Jij ook!quote:Op zaterdag 26 december 2020 15:39 schreef _serial_ het volgende:
Rest mij julie, namens mij, alsnog prettige feestdagen te wensen, en hopelijk op een veel beter 2020.
Nou, wat ik je brom. Een R van 0,91. U hoorde het hier eerst.quote:Op maandag 28 december 2020 15:59 schreef DireStraits7 het volgende:
Hoe meer besmettingen je hebt, hoe sneller de R weer onder de 1 komt.
[ afbeelding ]
Dat is wel heel oud. Het viel mij ook al op dat het reproductiegetal van maanden geleden soms nog wordt bijgesteld.quote:
Het RIVM rapporteert nu 0,95 [0,93–0,97]. Echter gaan zij uit van vertraagde rapportage en ik niet. Bovendien is mijn ervaring dat het RIVM vaak een paar honderdsten te hoog rapporteert en dat vervolgens bijstelt. Uiteindelijk zal het wel op 0,93 uitkomen dan.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:52 schreef DireStraits7 het volgende:
Tijd voor de wekelijkse voorspelling van het reproductiegetal.
18 december was het 0,91.
Voor 25 december heb ik deze ook op 0,91 staan. Langzame, gestage daling dus.
Dit is wel zo jaquote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het RIVM rapporteert nu 0,95 [0,93–0,97]. Echter gaan zij uit van vertraagde rapportage en ik niet. Bovendien is mijn ervaring dat het RIVM vaak een paar honderdsten te hoog rapporteert en dat vervolgens bijstelt. Uiteindelijk zal het wel op 0,93 uitkomen dan.
Je zou ook kunnen zeggen dat ze boven de 1 initieel onderschatten en onder de 1 initieel overschatten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is wel zo ja
Eerst werd er nog geclaimd dat het RIVM steevast 'te laag' zat met de R, maar volgens mij zitten ze al maandenlang in eerste aanleg te hoog. Komt volgens mij doordat het moeilijk is om te corrigeren voor het aantal afgenomen tests.
Na een piekje op 4 januari (en er is tot nu toe steeds een piek op maandag) daalt het daarna nog gestaag door, is dat ook jouw lezing?quote:Op donderdag 14 januari 2021 15:57 schreef _serial_ het volgende:
(crosspost) Update van 14 januari (donderdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop