abonnement Unibet Coolblue
pi_195780115
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:25 schreef Heph844 het volgende:
Even hypothetisch: stel dat we wereldwijd iedereen isoleren in een eigen kamertje voor 10 dagen, is het virus dan voorgoed uitgeroeid?
Logistieke uitdaging, maar nee. Met 10 dagen kom je er sowieso niet omdat er binnen het huishouden dan nog besmettingen ontstaan. Dus dat zal dan eerder een maandje zijn.
En dan zit je nog met besmettingen via bevroren vlees (3 maanden) en mogelijk ratten of andere dieren.

Er zou overigens onderzoek gedaan worden naar besmettingen via ratten i.v.m. nertsenfokkerijen. Niets meer van gehoord. Iemand?
  donderdag 22 oktober 2020 @ 09:30:57 #52
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195780118
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Verregaande samenwerking op dit soort gebieden wordt keer-op-keer afgewezen door EU-sceptici. Nu heeft het Europese Parlement nauwelijks mandaat om daadwerkelijk iets af te kondigen. Dan blijft het bij een gezamenlijke kleurplaat.
Timmermans zit nu ergens in een hoekje te huilen.
pi_195780136
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat betekent dus alleen al 311k testen bij de GGD. Dan nog iets van 40k vanuit ziekenhuis, verpleeghuizen en 'overig'. Dan zitten we inderdaad al rond de 50k per week.
Ziekenhuizen zullen toch wel bij de cijfers in zitten, neem ik aan? :{
pi_195780138
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Mijn inschatting is dat het veel minder te maken heeft met het maatregelenpakket en meer met de mate waarin een bevolking zich aan de gemiddelde maatregelen houdt.
Effect van maatregelen worden enorm overschat :Y
Hier gaat het ook gewoon faliekant mis straks.

Woensdag komt er een zeer strenge lockdown van 4 weken, waar we echt binnen zullen moeten blijven.
blablablabla
pi_195780148
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Mijn inschatting is dat het veel minder te maken heeft met het maatregelenpakket en meer met de mate waarin een bevolking zich aan de gemiddelde maatregelen houdt.
Dat denk ik ook en in dat geval wordt te vaak gezegd dat 'wij Nederlanders' daar niet vatbaar voor zijn. Terwijl wij denk ik na de Duitsers het meest gezagsgetrouwe volkje zijn. In Tsjechië was afgelopen week een halve opstand aan de gang waar de ME zich mee moest bemoeien. Als ik beelden zie uit andere landen, bijvoorbeeld gisteren Frankrijk de herdenking van de vermoorde leraar, dan denk ik echt dat zou je nooit in Nederland zien(honderden mensen dicht op elkaar welliswaar in de buitenlucht met een mondkapje maar toch).
  donderdag 22 oktober 2020 @ 09:33:16 #56
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195780149
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Mijn inschatting is dat het veel minder te maken heeft met het maatregelenpakket en meer met de mate waarin een bevolking zich aan de gemiddelde maatregelen houdt.
Dit is een vrij normaal beeld in België. In Wallonië veegt men al helemaal de voeten aan zo ongeveer iedere maatregel.

Dan kan je inderdaad maatregelen treffen wat je wil maar dan gebeurt er niet veel (in ieder geval niet de juiste kant op).

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195780152
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Effect van maatregelen worden enorm overschat :Y
Hier gaat het ook gewoon faliekant mis straks.

Woensdag komt er een zeer strenge lockdown van 4 weken, waar we echt binnen zullen moeten blijven.
Woensdag al? Snel pleepapier inslaan!!!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195780162
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Woensdag al? Snel pleepapier inslaan!!!
Of demonstratief niet meer poepen!
pi_195780170
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:32 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ziekenhuizen zullen toch wel bij de cijfers in zitten, neem ik aan? :{
De GGD doet de testen in het ziekenhuis niet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195780190
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:34 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Of demonstratief niet meer poepen!
Dat kost me op weekbasis zo;n 1,5 uur extra werken, dank je de koekoek!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195780195
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:33 schreef Remco het volgende:

[..]

Dat denk ik ook en in dat geval wordt te vaak gezegd dat 'wij Nederlanders' daar niet vatbaar voor zijn. Terwijl wij denk ik na de Duitsers het meest gezagsgetrouwe volkje zijn. In Tsjechië was afgelopen week een halve opstand aan de gang waar de ME zich mee moest bemoeien. Als ik beelden zie uit andere landen, bijvoorbeeld gisteren Frankrijk de herdenking van de vermoorde leraar, dan denk ik echt dat zou je nooit in Nederland zien(honderden mensen dicht op elkaar welliswaar in de buitenlucht met een mondkapje maar toch).
BLM op de dam alweer vergeten?
pi_195780202
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Woensdag al? Snel pleepapier inslaan!!!
blablablabla
pi_195780209
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Woensdag al? Snel pleepapier inslaan!!!
WC papier :{w
Bier is het nieuwe wc papier *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195780215
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De GGD doet de testen in het ziekenhuis niet.
Maar die zullen toch wel doorgegeven worden aan het RIVM neem ik aan? Iets met meldingsplicht enzo...
pi_195780219
quote:
10s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:33 schreef Dven het volgende:

[..]

Dit is een vrij normaal beeld in België. In Wallonië veegt men al helemaal de voeten aan zo ongeveer iedere maatregel.

Dan kan je inderdaad maatregelen treffen wat je wil maar dan gebeurt er niet veel (in ieder geval niet de juiste kant op).

[ afbeelding ]
Wat dat betreft weten we alleen dat een lockdown 'werkt', domweg omdat je dan (vrijwel) alles dichtgooit en er geen mogelijkheden zijn om bijeen te komen (behoudens wat uitzonderingen op kleine schaal, zoals huisfeesten).

Uiteindelijk draait alles om het gevoel van urgentie, en dat komt pas zodra de ziekenhuizen vol beginnen te lopen. Dat lijkt helaas de terugkerende trend te zijn in alle* landen. Het zou ook conform de bevindingen van ABN Amro te zijn: de economie is vooral gebaat bij een lage incidentie, de mate waarin mensen investeringen doen hangt vooral samen met het gevaar van het virus, minder met de maatregelen.

* Ja, ook Duitsland.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195780224
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:36 schreef Elan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hopelijk komt die hamster niet onder de hamer terecht :'(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195780226
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:37 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Maar die zullen toch wel doorgegeven worden aan het RIVM neem ik aan? Iets met meldingsplicht enzo...
Maar de cijfers die net gepost waren (311k testen vorige week) komen van de GGD.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195780227
quote:
10s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:28 schreef Dven het volgende:

[..]

België heeft afgelopen week 440.000 tests gedaan..
Als België ruim een kwart meer test dan wij is het dus niet bepaald fair om te zeggen dat wij het beter doen dan zij. Aan die 10.000 zouden wij natuurlijk ook wel komen met meer testen.
pi_195780233
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:37 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

WC papier :{w
Bier is het nieuwe wc papier *O*
Reeds voorzien ;)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 09:38:36 #70
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_195780237
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Effect van maatregelen worden enorm overschat :Y
Hier gaat het ook gewoon faliekant mis straks.

Woensdag komt er een zeer strenge lockdown van 4 weken, waar we echt binnen zullen moeten blijven.
Wanneer is er een nieuwe persco?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_195780243
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:38 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Als België ruim een kwart meer test dan wij is het dus niet bepaald fair om te zeggen dat wij het beter doen dan zij. Aan die 10.000 zouden wij natuurlijk ook wel komen met meer testen.
Dat wordt mooi gecompenseerd, doordat wij een kwart meer inwoners hebben.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195780244
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:35 schreef Mammietje het volgende:

[..]

BLM op de dam alweer vergeten?
Dat was een incident, zelfde als die Willem 2 supporters. Dat was een keer 200 man. Kijk bijvoorbeeld hier in Berlijn naar de mensenmassa's, die hebben ze in Nederland nooit op de been gekregen: https://nos.nl/collectie/(...)ijn-niet-van-protest
pi_195780247
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:38 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wanneer is er een nieuwe persco?
Iedere twee weken, dus dinsdag.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195780250
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Reeds voorzien ;)
Feest bij Jor_Dii *O*
Oh wacht -O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195780252
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:37 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Hopelijk komt die hamster niet onder de hamer terecht :'(
Of het bier.... >:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')