gehad, maar wel een longontsteking gehad. 10 dagen koorts, het was echt niet leuk. Maar ik was na 2 maanden wel weer een beetje op conditie, dat ik op mijn werk weer 8 verdiepingen de trap op kon.

Als ik dan lees dat mensen die COVID19 hebben gehad na 7 maanden nog steeds moe worden als ze de trap op lopen, dan is COVID19 wel een heel stuk ernstiger dan een longontsteking.

Ik lees hier ook een aantal mensen bij wie de symptomen niet zo erg waren, maar die vele maanden later nog steeds snel moe zijn.

Dus die symptomen, die op 'een griepje' lijken, die doen er helemaal niet zo toe. Want de langetermijngevolgen zijn blijkbaar veel erger dan een griepje, zelfs veel erger dan bij een longontsteking.

Zelfs wanneer je milde symptomen hebt gehad, kun je blijkbaar toch problemen krijgen die een half jaar of langer doorgaan. Dat zijn zaken die dus levensveranderend zijn. Want als je afhankelijk bent van werk waar je energie in moet steken (bouw, sport, whatever), dan kan het je dus je baan kosten. En wie zal je nog aannemen wanneer je amper de trap op kan lopen? Dan kan het dus gebeuren dat je ineens de rest van je leven in de WAO moet zitten en van een schijntje moet rondkomen. Zie dan nog maar eens je huis af te betalen of je kinderen naar een goede school te sturen...
pi_196021415
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 19:55 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Jongen... Het kan de overheid geen reet schelen of je dood gaat of niet. Het leven zal gewoon doorgaan wanneer jij dood bent. Die maatregelen zijn er niet om burgers tegen de ziekte beschermen, maar om de zorg te beschermen.

De zorg moet namelijk elk ziek persoon opnemen en verplegen, zonder onderscheid. Dus moeten ze COVID19 patienten opnemen. Zelfs als die zichzelf expres met een Coronaparty hebben aangestoken.

Maar... Elke COVID19 patient op de IC, neemt een bed in waar een andere burger had kunnen liggen. Bijvoorbeeld iemand die een hartaanval heeft gehad.

Dus. Die maatregelen zijn er alleen om de zorg te ontlasten, zodat mensen met iets anders dan COVID19 ook nog kans hebben op zorg. Dat is alles. Jij en wij zijn echt niet zo speciaal dat de overheid voor ons de economie kapot zal laten gaan. De overheid wil alleen maar dat iedereen een gelijke kans houdt om een plekje op de IC te kunnen krijgen als dat nodig is.

Er zijn 1200 IC bedden in Nederland. Er zijn 600 COVID19 patienten op de IC's. Je kans zelf dus wel nagaan hoe nodig die maatregelen zijn.

Er is alleen een 'discussie' als je dit niet begrijpt en je ook niet van je verkeerde standpunt af wil.
  dinsdag 3 november 2020 @ 14:39:27 #74
8369 speknek
Another day another slay
pi_196021755
Nooit positief getest, dus het zou ook een griep geweest kunnen zijn. Maar ik heb in mijn leven wel een aantal keer griep gehad, en dat uitte zich meestal ook in veel snot en hoesten. Dit was iets heel anders. Verder ben ik docent in Brabant en heb ik carnaval gevierd, dus toen ik mid maart een vreemd soort ziekte kreeg was ik er wel redelijk zeker van. Maar goed, meer 90% zeker, met een slag om de arm dus.

Begon met spierpijn in de onderrug, kon niet lekker meer zitten. 's avonds een beetje verhoging. Volgende dag koorts, en dat hield een goede vijf dagen aan. Begon rond 38.2, ging geleidelijk omhoog naar 39.5 ook met paracetamol. Heel veel op bed gelegen en geslapen. Ik geloof dat ik nog wat geprobeerd heb om te werken, maar ik weet er niks meer van. Beetje druk op de borst, maar mijn oximeter gaf geen schokkende dingen aan (niet onder de 95), dus voor hetzelfde geldt was dat gewoon wat angst van alle doomsday berichten die naar voren kwamen. Na twee dagen kwam er een kurkdroge hoest, hooguit iets van twee keer per uur. Aan het einde van de week zakte de koorts en kwam de hoest iets vaker, maar nog altijd geen snot. Hoest en malaise heeft nog ongeveer vier weken daarna aangehouden. Na vijf weken leek het helemaal voorbij en ging ik buiten hardlopen, maar na driehonderd meter kon ik nauwelijks meer van de steken op mijn borst. Maar goed, op dat moment was ik al bijna twee maanden in quarantaine dus mijn conditie zal ook wel niet best meer geweest zijn. Dat was het wel, daarna weer opgeknapt. Een griep heeft bij mij nooit langer dan anderhalve week geduurd, dus dit was gelijk wel het zwaarste.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 3 november 2020 @ 14:59:55 #75
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_196022158
pff, dat gezeik over het vergelijken met griep. Het lijkt er misschien gedeeltelijk op qua symptomen maar ik voelde wel degelijk heel anders.

Eerste dag, last van verkoudheid, hoesten en spierpijn.
Tweede dag, koort erbij
Derde en vierde dag voelde ik met wat futloos en ik had wat spierpijn.
Vijfde dag kreeg ik ook nog licht gevoel in het hoofd erbij en vooral futloos en erg moe. Ook ondertussen kortademig.

Dag 5 t/m 9 -> futloos, moe, gebrek aan etenslust, gebrek aan smaak en reuk, spierpijn, af en toe hoofdpijn, vervelend gevoel in je lichaam -> ik kan dit niet beter omschrijven, kortademig, heel snel een hoge hartslag, lang moeten bijkomen van inspanning en met inspanning bedoel ik gewoon dagelijkse normale zaken als stofzuigen...

Voorbeeld, ik liep de trap op en stond bovenaan uit te hijgen met een hartslag van 110. Zo niets voor mij! Ik heb normaal een rust hartslag van rond de 50.

Pas op dag 10 voelde ik me beter

Echt niet te vergelijken met een griep of standaard verkoudheid. Hoewel hier misschien wel zo klinkt heb ik me nooit heel erg ziek gevoeld. Het was een soort van erg vervelend maar niet heel erg. Ik hoop dat dat enigszins te begrijpen is.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')